abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82281236
Een Duitse hobbypiloot is erin geslaagd met zijn Cessna een veilige noodlanding te maken op het Franse eiland Corsica. Hoe hij dat moest doen, wist hij alleen dankzij YouTube.

Toen het landingsgestel van zijn toestel blokkeerde, herinnerde de piloot zich het internetfilmpje. Net als op YouTube vloog de man eerst een extra rondje om de brandstoftank volledig te legen. Vervolgens landde hij op de buik van het vliegtuigje in het gras naast de landingsbaan. De piloot en zijn twee passagiers konden veilig uitstappen, meldt Bild.


Mogelijk was dit filmpje de inspiratiebron:




Bron: Telegraaf
pi_82281329
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:53:47 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_82281526
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:57:38 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_82281699
Telegraaftopic
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:58:12 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82281728
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
pi_82281805
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
Ga je tijdens een vliegopleiding landen op het buikje (en behoorlijke schade aan het vliegtuig riskeren)?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_82281817
Wedden dat die filmpjes binnenko worden verwijderd, omdat terroristen ze anders gebruiken om te leren hoe ze een gebouw in moeten vliegen .
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:01:33 #8
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82281868
Telegraafsprookjes
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:02:15 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82281896
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef fs180 het volgende:
Telegraafsprookjes
pi_82282554
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
lijkt mij ook dat dat in de opleiding zit
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:47:25 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82283631
Telegraaf topic. Doe maar opnieuw maar dan met een krant die niet overal expliciet over liegt.

Ik vraag me nu ineens af of Duitsland ueberhaupt wel bestaat nu ik de telegraaf er over hoor. Waarschijnlijk leugens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_82283641
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:59 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ga je tijdens een vliegopleiding landen op het buikje (en behoorlijke schade aan het vliegtuig riskeren)?
Nee, maar er wordt wel verteld HOE die het moet doen..
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:58:35 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82284111
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:59 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ga je tijdens een vliegopleiding landen op het buikje (en behoorlijke schade aan het vliegtuig riskeren)?
Dat niet, maar je leert wel de procedure voor het leegvliegen van de tank / brandstof dumpen tijdens de vlucht. En ook het aanvliegen voor een buiklanding leer je. Je trekt dan alleen op het laatste moment weer op
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:59:49 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82284160
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat niet, maar je leert wel de procedure voor het leegvliegen van de tank / brandstof dumpen tijdens de vlucht. En ook het aanvliegen voor een buiklanding leer je. Je trekt dan alleen op het laatste moment weer op
Of niet natuurlijk maar dat zijn de kortere lesjes.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:05:14 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82284376
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat niet, maar je leert wel de procedure voor het leegvliegen van de tank / brandstof dumpen tijdens de vlucht. En ook het aanvliegen voor een buiklanding leer je. Je trekt dan alleen op het laatste moment weer op
Brandstof dumpen, we hebben het hier over een mof in een Cessna.
pi_82284533
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat niet, maar je leert wel de procedure voor het leegvliegen van de tank / brandstof dumpen tijdens de vlucht. En ook het aanvliegen voor een buiklanding leer je.
Euh, nee.
En brandstof dumpen kan in de meeste kleine vliegtuigen helemaal niet.

Overigens lijkt mij dat het aanvliegen voor een buiklanding weinig anders is dan het aanvliegen voor een normale landing.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:15:46 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82284843
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:08 schreef nerd4sale het volgende:

[..]


Overigens lijkt mij dat het aanvliegen voor een buiklanding weinig anders is dan het aanvliegen voor een normale landing.
Goed afvangen
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:15:47 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82284845
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:08 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Euh, nee.
En brandstof dumpen kan in de meeste kleine vliegtuigen helemaal niet.

Overigens lijkt mij dat het aanvliegen voor een buiklanding weinig anders is dan het aanvliegen voor een normale landing.
Euh ja. Lees eens wat er staat. 2 opties, afhankelijk van het toestel waarin je vliegt. En het aanvliegen voor een buiklanding is wel degelijk anders.
pi_82285744
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Euh ja. Lees eens wat er staat. 2 opties, afhankelijk van het toestel waarin je vliegt. En het aanvliegen voor een buiklanding is wel degelijk anders.
Ik heb tijdens mijn vliegopleiding in ieder geval nooit geleerd hoe je je toestel leegvliegt (maar ja: how hard can it be?) of brandstof moet dumpen, of hoe je moet aanvliegen voor een buiklanding.

[ Bericht 2% gewijzigd door nerd4sale op 03-06-2010 15:44:10 ]
pi_82285803
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Goed afvangen
Dat lijkt me wel verstandig, ja.
En ook daarna blijven trekken om die neus zo lang mogelijk hoog te houden denk ik.
pi_82285875
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:49 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding.
Die man had net genoeg geld voor de cursus "opstijgen en vliegen"... voor "landen in voor- en tegenspoed" had hij geen budget meer
pi_82285877
Link dut 't nie
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 17:00:57 #23
8781 crew  Frutsel
pi_82289844
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef DrDentz het volgende:
Link dut 't nie
Daarom en user reageert niet op PM, tot 2x toe
slotje dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')