Sterker nog; Szigetweekkaart met kampeerplek kost dit jaar 170 euroquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:09 schreef TimKuik het volgende:
Wtf, 120 euro? Paar jaar geleden was het nog 60 euro...
Mojo concerts_! Naaierts dat het zijn!
Weet niemand dit?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik heb er ook zin in maar weet iemand of er nog meer namen komen? Of is dit hem wel?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef leonie-89 het volgende:
[..]
Sterker nog; Szigetweekkaart met kampeerplek kost dit jaar 170 euro
Op de Main Stage is nog plek voor twee acts. Op de meeste andere podia wordt de programmering vrijwel alleen nog aangevuld met Hongaarse acts.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik heb er ook zin in maar weet iemand of er nog meer namen komen? Of is dit hem wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.King is much more than the weight of a crown
Natural patent of nobility
Heb je al een lijstje gemaakt met dingen de we mee moeten nemen enzo? Jij bent daar zo goed inquote:
Kijk, daarom ben jij de brains in de groepquote:
VIP-camping tickets waren in de webshop voor e-tickets inderdaad even op, maar hier nog niet. Inmiddels kun je ook weer VIP-camping kaarten als e-ticket kopen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:37 schreef RichCalibier het volgende:
Heb wel de kaarten van 200 euro, inplaats van 290 maar die waren uitverkocht.
Leken me een stuk beter, maargoed...
Niet de hele nacht, maar tussen de laatste en eerste trein zit niet zo heel veel tijdsverschil. Je kan ook de boot terug richting het centrum pakken, maar die gaat relatief vroeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijden de HÉV en de metro eigenlijk de hele nacht? (I.v.m. de locatie van het te boeken hostel)
Ik doe een onderbroek aan, een broek, een shirtje, sokken en schoenen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:46 schreef Kneivster het volgende:
[..]
Heb je al een lijstje gemaakt met dingen de we mee moeten nemen enzo? Jij bent daar zo goed in
vergeet je toiletpapier nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:37 schreef nickofzo het volgende:
[..]
Ik doe een onderbroek aan, een broek, een shirtje, sokken en schoenen.
Neem een slaapzak mee, stop daar een trui/vest, 2 paar sokken, 2 onderbroeken, 1 shirtje 1 broek in.
Tent sleept iemand anders mooi mee, voor de rest niets nodig.
Niet dat ik weetquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Buitenboord het volgende:
[..]
vergeet je toiletpapier niet![]()
totaal uitverkocht bij de ..hoe heet die super nou...naja. die dus.
zijn de kaarten ooit uitverkocht geweest?
ben beetje laat dit jaar met plannen
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Rijden de HÉV en de metro eigenlijk de hele nacht? (I.v.m. de locatie van het te boeken hostel)
Dank voor de tip!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Buitenboord het volgende:
[..]
vergeet je toiletpapier niet![]()
[...]
De campingkaarten raken meestal wel uitverkocht. De afgelopen jaren gebeurde dit meestal ongeveer een week van te voren, maar we verwachten dat ze dit jaar al rond half juli allemaal op zijn. Zorg dus dat je op tijd bentquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Buitenboord het volgende:
[..]
zijn de kaarten ooit uitverkocht geweest?
Op dit moment zijn er alleen nog budgettickets, tickets voor in de stiltecoupe en tickets voor de partytrain beschikbaar. Uiteraard proberen we ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen reizen, dus we proberen nog extra plekken te regelen, maar het is nog niet zeker of dat gaat lukken...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik hoor steeds van allerlei kanten dat er dan weer wel treinplaatsen zijn en dan weer niet.. Hoe zit dat nou? Op de website word ik ook niet veel wijzer.
quote:Op maandag 14 juni 2010 16:53 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag aan iedereen iedereen die al eens op Sziget is geweest; wat maakt Sziget nu zo een tof festival? Elk festival heeft natuurlijk wel iets wat dat festival zo speciaal maakt. Ik hoor van heel veel mensen dat het gewoon een geweldig festival is maar ik kan nergens echt vinden WAT het festival nu precies zo geweldig maakt. Iemand?
Bedankt! Maar we gaan denk ik toch maar met de auto. Ik trein wekelijks al meer dan genoeg en 20 uur (hoorde ik hier en daar) in de trein zitten, mwah, niet voor mij.quote:Op maandag 14 juni 2010 01:15 schreef Tijnoo het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er alleen nog budgettickets, tickets voor in de stiltecoupe en tickets voor de partytrain beschikbaar. Uiteraard proberen we ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen reizen, dus we proberen nog extra plekken te regelen, maar het is nog niet zeker of dat gaat lukken...
Dat is afwachten. Als jullie trein al helemaal vol zit, is het niet mogelijk, maar als er extra plekken beschikbaar komen, is er misschien toch wel wat mogelijk. Daar valt nu helaas nog weinig over te zeggen...quote:Op maandag 14 juni 2010 16:53 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag aan bovenstaande poster:
Ik en drie andere vrienden hebben ons kaartje (voor trein en festival zelf) al ruime tijd geleden besteld. Nu is er nog een vriend die ook mee wil, hij moet alleen afwachten of hij dan geen hertentamens heeft. Is het mogelijk dat hij dan wel nog gewoon bij ons in de trein geplaats kan worden? We hebben voor de meest goedkope treintickets gekozen.
Alvast bedankt!
Een vraag aan iedereen iedereen die al eens op Sziget is geweest; wat maakt Sziget nu zo een tof festival? Elk festival heeft natuurlijk wel iets wat dat festival zo speciaal maakt. Ik hoor van heel veel mensen dat het gewoon een geweldig festival is maar ik kan nergens echt vinden WAT het festival nu precies zo geweldig maakt. Iemand?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:49 schreef Ziewoarut het volgende:
Samen met de groep waarmee ik ga heb ik besloten om op de camping te gaan staan. Aangezien 7 dagen natuurlijk wel een beetje lang is zijn we van plan om op de derde of vierde nacht even een motelletje te huren voor één nachtje om ons even te verfrissen en op te laden met een douche en een echt bed.
Wat vinden jullie van dit idee?
Ssssst! ik krijg er veel te veel zin in!!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:30 schreef Tijnoo het volgende:
[..]
Dat is afwachten. Als jullie trein al helemaal vol zit, is het niet mogelijk, maar als er extra plekken beschikbaar komen, is er misschien toch wel wat mogelijk. Daar valt nu helaas nog weinig over te zeggen...
Ook op je andere vraag heb ik wel een antwoord. Er zijn veel verschillende redenen waarom ik Sziget geweldig vind (denk in de richting van de muziek, de vele andere activiteiten, het goedkope maar goede eten en drinken, de mensen die er komen en de nabijheid van het centrum van Boedapest), maar wat voor mij het meest speciaal is aan Sziget, is dat er 24 uur per dag van alles om je heen gebeurt. Of je nu 's middags ergens chillt of eind van de nacht vanuit de Mokka Cuka naar je tent strompelt, constant kan je de meest vreemde dingen tegenkomen. Van die typische Sziget-momentjes noem ik die.
Voorbeeldje: bij de World Stage wordt veel gefrisbeed, gejongleerd en gediabolood. Afgelopen jaar probeerde een gast een paar keer zijn diabolo zo hoog mogelijk te gooien en natuurlijk weer op te vangen. Enkele meters naast hem was een bar, waarvan het terras op ongeveer 8 meter hoogte was overspannen met zeil. En het onvermijdelijke gebeurde: de diabolo kwam er precies bovenop te liggen. Dus die jongen gooide zijn stokken een paar keer tegen de onderkant van het zeil, om zo de diabolo naar de rand van het zeil te sturen. Maar dit had geen effect... Toen kwam er ineens uit het niets iemand met een gigantische Pikachu knuffel aanzetten, je weet wel zo'n grote knuffel die je meestal op de kermis kunt winnen. Ook deze werd tegen de onderkant van het zeil aangegooid en dat had wel effect. Na een paar keer raak te hebben gegooid, lag de diabolo vlak bij de rand. Ondertussen keek ongeveer iedereen op het veld bij de World Stage gespannen toe of het zou lukken. En toen uiteindelijk het laatste tikkie werd gegeven en de diabolo over de rand naar beneden kwam vallen, begon iedereen te applaudiseren, gevolgd door een luid gezongen "Pikachu! Pikachu! Pikachu!". En zo werd Pikachu voor vele mensen de held van die middag.
Dit soort momenten vind ik geweldig. Ik kan er zo nog veel meer posten. Van een gast die een gigantische cirkel van afval bij elkaar had gebezemd tot een klef dronken stelletje dat een herhaaldelijk hard van een bankje afviel. En van een danstentje waar allemaal mensen stonden te dansen op de muziek van Super Mario tot een groep bekenden die uren heeft lopen zoeken naar een rolschaatsbaan en 'm uiteindelijk niet heeft gevonden (terwijl ik één van die bekenden de dag ervoor juist bij die rolschaatsbaan had getroffen...)
Zijn er hier nog mensen die andere leuke, aparte dingen hebben meegemaakt op Sziget?
