Hoi noukje!
De meeste strandtenten op Scheveningen vermijden wij juist, teveel geboenk en ellende. We zitten wel eens bij de allerlaatste, eind vh Zwarte Pad, als je dus vanaf Scheveningen richting Wassenaar loopt: Down Under, daar is het nog vrij relaxed en normaal. Of juist één van de eerste vanaf het havenhoofd, met veel witte en zwarte stoelen en kussens. Die is wel duur, maar ook erg luxe. Maar het eten aan het strand is meestal niet echt heel bijzonder, en best duur voor wat het is. Als je van vis houdt is Simonis aan het strand wel okee. Maar eten in Scheveningen doen we meestal juist in de haven, en dan weer koffie/wijn aan het strand
Er zijn in de 2e Binnenhaven best een aantal hele leuke restaurants, daar kan je ook buiten zitten met uitzicht op bootjes (en meeuwengevechten), en als je geluk hebt waait het daar niet zo heel erg! Je loopt er zo heen vanaf de boulevard. Lemongrass is okee, De Dagvisser en dat andere visrestaurant zijn prima (zelfde eigenaar), DAP is leuk (zelfgemaakte burgers, ook vis of vega), het Brouwerscafé is goed om eerst bijzondere zelfgebrouwde biertjes te drinken, en dan heb je een stuk verder nog RAAR, ook lekker eten. Kijk maar eens op de Dr. Lelykade, daar zitten ze allemaal.
Bij de 'Binnen', die Kwak noemde, had ik juist een vervelende ervaring met echt hele domme bediening en een 'tempura' die nergens op sloeg, vette zompige bende was het! En in de Lanterna van Mo zijn we ook eens vreselijk opgelicht, en kregen we halfrauwe, zure pizza's. Iek! Die Thai is wel goed, ja.
Maar nu kookt mijn meneer zelf echt heerlijk, dus ik ben wat eten betreft wel verwend, dan word je heel kritisch in restaurants.
En MoBlo, De Dis, daar kwam ik als kind iedere week!

Mijn vader woonde daar in de buurt, en die kookte dus nooit zelf

Moesten we altijd uit eten. Maar toen was het van de eerste eigenaren, ik ben er sindsdien nooit meer geweest. Jeugdsentiment! Het is wel heel erg veranderd, de Badhuisstraat...