Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan heeft het weinig zin om te stellen of het OV gemiddeld wel of niet duurder is geworden in Arnhem.
Nee hoor, want het enige argument dat jij hebt aangedragen gaat over iets heel anders, niet over de opslag van de gegevens, maar alleen over het gebruik ervan naar de reiziger toe, en is dus geen onderbouwing.quote:
Een voorbeeld. Geen feit dus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bron?
En nee, dat kun je niet afleiden uit het stemresultaat van een motie alleen.
[..]
Dat zeg ik niet, lees eens een keer goed. Het is maar een voorbeeld waarom bepaalde fracties een motie wel of niet kunnen steunen.
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef VancouverFan het volgende:
Maar als ze die motie hebben afgewezen is toch wel duidelijk dat ze die bewaartermijn niet als een groot probleem zien. Die meerderheid tenminste.
En ik wacht nog steeds waarom het niet dom is om tegelijk in en uit te checken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag waarom het dom zou zijn en waarom ik iets anders zou moeten verwachten dan dat het me geld kost.
En jou kennende zul je toch nooit tevreden zijn met welk antwoord ik ook geef.quote:Maar Vancouverfan kennende komt dat er toch niet.
Leuke draai.quote:Goede vergelijking hoor. Niet dus. Als iemand per ongeluk in de verkeerde bus stempelt, en de buschauffeur wil wel een stickertje plakken over de stempel, maar dan alleen als er 17 cent gedokt wordt, accepteert niemand dat als normaal en is het geen kinderziekte.
Voor mij hoef je het niet uit te zoeken hoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.
Als je wilt dat ik het ga uitzoeken, wil ik een lijst met halte-naar-halte-afstanden (per lijn) en tussen welke haltes een zonegrens zit.
Is goed, ik vraag het aan de vraagbaak van de ov-chipkaart en aan de vervoerder. Het antwoord zullen we wel ergens in september mogen verwachten en dan zullen we het wel horen of het normaal is of niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ik wacht nog steeds waarom het niet dom is om tegelijk in en uit te checken.
Je hebt gewoon geen argumenten meer, is het niet?quote:En jou kennende zul je toch nooit tevreden zijn met welk antwoord ik ook geef.
Dus ik ga me daar niet meer aan wagen
Nee hoor, die 17 cent ben ik niet kwijt. Die komen desnoods via de rechter terug. Want dat het nooit in rekening gebracht had mogen worden, staat als een paal boven water.quote:Maar nog steeds vind ik het geen groot probleem als iemand zelf dom bezig is dat die dan 17 cent kwijt is.
Nee. Ik ga mijn argumenten niet aanpassen totdat jij tevreden bent.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Is goed, ik vraag het aan de vraagbaak van de ov-chipkaart en aan de vervoerder. Het antwoord zullen we wel ergens in september mogen verwachten en dan zullen we het wel horen of het normaal is of niet.
[..]
Je hebt gewoon geen argumenten meer, is het niet?
quote:Nee hoor, die 17 cent ben ik niet kwijt. Die komen desnoods via de rechter terug. Want dat het nooit in rekening gebracht had mogen worden, staat als een paal boven water.
Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor mij hoef je het niet uit te zoeken hoor.
Ik heb zelf een tijd terug een aantal willekeurige routes in Rotterdam, Amsterdam en paar andere steden uitgezocht. Gemiddeld was het goedkoper.
Er valt niets aan te passen, want je geeft geen argumenten die over de zaak gaan. Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee. Ik ga mijn argumenten niet aanpassen totdat jij tevreden bent.
Dat is wel het typische aan jou dat jij verwacht dat mensen hun antwoord aan jouw wensen aanpassen.
[..
Heeft niets met bikkel zijn te maken. Onrechtmatige toe-eigening is gewoon niet toegestaan in Nederland en daar laat ik dan ook niemand mee wegkomen. Als iedereen dat eens zou doen en niet alles voor zoete koek slikken...quote:
Bikkel.
Of en wanneer ik hem kocht, bijvoorbeeld. Dan kon ik hem kopen als ik net mijn inkomen had gekregen en gebruiken als ik arm was.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
7 Jaar?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Waaruit blijkt dat het om die persoonlijke gegevens gaat?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. 76 van de 150 kamerleden vinden het, voorlopig, geen probleem dat persoonlijke gegevens zeven jaar worden opgeslagen.
Ik heb het lijstje niet meer. Maar inderdaad vooral de kortere ritten en ritten die eindigen vlak na een zonegrens zijn goedkoper.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:58 schreef Light het volgende:
[..]
Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?
De OV bedrijven willen o.a. kunnen zien op welke moment het druk was op bepaalde trajecten. Om zo te weten waar extra vervoersmiddelen nodig zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
7 Jaar?
Waar is dat nou in godsnaam voor nodig?
Dat kan nu ook. Je kunt zelf bepalen wanneer je er saldo op stort.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of en wanneer ik hem kocht, bijvoorbeeld. Dan kon ik hem kopen als ik net mijn inkomen had gekregen en gebruiken als ik arm was.
In veel gevallen niet of heel weinig. Er zijn veel aanbiedingen waarbij je de kaart voor niks krijgt. Nu kun je 'm in Amsterdam krijgen voor 1,5 euro. Vaste klanten van de NS krijgen de kaart gratis. En vaak zijn er regionale aanbiedingen rond de invoering van de chipkaart in die regio.quote:En 2) een chipkaart kost geld van zichzelf.
