Dat dus. Als er een NAVO is en een EU, dan moet er ook een Europees leger zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:01 schreef Tahiti het volgende:
Gewoon een Europees leger.
Stel: er is een EU leger.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:05 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat dus. Als er een NAVO is en een EU, dan moet er ook een Europees leger zijn.
Al mag wat mij betreft die EU vandaag nog opgedoekt worden, maar dat is weer een politiek verhaal...
Nou dan bestaat de NAVO uit 4 partijen, lijkt me dat er dan wel uit komen valt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:06 schreef bohgek het volgende:
[..]
Stel: er is een EU leger.
Wat doet Nederland als de NAVO belangen tegen die van het EU leger ingaan?
Ten eerstequote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:58 schreef Cahir het volgende:
Waarom komt geen enkele partij hiermee aan? In Europa zal niet meer gevochten worden, internationale verdragen. Oorlog gaat enkel gepaard met pijn en verdriet.
Volgens mij zou Nederland in 1x van zijn begrotingstekort af zijn.
Als de Duitsers weer komen met een leger a factor 10 groter zijn we nergens. Idem voor Engeland, Frankrijk en Rusland.quote:
Als Duitsland weer zo nodig wilt binnenvallen dan is Nederland toch gelijk weer de eerste die zich overgeeft.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:08 schreef ethiraseth het volgende:
Gewoon opheffen. Als Duitsland weer zo nodig wilt binnenvallen kunnen we het geld wat nu naar het leger gaat gebruiken voor taalcursussen Duits.
Oh maar een werkloze meer of minder maalt een VVD'er niet om. Vooral omdat het verkapte melkertbanen betreffen. Het is geen productieve arbeid wat wordt geleverd. Hup in de WW ermee, en na een jaar de bijstand, workfirst.... heb je al 60000 van de 400000 gerealiseerd!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Ten eerstevoor al je naiviteit.
Ten tweede levert het afschaffen van defensie maar een kwart van alle bezuinigingen op. Plus 60 duizend werklozen.
De enige innovatie op dat gebied komt van TNO en Stork. Niet uit het ministerie van Def.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Defensie = innovatie en werkgelegenheid dus niet afschaffen
Vrijgekomen budget dekt meer dan genoeg de kosten om die 60.000 man weer aan werk te krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Ten eerstevoor al je naiviteit.
Ten tweede levert het afschaffen van defensie maar een kwart van alle bezuinigingen op. Plus 60 duizend werklozen.
ja en Thales is fransquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De enige innovatie op dat gebied komt van TNO en Stork. Niet uit het ministerie van Def.
wel afschrikken. diensplicht weer invoeren. iedereen laten leren om met schietgeweren en anti-tankwapens om te laten gaan. top!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef Cahir het volgende:
Want jullie willen suggereren dat we Duitsland, Engeland of wie dan ook tegen kunnen houden?
Rot op met je dienstplichtquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
wel afschrikken. diensplicht weer invoeren. iedereen laten leren om met schietgeweren en anti-tankwapens om te laten gaan. top!
maar het kan flink kleiner ja. veel bullshit kan weg (zoals het beschermen van handelskonvooien, waar de VVD en CDA zich hard voor maken). gewoon een verdedigingsleger.
je land verdedigen hoort een burgerplicht te zijn ipv het laten opknappen door 17-jarige drop-outs uit de ghetto'squote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:27 schreef Cahir het volgende:
[..]
Rot op met je dienstplichtWe hebben behoefte aan studenten!
Thales is wel baas. Amerikanen kopen hun spul ook graag.quote:
Onzin, de Koninklijke Marine bijvoorbeeld bouwt hypermoderne schepen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De enige innovatie op dat gebied komt van TNO en Stork. Niet uit het ministerie van Def.
die radars waren vroeger gewoon van nederland. weet niet hoe het toen heettequote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:30 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Thales is wel baas. Amerikanen kopen hun spul ook graag.
nee, juist andersom. wat heb je aan een luchtmacht en marine? hartstikke duur en je houdt er niemand mee buiten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef n3z het volgende:
Niet geheel afschaffen, maar een Nederlandse landmacht is echt nutteloos. Doe dan alleen lucht en zee.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:36 schreef nikk het volgende:
De VVD pleit gelukkig voor méér geld naar Defensie.
Nederland hoeft niemand buiten te houden. Mocht iemand Nederland binnenvallen kunnen ze rekenen op een aanval van heel Europa. Maar voor opbouwende missies dan is luchtmacht en zee voldoende. Uiteraard met een kleine landmacht.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
nee, juist andersom. wat heb je aan een luchtmacht en marine? hartstikke duur en je houdt er niemand mee buiten.
Volgens mij heeft de VVD nog geen 76 zetels in de peiling; catch my drift?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:36 schreef nikk het volgende:
geweldadige roofridders zijn hetquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:36 schreef nikk het volgende:
Hun vriendjes moeten tenslotte wel geld blijven verdienen hè. Kan het niet via onroerend goed dan maar via een land binnenvallen.quote:
Want iemand die als een hond domweg orders opvolgt is geschikt als politieagent?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:11 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zou zeggen: verklein defensie drastisch en zet ook veel mensen bij defensie in bij de politie. Zo heb je in één klap meer politieagenten op straat en bespaar je toch geld.
in toespraken in de TK durven ze dat ook gewoon ronduit te zeggen. helaas niet in het verkiezingsprogramma.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hun vriendjes moeten tenslotte wel geld blijven verdienen hè. Kan het niet via onroerend goed dan maar via een land binnenvallen.
knieën schieten!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:14 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Want iemand die als een hond domweg orders opvolgt is geschikt als politieagent?
Defensie is een post van 8 miljard. Plus dat je 70.000 mensen in de WW hebt zitten dan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:58 schreef Cahir het volgende:
Waarom komt geen enkele partij hiermee aan? In Europa zal niet meer gevochten worden, internationale verdragen. Oorlog gaat enkel gepaard met pijn en verdriet.
Volgens mij zou Nederland in 1x van zijn begrotingstekort af zijn.
Geldt ook voor een kleinere overheid in z'n algemeenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Defensie is een post van 8 miljard. Plus dat je 70.000 mensen in de WW hebt zitten dan.
Nee hoor. Een beetje vorming kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:27 schreef Cahir het volgende:
[..]
Rot op met je dienstplichtWe hebben behoefte aan studenten!
Daarom zeg ik al tijden dat de WW versoberd moet worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geldt ook voor een kleinere overheid in z'n algemeen
Ik voel me op de een of andere manier wel trots om Nederlander te zijn, maar niet in de mate dat ik mezelf op zal offeren voor het "vaderland", inderdaad. Hooguit zit ik juichend op de bank voor het volgende WK.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:39 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn land kan me echt gestolen worden. Als er oorlog uitbreekt ben ik de eerste die weg is. Beetje mijn leven opgeven voor een fictieve creatie als "mijn land".
Goeie kick van een 2 jaar oud topic man.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:47 schreef knoopje22 het volgende:
Je kan wel merken dat een hoop van jullie niet echt een idee heeft van wat hij schrijft.
Beetje heel erg arrogant om te denken dat de rest van de wereld ons wel helpt als de pleuris uitbreekt. Het komt ook wel een beetje erg zwakzinnig over als wij niet eens in staat zijn om ons eigen land te verdedigen. En "domweg orders opvolgen"?... Daar wordt je voor opgeleid. Om te luisteren naar iemand die weet waar hij over praat, zodat het geen chaos word!
En sowieso zijn er in een klap minimaal 23.000 werklozen. Als je kijkt wat voor type de gemiddelde soldaat is. Ik geloof niet dat iedereen er baat bij heeft als die lui ineens een kantoorbaan moeten gaan doen ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |