abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:30:46 #1
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82312486
Sziget Festival 2010

9 augustus 2010 - 16 augustus 2010
Budapest, Hongarije

Een van de grootste festivals van Europa. Heeft een zeer gevarieerd programma. Duurt een week lang, heeft ongelooflijk veel podia (60) en acts (1000) en is dankzij de goedkope (drank) prijzen een erg interessante vakantiebestemming. De hele week is er veel te doen, muziek, film, theater, maar ook pottenbakken, kaarsen maken, een cursus Hongaars. Verschillende goede doelen hebben ook een stand op het festivalterrein en de Hare Krisna zorgt voor gratis maaltijden.

Dit jaar rijden er vanuit Nederland ook treinen met speciale wagons vanuit nederland, en uiteraard ook bussen!

Website's:
Nederlands web-log over Sziget
Filmpjes van Sziget 2006
Uitgebreid Sziget review
Officiële Nederlandse Sziget site

Prijzen (op basis van gegevens van 2008):

Tickets:
szigetweekkaart zonder kampeerplek ¤99,-
szigetweekkaart met kampeerplek ¤120,-
szigetweekkaart met hostel ¤175,-
szigetweekkaart met hotel ¤280,-

Eten/drinken:
Voor 4 euro heb je een complete maaltijd.
Voor 2 euro heb je een hotdog of een stuk pizza.
De Hara Krisna deelt bovendien gratis eten uit.
Bier, wat alleen per halve liter wordt geschonken, kost 1,20.
Een flesje water 80 cent.
Een bacardi cola 2,50.

Bevestigde namen:
Iron Maiden
Muse
Madness
Faithless
Danko Jones
Kasabian
Gwar
The Toy Dolls
Ska-P
The Hives
The Specials
Papa Roach
Gentleman and the Evolution
The Cribs
Billy Talent
Subsonica
Lyapis Trubetskoy
K.I.Z.
Thirty Seconds To Mars
Public Image Ltd.
Death Valley Screamers
Rada
The Young Punx
The Wailers
Toots & the Maytals
UB 40
The Skatalites
The Aggrolites
Gorillaz Sound System
Bad Religion
Major Lazer
Yeasayer
Nina Hagen
Charlie Winston
Foreign Beggars
Peaches
C-Mon & Kypski
Vive la Fête
Ez3kiel
Kees van Hondt
Inspector Cluzo
The Picturebook
The Blackbox Revelation
Skip The Use
zZz
Wildbirds & Peacedrums
Girls in Hawaii
Ill Niño
The 69 Eyes
Children of Bodom
Paradise Lost
Gotan Project
Infected Mushroom
Calvin Harris
Breakestra feat. Cali2na
Simian Mobile Disco
DJ Shadow
Boys Noize + Erol Alkan
Sander van Doorn, Andy Moor
Drumcode Night : Adam Beyer, Alan Fitzpatrick és Joel Mull
Deadmau5

Met dank aan het sziget topic van vorig jaar

PS: natuurlijk zijn er al veel meer namen bekend maar dit zijn toch wel de meest bekende.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:35:34 #2
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82312653
FAIL! In de TT niet erbij gezet dat het om 2010 gaat
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:36:14 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82312677
even een tvp
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82313852
TVP
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82314483
In need of any news? Het laatste nieuws is dat de Belgische band Madensuyu de vervanger zal zijn van een andere Belgische band Girls in Hawaii. Het optreden van Girls in Hawaii kon helaas niet meer doorgaan, doordat afgelopen zondag drummer Denis Wielemans (28) is overleden bij een verkeersongeluk op de Brusselse ring...
Van Szigetfestival.nl en Exitfest.nl
  vrijdag 4 juni 2010 @ 05:23:34 #6
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_82314793
An Pierle and White Velvet komen ook. Super chille muziek, maar weet niet of ze helemaal geschikt zijn voor Sziget maar toch wel chill dat ze komen. Verder niet heel boeiends inderdaad, maar dan maar chillen met een lekker muziek ergens op een grasveld en andere leuke dingen zien op Sziget.
Slay the dragon in your dreams!
pi_82315461
Tvp
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:40:12 #8
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_82315872
tvp
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_82317975
Ik heb er zin in!
Ik ben een meisje =)
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:02:20 #10
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_82319938
TVP.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:24:11 #11
75447 sir_Tachyon
pi_82320777
Ik heb er ook zin in maar weet iemand of er nog meer namen komen? Of is dit hem wel?
pi_82324018
vet veel zin in!
Wel lekker blijven plakken hè?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:09:45 #13
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_82325286
Wtf, 120 euro? Paar jaar geleden was het nog 60 euro...

Mojo concerts _! Naaierts dat het zijn!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_82325359
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:09 schreef TimKuik het volgende:
Wtf, 120 euro? Paar jaar geleden was het nog 60 euro...

Mojo concerts _! Naaierts dat het zijn!
Sterker nog; Szigetweekkaart met kampeerplek kost dit jaar 170 euro
pi_82333548
Vergelijk het eens met Lowlands qua kosten. Daar zal een klein maisbekertje met bier al gauw 2,50 kosten!
Hell Yeah, dit jaar geen bekerrapers!!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:22:57 #16
75447 sir_Tachyon
pi_82333697
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik heb er ook zin in maar weet iemand of er nog meer namen komen? Of is dit hem wel?
Weet niemand dit?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:24:44 #17
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_82340529
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Sterker nog; Szigetweekkaart met kampeerplek kost dit jaar 170 euro
________________________!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_82346238
Tvp
"Somebody help me! I'm being spontaneous ! "
pi_82356526
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Op de Main Stage is nog plek voor twee acts. Op de meeste andere podia wordt de programmering vrijwel alleen nog aangevuld met Hongaarse acts.
pi_82363540
pvt
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_82363553
Ik ga hier ook heen!

Heb wel de kaarten van 200 euro, inplaats van 290 maar die waren uitverkocht .

Leken me een stuk beter, maargoed...
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
  zondag 6 juni 2010 @ 22:02:14 #22
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_82418160
Ik ga er ook heen
Und ein frau ist ein frau
  maandag 7 juni 2010 @ 11:40:20 #23
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_82434944
TVP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
King is much more than the weight of a crown
Natural patent of nobility
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juni 2010 @ 14:34:50 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_82442180
Sziget, leuk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_82469835
ik zou met een vriendin gaan, maar die geweldige 'vriendin' heeft afgezegd uit geld-overwegingen (lees: we hebben het al vanaf december 2009 over Sziget en dat we daar dit jaar heen gaan).

NET NU WE TICKETS HEBBEN GEKOCHT! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

En we hebben zoveel mensen geprobeerd mee te krijgen - maar iedereen is aan het afstuderen of al op vakantie met partner... Ik kan nog maar 1 vriendin checken en anders moet ik het verkopen

(als iemand dus een e-ticket zonder camping voor de early bird prijs wil...)
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_82475888
Hoeveel nachtjes slapen nog?
pi_82475958
63 days to go!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 10:46:05 #28
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_82485198
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:00 schreef Thijsssss het volgende:
63 days to go!
Heb je al een lijstje gemaakt met dingen de we mee moeten nemen enzo? Jij bent daar zo goed in
pi_82491223
Pils, tent en stoelen?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:22:47 #30
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_82495244
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef Thijsssss het volgende:
Pils, tent en stoelen?
Kijk, daarom ben jij de brains in de groep
pi_82502787
Rijden de HÉV en de metro eigenlijk de hele nacht? (I.v.m. de locatie van het te boeken hostel )
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_82506440
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:37 schreef RichCalibier het volgende:
Heb wel de kaarten van 200 euro, inplaats van 290 maar die waren uitverkocht .

Leken me een stuk beter, maargoed...
VIP-camping tickets waren in de webshop voor e-tickets inderdaad even op, maar hier nog niet. Inmiddels kun je ook weer VIP-camping kaarten als e-ticket kopen.
pi_82506579
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijden de HÉV en de metro eigenlijk de hele nacht? (I.v.m. de locatie van het te boeken hostel )
Niet de hele nacht, maar tussen de laatste en eerste trein zit niet zo heel veel tijdsverschil. Je kan ook de boot terug richting het centrum pakken, maar die gaat relatief vroeg.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:42:52 #34
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82508341
Vandaag even een grote backpack tas gehaald. Werkelijkheid een verlossing met al dat gesleep van verschillende zakken en tassen op bijvoorbeeld afgelopen pinkpop.
pi_82562177
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 10:46 schreef Kneivster het volgende:

[..]

Heb je al een lijstje gemaakt met dingen de we mee moeten nemen enzo? Jij bent daar zo goed in
Ik doe een onderbroek aan, een broek, een shirtje, sokken en schoenen.
Neem een slaapzak mee, stop daar een trui/vest, 2 paar sokken, 2 onderbroeken, 1 shirtje 1 broek in.
Tent sleept iemand anders mooi mee, voor de rest niets nodig.
ehhhh
pi_82675122
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:37 schreef nickofzo het volgende:

[..]

Ik doe een onderbroek aan, een broek, een shirtje, sokken en schoenen.
Neem een slaapzak mee, stop daar een trui/vest, 2 paar sokken, 2 onderbroeken, 1 shirtje 1 broek in.
Tent sleept iemand anders mooi mee, voor de rest niets nodig.
vergeet je toiletpapier niet
totaal uitverkocht bij de ..hoe heet die super nou...naja. die dus.

zijn de kaarten ooit uitverkocht geweest?
ben beetje laat dit jaar met plannen
aka MissFlow.
<3
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:56:26 #37
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_82692673
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Buitenboord het volgende:

[..]

totaal uitverkocht bij de ..hoe heet die super nou...naja. die dus.

ben beetje laat dit jaar met plannen
Niet dat ik weet

Niet vergeten:

zonnebrand, zonnebril, fototoestel, matje, kussentje, regenjas, slippers... Was het wel zo'n beetje!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:29:59 #38
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82694124
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

HEV de hele nacht van Sziget naar Blaha Lujza Ter, het centrum van Boedapest. De metro die is `s nachts gesloten. Je kan met de nachtbus, bijvoorbeeld lijn 906 vertrekt om het kwartier. Om een uur of 5 komen de trams weer op gang. Maar de metro kun je `snachts wel vergeten.
pi_82703956
quote:

[..]

[...]
Dank voor de tip!

Ik hoor steeds van allerlei kanten dat er dan weer wel treinplaatsen zijn en dan weer niet.. Hoe zit dat nou? Op de website word ik ook niet veel wijzer.
pi_82706793
tvp
  zondag 13 juni 2010 @ 23:00:04 #41
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82766795
Yeah, dit jaar voor het eerst, ben benieuwd.
Ben in 2008 en 2009 naar lowlands geweest. Dit jaar geruild voor sziget!
Ik vlieg 5 augustus met wat vrienden naar Hongarije, daar wat rondtrekken en overnachten in hostels, en dan lekker naar sziget! Heb er zin in!

Iemand enig idee of er nog (bekende) band bij komen? of word het verder nog aangevuld door wat onbekende bandjes?
pi_82771661
quote:

[..]

De campingkaarten raken meestal wel uitverkocht. De afgelopen jaren gebeurde dit meestal ongeveer een week van te voren, maar we verwachten dat ze dit jaar al rond half juli allemaal op zijn. Zorg dus dat je op tijd bent
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:23 schreef Hojdhopper het volgende:

Ik hoor steeds van allerlei kanten dat er dan weer wel treinplaatsen zijn en dan weer niet.. Hoe zit dat nou? Op de website word ik ook niet veel wijzer.

Op dit moment zijn er alleen nog budgettickets, tickets voor in de stiltecoupe en tickets voor de partytrain beschikbaar. Uiteraard proberen we ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen reizen, dus we proberen nog extra plekken te regelen, maar het is nog niet zeker of dat gaat lukken...

Oja, voor wie nog een kaartje wil winnen: check deze prijsvraag! Hoe vaker het filmpje wordt bekeken, hoe meer tickets we weggeven. En de vraag is vrij moeilijk, dus als je het antwoord weet, is de kans dat je wint relatief hoog Succes met zoeken naar het antwoord!

[ Bericht 13% gewijzigd door Tijnoo op 14-06-2010 01:26:13 ]
  maandag 14 juni 2010 @ 16:53:57 #43
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82793601
Een vraag aan bovenstaande poster:

Ik en drie andere vrienden hebben ons kaartje (voor trein en festival zelf) al ruime tijd geleden besteld. Nu is er nog een vriend die ook mee wil, hij moet alleen afwachten of hij dan geen hertentamens heeft. Is het mogelijk dat hij dan wel nog gewoon bij ons in de trein geplaats kan worden? We hebben voor de meest goedkope treintickets gekozen.

Alvast bedankt!

Een vraag aan iedereen iedereen die al eens op Sziget is geweest; wat maakt Sziget nu zo een tof festival? Elk festival heeft natuurlijk wel iets wat dat festival zo speciaal maakt. Ik hoor van heel veel mensen dat het gewoon een geweldig festival is maar ik kan nergens echt vinden WAT het festival nu precies zo geweldig maakt. Iemand?
  maandag 14 juni 2010 @ 16:57:27 #44
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82793752
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:53 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag aan iedereen iedereen die al eens op Sziget is geweest; wat maakt Sziget nu zo een tof festival? Elk festival heeft natuurlijk wel iets wat dat festival zo speciaal maakt. Ik hoor van heel veel mensen dat het gewoon een geweldig festival is maar ik kan nergens echt vinden WAT het festival nu precies zo geweldig maakt. Iemand?

Het bier is goedkoop.

En dat er zoveel te doen is. Het is hartstikke groot en ik zeg je, er zijn plekken waar ik de afgelopen twee jaar nog geen eens geweest ben.
En daarbij het gaat 24 uur per dag door. Ik meestal tot een uur of 5-7 `s ochtends door terwijl je bij de gemiddelde Nederlandse festivals al om 12 uur op je nest ligt.
pi_82795260
quote:
Op maandag 14 juni 2010 01:15 schreef Tijnoo het volgende:

[..]

Op dit moment zijn er alleen nog budgettickets, tickets voor in de stiltecoupe en tickets voor de partytrain beschikbaar. Uiteraard proberen we ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen reizen, dus we proberen nog extra plekken te regelen, maar het is nog niet zeker of dat gaat lukken...
Bedankt! Maar we gaan denk ik toch maar met de auto. Ik trein wekelijks al meer dan genoeg en 20 uur (hoorde ik hier en daar) in de trein zitten, mwah, niet voor mij.

Weet iemand ongeveer wat de benzineprijzen in Hongarije zijn?
pi_82819046
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:53 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag aan bovenstaande poster:

Ik en drie andere vrienden hebben ons kaartje (voor trein en festival zelf) al ruime tijd geleden besteld. Nu is er nog een vriend die ook mee wil, hij moet alleen afwachten of hij dan geen hertentamens heeft. Is het mogelijk dat hij dan wel nog gewoon bij ons in de trein geplaats kan worden? We hebben voor de meest goedkope treintickets gekozen.

Alvast bedankt!

Dat is afwachten. Als jullie trein al helemaal vol zit, is het niet mogelijk, maar als er extra plekken beschikbaar komen, is er misschien toch wel wat mogelijk. Daar valt nu helaas nog weinig over te zeggen...

Ook op je andere vraag heb ik wel een antwoord. Er zijn veel verschillende redenen waarom ik Sziget geweldig vind (denk in de richting van de muziek, de vele andere activiteiten, het goedkope maar goede eten en drinken, de mensen die er komen en de nabijheid van het centrum van Boedapest), maar wat voor mij het meest speciaal is aan Sziget, is dat er 24 uur per dag van alles om je heen gebeurt. Of je nu 's middags ergens chillt of eind van de nacht vanuit de Mokka Cuka naar je tent strompelt, constant kan je de meest vreemde dingen tegenkomen. Van die typische Sziget-momentjes noem ik die.

Voorbeeldje: bij de World Stage wordt veel gefrisbeed, gejongleerd en gediabolood. Afgelopen jaar probeerde een gast een paar keer zijn diabolo zo hoog mogelijk te gooien en natuurlijk weer op te vangen. Enkele meters naast hem was een bar, waarvan het terras op ongeveer 8 meter hoogte was overspannen met zeil. En het onvermijdelijke gebeurde: de diabolo kwam er precies bovenop te liggen. Dus die jongen gooide zijn stokken een paar keer tegen de onderkant van het zeil, om zo de diabolo naar de rand van het zeil te sturen. Maar dit had geen effect... Toen kwam er ineens uit het niets iemand met een gigantische Pikachu knuffel aanzetten, je weet wel zo'n grote knuffel die je meestal op de kermis kunt winnen. Ook deze werd tegen de onderkant van het zeil aangegooid en dat had wel effect. Na een paar keer raak te hebben gegooid, lag de diabolo vlak bij de rand. Ondertussen keek ongeveer iedereen op het veld bij de World Stage gespannen toe of het zou lukken. En toen uiteindelijk het laatste tikkie werd gegeven en de diabolo over de rand naar beneden kwam vallen, begon iedereen te applaudiseren, gevolgd door een luid gezongen "Pikachu! Pikachu! Pikachu!". En zo werd Pikachu voor vele mensen de held van die middag.

Dit soort momenten vind ik geweldig. Ik kan er zo nog veel meer posten. Van een gast die een gigantische cirkel van afval bij elkaar had gebezemd tot een klef dronken stelletje dat een herhaaldelijk hard van een bankje afviel. En van een danstentje waar allemaal mensen stonden te dansen op de muziek van Super Mario tot een groep bekenden die uren heeft lopen zoeken naar een rolschaatsbaan en 'm uiteindelijk niet heeft gevonden (terwijl ik één van die bekenden de dag ervoor juist bij die rolschaatsbaan had getroffen...)

Zijn er hier nog mensen die andere leuke, aparte dingen hebben meegemaakt op Sziget?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:29:30 #47
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82822603
Dat zijn inderdaad de verhalen die ik hier wil lezen!
pi_82825048
- Een gigantische toren gemaakt van blikken bier.
- Een gast die door vrienden als sm slaaf was verkleed.
- Mensen die aan het voetballen of bier spelletjes aan het doen zijn waarbij iedereen meedoet.

Geweldig!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:49:40 #49
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82837473
Samen met de groep waarmee ik ga heb ik besloten om op de camping te gaan staan. Aangezien 7 dagen natuurlijk wel een beetje lang is zijn we van plan om op de derde of vierde nacht even een motelletje te huren voor één nachtje om ons even te verfrissen en op te laden met een douche en een echt bed.
Wat vinden jullie van dit idee?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:51:14 #50
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82837563
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:49 schreef Ziewoarut het volgende:
Samen met de groep waarmee ik ga heb ik besloten om op de camping te gaan staan. Aangezien 7 dagen natuurlijk wel een beetje lang is zijn we van plan om op de derde of vierde nacht even een motelletje te huren voor één nachtje om ons even te verfrissen en op te laden met een douche en een echt bed.
Wat vinden jullie van dit idee?

Waarom niet gewoon de rest van het festival daar blijven? Dat doen genoeg mensen op Sziget. En dan kun je btw beter in een hostel gaan.
pi_82838194
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 01:30 schreef Tijnoo het volgende:

[..]

Dat is afwachten. Als jullie trein al helemaal vol zit, is het niet mogelijk, maar als er extra plekken beschikbaar komen, is er misschien toch wel wat mogelijk. Daar valt nu helaas nog weinig over te zeggen...

Ook op je andere vraag heb ik wel een antwoord. Er zijn veel verschillende redenen waarom ik Sziget geweldig vind (denk in de richting van de muziek, de vele andere activiteiten, het goedkope maar goede eten en drinken, de mensen die er komen en de nabijheid van het centrum van Boedapest), maar wat voor mij het meest speciaal is aan Sziget, is dat er 24 uur per dag van alles om je heen gebeurt. Of je nu 's middags ergens chillt of eind van de nacht vanuit de Mokka Cuka naar je tent strompelt, constant kan je de meest vreemde dingen tegenkomen. Van die typische Sziget-momentjes noem ik die.

Voorbeeldje: bij de World Stage wordt veel gefrisbeed, gejongleerd en gediabolood. Afgelopen jaar probeerde een gast een paar keer zijn diabolo zo hoog mogelijk te gooien en natuurlijk weer op te vangen. Enkele meters naast hem was een bar, waarvan het terras op ongeveer 8 meter hoogte was overspannen met zeil. En het onvermijdelijke gebeurde: de diabolo kwam er precies bovenop te liggen. Dus die jongen gooide zijn stokken een paar keer tegen de onderkant van het zeil, om zo de diabolo naar de rand van het zeil te sturen. Maar dit had geen effect... Toen kwam er ineens uit het niets iemand met een gigantische Pikachu knuffel aanzetten, je weet wel zo'n grote knuffel die je meestal op de kermis kunt winnen. Ook deze werd tegen de onderkant van het zeil aangegooid en dat had wel effect. Na een paar keer raak te hebben gegooid, lag de diabolo vlak bij de rand. Ondertussen keek ongeveer iedereen op het veld bij de World Stage gespannen toe of het zou lukken. En toen uiteindelijk het laatste tikkie werd gegeven en de diabolo over de rand naar beneden kwam vallen, begon iedereen te applaudiseren, gevolgd door een luid gezongen "Pikachu! Pikachu! Pikachu!". En zo werd Pikachu voor vele mensen de held van die middag.

Dit soort momenten vind ik geweldig. Ik kan er zo nog veel meer posten. Van een gast die een gigantische cirkel van afval bij elkaar had gebezemd tot een klef dronken stelletje dat een herhaaldelijk hard van een bankje afviel. En van een danstentje waar allemaal mensen stonden te dansen op de muziek van Super Mario tot een groep bekenden die uren heeft lopen zoeken naar een rolschaatsbaan en 'm uiteindelijk niet heeft gevonden (terwijl ik één van die bekenden de dag ervoor juist bij die rolschaatsbaan had getroffen...)

Zijn er hier nog mensen die andere leuke, aparte dingen hebben meegemaakt op Sziget?
Ssssst! ik krijg er veel te veel zin in!!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:28:38 #52
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_82850717
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:51 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de rest van het festival daar blijven? Dat doen genoeg mensen op Sziget. En dan kun je btw beter in een hostel gaan.

We blijven ook daar. We gaan alleen een nachtje ergens in het midden een motelletje huren om ons gewoon even fatsoenlijk te douchen en in een fatsoenlijk te slapen. Erna storten we ons gewoon weer in het campingleven.
pi_82851612
ben vorig jaar halverwege de week naar het grote buitenzwembad op het andere eiland geweest. Kostte wel 4000 forint (ongeveer 16 euro), maar daarna ook goed schoon en ze hebben een bad met water uit een zwavelbron, echt superlekker!
pi_82871282
Op de officiele Szigetsite zijn de programma's van alle stages op de main stage na bekend. Op het oog zitten er al een paar hele moeilijke keuzes tussen...
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:39:33 #55
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_82892745
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:31 schreef Thijsssss het volgende:
Op de officiele Szigetsite zijn de programma's van alle stages op de main stage na bekend. Op het oog zitten er al een paar hele moeilijke keuzes tussen...
Enter Shikari en Gotan Project, Ill Niño en DJ Shadow voor zover ik nu kan zien. We gaan het wel weer zien allemaal .
pi_82912411
Weet iemand of die Sziget partytrein ook in Venlo stopt? aangezien die slaapcabine en budget dat wel doen?

Bij voorbaat dank
pi_82984212
Ja, die gaat ook in Venlo stoppen
pi_82988912
Hmm WizzAir heeft m'n vlucht aangepast, daardoor zou ik een festival dag missen en NOG een dag eerder daar zijn Gelijk maar even gebeld voor een wijziging dus, en nu komt het eigenlijk nog beter uit! Vanaf Eindhoven ipv Weeze voor dezelfde prijs, en pas de 16e terug

Ik kom nu trouwens wel de 8e augustus aan, is er dan uberhaupt al wat te doen..?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_82989675
volgens mij is er zondag nog niks te doen, maar kan je al wel de camping op (voor ¤10).
pi_82990917
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:05 schreef wormtrein het volgende:
Hmm WizzAir heeft m'n vlucht aangepast, daardoor zou ik een festival dag missen en NOG een dag eerder daar zijn Gelijk maar even gebeld voor een wijziging dus, en nu komt het eigenlijk nog beter uit! Vanaf Eindhoven ipv Weeze voor dezelfde prijs, en pas de 16e terug

Ik kom nu trouwens wel de 8e augustus aan, is er dan uberhaupt al wat te doen..?
Welke vluchten hebben ze dan aangepast?
Naamtopic.
pi_82991818
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef Brammie1 het volgende:
volgens mij is er zondag nog niks te doen, maar kan je al wel de camping op (voor ¤10).
Hmm ok, zelf een feestje bouwen dus
quote:
Welke vluchten hebben ze dan aangepast?
Zondag 8 augustus Weeze - Budapest
Zondag 15 augustus Budapest - Weeze
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_83387166
Laatste mainstage act hier nog niet eens gemeld?

Mika
pi_83387843
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Thijsssss het volgende:

Mika
Mika
  maandag 28 juni 2010 @ 10:43:25 #64
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_83390744
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:10 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Mika
Mika
  maandag 28 juni 2010 @ 10:44:30 #65
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83390790
Ik zit nog te twijfelen om te gaan
  maandag 28 juni 2010 @ 11:21:11 #66
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_83392189
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Thijsssss het volgende:

Mika
Naadje, maar voor de artiesten ga ik toch niet.
pi_83437495
Dus! Ik heb begrepen dat mensen ( zoals ik ) met een Sziget Express Rotterdam ticket nu in een Kink FM trein gekoppeld met de Party train zitten? Hoe gaaf !
"Somebody help me! I'm being spontaneous ! "
pi_83441301
Er zal wel een duidelijke scheiding zijn tussen de Kink FM trein en het Party gedeelte. Aangezien mensen daar veel meer voor betaald hebben.
De trein rijdt nu trouwens ook via Venlo, vet relaxed! Is maar een uurtje hiervandaan, en een stuk beter te doen aangezien er dan geen treinen rijden rond Arnhem.
pi_83479997
mijn vrienden en ik hadden een kaartje gehaald voor de trein voor 158 euro. en nu heb ik gehoord dat er treinen vervallen. onze trein zou over venlo gaan. is die van ons nou gecanceled of wat?
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_83482243
mail ff naar info@szigetfestival.nl zou ik zeggen
  maandag 5 juli 2010 @ 18:11:41 #71
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83690119
Hoe zit het eigenlijk met de telefoon oplaad mogelijkheden?
pi_83690325
er is een tentje op het terrein waar je dat kan doen, maar vorig jaar was het altijd fucking druk daar. Enorme rijen, alle stopcontacten waren constant bezet.

Wat ik vorig jaar gedaan heb, is even met m'n mobiel naar één van de toiletblokken gaan en daar je oplader in het stopcontact steken. Moet je er wel bij blijven staan, maar das niet zo erg.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:34:43 #73
240618 Micson
The lonely stoner
pi_83690855
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:18 schreef Brammie1 het volgende:
er is een tentje op het terrein waar je dat kan doen, maar vorig jaar was het altijd fucking druk daar. Enorme rijen, alle stopcontacten waren constant bezet.

Wat ik vorig jaar gedaan heb, is even met m'n mobiel naar één van de toiletblokken gaan en daar je oplader in het stopcontact steken. Moet je er wel bij blijven staan, maar das niet zo erg.
Dan sta je daar 3 uur (bij mijn telefoon tenminste)
pi_83694057
ik neem een supersimpele mobiel mee. Half uurtje opladen, doet 'ie het een paar dagen. En als 'ie gejat wordt, hij kostte toch maar ¤15.
  maandag 5 juli 2010 @ 20:00:48 #75
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83694255
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:34 schreef Micson het volgende:

[..]

Dan sta je daar 3 uur (bij mijn telefoon tenminste)
En wat als je het nu gewoon om 6 uur 's morgens doet na het feesten? Zo druk zal het dan toch niet zijn?
pi_83724434
Hooi Szigetgangers

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij antwoord kan geven! Vorig jaar ben ik naar Sziget geweest en het was zoo geweldig dat we dit jaar weer gaan. vorig jaar waren we volgens mij op dag -1 onze auto in die bewaakte garage gezet op het szigetterrein nadat we eerst met de auto onze spullen op het terrein hadden gedropt.
Nu zag ik dat je op www.szigetfestival.nl een reservering voor 50 euro kunt kopen voor de bewaakte parkeerplaats. Nou kan ik mij van vorig jaar herinneren dat het iets van 90 euro was. Is het dit jaar goedkoper geworden of moet ik alsnog die 90 betalen of nog 40 zegmaar?! Anders ga ik namelijk gelijk even reserveren want was wel heel chill vorig jaar om paspoorten enzo in de auto verstopt te laten

Thnnx alvast en veel plezier voor degene die ook gaan
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:00:25 #77
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83772693
Dunkt mij dat het op Sziget nogal een bonte verzameling van nationaliteiten is. Uit welk land komen nu de leukste en de minst leuke mensen voor op zo een festival?
pi_83776479
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:00 schreef Ziewoarut het volgende:
Dunkt mij dat het op Sziget nogal een bonte verzameling van nationaliteiten is. Uit welk land komen nu de leukste en de minst leuke mensen voor op zo een festival?
Wat ik uit mijn eigen ervaring (meerdere buitenlandse festivals, waaronder Sziget, Dour en Hurricane) kan zeggen, is dat de leukste mensen over het algemeen (en wat mij betreft) uit Ierland, Engeland, Australie, Nieuw Zeeland, Zweden en Duitsland komen. De minst leuke mensen vind ik toch de Fransen en (jaja) Nederlanders.
Een groot gedeelte van de Nederlanders lijkt alle remmingen kwijt te zijn wanneer ze in het buitenland komen, waardoor vooral belachelijke situaties ontstaat (wat overigens ook erg leuk kan zijn ). Het is natuurlijk erg generaliserend om dit zo te stellen, uit elk land komen wel leuke mensen, maar de leukste mensen die ik tot nu toe op festivals ben tegengekomen komen toch wel uit bovenstaande landen..
..
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:02:47 #79
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83776801
Engelsen?
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:34:38 #80
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_83788328
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:00 schreef Ziewoarut het volgende:
Fransen . Met hun wazige hippiegedoe altijd. Voor de rest alles puik volk. Op Sziget komen verder veel oostblokkers, Nederlanders en Engelsen/Ieren, gaat goed samen allemaal. Weinig Duitsers viel me op, maar die hebben alle toffe festivals natuurlijk zelf...
pi_83790207
Iemand toevallig nog een weekkaartje met camping nodig? Ziet er uit dat ik niet meer kan, aangezien mijn herkansingstentamen 1 dag erna is.
pi_83792202
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand toevallig nog een weekkaartje met camping nodig? Ziet er uit dat ik niet meer kan, aangezien mijn herkansingstentamen 1 dag erna is.
Bij mij zit er ook maar 36 uur tussen mijn terugvlucht van 17 dagen Hongarije/Sziget en de herkansing, gewoon doorbikkelen
pi_83796429
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:16 schreef tesjebesje23 het volgende:
Hooi Szigetgangers

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij antwoord kan geven! Vorig jaar ben ik naar Sziget geweest en het was zoo geweldig dat we dit jaar weer gaan. vorig jaar waren we volgens mij op dag -1 onze auto in die bewaakte garage gezet op het szigetterrein nadat we eerst met de auto onze spullen op het terrein hadden gedropt.
Nu zag ik dat je op www.szigetfestival.nl een reservering voor 50 euro kunt kopen voor de bewaakte parkeerplaats. Nou kan ik mij van vorig jaar herinneren dat het iets van 90 euro was. Is het dit jaar goedkoper geworden of moet ik alsnog die 90 betalen of nog 40 zegmaar?! Anders ga ik namelijk gelijk even reserveren want was wel heel chill vorig jaar om paspoorten enzo in de auto verstopt te laten

Thnnx alvast en veel plezier voor degene die ook gaan
Heeej Tesjebesje23

Ik heb ergens dit jaar contact gehad met de exploitatiemaatschappij op het eiland, die mij het volgende mailtje stuurde:
quote:
Hello,

Island Parking is located right on the Obuda Island (location of Sziget Festival) Operation days: 7-16 August 2010

Reservation is still possible – pls. See details below:

Parking fees:

Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 90 (indoor)

Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 80 (outdoor)

Fee/day (early/late arrival): EUR 14 (indoor)

Fee/day (early/late arrival): EUR 12 (outdoor)

Minibus / Van:

Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 160 (indoor)

Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 140 (outdoor)

Fee/day (early/late arrival): EUR 24 (indoor)

Fee/day (early/late arrival): EUR 22 (outdoor)
Hoop dat je d'r wat mee kan

Je kan in ieder geval mailen met info@fvs.hu , als je dan je kenten, type auto opgeeft en taal en je naam dan kan je reserveren.

Ik ga overigens dit naar met de camper. Zou eerst met de auto gaan vandaar dat ik deze informatie destijds opgevraagt heb
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:57:16 #84
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83796663
Ik heb nog zitten denken om een kaartje te kopen, maar ik vind de line up nogal teleurstellend.
pi_83797043
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:57 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb nog zitten denken om een kaartje te kopen, maar ik vind de line up nogal teleurstellend.
Ik ook, maar ik wil er toch graag heen (mijn eerste keer). Plus dat ik er sowieso langs kom tijdens mijn reis.
Naamtopic.
pi_83797056
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Neem je boeken mee
Naamtopic.
pi_83798120
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Neem je boeken mee
Ja en dan ga jij me overhoren! :p
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:03:36 #88
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83798523
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:57 schreef Juicyhil het volgende:
Is er daadwerkelijk iemand die hier gaat voor de line up?
Lijkt mij toch meer een festival wat het van het feesten en rondlopen moet hebben
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:04:18 #89
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_83798546
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:03 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Is er daadwerkelijk iemand die hier gaat voor de line up?
Lijkt mij toch meer een festival wat het van het feesten en rondlopen moet hebben

Ik ben er al twee keer geweest. Dus ik weet nou wel hoe het eraan toe gaat.
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:05:01 #90
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_83798571
Over 1 maandje stappen we al op de trein
pi_83812938
Oke ik heb besloten, mijn herkansingen gaan voor:

[TK] Sziget Festival weekticket + camping
pi_83860380
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:48 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

Heeej Tesjebesje23

Ik heb ergens dit jaar contact gehad met de exploitatiemaatschappij op het eiland, die mij het volgende mailtje stuurde:
[..]

Hoop dat je d'r wat mee kan

Je kan in ieder geval mailen met info@fvs.hu , als je dan je kenten, type auto opgeeft en taal en je naam dan kan je reserveren.

Ik ga overigens dit naar met de camper. Zou eerst met de auto gaan vandaar dat ik deze informatie destijds opgevraagt heb
Volgens mij is die island parking van vorig jaar een andere dan die szigetfestival.nl nu aanbied, aangezien daar gewoon duidelijk bij staat dat 50 euro is voor 10 dagen, vanaf 7 augustus, je betaald dus niet extra voor de -1 en de 0 dag.
pi_84047711
Zin innn!

Hoe zit het met betalen op het terrein? Neem aan via muntjes?
Als je die muntjes dan koopt, kun je daar dan gelijk pinnen, of moet je eerst urenlang in de rij staan bij een pinautomaat om vervolgens nog een uur in de rij te staan voor de muntenkraam?

En de kluisjes op het terrein... Hoe snel gaan die over het algemeen? Vind het toch fijner om trein/vliegtickets goed op te bergen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:18:22 #94
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84047784
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zin innn!

Hoe zit het met betalen op het terrein? Neem aan via muntjes?
Als je die muntjes dan koopt, kun je daar dan gelijk pinnen, of moet je eerst urenlang in de rij staan bij een pinautomaat om vervolgens nog een uur in de rij te staan voor de muntenkraam?

En de kluisjes op het terrein... Hoe snel gaan die over het algemeen? Vind het toch fijner om trein/vliegtickets goed op te bergen.

Gewoon met geld betalen.

En ja, je moet urenlang in de rij staan. Doe het `s ochtends, dan is het rustig. En je kunt de pinautomaten herkennen aan de grote blauwe ballonnen in de lucht.

Kluisjes ben ik nooit tegengekomen
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:20:42 #95
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84047903
Ik zit eraan te denken om toch te gaan. Ik wil dan met de auto gaan. Eventueel mensen die mee zouden willen rijden?
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:36:23 #96
310573 Kneuf
levensgenieter
pi_84056912
Ik ga met de partytrein naar sziget.
Nu komen wij op 9 augustus aan.
Nu is dit dag 0 en daarna heb je nog dag -1 ofzoiets is het.
Deze dagen is het festival nog niet aan de gang maar mag je wel al het terrein op.
Is er deze dagen 's avonds ook al wat te doen van feesten of partytenten die open zijn of is alleen main op dag -1 open met Raggea gebeuren? Als dat zo is, zijn deze 2 dagen ideaal om Boedapest te ontdekken en het uitgaansleven daar of is er al genoeg te doen op het terrein?

[ Bericht 53% gewijzigd door Kneuf op 14-07-2010 18:44:04 ]
pi_84068325
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef Kneuf het volgende:
Deze dagen is het festival nog niet aan de gang maar mag je wel al het terrein op.
Is er deze dagen 's avonds ook al wat te doen van feesten of partytenten die open zijn of is alleen main op dag -1 open met Raggea gebeuren? Als dat zo is, zijn deze 2 dagen ideaal om Boedapest te ontdekken en het uitgaansleven daar of is er al genoeg te doen op het terrein?
Het Reggae-gebeuren is op dag 0, op dag -1 zijn er 's avonds alleen maar Hongaarse artiesten. Vorig jaar kwam ik 's avonds op dag -2 aan en toen was de 24h-tent al open.
Er zijn trouwens ook 'kluisjes' (iig bij het boothuis,waarschijnlijk meer), je krijgt een kaartje waar je je naam, het nummer van je polsbandje en een wachtwoord op schrijft en je geeft je spullen (en het kaartje) aan zo'n kerel die het opbergt. Toen ik er de eerste keer was vond ik het allemaal een beetje raar dat ze je spullen gewoon in een stoffen tas doen en op een schap leggen. Maar toen ik mijn spullen op het eind weer op ging halen zat alles, inclusief 150 euro, er nog in.
pi_84068860
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef Kneuf het volgende:

Volgens mij is 9 augustus dag - 1 en daarna komt day 0. Op - 1 komen vrijwel alleen maar Hongaarse artiesten(overdag), s'avonds is het gewoon feest in vrijwel alle tentjes. ALS je een hele dag door Budapest wil trekken zou ik die dag gaan. Op day 0 zou ik sowieso blijven want dan komen alle Reggae helden langs!

En ik heb vorig jaar nooit langer dan 5 min. in de rij gestaan voor de pin, je moet gewoon de goede uitkiezen op het goede tijdstip. Niet die bij de camping bij Worldstage dus
pi_84069698
Wij vertrekken waarschijnlijk de 7e en komen de 8e aan, waardoor we hopelijk nog een beetje keus hebben tussen campingplaatsjes Welke locatie op het eiland raden jullie aan om de tent neer te zetten?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:42:15 #100
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84069738
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:41 schreef Thijsssss het volgende:
Wij vertrekken waarschijnlijk de 7e en komen de 8e aan, waardoor we hopelijk nog een beetje keus hebben tussen campingplaatsjes Welke locatie op het eiland raden jullie aan om de tent neer te zetten?

Heb je zelfs op dag 2 nog wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')