abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82284943
In navolging op de tournaments van:
[TOURNAMENT] Best Disney Villain
[Tournament] Leukste Disney-sidekick!

Ten eerste wil ik Patch bedanken voor het maken van deze OP en het beginnen van dit toernooi!
Door veel gezeik en gezeur is hij er helaas mee gestopt, en ik hoop dat er niet veel negatieve op- en aanmerkingen meer komen.
We zullen eerst de nominatie ronde afmaken, op ongeveer dezelfde manier als Patch heeft bedacht. In de post hieronder zal ik een lijst neerzetten die al genomineerd zijn. Vervolgens heeft iedereen, ook degene die al eerder genomineerd hebben, de kans om er nog 4 te nomineren tot zondag. Dit om liedjes een laatste kans te geven om mee te doen.

In de eerste paar rondes zullen we werken met een poulesysteem, in elke poule van 4 zullen er steeds 2 afvallen en twee doorgaan in die poule. Ook de beste nummers 3 zullen doorgaan, dus degene met de meeste stemmen. Hoeveel nummers 3 doorgaan ligt aan het uiteindelijke aantal nominaties en zal ik melden voor het begin van die ronde.
Vanaf de laatste 16 zal het een KO toernooi worden, waar steeds twee liedjes tegen over elkaar staan en degene met de meeste stemmen doorgaat.

Dan is het nu tijd tot het verkiezen van het beste Disney-liedje.
Dit is het nominatie-ronde.

De gouden regels van nomineren:

1. Kies niet meer dan 4 Disney-songs uit.
2. Plaats een youtube-linkje van jouw 4 favoriete Disney-songs.
3. Om het zo overzichtelijk mogelijk te houden: Plaats alleen de originele engelstalige song.
4. Disney tv-series, Direct-to-video-releases of direct-to-dvd-releases doen niet mee.
5. Nomineren is mogelijk tot en met volgende week Dinsdag de 8ste.
6. Alleen de songs uit onderstaande Disney Classics en de Pixars.

Snow White and the Seven Dwarfs
Pinocchio
Fantasia
Dumbo
Bambi
Saludos Amigos
The Three Caballeros
Fun and Fancy Free
Melody Time
The New Adventures of Ichabod and Mr. Toad
Cinderella
Alice in Wonderland
Peter Pan
Lady and Tramp
Sleeping Beauty
101 Dalmatians
The Sword in the Stone
Mary Poppins
Jungle Book
The Aristocats
Bedknobs & Broomsticks
Robin Hood
The Many Adventures of Winnie the Pooh
The Rescuers
The Fox and the Hound
Pete's Dragon
The Black Cauldron
Oliver & Company
The Little Mermaid
Beauty and the Beast
Aladdin
The Lion King
Pocahontas
The Hunchback of Notre Dame
Hercules
Mulan
Tarzan
Fantasia 2000
Dinosaur
The Emperor's New Groove
Atlantis: The Lost Empire
Lilo & Stitch
Treasure Planet
Brother Bear
Home on the Range
Chicken Little
The Wild
Meet the Robinsons
Bolt
The Princess and the Frog
&
Toy Story 3
Up
Wall-E
Ratatouille
Cars
The Incredibles
Finding Nemo
Monsters, Inc
Toy Story 2
A Bugs Life
Toy Story

pi_82284997
De lijst met de al genomineerde:

[ Bericht 2% gewijzigd door arie_bc op 05-06-2010 12:03:15 (Bijgewerken nominaties) ]
pi_82285510
Ik weet niet of het je bedoeling was om de lijst in videovorm te plaatsen, maar zo niet dan moet je even de http:// 's weghalen, dan blijven 't gewoon nette tekstlinkjes!
pi_82285555
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:30 schreef Maartel het volgende:
Ik weet niet of het je bedoeling was om de lijst in videovorm te plaatsen, maar zo niet dan moet je even de http:// 's weghalen, dan blijven 't gewoon nette tekstlinkjes!
Het was niet de bedoeling, maar zo is het eigenlijk ook prima toch?
pi_82285641
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling, maar zo is het eigenlijk ook prima toch?
Ja hoor
't was meer voor 't geval je t anders gewild had.. weet van mezelf dat ik in een topic nog wel eens heb zitten stoeien met dat elke link meteen een Youtube-video werd en ik niet wist wat ik er aan kon doen
pi_82285812
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ja hoor
't was meer voor 't geval je t anders gewild had.. weet van mezelf dat ik in een topic nog wel eens heb zitten stoeien met dat elke link meteen een Youtube-video werd en ik niet wist wat ik er aan kon doen
Het was inderdaad wel totaal onverwachts, plus dat ie van een aantal niet een youtube had gemaakt :S

Maarja het staat er, dus game on!
pi_82285941
Slechts 4? Pfffff wat moeilijk . . .
pi_82286105
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef Robar het volgende:
Slechts 4? Pfffff wat moeilijk . . .
Eerlijk gezegd ga ik niet moeilijk doen als je er 5 of 6 doet. Maar ik heb geen zin dat mensen lijsten met 30 dingen gaan posten, dus wat dat betreft ben ik het wel met originele opzet van Patch eens.
pi_82286197
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:43 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ga ik niet moeilijk doen als je er 5 of 6 doet. Maar ik heb geen zin dat mensen lijsten met 30 dingen gaan posten, dus wat dat betreft ben ik het wel met originele opzet van Patch eens.
Ik eigenlijk ook wel, maar het is verdomd lastig
pi_82286316
Moeten het eigenlijk originele Disney songs zijn? Of mag het ook een cover zijn opgenomen in een Disneyfilm.

Bijvoorbeeld Cars - Life is a highway van Rascal Flatts. Origineel is natuurlijk van Tom Cochrane en is zeker niet als Disney nummer bedoeld, maar het is wel de titelsong van de film.
pi_82286323
Ik mis supercalafra...........uit Mary Poppins

pi_82286335
Circle of Life
Whole New World

dat zijn de mooiste 2 ;p
Bassline, Hard time, Rockin' Hardstyle rhymes, Rough beat, Pitch the speed, Give us everything we need. Press 'em up, To the club, No one ever let it stop, Pump this track, We'll attack, Bouncing bouncing.. Front to back!
pi_82286377
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:49 schreef Robar het volgende:
Moeten het eigenlijk originele Disney songs zijn? Of mag het ook een cover zijn opgenomen in een Disneyfilm.

Bijvoorbeeld Cars - Life is a highway van Rascal Flatts. Origineel is natuurlijk van Tom Cochrane en is zeker niet als Disney nummer bedoeld, maar het is wel de titelsong van de film.
Als het duidelijk in de film zit mag dit van mij.
pi_82286566
Overigens fijn dat je het hebt voortgezet
Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben dan hoor ik 't graag.. Een beetje meehelpen (headertje ontwerpen/linkjes zoeken e.d.) doe ik met plezier, ik had alleen echt niet de tijd om de volledige organisatie op me te nemen.
pi_82286629
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:54 schreef Maartel het volgende:
Overigens fijn dat je het hebt voortgezet
Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben dan hoor ik 't graag.. Een beetje meehelpen (headertje ontwerpen/linkjes zoeken e.d.) doe ik met plezier, ik had alleen echt niet de tijd om de volledige organisatie op me te nemen.
Ik kan die van Patch blijven gebruiken. Voor latere rondes is het misschien leuk om een andere te hebben. Zeker in de Finale, maar dat is nog niet aan de orde voorlopig
pi_82286962
Mijn selectie, ik ben stout en nomineer er zes

Cars - Life is a highway
Pocahontas - Colors of the wind

Brother Bear - Look through my eyes
Finding Nemo - Beyond the sea
The little mermaid - Under the sea

Lion King - Hakuna Matata

Ik kan helaas vanaf deze pc niet gebruik maken van Youtube. Ik heb de eerder genoemde filmpjes wel geplaatst. Anderen zal ik later nog zelf opzoeken. (tenzij iemand me voor is). Ik had er overigens nog wel meer willen noemen, maar die zullen denk ik wel door anderen genoemd worden.
pi_82287127
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:02 schreef Robar het volgende:
Mijn selectie, ik ben stout en nomineer er zes

Cars - Life is a highway
Pocahontas - Colors of the wind

Brother Bear - Look through my eyes
Finding Nemo - Beyond the sea
The little mermaid - Under the sea

Lion King - Hakuna Matata

Ik kan helaas vanaf deze pc niet gebruik maken van Youtube. Ik heb de eerder genoemde filmpjes wel geplaatst. Anderen zal ik later nog zelf opzoeken. (tenzij iemand me voor is). Ik had er overigens nog wel meer willen noemen, maar die zullen denk ik wel door anderen genoemd worden.
Even voor de duidelijkheid, alles wat in de tweede post staat doet sowieso al mee en nummers hoeven maar 1x genomineerd te worden om mee te mogen doen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:15:53 #18
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82287572
Wat een prachtige nominaties zijn er allemaal al. Ik moest echt mijn best doen om nog iets te vinden. Toch mogen deze niet ontbreken:

donderdag 3 juni 2010 @ 16:20:01 #19
15967 Frollo
pi_82287806
Als ik mijn persoonlijke voorkeur mag uitspreken: Mine Mine Mine uit Pocahontas. Een nummer in de beste Broadwaytraditie, met fijne over de top massachoreografie en geniale lyrics, waarin de verwachtingen die Smith en Ratcliffe beiden van de nieuwe wereld hebben tekstueel mooi door elkaar geweven worden.
pi_82287831
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:06 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, alles wat in de tweede post staat doet sowieso al mee en nummers hoeven maar 1x genomineerd te worden om mee te mogen doen.
In dat geval nomineer ik de nummers zonder youtube filmpje
Kan helaas de fimpjes er op dit moment niet bij zoeken.
pi_82287910
* Maartel hoopt dat iig alle Howard Ashman/Allan Menken nummers nog opduiken
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:29:34 #22
15967 Frollo
pi_82288343
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:21 schreef Maartel het volgende:
* Maartel hoopt dat iig alle Howard Ashman/Alan Menken nummers nog opduiken
Die zijn er toch allemaal al zo'n beetje? Of je moet iets als 'Gaston (reprise)' nog héél erg missen...
pi_82288682
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Die zijn er toch allemaal al zo'n beetje? Of je moet iets als 'Gaston (reprise)' héél erg missen...
Nee
Wel:

- Prince Ali, Arabian Nights,
- The Virginia Company, Steady As A Beating Drum, Listen With Your Heart
- Topsy Turvy, Court Of Miracles, A Guy Like You & Out There
- The Gospel Truth, Zero To Hero, A Star Is Born

en nog een paar niemendalletjes als Les Poissons waar ik dan wel weer zonder kan
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:40:58 #24
15967 Frollo
pi_82288883
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nee
Wel:

- Prince Ali, Arabian Nights,
- The Virginia Company, Steady As A Beating Drum, Listen With Your Heart
- Topsy Turvy, Court Of Miracles, A Guy Like You & Out There
- The Gospel Truth, Zero To Hero, A Star Is Born

en nog een paar niemendalletjes als Les Poissons waar ik dan wel weer zonder kan
Oh, ik dacht eigenlijk dat je Ashman EN Menken bedoelde. In dat geval horen alleen de eerste twee nummers die je noemt daar nog bij.

Ashman had voor Aladdin slechts enkele teksten geschreven toen hij stierf. Waarna Tim Rice het overnam (o.a. A Whole New World).
De teksten van Pocahontas en de Hunchback zijn van Stephen Schwarz, en die van Hercules van ene David Zippel (en nee, ik vind 'hero' laten rijmen op 'zero' nu niet bepaald zinderen van creativiteit).
pi_82288991
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Oh, ik dacht eigenlijk dat je Ashman EN Menken bedoelde. In dat geval tellen alleen de eerste twee nummers die je noemt nog mee.
Nee bedoelde hun gezamenlijke collectie nummers, maar dus ook het 'solo' werk van Menken.
quote:
Ashman had voor Aladdin slechts enkele teksten geschreven toen hij stierf. Waarna Tim Rice het overnam (o.a. A Whole New World).
De teksten van Pocahontas en de Hunchback zijn van Stephen Schwarz, en die van Hercules van ene David Zippel (en nee, ik vind 'hero' laten rijmen op 'zero' nu niet bepaald zinderen van creativiteit).
Oh nee, daar ben ik het mee eens (ik vind het overigens desondanks wel een leuk nummer )
Go The Distance en My One Last Hope hoor ik met plezier nooit meer, maar alle 'Muse-liedjes' waren leuk
pi_82289097
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:19 schreef arie_bc het volgende:
<---Zijn dit niet twee liedjes?
Opzich zijn het wel twee nummers, maar het zit als één doorlopend nummer in de film en staat ook zo op de cd.
Het contrast tussen de twee helften maakt het nummer juist, dus ik beschouw het wel gewoon als één geheel.
pi_82289508
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef Maartel het volgende:

[..]

Opzich zijn het wel twee nummers, maar het zit als één doorlopend nummer in de film en staat ook zo op de cd.
Het contrast tussen de twee helften maakt het nummer juist, dus ik beschouw het wel gewoon als één geheel.
Dan laat ik het zo
pi_82292468
Kuddo's for the list!
pi_82294330
Top dat je het hebt overgenomen!

Ik had in het vorige topic wel al 4 nominaties gedaan (A star is born, A whole new world, Go the distance & You'll be in my heart) dus ik weet niet of ik stiekem nog wat mag nomineren, maar ik mis wel nog:

&

(al weet ik niet of The Lion King 2 ook mee mag doen?)

[ Bericht 44% gewijzigd door Marissaatje op 03-06-2010 19:07:39 ]
pi_82295270
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:51 schreef Marissaatje het volgende:
Top dat je het hebt overgenomen!

Ik had in het vorige topic wel al 4 nominaties gedaan (A star is born, A whole new world, Go the distance & You'll be in my heart) dus ik weet niet of ik stiekem nog wat mag nomineren, maar ik mis wel nog:

&

(al weet ik niet of The Lion King 2 ook mee mag doen?)

Lion King 2 mag niet

pi_82295402
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef Deceit het volgende:

[..]

Lion King 2 mag niet

Jaaaa

Jammer dat ie niet meedoet dan
pi_82303717
Mijn nominaties:

Krijg ik altijd een lekker nostalgisch gevoel bij

Mooi liedje, past goed bij de sfeer van de film.

Sterk begin van de film.

Kippenvel, elke keer weer.. Prachtig, hoort er gewoon bij, ook al is het maar een reprise. Voor mij misschien zelfs de winnaar .
pi_82304218
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:49 schreef shiNinG_staR het volgende:
Mijn nominaties:

Sterk begin van de film.

Kippenvel, elke keer weer.. Prachtig, hoort er gewoon bij, ook al is het maar een reprise. Voor mij misschien zelfs de winnaar .
pi_82307206
Little Mermaid, Aladdin en Lion King hebben gewoon de mooiste nummers....vooral Little Mermaid!
pi_82308769
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:49 schreef shiNinG_staR het volgende:
Mijn nominaties:

Mooi liedje, past goed bij de sfeer van de film.
Aladdin sowieso
Bassline, Hard time, Rockin' Hardstyle rhymes, Rough beat, Pitch the speed, Give us everything we need. Press 'em up, To the club, No one ever let it stop, Pump this track, We'll attack, Bouncing bouncing.. Front to back!
pi_82310345
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:42 schreef Retarded het volgende:
Little Mermaid, Aladdin en Lion King hebben gewoon de mooiste nummers....vooral Little Mermaid!
Alles tussen Little Mermaid en Mulan was in mijn ogen dik in orde.. maar da's misschien ook omdat ik die films het bewustst meegemaakt heb (en trouw elke keer een half jaar voor de prémière de soundtrack al grijsgedraaid had )
pi_82331079
Ken lang niet zoveel Disney liedjes ... kga wel een mooi playlistje maken als de nominaties rond zijn

(en ik vind dat er voor The Lion King 2 een uitzondering gemaakt moet worden)
pi_82331898
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef Young_David het volgende:
Ken lang niet zoveel Disney liedjes ... kga wel een mooi playlistje maken als de nominaties rond zijn

(en ik vind dat er voor The Lion King 2 een uitzondering gemaakt moet worden)
Zo te zien zijn er veel mensen die een aantal liedjes van The Lion King 2 willen nomineren, als er geen bezwaren komen wil ik deze dan ook toestaan.
pi_82332110
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:40 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Zo te zien zijn er veel mensen die een aantal liedjes van The Lion King 2 willen nomineren, als er geen bezwaren komen wil ik deze dan ook toestaan.
Mwah het is wel zo eerlijk niet te doen, want ken nog meerdere vervolgen die mooie liedjes hebben
pi_82360907
Tot hier is alles bijgewerkt wat genoemd is, behalve de post van Maartel waar een hoop nummers zonder link in stonden .

Denk eraan tot en met dinsdag kan er genomineerd worden.
pi_82361146
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:04 schreef arie_bc het volgende:
Tot hier is alles bijgewerkt wat genoemd is, behalve de post van Maartel waar een hoop nummers zonder link in stonden .
Dat waren ook geen echte nominaties aangezien ik al op 4 stond

Hoewel ik als je niet zo'n probleem hebt met 5 of 6 deze toch wel erg graag terug zou zien

pi_82361363
Oeh Out there hoort er zeker in!
pi_82412163
Nog twee dagen dat je kan nomineren voor mensen die nog wat willen aandragen.
pi_82555324
*UP* want weinig mensen nog gestemd
pi_82555345
Edit: oh het is pas woensdag 9 juni
pi_82850835
Oops

[ Bericht 98% gewijzigd door arie_bc op 15-06-2010 20:31:02 (foutje) ]
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')