Op dinsdag 15 juni 2010 01:30 schreef Tijnoo het volgende:[..]
Dat is afwachten. Als jullie trein al helemaal vol zit, is het niet mogelijk, maar als er extra plekken beschikbaar komen, is er misschien toch wel wat mogelijk. Daar valt nu helaas nog weinig over te zeggen...
Ook op je andere vraag heb ik wel een antwoord. Er zijn veel verschillende redenen waarom ik Sziget geweldig vind (denk in de richting van de muziek, de vele andere activiteiten, het goedkope maar goede eten en drinken, de mensen die er komen en de nabijheid van het centrum van Boedapest), maar wat voor mij het meest speciaal is aan Sziget, is dat er 24 uur per dag van alles om je heen gebeurt. Of je nu 's middags ergens chillt of eind van de nacht vanuit de Mokka Cuka naar je tent strompelt, constant kan je de meest vreemde dingen tegenkomen. Van die typische Sziget-momentjes noem ik die.
Voorbeeldje: bij de World Stage wordt veel gefrisbeed, gejongleerd en gediabolood. Afgelopen jaar probeerde een gast een paar keer zijn diabolo zo hoog mogelijk te gooien en natuurlijk weer op te vangen. Enkele meters naast hem was een bar, waarvan het terras op ongeveer 8 meter hoogte was overspannen met zeil. En het onvermijdelijke gebeurde: de diabolo kwam er precies bovenop te liggen. Dus die jongen gooide zijn stokken een paar keer tegen de onderkant van het zeil, om zo de diabolo naar de rand van het zeil te sturen. Maar dit had geen effect... Toen kwam er ineens uit het niets iemand met een gigantische Pikachu knuffel aanzetten, je weet wel zo'n grote knuffel die je meestal op de kermis kunt winnen. Ook deze werd tegen de onderkant van het zeil aangegooid en dat had wel effect. Na een paar keer raak te hebben gegooid, lag de diabolo vlak bij de rand. Ondertussen keek ongeveer iedereen op het veld bij de World Stage gespannen toe of het zou lukken. En toen uiteindelijk het laatste tikkie werd gegeven en de diabolo over de rand naar beneden kwam vallen, begon iedereen te applaudiseren, gevolgd door een luid gezongen "Pikachu! Pikachu! Pikachu!". En zo werd Pikachu voor vele mensen de held van die middag.
Dit soort momenten vind ik geweldig. Ik kan er zo nog veel meer posten. Van een gast die een gigantische cirkel van afval bij elkaar had gebezemd tot een klef dronken stelletje dat een herhaaldelijk hard van een bankje afviel. En van een danstentje waar allemaal mensen stonden te dansen op de muziek van Super Mario tot een groep bekenden die uren heeft lopen zoeken naar een rolschaatsbaan en 'm uiteindelijk niet heeft gevonden (terwijl ik één van die bekenden de dag ervoor juist bij die rolschaatsbaan had getroffen...)
Zijn er hier nog mensen die andere leuke, aparte dingen hebben meegemaakt op Sziget?