Inderdaad. Vaak zijn valpartijen ook al redelijk ver voorin het peloton, rond de 30e/40e plaats. Als je valpartijen wilt ontwijken, moet je bij de 1e 20 zitten. Of juist achterin, maar dan zit je wel altijd áchter de valpartij.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn dan ook niet noodzakelijk de kasseien zelf die het gevaarlijkst zijn, maar (zoals hierboven gezegd) het gewring vóór de kasseien, waarbij alle ploegen zichzelf als sterkste willen manifesteren en de treintjes elkaar ongetwijfeld in de weg gaan rijden.
Dan kan je wel zeggen dat iemand alleen maar gehinderd kan worden door een valpartij wanneer hij te ver naar achteren zat, maar het is in die nerveuze kilometers voor de strook best mogelijk dat je op je bek gaat terwijl je net daar de goede positie aan het opschuiven bent.
Een renner en zijn ploeg kunnen alles helemaal juist doen (op het perfecte moment naar voor schuiven) en toch mee op hun bek liggen. En als dat kan gebeuren, dan is het wel degelijk een loterij.
De Giro schiet regelmatig door in haar zucht naar sensatie en daar wordt ook hier op Fok genoeg kritiek op geleverd.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beetje onzin. Als je ziet waar ze allemaal in de Giro overheen moeten... Dat vinden we allemaal geweldig, maar als ze zoiets in de Tour doen is het ineens sensatie?
Er is al veel geklaag over de saaiheid van de Tour-parcoursen in de afgelopen jaren, doen ze er iets aan dan is het ook niet goed.
Gaan ze dat weer doen?quote:Op maandag 7 juni 2010 16:01 schreef DutchSL het volgende:
De kasseien in Noord Frankrijk kun je niet vergelijken met de Strade Bianche in Toscana, kasseien zijn vele malen gevaarlijker. In Toscana is er zelfs in noodweer niets noemenswaardigs gebeurd (die van de Liquigas trein was al daarvoor).
Maar goed, de kasseistroken leveren in elk geval nog mooie sport op. Volgend jaar gaan ze de rare weg in de zee weer opzoeken, daar zit dus geen enkel sportief element in. Ze vallen en we krijgen 1999 all over again, of ze vallen niet en dan gebeurd er ook niets.
Op zich niet een raar idee eigenlijk.. De tour laten starten in Engeland, en dan als overgangsetappe het nauw van Calais op de waterfiets. Fietsen is fietsen toch! Over een paar jaar hebben grote rondes gewoon alle aspecten van sporten met pedalen erin, 2 etappes door de modder, een downhill en een baanrit van 300 rondjes waarbij je steeds rondjes kan pikkenquote:Op maandag 7 juni 2010 16:24 schreef Ericr het volgende:
Tijdrit op de Passage de Gois, sensatie verzekerd. Wie net op het verkeerde tijdstip van start moet mag van start op een waterfiets.
Dat vind ik ook helemaal niks dat weggetje.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gaan ze dat weer doen?
Dat was in 1999 ook al een fiasco. Die weg heeft de tour toen meer kwaad dan goed gedaan.
Is Cervelo geen PT-ploeg dan?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:39 schreef eentwee het volgende:
Sastre gaat toch naar de Tour.
Dat betekent waarschijnlijk geen Vuelta voor hem, Cervelo en dus o.a. ook Theo Bos..?
Nope dat zijn ze inderdaad niet. Door dat soort teams blijven er ook weinig wildcards over voor Skil en Vacansoleil.quote:
Tondo zal daar misschien ook wel voor het klassement mogen gaan. Benieuwd hoe ver die in de Giro had kunnen geraken mocht die daar niet ziek zijn geworden.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je Sastre weglaat, valt Cervelo best tegen qua klassementsambities.
Desalniettemin.. als ze met Haussler en Hushovd naar de Vuelta gaan om het WK voor te bereiden, zullen ze wel een uitnodiging krijgen.
Die pakte dan ook nog een keer zowat tien minuten toen hij won. Tondo vond ik in de Giro trouwens ook niet indrukwekkend.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tondo zal daar misschien ook wel voor het klassement mogen gaan. Benieuwd hoe ver die in de Giro had kunnen geraken mocht die daar niet ziek zijn geworden.
En een Deignan reed vorig jaar ook top-10.
Op de Terminillo kon hij als enige van degenen die daarna in de vlucht naar L'Aquila zouden zitten de besten volgen. In de rit naar Montalcino moest hij bij Sastre blijven. Dat hij daarna ziek werd en aan de antibiotica moest lijkt me een vrij valide excuus voor zijn mindere prestaties.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:49 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Die pakte dan ook nog een keer zowat tien minuten toen hij won. Tondo vond ik in de Giro trouwens ook niet indrukwekkend.
quote:Lance Armstrong Bad news re: Haimar's crash today in the Dauphine. Broken wrist and TdF is doubtful. Key player for Team RadioShack.
"The Shack" begint aardig verzwakt te raken.quote:
Het zou echt een hele domme zet zijn om Machado niet mee te nemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
"The Shack" begint aardig verzwakt te raken.
Zeker als Bruyneel Machado nog steeds wil thuislaten omdat hij "te weinig ervaring heeft"
bwaa verzwakt...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
"The Shack" begint aardig verzwakt te raken.
Zeker als Bruyneel Machado nog steeds wil thuislaten omdat hij "te weinig ervaring heeft"
De manier waarop je het zegt klinkt het meer als mountainbikenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
De Giro was echt top met die modderetappe, stijle bergen, grindpaden, gaten in de weg, betonbakken midden op straat.... zo hoort wielrennen te zijn.
Klopt, de kasseien gaan het verschil niet echt maken. Maar vooral of je voor of achter de valpartij zit/staat. Lijkt mij niet de bedoeling van de Tour,quote:Op maandag 7 juni 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn dan ook niet noodzakelijk de kasseien zelf die het gevaarlijkst zijn, maar (zoals hierboven gezegd) het gewring vóór de kasseien, waarbij alle ploegen zichzelf als sterkste willen manifesteren en de treintjes elkaar ongetwijfeld in de weg gaan rijden.
Dan kan je wel zeggen dat iemand alleen maar gehinderd kan worden door een valpartij wanneer hij te ver naar achteren zat, maar het is in die nerveuze kilometers voor de strook best mogelijk dat je op je bek gaat terwijl je net daar de goede positie aan het opschuiven bent.
Een renner en zijn ploeg kunnen alles helemaal juist doen (op het perfecte moment naar voor schuiven) en toch mee op hun bek liggen. En als dat kan gebeuren, dan is het wel degelijk een loterij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |