abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:07:40 #251
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_84581269
ik heb een 16 GB SD kaart al klaar liggen ;) en de computerzaak zit bij mij om de hoek mocht ik er nog een snel nodig hebben :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:13:55 #252
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_84863682
*kick!* en een nieuw verhaaltje van EvilDragon:
quote:
I have no idea whether any of you is interested in what I write right now – but well, if you are not, don’t read up :)

This may not be the Pandora news you’re all waiting for. But for me, it’s an important event, so I thought it will fit in the devblog here as well.

I’m currently on a short vacation. Only for four days… but it’s the first vacation I have since we started the whole project… and boy, this has been a loooong time.

And I guess I really needed it. I didn’t think it was that bad, but it looks like I was totally exhausted.
There were so many things I wanted to do during the last few weeks: Finish up Hotfix 4, update the website with more information for developers, write blog posts about what’s happening, do Tutorial videos, etc.
Every night I wanted to do it… but I couldn’t. Either I just browsed the web because I really wasn’t in the mood or I just fell asleep in front of my PC. I was totally out of strength and I was down – and I’m usually one of the guys who’s almost always happy :)

I just spent a whole day in Mallorca at the beach – and I’m already feeling my strength coming back to me. I worked on more things for the Hotfix – directly on my Pandora, and I’m finally having fun again doing that!

I can feel how life is flowing back into me. A few more days, and I’m ready again! Ready to solder thousands of LCD cables. Ready to face all problems we may encounter!

I also learnt something else: There’s more in life than a Pandora. A lot more. Yes, the nubs caused a bit of a delay and we don’t know when production will finally speed up… so what?
The Pandora won’t be a worse device because of that.
The board manufacturer as well as the nub company are working together to solve that issue. I’m sure they will find a fix – and once that’s done… everything will should speed up!
I’d rather wait one or two weeks longer and have a proper solution, than shipping out as fast as we can and getting back tons of Pandoras because the nubs break.

Everyone who’s desperately waiting for the Pandora now and starts to shout and cry because it takes a few weeks more: Get a break! It really helped me. And it helped Gruso (a long-term and nice member of gp32x.com), too.
It’s really relaxing – and suddenly you realize: The Pandora really is a unique and cool device. And it will still be unique and cool when you get it. You can still play emulators and native games. You can still surf the web with FireFox or Chromium. It will still be open.

Well, so much for day one here directly from my hotel room.
Maybe I’ll write some more tomorrow.

And when I’m back next Wednesday, I’m most probably back with full strength – doing all the things I wanted to do weeks ago. And give you more real updates about where the rest of the Pandoras are.

Last but not least, I took a little picture at the beach. Nothing special, but fans of classic games might smile a bit :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 4 augustus 2010 @ 23:23:08 #253
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_84876368
Nieuwtje op Pandorapress:

quote:
It seems EvilDragon is back from vacation, rested and giving good news. 100 new units will be in the wild this week. Plus another coding option. I know there are many already, but hey, why not more?

*O* *O* *O*
Laat mijn Pandora daar tussen zitten pleaaase!!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:20:01 #254
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85083987
Nog geen Pandora: maar wel een topic gevonden met nieuws over de productie:
http://www.gp32x.com/boar(...)ld-news/page__st__15

Wat ik heb begrepen gaat Evildragon t/m woensdag 200 stuks Pandora's maken, en dan worden er daarna weer 200 gemaakt door een vrijwilliger (ik weet niet hoe lang dat gaat duren).

Ik blijf goede hoop houden :P
pi_85087133
Ik kwam dit topic per toeval tegen, maar is dit gewoon een opensource gameconsole ontwikkeld door enthusiasts? :o
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:50:36 #256
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85133787
Ja, eigenlijk wel. Ze hebben wel ervaring qua ontwerp/techniek, maar nog nooit een console daadwerkelijk zelf geproduceerd. Voordeel is dat ze heel erg naar de community hebben geluisterd qua wensen. Nadeel is dat de productie ieeeeets langzamer gaat ;')

Nieuws van Pandorapress:
quote:
Production update. It’s getting there.
August 10, 2010
Posted by: gruso

A little update on production progress, which has been tiptoeing along since 100 more boards arrived last week. Quality checks on the nubs are still a significant slowdown, although it looks like things could be possibly thinking about looking up soon.

The last 25 of the 100 will ship today and tomorrow. It does look like this nub issue is solved for 99% of the units so we can get back on track. Over 700 Pandoras have now been shipped.

(craigix, yesterday)

I know things are going slow but 170 more boards are arriving soon and things will start to really speed up and those units should be very good quality due to this lengthy test process.

(craigix)

And on the cases:

we decided to order 7000 last month. 1500 are coming by UPS the rest by boat (4-5 weeks).

The 1500 are due here next week sometime (well, due in to customs!).

(craigix)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:15:09 #257
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85175011
Weer een nieuwtje van Pandorapress:

quote:
h1
Official Blog: Moving forward!
August 11, 2010
Posted by: BackAssward

Sometimes EvilDragon says a bit, and other times he says a lot. This is one of those times where he must have spent his night up, making a post.

Let’s see… The current nubs are working great, the latest hotfix is looking pretty good. The team is very happy with the last hundred boards, and there and many more on the way. What more is there to say?

As usual I’ll let EvilDragon do the talking:

Moving forward!

Hardware Production

We were really pleased with the last 100 boards! Only a few failed for different reasons, but the nubs were working fine! So it seems the mechanical testing is a fine solution until the next batch of nubs will be produced with added accuracy.
170 more boards are already on the way to UK, so expect more units to be delivered soon.

Hopefully, now that the nub problem seems to be sold, the production will speed soon! As usual, we’re working on getting there!
The next 4000 cases should also be ready soon – all of them have been produced and most of them are already painted. They should just arrive in time when we are passing the first 1000 units mark!

Software updates

Softwarewise, some nice things have happened: With Ginge (which should be ready for release soon), you can play GP2X games (even commercial games like Payback and Wind & Water) on the Pandora! While it still is work in progress, it already has pretty good compatibility. Thanks to notaz for that incredible piece of software work.

Also, Hotfix 4 Beta 1 is out. Thanks to the guys that tried it, I already fixed a few errors and will release a Beta 2 within the next days.
The biggest improvement is probably that HF4 is using IPKs for the update: This is the first major step to properly upgrade the system, via a package manager.
Another test I did worked fine: I installed the very first OS version on my Pandora, changed the config files to use our feeds and upgraded the system using opkg update and opkg upgrade – and 10 minutes later, I had a working up-to-date OS on my system!

Soon you will be able to update your unit by either downloading the latest HotFix and running it or by directly update the Pandora while connected to the internet.
The brave ones among you will also be able to use unstable feeds to get the latest changes to the system a few minutes after they have been committed! Of course, bug reports are welcome.

Help us improve the unit!

So, all in all, while things are not going perfect, we’re still moving forward and getting there.
Basically, I could be happy with that – but there is one thing that makes me sad: And that is the current mood on the boards. There are some people who seem to try to bash the unit for whatever reason.
This is really demotivating and won’t help anyone get anywhere – since it’s no constructive criticism.

Yes, we know there have been some problems with the first produced units like shoulder buttons, nubs, LCD cables. And we are working hard to get them all fixed (and most seem already be fixed).
Yes, we know there have been slowdowns in the production – mainly because we had problems with the nubs (we couldn’t magically fix them, this takes some time).

Please don’t forget: We are not a big company, we are just some guys trying to achieve something. Something major – and I think we didn’t do too bad so far.
We are NOT trying to cover or deny any faults, but are trying to fix and prevent them in the future.
According to most people we talked to who already received the unit: They love it and think it’s the best device they ever owned.

So far, we only had about 50 RMAs out of 700 – while the boards currently make it sound as if almost EVERY unit is unusable.
Some people do claim that there are more broken units but the users do not want to ship it back to us since they are waiting for production to speed up.

I can imagine this might be true for some people, but not for all.

Please: Even if you do not want to return your unit right now, let us know if you have any serious issues like a dead nub or a failed LCD cable or anything else.
Why? Well, we’re trying to fix all problems and prevent them from happening. But if we DON’T KNOW about these issues, we can’t fix them. Telling us what fails will help us to improve the quality and increase the production speed.

Also, of course, if you have a Pandora and like it – spread the word! Show it to friends, colleagues, post on boards. Tell them the story behind it, that it’s a device made by a small company, not by Sony, etc.

One thing you can be sure about:
If you encounter any real problems with your unit, we’ll fix it for you! AND use the information to improve further produced units!

Let’s all work together to improve the mood at the boards again. We all do share something: The love for niche products. Be it for gaming, for hacking, for coding – we all gathered to make the Pandora happen. For some, the Pandora is already reality – and for the rest, this reality is coming closer and closer!

Thanks to all guys that do support us – it’s never been easy, but you keep us going! :)
Bosbeetle, leef je nog? :P Het is zo stil hier! :o
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:23:01 #258
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85242588
Twitter van Craigix:
quote:
200 Pandora shipping next week + news on ICP.
ICP staat voor IControlPad (een ander project van Craigix - zie www.icontrolpad.com)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:55:12 #259
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85394521
Nieuw filmpje van Evildragon met de Pandora aan de tv-out kabel:
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:08:35 #260
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_85466047
Oeeh, ik ben bijna aan de beurt (nog +/- 240 Duitse pandora's te gaan).
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:10:33 #261
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_85466101
De hype is een beetje voorbij nietwaar?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 9 september 2010 @ 00:44:17 #262
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_86228297
kheb em voor het eerst sinds maanden weer eens aan , en die nieuwste hotfix erop gezet.
valt me beetje tegen dat ik nog steeds niet gewoon full-screen een filmpje af kan spelen met dat ding.....

Verder doe ik er weinig mee eigenlijk :)
voor diegene die em hebben: wat doen jullie er zoal mee ? :)

[oh en hoe zit het nou met die TV-out-kabel ? ]
-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
pi_90576951
Ik gebruik hem nog dagelijks wat ik er mee doe scummvm'en en emuleren, ik gebruik hem als mp3 speler, ik kijk er star trek op in de trein, ik typ protocollen voor werk uit, ik speel muziek van mijn HD, ik gebruik hem zomers in het park om muziekjes te spelen etc etc Vrienden van mij willen er ook altijd op spelen, vaak quake 2 merk ik.

Goed nieuws is dat er nieuwe pandora's op komst zijn, het nub probleem is opgelost en ook het LCD kabel probleem. Dat betekent dat er volgende week 350 pandoras komen met nieuwe nubs en hopelijk blijft dan de productie gewoon doorlopen. (en er is gisteren een nieuwe veel betere PSX emulator gereleased *O* )

Ik hoop dat iedereen die er nog niet één heeft maar wel besteld hem snel heeft.

groeten,

Bosbeetle :D
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_90577037
Trouwens evildragon heeft 30 dagen lang elke dag een video gepost op youtube

http://www.youtube.com/user/EvilDragon1717

er zit vast wel iets tussen wat je aanspreekt :D
  Donald Duck held woensdag 29 december 2010 @ 18:01:17 #265
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90592343
Wat is de wachttijd voor zo'n ding tegenwoordig?
Als ik nu zou bestellen, hebben we het dan bijvoorbeeld over pas ver in volgend jaar dat ik er een kan verwachten?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 29 december 2010 @ 20:32:19 #266
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_90598475
na een tijdje deden bijna alle programma's die op mn sd-kaart stonden niks meer. toen nieuwe hotfix erop gezet. deed alles het weer, maar na een tijdje werkt opeens alles niet meer.... dus ligt dat ding hier maar een beetje....
www.punnik.nl
pi_90620358
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat is de wachttijd voor zo'n ding tegenwoordig?
Als ik nu zou bestellen, hebben we het dan bijvoorbeeld over pas ver in volgend jaar dat ik er een kan verwachten?
Dat is moelijk te zeggen maar ze zijn hard opweg naar een gewone vooraad te hebben. Als dat zover is zal ik het hier wel melden, dan is het dus bestellen volgende week in huis.

Als je nu zou bestellen zou ik gokken op augustus helaas, de productie is niet je van het.

Toch wel een tegenvaller van dit project, ik ken zoveel mensen die interesse hebben en er zelfs één aan zouden schaffen als het niet zo lang zou duren. Ze hebben echt pech gehad met fabrikanten ze zijn zo'n kleine speler dat fabrieken ze vaak op laag pitje hebben staan en alleen wat doen als ze heel erg klagen. Ze hebben ook wel rare maatregelen moeten nemen ze hebben nu zelfs iemand die wekelijks bij de board fabriek op bezoek gaat om te kijken of ze wel wat doen. De nubs waren niet goed genoeg getest maar dat heeft de nub-fabriek op eigen kosten opgelost maar wel in een maand of 4, dan gaat de tijd snel. De mensen achter het project zijn ook best wel op heb ik het idee ED en Craig zijn allebij ziekig de laatste paar weken en echt positief zijn ze niet meer maar ze laten het er niet bij zitten. Ze klinken gewoon erg verslagen omdat het allemaal 3rd party werk is, het designen van deze handheld was verder een groot succes. De software kant loopt redelijk maar omdat er niet zoveel units zijn ook niet echt heel erg hard (ze halen toch wel gemiddeld 1 á 2 programmas per dag) maar de echt spectaculaire dingen moeten denk ik nog kopen. Als ze het gaat lukken zo'n 300 pandora's per week te maken dan kan het in een stroom versnelling komen.

De enige klachten die ik over pandora's heb gehoord zijn een beetje in de trant van punnik, namelijk dat het niet zo spannend is en dat hij dan in hoek beland. Maar dat is een kleine minderheid.

[ Bericht 47% gewijzigd door OVchipkaart op 30-12-2010 11:34:48 ]
pi_90620409
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:32 schreef Punnik het volgende:
na een tijdje deden bijna alle programma's die op mn sd-kaart stonden niks meer. toen nieuwe hotfix erop gezet. deed alles het weer, maar na een tijdje werkt opeens alles niet meer.... dus ligt dat ding hier maar een beetje....
klinkt als een niet zo goed SD kaartje, welke hotfix heb je erop staan HF4 geeft voor mij geen enkel probleem
  donderdag 30 december 2010 @ 17:44:52 #269
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_90638076
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:24 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

klinkt als een niet zo goed SD kaartje, welke hotfix heb je erop staan HF4 geeft voor mij geen enkel probleem
volgens mij HF3 , misschien HF4 eens proberen dan. eerst oplader zoeken :)
www.punnik.nl
pi_90638668
HF4 was een behoorlijk grote daar zit volgensmij ook best wel fijne wifi update in. Dan heb je niet meer het geklooi met opnieuw aanmelden als hij de verbinding verbreekt.
pi_90935427
Deze week worden 350 nieuwe pandoras gemaakt :) En men is druk aan het porten. Voor mensen die de humble indie bundle hebben gekocht, gish is nu ook naar de pandora geport.

*D Dat is dan feitelijk de eerste commerciele titel
pi_91022408
Mijn pandora is terug naar newcastle, hopelijk krijg ik er dan nu één met goede nubs, en goede LCD kabel.

Ze gaan deze week 550 pandora's versturen, en het lijkt erop dat de hele eerste batch deze maand eruit kan en de volgende batch in de maanden erna, hopelijk krijgen de heren eindelijk de productie op gang, er blijft nogsteeds genoeg vraag naar de pandora heb ik het idee.
pi_91173880
Alle nubjes zijn klaar, is een eerste doos bij ED aangekomen en de volgende is onderweg. Dus ik hoop dat ook Tankgirl snel haar pandora krijgt
pi_91213156
Trouwens voor de mensen die snel een pandora willen http://cgi.ebay.com/PANDO(...)21417b#ht_2101wt_750

Deze zijn de terug gestuurde pandoras die gerepareerd zijn. (als bijvoorbeeld de mijne daar tussen zit daar was niks mis mee op de LCD kabel na, met een andere LCD kabel zou ik hem zelf graag terug hebben dus misschien kunnen ze anderen daar blij mee maken)
pi_91242963
Kan je dit vergelijken met een jailbroken iphone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')