abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 juni 2010 @ 14:30:07 #151
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82394696
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:25 schreef jaronsch het volgende:

[..]

De Afrikanen die toentertijd naar het huidige Europa trokken zijn slechte mensen en dankzij hun is Afrika een ongeorganiseerde bende. Laten we ze wijzen op hun egoïsme en onmiddellijk terugsturen naar land van herkomst. [q]
Nee, dat zeg ik niet. Die mensen hebben groot gelijk dat ze daarvoor kiezen.

[q]Hoe dan ook, wij pakken ze niet af (ze gaan vrijwillig), we heten ze welkom en nemen ze tot ons op. Net als in bijvoorbeeld Canada mag de toegangseisen voor dit land omhoog. Dus meer immigranten met de drive om hun leven op te bouwen, minder volk dat weinig positiefs toevoegt.
Ofwel wij faciliteren dat gedrag. Dat vind ik laakbaar. En bovendien onverstandig omdat het de niet-evenwichts toestand qua ontwikkelingsniveau van landen bevordert, wat leidt tot grotere migratiestromen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 6 juni 2010 @ 14:34:19 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82394862
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:42 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wel eens van brain drain gehoord? Jij vindt het wel een goed idee om alle mensen die in hun eigen land een verschil kunnen maken hierheen te halen?
Ja, Ik zou het geweldig vinden als Nederland een Mekka wordt voor hoogopgeleide mensen met ambitie, die hier allerlei hoogtechnologie bedrijven opzetten cq er voor werken. Een BNP per capita bereiken dat Luxemburg voorbij streeft.
Dat men wereldwijd voor High Tech en innovatie Nederland als leading zou zien.

Er wordt hier wel geroepen op Fok dat Nederland meer moet investeren in Onderwijs, maar wat heb je daaraan als de krenten uit de pap naar het buitenland vertrekken, ipv dat de krenten naar NL komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:34:25 #153
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82394867
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:28 schreef Cerbie het volgende:
Oh een causaal verband is wel met hoge waarschijnlijkheid aan te tonen
Oh. In dat geval: waarom precies is dat hier dan niet gebeurd? Wat ontbreekt er?
quote:
Welk onderzoek doe ik geen recht aan eigenlijk, als je goed luistert naar Lamme brengt hij het veel genuanceerder. Helaas ruk je het compleet uit zijn verband met je OP door te suggereren dat rechtse stemmers dat uit angst doen. Irrationeel stemmen is niet alleen voorbehouden aan rechtse kiezers, maar aan iedereen. Zoals Lamme op het eind aangeeft wanneer naar zijn stem wordt gevraagd.
Ik zeg dit:
quote:
Hij gaf aan dat bij mensen die geneigd zijn rechts te stemmen de amygdala groter is. Dit is het angstcentrum in de hersenen. Bij mensen die links stemmen is de prefrontale cortex groter: de prefrontale cortex zorgt voor remming van de activiteit in de amygdala.
Nou, wat een enorm gebrek aan nuance...

Ik zeg ook nergens dat irrationeel stemmen alleen voorkomt bij mensen die rechts stemmen. Lees anders het topic.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82394916
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:04 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Het lijkt me op zijn best een correlatie, de twee hangen toevallig samen maar zijn niet elkaars oorzaak-gevolg. Waarom? Omdat het me niet waarschijnlijk lijkt dat rechts stemmen veroorzaakt wordt door angst.
Ik geloof niet zo in toeval. Zeker niet bij statistisch significante resultaten uit aselect onderzoek.

Dat laatste is dan ook het grote gebrek bij die voorbeeldjes van de piraten en de ooievaars: de datapunten zijn daar niet aselect gekozen.
quote:
[..]

Een correlatie tussen angst en verhoogde amygdala-activiteit en een correlatie tussen rechts stemmen en een verhoogde amygdala-activiteit wil ook niet zeggen dat rechtse stemmers dat doen omdat ze bang zijn. Wat in de OP beweert wordt.
Je vergeet erbij te zeggen dat bij de correlatie tussen angst en verhoogde amygdala-activiteit wel degelijk een causaal verband is vastgesteld - wat de situatie totaal anders maakt.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:36:34 #155
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82394960
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, Ik zou het geweldig vinden als Nederland een Mekka wordt voor hoogopgeleide mensen met ambitie, die hier allerlei hoogtechnologie bedrijven opzetten cq er voor werken. Een BNP per capita bereiken dat Luxemburg voorbij streeft.
Dat men wereldwijd voor High Tech en innovatie Nederland als leading zou zien.
Ik weet niet of dit aan mij ligt, maar ik heb veel moeite hier geen egoïsme in te zien. De rest van de wereldbevolking is niet zo boeiend als ik het goed begrijp.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82395205
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef ErikT het volgende:

[..]

