abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 12:43:22 #276
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82782460
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82782479
Minder aanbod leidt volgens mij tot hogere prijzen maar het zal wel aan mij liggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82782593
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Minder aanbodvraag leidt volgens mij tot hogere lagere prijzen maar het zal wel aan mij liggen
Even voor je gecorrigeerd
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_82782630
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Even voor je gecorrigeerd
Het gaat over de aanbodkant, klepel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82782724
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Minder aanbod leidt volgens mij tot hogere prijzen maar het zal wel aan mij liggen
Yep, of ze stabiliseren om zodoende een nieuwe balans te vinden tussen vraag en aanbod. Maar de overheid zal dit nooit accepteren en er zullen straffe woningbouw stimulans maatregelen komen om deze belangrijke sector te ondersteunen. Net zoals in de 80er jaren. Dat zal de huizenbubble definitief laten leeglopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_82782774
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Yep, of ze stabiliseren om zodoende een nieuwe balans te vinden tussen vraag en aanbod. Maar de overheid zal dit nooit accepteren en er zullen straffe woningbouw stimulans maatregelen komen om deze belangrijke sector te ondersteunen. Net zoals in de 80er jaren. Dat zal de huizenbubble definitief laten leeglopen.
Een overheid met een vooruitziende blik
pi_82782899
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een overheid met een vooruitziende blik
Nee, dat hebben ze niet en daarom verstoort ze onophoudelijk de vrije marktwerking. Het is niet de bedoeling de huizenbubble te laten leeglopen. Het is een "ongewenst" neveneffect.
pi_82782934
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet en daarom verstoort ze onophoudelijk de vrije marktwerking. Het is niet de bedoeling de huizenbubble te laten leeglopen. Het is een "ongewenst" neveneffect.
Inderdaad een ongewenst neveneffect
pi_82782939
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Die twee kennen volgens mij een zekere relatie, wil men de prijzen handhaven dan moet de werkelijke productie onder de marktvraag duiken. Ik denk niet dat dit langdurig te handhaven is, de overheid zal ook hier vroeg of laat bij gaan ingrijpen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:57:34 #285
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82782964
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met vraag te maken heeft... Wat mensen uit de nieuwbouw/projectontwikkelhoek die ik ken, zeggen allemaal dat ze wel willen maar dat het een langdurige keten is waar op meerdere punten de banken weigeren financieringen te geven. (Of dat waar is kan ik niet controleren)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82782968
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die twee kennen volgens mij een zekere relatie, wil men de prijzen handhaven dan moet de werkelijke productie onder de marktvraag duiken. Ik denk niet dat dit langdurig te handhaven is, de overheid zal ook hier vroeg of laat bij gaan ingrijpen.
Lager aanbod leidt altijd tot hogere prijzen. De vraag in deze is totaal niet boeiend
pi_82783134
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lager aanbod leidt altijd tot hogere prijzen. De vraag in deze is totaal niet boeiend
Nou, nee alleen als het aanbod meer daalt dan de vraag.
pi_82783165
quote:

Volgens mij ligt dat er heel sterk aan hoe ver je in het proces van terugbrengen van de productie bent. Uiteindelijk zal je de productie dusdanig laag kunnen maken dat dit de marktprijs zal doen opdrijven, echter je hebt dan wel je marge per product gehandhaafd maar ten kosten van een veel lagere omzet. Uiteraard is er een optimale verhouding te vinden tussen de marge en de totale hoeveelheid die je kan afzetten.
Gelukkig is er ook nog zoiets als concurrentie die moet voorkomen dat marktpartijen dit soort praktijken te ver kan doorvoeren, de markt is immers altijd gebaat bij een lichte overproductie.
I'll sing you a lullaby.
pi_82783224
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nou, nee alleen als het aanbod meer daalt dan de vraag.
Nee dat klopt niet
pi_82783259
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee dat klopt niet
Leg dan eens uit, want ik ben benieuwd naar je argumenten voor deze claim
I'll sing you a lullaby.
pi_82783312
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Leg dan eens uit, want ik ben benieuwd naar je argumenten voor deze claim
Aanbod : 100
Vraag : 50
Prijs : 100

Aanbod: 200
Vraag: 50
Prijs: 50
pi_82783490
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:43 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

bron: rtlz.nl

Shocking mededeling
Wat opmerkelijk is is dat de vraag van woningstichtingen die met fixe kassen zitten met zelfs 50% is gedaald. Zij schatten vanuit historisch perspectief een stimulatieprogramma in de komende jaren. Dat kan hun kosten aanzienlijk reduceren. Bovendien moeten de huren de kosten minimaal opbrengen en tijdens de bubblejaren zijn die natuurlijk veel te hoog. Ze verwachten denk ik strax goedkoper te kunnen bouwen. Bovendien zal na het leeglopen van de bubble er fellere concurentie tussen huur en koopmarkt zijn. De marges komen dan onder druk.
pi_82783819
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:10 schreef Digi2 het volgende:
. Bovendien zal na het leeglopen van de bubble er fellere concurentie tussen huur en koopmarkt zijn. De marges komen dan onder druk.
Dan moeten ze de nog niet geliberaliseerde huren nog heel flink laten stijgen willlen deze concurreren met de huidige koopprijzen. .
  maandag 14 juni 2010 @ 13:19:13 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82783878
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu
Het wachten is nu op stimulerings maatregelen zoals premiewoningen enz enz door de overheid. Dat zal definitief de lucht uit de huizenbubble laten lopen. Jammer voor veel huizenbezitters maar de woningbouw is een te belangrijke sector om te laten imploderen.
Zou die productiedaling niet ook veroorzaakt kunnen zijn door de deeltijd-WW? Projectontwikkelaars maken nu nauwelijks kosten als mensen thuis zitten, zonder deeltijd-WW zouden ze wellicht beter die mensen aan het werk kunnen houden, m.a.w. woningen produceren.
quote:
De daling was het sterkst bij woningen die in opdracht van woningcorporaties zijn gebouwd. Het aantal gereedgekomen corporatiewoningen lag ruim 52 procent lager dan een jaar eerder.
Dit vind ik wel heel raar: De gemiddelde woningcorporatie heeft een wachtlijst van vele jaren voor een huurwoning, ze hebben genoeg geld in kas (!) om zeker een kwart miljoen woningen te bouwen, en ze zijn totaal niet afhankelijk van enig crisiseffect: mensen moeten toch echt blijven wonen! Waarom dan die enorme afname?
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat er heel sterk aan hoe ver je in het proces van terugbrengen van de productie bent. Uiteindelijk zal je de productie dusdanig laag kunnen maken dat dit de marktprijs zal doen opdrijven, echter je hebt dan wel je marge per product gehandhaafd maar ten kosten van een veel lagere omzet. Uiteraard is er een optimale verhouding te vinden tussen de marge en de totale hoeveelheid die je kan afzetten.
Gelukkig is er ook nog zoiets als concurrentie die moet voorkomen dat marktpartijen dit soort praktijken te ver kan doorvoeren, de markt is immers altijd gebaat bij een lichte overproductie.
Er is al decennialang onderproductie, juist door gebrek aan concurrentie. Daarom verbaast die enorme afname me zo, een paar procent goedkoper bouwen lukt niet, na een verdrievoudiging van de prijs in 15 jaar?
censuur :O
  maandag 14 juni 2010 @ 13:24:23 #295
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82784126
quote:

[..]

Dit is een misverstand wat vaak gemaakt wordt, kijk maar naar de "Tokyo housing collapse" in Japan in de jaren negentig. De situatie in Randstad Nederland is vergelijkbaar met die ongezonde en kunstmatige foutgegroeide situatie destijds in Japan. De huizenmarkt is daar nooit meer hersteld tot op de dag van vandaag.

Advies: als jij je huis wilt verkopen, verkoop het nu, desnoods met enig verlies. Want het zal alleen maar erger worden (zie bovenstaand voorbeeld)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 14 juni 2010 @ 13:26:14 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82784211
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:24 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dit is een misverstand wat vaak gemaakt wordt, kijk maar naar de "Tokyo housing collapse" in Japan in de jaren negentig. De situatie in Randstad Nederland is vergelijkbaar met die ongezonde en kunstmatige foutgegroeide situatie destijds in Japan. De huizenmarkt is daar nooit meer hersteld tot op de dag van vandaag.
Het is maar net wat je definitie van "herstel" is, en die is bij aandelen/windhandel altijd "zo duur mogelijk", bij elk ander product niet.
pi_82784446
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:

Zou die productiedaling niet ook veroorzaakt kunnen zijn door de deeltijd-WW? Projectontwikkelaars maken nu nauwelijks kosten als mensen thuis zitten, zonder deeltijd-WW zouden ze wellicht beter die mensen aan het werk kunnen houden, m.a.w. woningen produceren.
Dat zal zeker een neveneffect van die deeltijd-WW zijn. Zolang ze met winst kunnen bouwen en verkopen zullen ze dat toch doen. De deeltijd WW versterkt het kat uit te boom kijken effect, misschien wachten ze op betere tijden/nieuwe simulans maatregelen en souperen ondertussen de deeltijd-WW op.
pi_82784768
Gelukkig is de deeltijd WW niet vol te houden en de crisis nog lang niet ten einde, uiteindelijk zullen de prijzen hard onderuit gaan.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 14 juni 2010 @ 13:42:45 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82784820
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:
Gelukkig is de deeltijd WW niet vol te houden en de crisis nog lang niet ten einde, uiteindelijk zullen de prijzen hard onderuit gaan.
Dat verwacht ik ook nog steeds: prijzen worden kunstmatig in stand gehouden met overheidsgeld, dat houdt op een bepaald moment op, en dan wordt het een achtbaan zeg maar.
pi_82784837
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:
Waneer we hyperinflatie gaan krijgen zullen de prijzen ook hyperstijgen alleen niet met de snelheid van de hyperinflatie mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')