Welke verrekeningen?quote:En 3) ik heb er geen enkel zicht op hoeveel een reis mij kost. Tot nog toe hoor ik vooral verhalen van mensen, ook van hoge pieten in het circuit, dat de verrekeningen niet kloppen.
Je kunt terecht bij de klantenservice bij de OV bedrijven of bij de overkoepelende organisatie.quote:En 4) als er wat mis gaat, kan ik bijna nergens terecht.
Kutsysteem. Ik zou er bijna een auto voor kopen om het te vermijden!
De OV chipkaart is voor de burger ook prima in de hand te houden. En hele strippenkaarten kopen en meteen af gaan stempelen omdat je van Groningen naar Amsterdam wil met de trein is ook niet bepaald handig.quote:Wat ik niet snap: waarom is de strippenkaart niet gewoon landelijk ingevoerd voor alle vervoerssystemen?
Dat is in de basis bijna hetzelfde als de chipkaart (betalen per afstand), maar voor de burger beter in de hand te houden.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het om die persoonlijke gegevens gaat?
Heb je daar ook onderbouwing van.
En waar kun je dat dan nagaan? Je hebt nog geen enkel bewijs daarvoor aangedragen. Als jij dat kunt nagaan, geef dan ook even waar je die informatie vandaan haalt, zodat we het allemaal kunnen controleren en blijf niet voortdurend om de zaak heen praten.quote:Voor zover ik na kan gaan worden de gegevens die 7 jaar worden opgeslagen ontdaan van prive gegevens,
Niets van geloven dus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De OV bedrijven willen o.a. kunnen zien op welke moment het druk was op bepaalde trajecten. Om zo te weten waar extra vervoersmiddelen nodig zijn.[/quote
Die gegevens zijn dan wel ontdaan van prive informatie. Dus ze weten alleen dat een persoon X op een bepaald moment heeft gereisd.
In het artikel wat jij gebruikt wordt alleen maar gesproken over reisgegevens en reisbewegingen. Dus niet over persoonlijke gegevens die worden opgeslagen. Dat maak jij er zelf van.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Omdat Aptroot wil dat de persoonlijke gegevens niet meer zeven jaar opgeslagen worden en Eurlings aangeeft dat het helemaal niet zo erg is dat de persoonlijke gegevens zeven jaar opgeslagen worden omdat klanten kunnen aangeven dat ze niet benaderd willen worden aan de hand van de reisgegevens, die desondanks gewoon opgeslagen blijven. Maar dat staat allemaal heel duidelijk hierboven, maar het gaat kennelijk het ene 'oog' in en het andere 'oog' weer uit. Je hebt in ieder geval niets aangedragen waaruit zou blijken dat zowel Aptroot als Eurlings het niet bij het rechte eind hebben.
Dat bewijs heb ik jou al regelmatig laten zien, de afspraken die met het CBP zijn gemaakt. Gister ook nog een link gegevens naar die afspraken.quote:En waar kun je dat dan nagaan? Je hebt nog geen enkel bewijs daarvoor aangedragen. Als jij dat kunt nagaan, geef dan ook even waar je die informatie vandaan haalt, zodat we het allemaal kunnen controleren en blijf niet voortdurend om de zaak heen praten.
http://www.depers.nl/binn(...)art-gewaarborgd.htmlquote:De minister werd daarover destijds kritisch aan de tand gevoeld door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). De invoering van de ov-chipkaart is ook gecontroleerd door het CBP en de organisatie ging akkoord met de werkwijze. Volgens Eurlings is dat een duidelijk teken.
SP heeft al 2000 ritten onderzocht en die bleken 22% duurder te zijn in regio Arnhemquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Als 2/3 van de bekeken ritten (vanaf centraal station) duurder is met een ov-chipkaart, dan krijg ik de indruk dat het grootste deel van de Arnhemmers duurder uit is. Het staat je vrij een andere lijn te onderzoeken om te zien of die resultaten verschillen.
Als je wilt dat ik het ga uitzoeken, wil ik een lijst met halte-naar-halte-afstanden (per lijn) en tussen welke haltes een zonegrens zit.
Daarom ben ik ook niet op zoek gegaan naar de rit met het grootste voordeel maar heb ik een punt ongeveer halverwege de lijn genomen en voor iedere halte op die route de prijs vanaf het centrale punt naar die halte bepaald. En dan van al die ritten weer het gemiddelde genomen. Daarmee filter je de extremen er wel uit. Ander voordeel met een centraal station als centraal punt is dat een station meestal redelijk in het midden van een zone ligt en je dus niet meteen met een zonegrens te maken hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb het lijstje niet meer. Maar inderdaad vooral de kortere ritten en ritten die eindigen vlak na een zonegrens zijn goedkoper.
True, die rit is aanzienlijk goedkoper geworden.quote:Een voorbeeld wat ik zelf vaak tegenkwam is Duivendrecht - Amsterdam Bijlmer.
Ach rot toch op, dat zijn voorbeelden of situaties die niet met de werkelijkheid stroken, de chipkaart is gewoon goedkoper.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
SP heeft al 2000 ritten onderzocht en die bleken 22% duurder te zijn in regio Arnhem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |