abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:29:46 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82334010
Voor introductie zie: Sabine Uitslag zondag 6 juni van 14.00 - 15.00 live op FOK!

Dit topic is bedoeld om vragen te verzinnen. Zet voor elke vraag even een 'kudoplaatje, zo vinden we vanzelf de beste vragen . Deze maak je aan via http://kudo.kexx.net/

Vind je een vraag goed? Klik dan op het plaatje
Laffe huichelaar
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:33:45 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82334187
Vind u dat Balkenende de verpersoonlijking van het CDA is, of zijn er binnen de partij, volgens u, betere personen als lijsttrekker te bedenken?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:38:03 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82334378
Wat merk je van het feit dat je de meeste aantrekkelijke politicus bent van Nederland?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82335330
Als ik op u stem, zou u dan mogelijk openstaan voor een lichamelijke verhouding?
pi_82335635
Uw partij koerst naar alle waarschijnlijkheid af op een enorm verlies aan zetels en zal mogelijk ook niet in de regering komen. Wat zal het grote gemis zijn van een regering zonder het CDA?
pi_82335679
Naar aanleiding van uw Nepmodellenwet; word u zelf wel eens onzeker van gephotoshopte modellen? En vind u het niet vervelend dat veel mensen, mede door dit soort wetten, vinden dat het CDA een beetje te ver doordraaft in de betutteling van Nederland?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:12:34 #7
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82335888
Poll: Zou je Sabine Uitslag geven?
  • Ja, maar Marianne Thieme is nog sexier.
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Hier zal ze wel van worden.

• Waardoor komt de "C" in het CDA nog tot uiting? Balkenende regeert het liefst met VVD en PVV, daardoor zal er enorm moeten worden bezuinigd op de zorg. Gehandicapten en chronisch zieken leveren honderden euro's in.
    Dat is niet wat Jezus zou willen. Waarom kiezen jullie niet voor een betere samenwerking met PvdA en SP?

• Wat gaat het CDA doen voor de verbetering van het onderwijs en innovatie in het bedrijfsleven? Hoe kunnen we Nederland competitiever maken zodat we mee kunnen komen met de VS, China en India?

• Wat vindt u van Balkenende als leider? Wat vindt u van de opmerking van Frits Wester dat zijn houdbaarheidsdatum is verstreken?

[ Bericht 13% gewijzigd door Q.E.D. op 04-06-2010 17:44:23 ]
  • Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_82336305
    Uw partij heeft aangegeven dat regeren met de PVV erg lastig zal worden. O.a. omdat die partij hele bevolkingsgroepen discrimineert. Gaat dat ook niet op voor de ChristenUnie en SGP met betrekking tot bijvoorbeeld homo- en vrouwenrechten?
      vrijdag 4 juni 2010 @ 17:23:21 #9
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_82336316
    Hoe verklaar je die C aan je achterban op de rustdag, want dit is toch werken voor politici?
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_82336545
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 17:12 schreef Q.E.D. het volgende:

• Waardoor komt de "C" in het CDA nog tot uiting? Balkenende regeert het liefst met VVD en PVV,
  • Foute aanname.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 4 juni 2010 @ 17:31:28 #11
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_82336589
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 17:30 schreef marcodej het volgende:

[..]

Foute aanname.
    Waar denk je dat die hervormingen anders op neer komen? Heb je Balkenende de afgelopen twee weken niet gevolgd?
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_82336756
    U staat op een 31e plek op de kieslijst. Volgens de huidige peilingen komt u dan niet terug in de Kamer. Stel dat dat ook echt gebeurt. Wat gaat de Kamer dan missen?
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 4 juni 2010 @ 18:21:25 #13
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_82338160
    Heb je geen last van je leuke snoetje in dit serieuze wereldje?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      vrijdag 4 juni 2010 @ 20:06:29 #14
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_82342200
    De VVD pakt de minima, de PvdA gaat niet ver genoeg. CDA staat met een solide bezuinigingsprogramma. Denkt u dat het CDA daarvoor beloond zal worden bij de verkiezingen?
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_82342393
    Deze post zal puur gaan over de vragen rondom het alcohol- en drugsbeleid van het CDA.

"2.4.23.
    Het CDA wil een eind aan het gedogen van coffeeshops, te beginnen met een vermindering van het aantal coffeeshops. Het CDA bepleit een drugsbeleid dat is gericht op het tegengaan van drugsgebruik en beperking van de maatschappelijke overlast en individuele schade. Om een einde te maken aan het drugstoerisme en de grootschalige verkoop worden de coffeeshops via een pasjes- en registratiesysteem en een versobering van de horeca activiteiten teruggebracht tot lokale verkooppunten voor een besloten kring. Gereguleerde teelt is zowel in internationaal opzicht niet haalbaar als vanuit het tegengaan van gedoogsituaties niet wenselijk en daarom voor het CDA niet aan de orde."

Bron: Conceptverkiezingsprogram CDA 2010: Slagvaardig en samen (p. 16)

De aanpak die het CDA hier ambieert staat haaks op het lokale beleid wat burgermeesters verlangen. In de Elsevier zo’n 5 jaar geleden (zie hier) stond dat twee op de drie burgemeesters van dertig grote steden voorstander is van een legalisering van softdrugs. Hiermee gaat het CDA voorbij aan wat juist verlangd wordt van de lokale politiek: de regulering van softdrugs om zo tot een effectiever beleid te komen.

Verder naast de softdrugs zijn er ook nog harddrugs. Het verbod op paddo’s dat slecht is onderbouwd bijvoorbeeld. Het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs) heeft in 2007 op verzoek van Minister Klink een vernieuwd onderzoek gedaan naar de risico's van paddo's. Ondanks het advies van de expertise commissie CAM tegen een verbod, wilde minister Klink per Algemene Maatregel van Bestuur verse paddo's op lijst 2 (lijst van softdrugs) van de Opiumwet plaatsen , en zo het bezit, verkoop en kweek te verbieden. De Tweede Kamer moest hierover stemmen. Voordat het CAM rapport uit was liet een nipte meerderheid van de Tweede Kamer weten voor een verbod te zijn. Ook toxicoloog prof. dr. F.A. de Wolff (verbonden als hoogleraar in de Klinische en Forensische Toxicologie aan de Universiteit Leiden) heeft uitgesproken over het feit dat paddo’s niet gevaarlijk zijn voor de gezondheid (zie hier).

Het CDA heeft dus een onderzoek ingesteld, maar de resultaten van dit onderzoek naast zich neergelegd (voordat het überhaupt uitkwam!) en op redenen buiten de gezondheid, criminaliteit of veiligheid dit verbod gelegitimeerd. De argumentatie is geslonken tot het aanhalen van incidenten (zelfmoord Franse toeriste, Fransman die zijn hond doodt) waarbij in alle gevallen niet met zekerheid is vastgesteld dat zij onder invloed waren van psychedelische middelen. Daarmee is het verbod tot een politieke handeling gereduceerd en niet gegrond in feiten.

Vragen

• Wat is uw mening over de conservatieve (en zelfs betuttelende) houding van het CDA ten aanzien van drugs en alcohol? Is het niet veel verstandiger (en bovendien pragmatischer) om juist te stoppen met die moralisering en te gaan legaliseren, zodat we keus aan de burger zelf te laten en dat we alles kunnen controleren/reguleren?

• Gezondheid van burgers staat bij mij voorop. Sterker nog, het beperken van gezondheidsschade is voor mij belangrijker dan de strafrechtelijke kant van het verhaal. Waarom legt het CDA de nadruk op ‘het tegengaan van drugsgebruik’ in politieke zin en niet op de gezondheid van burgers?

• Vindt u het verantwoord dat er een beleid wordt gemaakt op grond van louter politieke redenen en niet op basis van feiten?

Een paar YouTube-filmpjes ter aanvulling:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2010 02:07:34 ]
  •   vrijdag 4 juni 2010 @ 20:23:50 #16
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_82342870
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 20:11 schreef Friek_ het volgende:
    Blablabla
    Wel erg suggestieve vragen voor zo'n redelijk onderbouwd stuk.
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_82343050
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 20:23 schreef Ensaf het volgende:

[..]

Wel erg suggestieve vragen voor zo'n redelijk onderbouwd stuk.
    Punt is dat mevrouw zelf ook gezondheidswetenschappen gestudeerd heeft en dus (denk ik) wel kaas heeft gegeten van de effecten van drugs op een menselijk lichaam. Zodoende ben ik erg geïnteresseerd hoe zij met het moraliserende aspect van CDA omgaat dat lak heeft aan een centraal punt van haar studie: dat iets 'evidence-based' dient te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2010 20:36:10 ]
    pi_82347218
    Mevrouw Uitslag, wilt u alstublieft niet in gaan op die walgelijke vragen van FOK!-kers zoals ''Als ik op u stem, mag ik u dan geven?'' en dergelijke?
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:37:45 #19
    288852 Guynio
    Games en memes
    pi_82354197
    Mevrouw Uitslag, nadat het CDA als regerende partij, met Jan-Peter Balkenende als Minister-President, tot vier keer aan toe de regering heeft laten stoppen voordat de regeringsperiode voorbij was, waarom zouden wij dan nogmaals op uw partij stemmen?

Mevrouw Uitslag, is de manier waarop de CDA de staatsschuld en de hypotheekrenteaftrek te lijf gaat in het beste interesse van de burger?

Mevrouw Uitslag, gaat het CDA ook nog iets doen aan wat ik toch wel het belangrijkste punt vind; het onderwijs? Met het risico van het afschaffen van de studiefinanciering, het grote aantal klachten over de examens en de toch vaak afhakende leerlingen, vind ik dit wel van serieus belang.
    Because I can
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:39:16 #20
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_82354240
  • Wat vindt u van de DNA databank die het CDA wil doorvoeren? Vindt u dat een aantasting van de privacy of niet?

• Wat vindt mevrouw Uitslag van het oppakken van een cartoonist door een flink aantal politiemensen in opdracht van Hirsch Ballin? Vindt zij dat het oppakken van een cartoonist (in plaats van het meer gebruikelijke dagvaarden) te billijken en waarom?

• Hoeveel % van de Nederlandse bevolking mag uit allochtonen bestaan voor het CDA vindt dat de migratie beperkt moet worden? (Variërend van 10% tot 90% allochtonen)

• Wat vindt mevrouw Uitslag ervan dat een Tweede Kamerlid behoort te functioneren zonder last last- en ruggespraak, en wat komt daarvan terecht binnen de CDA fractie?

• [/url] Wat voor zin heeft het CDA te stemmen als het CDA toch vindt dat alle bevoegdheden van de Nederlandse regering naar Brussel moeten, blijkbaar vindt het CDA toch dat zowel Tweede Kamer als regering van onvoldoende kwaliteit zijn.

• Heeft de Tweede Kamer de bevoegdheid om de soevereiniteit van Nederland op te heffen of zou dat alleen mogen na een referendum onder de Nederlandse bevolking?

• Is mevrouw Uitslag een Christen en hoe uit zich dat in haar politieke visie?

• Jezus van Nazareth - de centrale figuur binnen het Christendom - is nota bene veroordeeld wegens godslastering en hierom ter dood gebracht, hoe verhoudt zich dat met de pogingen van het CDA / Hirsch Ballin om de strafbaarstelling van godslastering uit te breiden? Jezus van Nazareth was immers zelf meer een vrijheid van meningsuiting adept die juist felle religiekritiek leverde. Jezus is meer te vergelijken met een Theo van Gogh of in bepaalde opzichten Geert Wilders in Zijn afkeer van censuur, hoe verhoudt zich dit nu met de CDA visie? Dat is toch een enorme discrepantie tussen het Bijbelse pleidooi voor vrijheid van meningsuiting versus de CDA visie?

• Wat vindt mevrouw Uitlsag van de justitiële vervolging van Geert Wilders?

• Wat vindt mevrouw Uitslag van het prostitutieregister? Is dat geen grove aantasting van de privacy om zulke privacy gevoelige gegevens vast te leggen bij de overheid vast te leggen terwijl het gros van de wetten dient om de burger tegen de overheid te beschermen? En hoe wil ze die wet gaan bewaken bij in-en uit te vliegen prostituees of part-time prostituees die toch allemaal via het internet werken?
  • If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_82358276
    Betreft: "Studiefinanciering".

Het CDA streeft voor 5 jaar basisbeurs en OV-kaart, na deze 5 jaar vervalt deze beurs en word de OV kaart voor een bepaalde tijd louter een OV-trajectkaart. Veel studenten overwegen om tijdens hun studentenjaren een bestuursfunctie binnen studie-, studentenverening of een stage te doen. Door uw beleid word dit ernstig gedemotiveerd, vind u dit dan nog steeds een goede maatregel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Georgious op 06-06-2010 09:26:02 ]
    pi_82358314
    Kan een moderator de vragen verwijderen die niet politiek gerelateerd zijn,
    is er eindelijk is een echt serieus topic zijn er een aantal FOK!-ers die dit verknallen.
    pi_82368083
    @Georgious: Ik kan er wel om lachen, Ik hoop dat mevrouw Uitslag dat ook doet. En vergeet je kudo's niet!!

@Willekeurige Moderator: Ik zag op de eerste pagina van dit topic een best wel goede vraag, ook zonder kudo's.. Word die nog toegevoegd?
      zaterdag 5 juni 2010 @ 18:58:48 #24
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_82372531
    Beste Sabine, het CDA is tegen het beperken van de hypotheekaftrek, maar is dit een 'breek'punt of een typisch CDA 'zwabber'punt, want wat gebeurt er met het eigen woningforfait?
    :O
    pi_82372997

Beste Sabine;

In mijn jeugd heb ik een Rooms Katholieke opvoeding genoten. Echter, in mijn kinderbijbel stond geschreven dat Jezus het brood brak en sprak: "Dit is mijn lichaam" waarna hij het onder de bevolking verdeelde.

Kunt U mij zeggen wat er in Gods naam Christelijk is aan het tegenhouden van de orgaandonor-wet (ADR) zoals die al jaren wordt voorgesteld?

Mijn inziens is het behoorlijk ON-Christelijk om mensen twee of meer mensen dood te laten gaan als het er eigenlijk ook "slechts" eentje had kunnen zijn.

Door het betuttelingsbeleid (helmen verplicht, autogordel verplicht, handsfree moeten bellen, etc) is de verkeersveiligheid enorm verbeterd, wat natuurlijk erg goed is, echter, het aantal orgaandonoren loopt daarmee ook enorm terug, wat simpelweg betekent dat er inmiddels een andere oplossing voor dat probleem moet komen.

ADR (Actieve Donor Registratie) zou een menselijke oplossing kunnen betekenen, en mensen die het pertinent niet willen, kunnen dat gewoon even aangeven.

What's the big deal? En als je dan toch zo Christelijk bent:

Don't take your organs on the way to heaven, 'cause heaven knows we need them here!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Luna3 op 05-06-2010 19:26:16 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')