Oh. In dat geval: waarom precies is dat hier dan niet gebeurd? Wat ontbreekt er?
Zullen we beginnen met de argumenten waarmee dat causaal verband onderbouwd wordt. Een plausibel werkingsmechanisme zou een start zijn.
quote:
[..]

Ik zeg dit:

[..]

Nou, wat een enorm gebrek aan nuance...
Gevolgd door interessant! + tendentieuze TT

Om het te onderzoeken moet je een uitgebreid fMRI onderzoek doen. Daarna gaat de uitzending over de beïnvloeding van mensen door allerlei irrationele argumenten zoals de goede grappen die Roemer maakt.
quote:
Ik zeg ook nergens dat irrationeel stemmen alleen voorkomt bij mensen die rechts stemmen. Lees anders het topic.
Als jij je uitzending nog een keer naluistert
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_82395397
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in toeval. Zeker niet bij statistisch significante resultaten uit aselect onderzoek.

Dat laatste is dan ook het grote gebrek bij die voorbeeldjes van de piraten en de ooievaars: de datapunten zijn daar niet aselect gekozen.
Er komen wel vaker significante correlaties uit onderzoeken die daar helemaal niet naar op zoek waren. Die worden dan weer verder onderzocht en al dan niet causaal bevonden.
quote:
[..]

Je vergeet erbij te zeggen dat bij de correlatie tussen angst en verhoogde amygdala-activiteit wel degelijk een causaal verband is vastgesteld - wat de situatie totaal anders maakt.
Ik ontken het verband tussen amgydala - angstverwerking niet, maar wel verband causaal verband tussen angst en rechts stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cerbie op 06-06-2010 14:55:36 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 14:51:10 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82395601
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit aan mij ligt, maar ik heb veel moeite hier geen egoïsme in te zien. De rest van de wereldbevolking is niet zo boeiend als ik het goed begrijp.
Er is niets mis met Egoisme.
Dat is een cultureel aangepraat schuldgevoel, net als bij masturbatie of sex.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:57:41 #159
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82398622
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is niets mis met Egoisme.
Dat is een cultureel aangepraat schuldgevoel, net als bij masturbatie of sex.
O. Bij mij is het een intrinsiek gevoel van onrecht dat ervoor zorgt dat ik niks kan met jouw soort standpunten.

Maar dat maakt verder niet eens uit, want, zoals ik tweemaal heb uitgelegd, het beleid waarvan jij voorstander bent is kortzichtig.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82398854
Angst en rechts gaan al sinds mensenheugenis samen.

Met name de angst om je geld kwijt te raken en de angst voor andere culturen is kenmerkend.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:05:59 #161
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82399021
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:41 schreef Cerbie het volgende:
Zullen we beginnen met de argumenten waarmee dat causaal verband onderbouwd wordt. Een plausibel werkingsmechanisme zou een start zijn.
Say what? Een plausibel werkingsmechanisme?

Meer dan iemands hersenactiviteit onderzoeken en die persoon vragen naar politieke voorkeur kan je niet doen. Dat is dus precies al gedaan.
Dus ik herhaal mijn vraag: wat kan er nog extra gedaan worden om aan te tonen dat er een causaal verband bestaat?
quote:
Gevolgd door interessant! + tendentieuze TT
Zullen we ophouden met de vorm te bediscussiëren en het over de inhoud hebben?
quote:
Als jij je uitzending nog een keer naluistert
Dat heb ik gedaan toen ik m hier heb geplaatst. Ik vind nog steeds het opvallendste stukje informatie de grotere activiteit in de amygdala bij mensen met een politieke voorkeur in het rechtse spectrum. Dat het even later over de humor van Emile Roemer gaat, en dat de discussie breder wordt getrokken (mensen kiezen niet rationeel) doet daar niks aan af.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82403175
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:05 schreef ErikT het volgende:
Say what? Een plausibel werkingsmechanisme?

Meer dan iemands hersenactiviteit onderzoeken en die persoon vragen naar politieke voorkeur kan je niet doen. Dat is dus precies al gedaan.
Dus ik herhaal mijn vraag: wat kan er nog extra gedaan worden om aan te tonen dat er een causaal verband bestaat?
dat de discussie breder wordt getrokken (mensen kiezen niet rationeel) doet daar niks aan af.
Dan toon je een correlatie aan, geen causaal verband
Tenzij je het idee dat amygdala is groter = meer angst = oorzaak van rechts stemmen plausibel genoeg vindt.

Knock yourself out
quote:
Zullen we ophouden met de vorm te bediscussiëren en het over de inhoud hebben?
Sorry, ik zal je rechts-bash topic niet langer verstoren
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 17:29:23 #163
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82403678
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:19 schreef Cerbie het volgende:
Dan toon je een correlatie aan, geen causaal verband
Tenzij je het idee dat amygdala is groter = meer angst = oorzaak van rechts stemmen plausibel genoeg vindt.

Knock yourself out
De discussie begon met mijn stelling dat een causaal verband NIET aan te tonen is in deze. Jij beweerde daarna het tegenovergestelde, waardoor ik van jou wilde weten welke gegevens er dan nog ontbreken om dat causale verband aan te tonen.
Dus dan kan je nu wel bijdehand gaan doen, maar je let gewoon niet op.

Ik:
quote:
Ik ben het met je eens dat een causaal verband nooit aan te tonen is, en het bij correlaties blijft. Maar het afschrijven als toeval zoals jij doet, doet niet echt recht aan het onderzoek.
Jij:
quote:
Oh een causaal verband is wel met hoge waarschijnlijkheid aan te tonen
Ik:
quote:
Oh. In dat geval: waarom precies is dat hier dan niet gebeurd? Wat ontbreekt er?
Jij:
quote:
Zullen we beginnen met de argumenten waarmee dat causaal verband onderbouwd wordt. Een plausibel werkingsmechanisme zou een start zijn.
Ik:
quote:
Say what? Een plausibel werkingsmechanisme?

Meer dan iemands hersenactiviteit onderzoeken en die persoon vragen naar politieke voorkeur kan je niet doen. Dat is dus precies al gedaan.
Dus ik herhaal mijn vraag: wat kan er nog extra gedaan worden om aan te tonen dat er een causaal verband bestaat?
Jij:
quote:
Dan toon je een correlatie aan, geen causaal verband
Ja dat zeg ik toch! Een correlatie is niet per definitie betekenisloos, daar wilde ik het over hebben.
quote:
Sorry, ik zal je rechts-bash topic niet langer verstoren
Ja, dit is echt een typisch rechts-bash topic. Vandaar dat ik in dit topic heb gevraagd om de rechts/links-slim/dom discussie en de intelligentie-angst-combinatie-discussie buiten het topic te houden.

[ Bericht 17% gewijzigd door ErikT op 06-06-2010 17:35:21 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82403854
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:29 schreef ErikT het volgende:

[..]

De discussie begon met mijn stelling dat een causaal verband NIET aan te tonen is in deze. Jij beweerde daarna het tegenovergestelde, waardoor ik van jou wilde weten welke gegevens er dan nog ontbreken om dat causale verband aan te tonen.
Dus dan kan je nu wel bijdehand gaan doen, maar je ouwehoert gewoon alle kanten op.
[..]
Causale verbanden kun je altijd waarschijnlijk maken, als je maar genoeg onderbouwing hebt om je correlatie causaal te noemen. Een redelijke verklaring waarom het causaal zou zijn en niet toeval is een goed begin. Of als je bedoelt hoe je in het algemeen een causaal verband bewijst, leef je uit met die wiki-pagina.
quote:
Ja, dit is echt een typisch rechts-bash topic. Vandaar dat ik in dit topic heb gevraagd om de rechts/links-slim/dom discussie en de intelligentie-angst-combinatie-discussie buiten het topic te houden.
Een topic dat begint met 'rechtse stemmers zijn banger' loopt daar toch wel op uit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 17:39:10 #165
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82404049
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:34 schreef Cerbie het volgende:
Causale verbanden kun je altijd waarschijnlijk maken, als je maar genoeg onderbouwing hebt om je correlatie causaal te noemen. Een redelijke verklaring waarom het causaal zou zijn en niet toeval is een goed begin.
Ah, nou komen we ergens.
Wat vind je van: meer angst aanwezig in persoon -> meer angst voor de toekomst en onbekende elementen -> voorkeur voor conservatisme -> voorkeur voor partijen die conservatieve standpunten aanhangen.
Partijen die conservatieve standpunten aanhangen heten over het algemeen "rechts".
quote:
Een topic dat begint met 'rechtse stemmers zijn banger' loopt daar toch wel op uit
Jij bent anders degene die het grootste probleem heeft om zijn eigen politieke voorkeur te scheiden van de discussie, wat tot het links-rechts gesodemieter leidt.

Naar mijn mening is conservatisme helemaal niet per definitie iets slechts. Neem het onderwijs als voorbeeld om te zien wat er gebeurt als je alleen maar progressief gaat zitten doen decennia lang.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82404358
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ah, nou komen we ergens.
Wat vind je van: meer angst aanwezig in persoon -> meer angst voor de toekomst en onbekende elementen -> voorkeur voor conservatisme -> voorkeur voor partijen die conservatieve standpunten aanhangen.
Partijen die conservatieve standpunten aanhangen heten over het algemeen "rechts".
[..]
Onwaarschijnlijk, als je die redenatie terugvolgt dan zouden alle andere effecten van de amygdala ook duidelijker naar voren komen in rechtse stemmers.
* Conservatisme is het gevolg van angst voor de toekomst/onbekende elementen -> die angst is meer aanwezig in het persoon -> die aanwezigheid is er vanwege de verhoogde activiteit van de amygdala.
* Verhoogde activiteit van de amygdala -> sterkere geheugenactiviteit -> beter geheugen -> rechtse stemmer heeft een beter geheugen.
quote:
Jij bent anders degene die het grootste probleem heeft om zijn eigen politieke voorkeur te scheiden van de discussie, wat tot het links-rechts gesodemieter leidt.


Mijn mening is niet meer dan dat het onzinnig is te stellen dat een bepaalde activiteit in de hersenen tot meer angst en dus meer rechts stemmen leidt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 17:55:55 #167
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82404743
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
Onwaarschijnlijk, als je die redenatie terugvolgt dan zouden alle andere effecten van de amygdala ook duidelijker naar voren komen in rechtse stemmers.
* Conservatisme is het gevolg van angst voor de toekomst/onbekende elementen -> die angst is meer aanwezig in het persoon -> die aanwezigheid is er vanwege de verhoogde activiteit van de amygdala.
* Verhoogde activiteit van de amygdala -> sterkere geheugenactiviteit -> beter geheugen -> rechtse stemmer heeft een beter geheugen.
Ah okee, jij wilt dit niet loskoppelen van intellect. Dat moet jij weten.
quote:
Mijn mening is niet meer dan dat het onzinnig is te stellen dat een bepaalde activiteit in de hersenen tot meer angst en dus meer rechts stemmen leidt.
Ja, dat heb ik onderhand wel begrepen. Jij doet de correlatie af als louter toeval. Zoals al eerder gesteld vind ik dat je daarmee deze onderzoeksresultaten onrecht aandoet.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82404997
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ah okee, jij wilt dit niet loskoppelen van intellect. Dat moet jij weten.
Kom je alweer met een ad hominem?
Leg eens uit wat je met loskoppelen van intellect bedoelt. Het enige wat ik doe is je redenatie terugvolgen.
quote:
Ja, dat heb ik onderhand wel begrepen. Jij doet de correlatie af als louter toeval. Zoals al eerder gesteld vind ik dat je daarmee deze onderzoeksresultaten onrecht aandoet.
Dan ben je weer rond en suggereer je een causaliteit. Zoals de man zelf al zei, als je een verband met hersenactiviteit en politieke voorkeur wil maken moet je een uitgebreider onderzoek met fMRI en foto's/teksten oid doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cerbie op 06-06-2010 18:09:32 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_82405209
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Boldface het volgende:
[knip]
Zoals ErikT ook al terecht aangeeft, spelen VVD en CDA momenteel gretig in op de angst van mensen dat de volledige hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. Iets wat trouwens bij geen enkele partij aan de orde is. De overige partijen willen alleen stapsgewijs de HRA wat beperken.
En dat geloof jij... je denkt zeker dat het kwartje van Kok ook nog een keer terugkomt!
Geef de PvdA een vinger en ze nemen je hele hand. Het begint met beperking voor een kleine groep maar al snel blijkt dat de kas van rupsjenooitgenoeg weer leeg is, en dan komen de middeninkomens aan de beurt. (In plaats van dat men nou eerst eens gaat kijken hoe het in vredesnaam mogelijk is dat we tot de vijf zwaarst belaste landen van de wereld behoren en zelfs dát nog niet genoeg is voor de overheid.)
  zondag 6 juni 2010 @ 18:25:12 #170
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_82405843
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:01 schreef Cerbie het volgende:
Kom je alweer met een ad hominem?
Leg eens uit wat je met loskoppelen van intellect bedoelt. Het enige wat ik doe is je redenatie terugvolgen.
Je impiceert dat mensen die rechts stemmen een beter geheugen hebben, ofwel meer intellectuele vermogens.
quote:
Dan ben je weer rond en suggereer je een causaliteit. Zoals de man zelf al zei, als je een verband met hersenactiviteit en politieke voorkeur wil maken moet je een uitgebreider onderzoek met fMRI en foto's/teksten oid doen.
Ja ik suggereer ook een causaliteit, ik leg me er echter bij neer dat deze niet aan te tonen is.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_82406296
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:25 schreef ErikT het volgende:

[..]

Je impiceert dat mensen die rechts stemmen een beter geheugen hebben, ofwel meer intellectuele vermogens.
Nee
Ik stel dat als de amygdala de oorzaak van rechts stemmen is, ze automatisch ook een beter geheugen hebben. Een beter geheugen is niet per definitie een beter intellect trouwens.
quote:
[..]

Ja ik suggereer ook een causaliteit, ik leg me er echter bij neer dat deze niet aan te tonen is.
Dan zijn we klaar toch, ik suggereer dat er geen causaliteit is.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 19:15:15 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82407825
zou eerder een correlatie tussen angst & conservatisme verwachten, (en dus minder = liberaler).

Nou is rechts vaak conservatiever maar dat hoeft natuurlijk niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 6 juni 2010 @ 19:22:43 #173
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82408160
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:37 schreef Cerbie het volgende:

Dan zijn we klaar toch, ik suggereer dat er geen causaliteit is.
hmm, is al een correlatie aangetoond tussen need for sctructure & voting behavior, en ook dat nfs een redelijk stabiele eigenschap is die niet echt verandert over het leven dus dat wijst allemaal in de richting van erikT's idee over een achterliggend process

ter verduidelijking:
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef ErikT het volgende:

Wat vind je van: meer angst aanwezig in persoon -> meer angst voor de toekomst en onbekende elementen -> voorkeur voor conservatisme -> voorkeur voor partijen die conservatieve standpunten aanhangen.
Partijen die conservatieve standpunten aanhangen heten over het algemeen "rechts".
Daarnaast is een vergrote amygdala =/= verhoogde activiteit en is de ene activiteit de andere niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82408630
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

hmm, is al een correlatie aangetoond tussen need for sctructure & voting behavior, en ook dat nfs een redelijk stabiele eigenschap is die niet echt verandert over het leven dus dat wijst allemaal in de richting van erikT's idee over een achterliggend process

ter verduidelijking:
[..]
Kijk daar komen we ergens mee
quote:
Daarnaast is een vergrote amygdala =/= verhoogde activiteit en is de ene activiteit de andere niet.
De begrippen zijn redelijk door elkaar gebruikt hier
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 juni 2010 @ 19:40:38 #175
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82409029
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:32 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Kijk daar komen we ergens mee
[..]

De begrippen zijn redelijk door elkaar gebruikt hier
Ja ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet alles heb gelezen

Dat need for structure is natuurlijk ook weer niet precies hetzelfde als een vergrote amygdala, maar voor mezelf vertoont het wel genoeg overeenkomst om de richting amygdala -> stemgedrag een stuk logischer te vinden dan de tegenovergestelde richting. Maar zeker is dat natuurlijk niet
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')