We blijven ook daar. We gaan alleen een nachtje ergens in het midden een motelletje huren om ons gewoon even fatsoenlijk te douchen en in een fatsoenlijk te slapen. Erna storten we ons gewoon weer in het campingleven.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon de rest van het festival daar blijven? Dat doen genoeg mensen op Sziget. En dan kun je btw beter in een hostel gaan.
Enter Shikari en Gotan Project, Ill Niño en DJ Shadow voor zover ik nu kan zien. We gaan het wel weer zien allemaalquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:31 schreef Thijsssss het volgende:
Op de officiele Szigetsite zijn de programma's van alle stages op de main stage na bekend. Op het oog zitten er al een paar hele moeilijke keuzes tussen...
Welke vluchten hebben ze dan aangepast?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:05 schreef wormtrein het volgende:
Hmm WizzAir heeft m'n vlucht aangepast, daardoor zou ik een festival dag missen en NOG een dag eerder daar zijnGelijk maar even gebeld voor een wijziging dus, en nu komt het eigenlijk nog beter uit! Vanaf Eindhoven ipv Weeze voor dezelfde prijs, en pas de 16e terug
![]()
Ik kom nu trouwens wel de 8e augustus aan, is er dan uberhaupt al wat te doen..?
Hmm ok, zelf een feestje bouwen dusquote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef Brammie1 het volgende:
volgens mij is er zondag nog niks te doen, maar kan je al wel de camping op (voor ¤10).
Zondag 8 augustus Weeze - Budapestquote:Welke vluchten hebben ze dan aangepast?
Mikaquote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Thijsssss het volgende:
Laatste mainstage act hier nog niet eens gemeld?
Mika
Naadje, maar voor de artiesten ga ik toch niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Thijsssss het volgende:
Laatste mainstage act hier nog niet eens gemeld?
Mika
Dan sta je daar 3 uurquote:Op maandag 5 juli 2010 18:18 schreef Brammie1 het volgende:
er is een tentje op het terrein waar je dat kan doen, maar vorig jaar was het altijd fucking druk daar. Enorme rijen, alle stopcontacten waren constant bezet.
Wat ik vorig jaar gedaan heb, is even met m'n mobiel naar één van de toiletblokken gaan en daar je oplader in het stopcontact steken. Moet je er wel bij blijven staan, maar das niet zo erg.
En wat als je het nu gewoon om 6 uur 's morgens doet na het feesten? Zo druk zal het dan toch niet zijn?quote:Op maandag 5 juli 2010 18:34 schreef Micson het volgende:
[..]
Dan sta je daar 3 uur(bij mijn telefoon tenminste)
Wat ik uit mijn eigen ervaring (meerdere buitenlandse festivals, waaronder Sziget, Dour en Hurricane) kan zeggen, is dat de leukste mensen over het algemeen (en wat mij betreft) uit Ierland, Engeland, Australie, Nieuw Zeeland, Zweden en Duitsland komen. De minst leuke mensen vind ik toch de Fransen en (jaja) Nederlanders.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:00 schreef Ziewoarut het volgende:
Dunkt mij dat het op Sziget nogal een bonte verzameling van nationaliteiten is. Uit welk land komen nu de leukste en de minst leuke mensen voor op zo een festival?
Fransenquote:Op woensdag 7 juli 2010 18:00 schreef Ziewoarut het volgende:
Dunkt mij dat het op Sziget nogal een bonte verzameling van nationaliteiten is. Uit welk land komen nu de leukste en de minst leuke mensen voor op zo een festival?
Bij mij zit er ook maar 36 uur tussen mijn terugvlucht van 17 dagen Hongarije/Sziget en de herkansing, gewoon doorbikkelenquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand toevallig nog een weekkaartje met camping nodig? Ziet er uit dat ik niet meer kan, aangezien mijn herkansingstentamen 1 dag erna is.
Heeej Tesjebesje23quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:16 schreef tesjebesje23 het volgende:
Hooi Szigetgangers![]()
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij antwoord kan geven! Vorig jaar ben ik naar Sziget geweest en het was zoo geweldig dat we dit jaar weer gaan. vorig jaar waren we volgens mij op dag -1 onze auto in die bewaakte garage gezet op het szigetterrein nadat we eerst met de auto onze spullen op het terrein hadden gedropt.
Nu zag ik dat je op www.szigetfestival.nl een reservering voor 50 euro kunt kopen voor de bewaakte parkeerplaats. Nou kan ik mij van vorig jaar herinneren dat het iets van 90 euro was. Is het dit jaar goedkoper geworden of moet ik alsnog die 90 betalen of nog 40 zegmaar?! Anders ga ik namelijk gelijk even reserveren want was wel heel chill vorig jaar om paspoorten enzo in de auto verstopt te laten![]()
Thnnx alvast en veel plezier voor degene die ook gaan
Hoop dat je d'r wat mee kanquote:Hello,
Island Parking is located right on the Obuda Island (location of Sziget Festival) Operation days: 7-16 August 2010
Reservation is still possible – pls. See details below:
Parking fees:
Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 90 (indoor)
Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 80 (outdoor)
Fee/day (early/late arrival): EUR 14 (indoor)
Fee/day (early/late arrival): EUR 12 (outdoor)
Minibus / Van:
Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 160 (indoor)
Festival week (09 /08/2010 - 16 /08/2010 ): EUR 140 (outdoor)
Fee/day (early/late arrival): EUR 24 (indoor)
Fee/day (early/late arrival): EUR 22 (outdoor)
Ik ook, maar ik wil er toch graag heen (mijn eerste keer). Plus dat ik er sowieso langs kom tijdens mijn reis.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:57 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb nog zitten denken om een kaartje te kopen, maar ik vind de line up nogal teleurstellend.
Neem je boeken meequote:Op donderdag 8 juli 2010 00:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand toevallig nog een weekkaartje met camping nodig? Ziet er uit dat ik niet meer kan, aangezien mijn herkansingstentamen 1 dag erna is.
Ja en dan ga jij me overhoren! :pquote:
Is er daadwerkelijk iemand die hier gaat voor de line up?quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:57 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb nog zitten denken om een kaartje te kopen, maar ik vind de line up nogal teleurstellend.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:03 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Is er daadwerkelijk iemand die hier gaat voor de line up?
Lijkt mij toch meer een festival wat het van het feesten en rondlopen moet hebben
Volgens mij is die island parking van vorig jaar een andere dan die szigetfestival.nl nu aanbied, aangezien daar gewoon duidelijk bij staat dat 50 euro is voor 10 dagen, vanaf 7 augustus, je betaald dus niet extra voor de -1 en de 0 dag.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:48 schreef Newjersey_nl het volgende:
[..]
Heeej Tesjebesje23
Ik heb ergens dit jaar contact gehad met de exploitatiemaatschappij op het eiland, die mij het volgende mailtje stuurde:
[..]
Hoop dat je d'r wat mee kan
Je kan in ieder geval mailen met info@fvs.hu , als je dan je kenten, type auto opgeeft en taal en je naam dan kan je reserveren.
Ik ga overigens dit naar met de camper. Zou eerst met de auto gaan vandaar dat ik deze informatie destijds opgevraagt heb
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zin innn!
Hoe zit het met betalen op het terrein? Neem aan via muntjes?
Als je die muntjes dan koopt, kun je daar dan gelijk pinnen, of moet je eerst urenlang in de rij staan bij een pinautomaat om vervolgens nog een uur in de rij te staan voor de muntenkraam?
En de kluisjes op het terrein... Hoe snel gaan die over het algemeen? Vind het toch fijner om trein/vliegtickets goed op te bergen.
Het Reggae-gebeuren is op dag 0, op dag -1 zijn er 's avonds alleen maar Hongaarse artiesten. Vorig jaar kwam ik 's avonds op dag -2 aan en toen was de 24h-tent al open.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef Kneuf het volgende:
Ik ga met de partytrein naar sziget.
Nu komen wij op 9 augustus aan.
Nu is dit dag 0 en daarna heb je nog dag -1 ofzoiets is het.
Deze dagen is het festival nog niet aan de gang maar mag je wel al het terrein op.
Is er deze dagen 's avonds ook al wat te doen van feesten of partytenten die open zijn of is alleen main op dag -1 open met Raggea gebeuren? Als dat zo is, zijn deze 2 dagen ideaal om Boedapest te ontdekken en het uitgaansleven daar of is er al genoeg te doen op het terrein?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef Kneuf het volgende:
Ik ga met de partytrein naar sziget.
Nu komen wij op 9 augustus aan.
Nu is dit dag 0 en daarna heb je nog dag -1 ofzoiets is het.
Deze dagen is het festival nog niet aan de gang maar mag je wel al het terrein op.
Is er deze dagen 's avonds ook al wat te doen van feesten of partytenten die open zijn of is alleen main op dag -1 open met Raggea gebeuren? Als dat zo is, zijn deze 2 dagen ideaal om Boedapest te ontdekken en het uitgaansleven daar of is er al genoeg te doen op het terrein?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:41 schreef Thijsssss het volgende:
Wij vertrekken waarschijnlijk de 7e en komen de 8e aan, waardoor we hopelijk nog een beetje keus hebben tussen campingplaatsjesWelke locatie op het eiland raden jullie aan om de tent neer te zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |