abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82349398
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:55 schreef Zith het volgende:
Ik heb joran een keer gezien in de bus in Arnhem

wie wilt mij aanraken (en meisjes mogen mijn lid kusjes geven als ze dat willen)?
Zag hem bij de mediamarkt in Arnhem, met een zonnebril terwijl er geen zon scheen
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:49:42 #177
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_82349579
Nouja dat moest meneer Van der Sloot dan maar eerder bedenken hè. 't Is tenslotte niet de eerste keer dat 'ie zoiets flikt.(als hij schuldig is dan)
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_82349862
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Waarom hebben ze jouw daar niet gehouden
Mijn wat?

OT: Schandalige omstandigheden daar natuurlijk, wat je ook gedaan hebt. Een beschaving wordt pas echt hoog aangeschreven als ook de minsten van de samenleving goed worden behandeld.
Geen referral hier.
pi_82349891

pi_82351662
Psychopaten zijn gewoon geestesziek, die horen voor de rest van hun leven in een inrichting of iig totdat ze geen gevaar meer vormen voor de maatschappij. De mensheid denkt nog op teveel plekken in de wereld dat je een mentaal ziek mens af kunt richten als een hond door hem `straf` te geven of de straf wordt gegeven als genoegdoening voor de slachtoffers.
De toekomst waarin psychopathie en andere psychologische stoornissen en syndromen effectief bestreden kunnen worden is nog minstens zo ver weg als in de middeleeuwen.

Het niet hebben van een geweten of een moreel besef is geen misdaad, maar er kunnen gruwelijke misdaden uit voortvloeien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

Phineas Gage (9 juli? 1823 - 21 mei 1860) was een Amerikaanse spoorwegarbeider, die in 1848 bij de aanleg van een spoorweg een arbeidsongeval kreeg waarbij hij zware schade aan zijn frontale hersenen opliep. Na het ongeval was Gages persoonlijkheid op een opmerkelijke manier veranderd; hij vertoonde onaangepast en asociaal gedrag, terwijl hij voordien een verantwoordelijk, rustig en sociaal aangepast persoon was geweest. De geschiedenis van Phineas Gage vormde een van de eerste aanwijzingen dat specifieke delen van de hersenen een rol spelen in specifieke psychologische processen.
pi_82352111
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:49 schreef mtx1680 het volgende:
Nouja dat moest meneer Van der Sloot dan maar eerder bedenken hè. 't Is tenslotte niet de eerste keer dat 'ie zoiets flikt.(als hij schuldig is dan)
Ik denk niet dat Joran in staat is om uberhaupt iets te bedenken als het over z'n vermoedelijke daden gaat.. Psychopaten zien geen gevolgen van hun acties in, hoe vaker en harder je ze straft hoe meer ze zichzelf gelijk gaan geven.
-
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:24:06 #182
289235 MeMyselfAnd
Ik, mezelf en
pi_82373186
Staat op Nu.nl:

LIMA - Een aantal Peruanen heeft zijn woede over de moord op een Peruaanse vrouw bekoeld op de vermeende moordenaar, de Nederlander Joran van der Sloot.
Ait,,..
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:27:16 #183
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_82373260
LIMA - Een aantal Peruanen heeft zijn woede over de moord op een Peruaanse vrouw bekoeld op de vermeende moordenaar, de Nederlander Joran van der Sloot.
© Novum/AP

De verdachte werd zowel verbaal als fysiek aangevallen, toen er in de badplaats Pucusana van auto's werd gewisseld. Dat melden Peruaanse media zaterdag.

Van der Sloot werd deze week in Chili gearresteerd. De politie bracht hem per auto naar Lima, waar hij de 21-jarige Stephany Flores vermoord zou hebben.

Het konvooi van auto's met politie en de verdachte en auto's van de media stopte in de badplaats. Een aantal mensen greep de gelegenheid aan om Van der Sloot uit te schelden. Ook zou hij een klap op zijn hoofd hebben gehad.

Van der Sloot wordt zaterdag nog verhoord in de hoofdstad.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:27:44 #184
16715 Mylene
*schatje*
pi_82373277

quote:
'Bajes in Lima is hel op aarde'

LIMA - Joran van der Sloot kan zijn borst natmaken als hij in de gevangenis van Lima belandt. De bajescellen hebben veel weg van een middeleeuwse kerker, waar criminelen op elkaar zitten gepropt.
„Het is hier voor Nederlanders de hel op aarde. Erger kan gewoon niet. Gevangenen lopen hier in de bajes rond met messen van dertig centimeter. Overvol, de hitte, de misselijkmakende stank”, zegt Jasper Bloemendal (20) uit Enter.

Bloemendal kwam twee weken geleden terug van een bezoek aan de beruchte gevangenissen van Lima, waar veel Nederlandse drugskoeriers vastzitten. Eerdere ervaringen waren zo schokkend dat hij besloot de stichting Nederlandse Gevangenen in Peru op te richten. „Ik kan melden dat de gevangenissen nu nog voller zitten dan een halfjaar geleden.”
Jasper helpt de gevangenen met zeep, een tandenborstel, flessen water, een bord soep met Kerstmis, pen en papier, postzegels. Of met kleren. Of ze nu schuldig zijn of niet. „Want dit wens je je ergste vijand niet toe. Ze hebben daar nul komma niks, op de kleren na waarin ze ooit zijn gearresteerd. Sommigen lopen al jaren in dezelfde lompen.”
De straffen in Peru zijn niet misselijk. Een paar gram drugs in de bagage is voldoende om 8 tot 25 jaar weg te kwijnen in de beruchte Sarita Colinia of de Lurigancho-gevangenis. En de straf uitzitten in eigen land kunnen ze vergeten, want Nederland heeft geen zogenoemd WOTS-verdrag met Peru.
„Wat je daarbinnen ziet, is onbeschrijflijk. Erger kan gewoon niet. In Callao zitten vierduizend man in een bunker gepropt, die is gebouwd voor achthonderd man. Er is één bewaker op honderd man. De gedetineerden zijn er de baas. Er wordt gemoord, verkracht, geïntimideerd. De gestraften vrezen voor hun leven. Bewakers zijn corrupt en agressief. Er is geen enkele privacy. Gevangenen proberen met z’n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer ’s nachts nog iets te slapen, maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been.”
Hij vervolgt: „Overal liggen gevangenen: op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen en de rottende uitwerpselen. De hitte en de stank zijn ondraaglijk. Het eten is te goor om aan te raken. Velen hebben ziektes, open wonden, continu diarree. Het is mensonterend wat ik heb gezien. Nederlandse gevangenen huilden en smeekten om hulp. Bezoek krijgen ze nooit. Hun families hebben hen laten vallen. Ze zijn eenzaam. Ik gaf ze twintig kilo drop. Ze stortten zich erbovenop.”
bron
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:32:43 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_82373409
Ik zou graag met Joran willen ruilen. In dit topic ben ik het helemaal eens met Ritmo, dat is pas hel op aarde.
Dit, dus.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:43:02 #186
289235 MeMyselfAnd
Ik, mezelf en
pi_82373740
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:32 schreef Buitendam het volgende:
Ik zou graag met Joran willen ruilen
Ik zou graag met Joran willen ruilen . Veel plezier...
Ait,,..
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 19:53:40 #187
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82374018
onmenselijk dat verhaal over de gevangenissen
pi_82374252
als ie gedaan heeft wat we de meesten inmiddels al denken dan kan ik me er nou niet al te druk om maken... boontje loontje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')