abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82280289
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:21 schreef Stefan het volgende:

[..]

Prima zulke gevangenissen, als je schuldig bent aan coke smokkel of wat dan ook. Zoals Bangkok Hilton, ook prima. Enige slechte is dat je soms pas 5 jaar later je proces hebt.
Dus iemand die 1 keer een fout maakt, moet 25 jaar lang mishandeld worden tussen de maden, vliegen en wormen?

De gemiddelde reacties hier verbazen me echt. Ik ben absoluut niet links, maar als Wilders hier de reacties zou leven zou ie er nog van schrikken.
-
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:26:00 #52
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82280317
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:25 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dus iemand die 1 keer een fout maakt, moet 25 jaar lang mishandeld worden tussen de maden, vliegen en wormen?
5 kilo coke smokkelen of iemand vermoorden is 1x een fout maken? Elke mongool weet dat je in dat soort landen dergelijke omstandigheden kan verwachten. Nouja, elke mongool. De Hennies wisten het niet
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_82280345
quote:

[..]

De gemiddelde reacties hier verbazen me echt. Ik ben absoluut niet links, maar als Wilders hier de reacties zou leven zou ie er nog van schrikken.
Coke smokkelen evenals iemand vermoorden is niet 'even een foutje'. Is gewoon duidelijk een risico lopen. Zeker naar dat soort landen, ze staan bekend om de slechte omstandigheden in de gevangenissen en de hoge straffen.
pi_82280382
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

5 kilo coke smokkelen of iemand vermoorden is 1x een fout maken?
Ja.
-
pi_82280441
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Coke smokkelen evenals iemand vermoorden is niet 'even een foutje'. Is gewoon duidelijk een risico lopen. Zeker naar dat soort landen, ze staan bekend om de slechte omstandigheden in de gevangenissen en de hoge straffen.
Mee eens, het is ontzettend stom en niet goed te praten. Maar dat wil niet zeggen dat je de verdachten zomaar aan alles en iedereen uit moet leveren... Iemand gaat de fout in, en je levert hem uit aan mensen die nog 10 keer meer fout zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.
-
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:28:44 #56
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82280443
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja.
Vette pech dan, moet je het maar niet doen in dat soort landen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:29:31 #57
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82280473
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef Ritmo het volgende:

Maar dat wil niet zeggen dat je de verdachten zomaar aan alles en iedereen uit moet leveren
Wie heeft het over uitleveren, we hebben het over een heterdaad in dat land.
pi_82280487
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Vette pech dan, moet je het maar niet doen in dat soort landen.
Je moet het helemaal niet doen.
-
pi_82280520
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mee eens, het is ontzettend stom en niet goed te praten. Maar dat wil niet zeggen dat je de verdachten zomaar aan alles en iedereen uit moet leveren... Iemand gaat de fout in, en je levert hem uit aan mensen die nog 10 keer meer fout zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Klopt, maar in dit geval gaat het over iemand die in het land een misdaad heeft begaan (waarschijnlijk) en zich daar momenteel nog in de regio bevind. Dus dan is het eigen schuld, dikke bult. Lekker daar zitten.

Niks uitleveren aan NL en hier zijn straf laten uitzitten, want dan kost het de belastingbetaler weer duizenden euros, en we hebben er totaal geen belang bij.

Verder kan je je inderdaad WEL afvragen of je mensen die hier opgepakt worden zomaar zonder slag of stoot aan bananenrepubliekjes moet uitleveren, maar dat is een andere discussie.
pi_82280526
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:29 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wie heeft het over uitleveren, we hebben het over een heterdaad in dat land.
Maar dan nog, het is een Nederlands staatsburger die sowieso geen normaal proces gaat krijgen. En dat moet ie, hoe erg hij ook is, wel krijgen.
-
pi_82280574
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar in dit geval gaat het over iemand die in het land een misdaad heeft begaan (waarschijnlijk) en zich daar momenteel nog in de regio bevind. Dus dan is het eigen schuld, dikke bult. Lekker daar zitten.

Niks uitleveren aan NL en hier zijn straf laten uitzitten, want dan kost het de belastingbetaler weer duizenden euros, en we hebben er totaal geen belang bij.

Verder kan je je inderdaad WEL afvragen of je mensen die hier opgepakt worden zomaar zonder slag of stoot aan bananenrepubliekjes moet uitleveren, maar dat is een andere discussie.
Je moet voor z'n belangen opkomen (helaas) want het blijft een Nederlander.
-
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:32:10 #62
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82280616
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]

De regering heeft geloof ik al laten weten Joran niet op te eisen wegens geen belang.
pi_82280628
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ongetwijfeld kan hij via het consulaat wat begeleiding krijgen. Genoeg als je het mij vraagt. Leuk om je mede-Nederlanders te helpen in het buitenland, maar tot zekere hoogte.
pi_82280655
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Stefan het volgende:

[..]

De regering heeft geloof ik al laten weten Joran niet op te eisen wegens geen belang.
Vreemd... Iemand die drugs smokkelt wordt toch ook geholpen? Misdaad blijft misdaad.
-
pi_82280685
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Worden leuke komende maanden dan.
Het is daar nu "winter".
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_82280695
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vreemd... Iemand die drugs smokkelt wordt toch ook geholpen? Misdaad blijft misdaad.
Er zit een wezenlijk verschil tussen 'helpen' en 'hier hun straf laten uitzitten'. Ze krijgen heus net als iedere Nederlander hulp in de vorm van een vertaler en juridische bijstand oid. Maar dat zal het dan ook zijn
pi_82280758
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld kan hij via het consulaat wat begeleiding krijgen. Genoeg als je het mij vraagt. Leuk om je mede-Nederlanders te helpen in het buitenland, maar tot zekere hoogte.
Ik vind dat ie hoe dan ook geholpen moet worden, want je weet nog niet eens of ie schuldig is. Het is lekker makkelijk om een internationaal bekend iemand die de schijn al tegen heeft een moord in de schoenen te schuiven. Zeker met die drugsbaronnen die daar enorm veel macht hebben... Je kunt daar praktisch een moord afkopen bij de politie, als je maar genoeg geld en macht hebt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat Joran onschuldig is.
-
pi_82280805
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Er zit een wezenlijk verschil tussen 'helpen' en 'hier hun straf laten uitzitten'. Ze krijgen heus net als iedere Nederlander hulp in de vorm van een vertaler en juridische bijstand oid. Maar dat zal het dan ook zijn
Maar zelfs aan een topadvocaat heb je niets als de rechter zo corrupt als de pest is.
-
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:36:13 #69
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_82280806
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Machiel Kuijt en Pedro Ruizing zaten zelf 8 jaar ofzo vast in Thailand voor ze vrijkwamen. Ook terecht.

Over Joran
quote:
Mocht Van der Sloot, die voortvluchtig is, in Zuid-Amerika wordt opgepakt, dan zal hij in Peru worden berecht. Hij geniet geen bijzondere rechtsbescherming als Nederlander en Nederland zal naar verwachting niet om zijn uitlevering vragen, bij gebrek aan belang.
pi_82280837
Wat een eigenaardige cirkelredenering: het is okay dat mensen in barbaarse omstandigheden gestraft worden omdat ze iets gedaan hebben in een land waar je onder barbaarse omstandigheden gestraft wordt. Niemand een moreel oordeel over het barbaarse straffen op zichzelf?
Appels. En peren.
pi_82280846
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar zelfs aan een topadvocaat heb je niets als de rechter zo corrupt als de pest is.
Pech.

If you cant do the time.... Dont do the crime
pi_82280861
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Machiel Kuijt en Pedro Ruizing zaten zelf 8 jaar ofzo vast in Thailand voor ze vrijkwamen. Ook terecht.
8 jaar in de cel daar is erger dan 150 jaar in de cel hier. Drugs smokkelen is enorm stom, zeker in zulke landen. Maar is '150 jaar' niet heel erg overdreven?
-
pi_82280884
quote:

[..]

hahaha ik ga even 6 vrouwen verkrachten en 10 mensen doodschieten, dan wil je misschien met me knuffelen?
pi_82280891
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Pech.

If you cant do the time.... Dont do the crime
Lees je wel? Wie zegt dat hij deze crime heeft gedaan?
-
pi_82280915
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:38 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Lees je wel? Wie zegt dat hij deze crime heeft gedaan?
Daar zal een rechter zich over uit moeten spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')