Ik moest eerst beslissen waar ik ging wonen (qua stad), dat werd Gouda vanwege centrale ligging (tussen verschillende steden, voor 't geval ik m'n huidige baan kwijtraak).quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:03 schreef MeraViglioSa het volgende:
Hoe ging dat eigenlijk bij jou, Pietje? Als ik mag vragen?
Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om het te kopen?
En dat is leuk? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Leven tussen de Lau's en Tini's.quote:
Het is maar net wat je gewend bent natuurlijkquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:10 schreef beequeen het volgende:
[..]
Het durp kent nog geen 6000 inwoners. Hoeveel banken, cafe's, snackbars en pinautomaten kent dat durp dan? Je ouders kunnen toch nooit zo ver van je vandaan wonen?
Dat je wilt nadenken snap ik wel, alleen je argumenatie niet.
Echt hoor, als ik het zo lees heb jij gewoon een stad nodig. En terecht!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gewend bent natuurlijkmaar inderdaad, dat is alles wat er zit. En het zit allemaal zo dichtbij
Ik ben in het centrum opgegroeid en zit nu een aantal blokken verwijderd van dat alles, en dat is echt wennen... Je raakt verwend als je alles om de hoek hebt zitten. Moet nu iemand bellen als ik om boodschappen moet, bijvoorbeeld. En kan niet meer even gauw gaan pinnen voor ik naar het werk ga, dat soort dingen. Tenminste, niet zonder eerder op te staan
(al is het maar 5 muniten, maar die 5 minuten zijn redleijk heilig in mijn boekje 's morgens
)
Ohkeequote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik moest eerst beslissen waar ik ging wonen (qua stad), dat werd Gouda vanwege centrale ligging (tussen verschillende steden, voor 't geval ik m'n huidige baan kwijtraak).
Vervolgens waar in Gouda, er zijn een aantal beruchte wijken hier (zuiden) en in 't centrum is 't allemaal erg klein en druk. Werd dus redelijk snel het noorden. In deze wijk stonden behoorlijk wat maisonettes te koop die ik wel tof vond (allemaal dezelfde). Het werd vooral de keuze tussen een 'kale' die verbouwd moest worden of een complete die wat duurder was. Na overleg met hypotheekadviseur, wat offertes en doorrekeningen bleek dat ik de dure kon betalen. Prima, want in verbouwen ben ik niet goed en had er weinig zin in.
Toen was de keuze nog terug tussen 2 huizen, deze was wat goedkoper, mooier afgewerkt en een mooiere vloer (in degene die 't niet is geworden lag een gelakte houten vloer, ik vond 't niks). Dus toen fiks onderhandelen (en dan ook echt fiks, dat is een verhaal voor een meet) en uiteindelijk zijn we eruit gekomen
.
Neeheequote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:16 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Echt hoor, als ik het zo lees heb jij gewoon een stad nodig. En terecht!
Ja een kleine boodschap gaat wel, maar grote boodschappen is behoorlijk lastig op de fietsquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:18 schreef liesje1979 het volgende:
En hoezo iemand bellen om naar de winkel te moeten, je hebt toch gewoon een fiets?
Ach ik ben niet gebonden. Als ik naar mams en paps of vrienden wil stap ik in de trein en ga erheen, en anders komen ze maar hierquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar dat lijkt me echt verschrikkelijk, dat je moet gaan beslissen in welke stad je moet gaan wonen.![]()
Ik zou ook kunnen beslissen om in Tilburg (want daar gaat de zaak ws. heen verhuizen volgend jaar) te gaan wonen, maar het idee alleen al om Klundert uit te gaan!![]()
Grote boodschappen, leef je in een weeshuis of zoquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja een kleine boodschap gaat wel, maar grote boodschappen is behoorlijk lastig op de fiets![]()
En elke twee dagen om boodschappen wordt nogal duur enzo, plus ik ben daar te lui voor
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
Het is maar net wat je gewend bent natuurlijkmaar inderdaad, dat is alles wat er zit. En het zit allemaal zo dichtbij
Ik ben in het centrum opgegroeid en zit nu een aantal blokken verwijderd van dat alles, en dat is echt wennen... Je raakt verwend als je alles om de hoek hebt zitten. Moet nu iemand bellen als ik om boodschappen moet, bijvoorbeeld. En kan niet meer even gauw gaan pinnen voor ik naar het werk ga, dat soort dingen. Tenminste, niet zonder eerder op te staan
(al is het maar 5 muniten, maar die 5 minuten zijn redleijk heilig in mijn boekje 's morgens
)
Tuurlijk, daar ben ik me zeer van bewust, daarom twijfel ik ook een beetje.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ach ik ben niet gebonden. Als ik naar mams en paps of vrienden wil stap ik in de trein en ga erheen, en anders komen ze maar hier.
Enne, met de huidige huizenmarkt moet je wel heel zeker weten dat je er de komende (minimaal 5) jaartjes in wil blijven wonen.
Als je geen zin hebt in koken of naar de winkel te gaan dan ga je naar de bakker voor een turkse pizza van 2 euro.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja een kleine boodschap gaat wel, maar grote boodschappen is behoorlijk lastig op de fiets![]()
En elke twee dagen om boodschappen wordt nogal duur enzo, plus ik ben daar te lui voor
Nah zou kunnen toch? Lijkt me vreselijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:22 schreef beequeen het volgende:
[..]
![]()
Ik ben de grote stad gewend maar hier zit alles ook onder handbereik. Wat denk je nou, dat ik de halve stad door moet om een dokter, pinautomaat of wat dan ook te berieken?
Gekkie.
Ik heb fietstassenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Grote boodschappen, leef je in een weeshuis of zo? Er zijn tigduizend mensen zonder auto of iets, dat lukt echt wel hoor
. En als je een feestje hebt loop je 2x, of 3
.
Al eens een kratje bier 20 meter getild? Of 500 meter?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Grote boodschappen, leef je in een weeshuis of zo? Er zijn tigduizend mensen zonder auto of iets, dat lukt echt wel hoor
. En als je een feestje hebt loop je 2x, of 3
.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in het mooiste deel van Utreg woon, misschien ben ik dus wel verwend.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:26 schreef MeraViglioSa het volgende:
Nah zou kunnen toch? Lijkt me vreselijk.Maar de stad spreekt me totaal niet aan, al die drukte en onpersoonlijkheid is echt niets voor mij.
Ik ben 5 jaar lang naar hartje Rotterdam naar school geweest, en bleef nogal eens bij vrienden crashen. Dan was ik altijd dolgelukkig om weer in mijn rustige dorpje te zijn, zelfs al was mijn sociale leven hier in die tijd nog zwaar klote
Nou, dat dusquote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:32 schreef liesje1979 het volgende:
En bij meerdere kratjes bier neem je gewoon het karretje mee. Dat kan nog in een durp.
Hier kan dat dus niet, of ze hebben poortjes, of een magnisme ingebouwd in de stoep waarbij als je er overheen rijdt 1 van de wieltjes blokkeert.
Nou op bezoek komen moet sowieso he!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:35 schreef liesje1979 het volgende:
Mera! Je moet gewoon een keer hier op bezoek komen! kom je parkpop vieren?![]()
Echt hoor! mijn straat is vrij rustig, 13 minuten fietsen naar het centrum, 3 AH's in de buurt, (met pinautomaten)
Je bent gelijk verkocht!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |