abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 12:58:33 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_82437889
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:50 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Die rijdt voor zn broertje lijkt me. Komt wat tekort in tijdritten om voor de overwinning te gaan, maar met een goeie ontsnapping in de bergen zou hij misschien podium kunnen finishen.
Voor een valpartij op een kasseienstrook, bedoelde ik
  maandag 7 juni 2010 @ 14:21:16 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82441459
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Contador lijkt me zo gefocust op die kasseien dat ze hem waarschijnlijk veel gemakkelijker de dag ervoor of erna kunnen verrassen met een waaier.
iedereen kan vallen of lekrijden op kasseien, hoe goed je ook getraind bent. Dat is meteen ook het jammere aan heel de zaak.

Ik vind ze persoonlijk niet thuishoren in de ronde van Frankrijk.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:28:39 #103
40566 Ericr
Livewrong
pi_82441846
Strada Bianca hoorde dan ook niet thuis in de Giro zeker? Was toch een heroische etappe. Valpartijen vinden ook plaats op vlakke wegen, beetje kasseien moet een wielrenner geen angst aanjagen.
pi_82441893
Ik vind kasseien wel een onderdeel van het wielrennen.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:31:14 #105
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82441977
het is zeker een onderdeel van het wielrennen, maar daarom niet van grote rondes.
pi_82442377
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:31 schreef Beregd het volgende:
het is zeker een onderdeel van het wielrennen, maar daarom niet van grote rondes.
Voor mij wel. Kasseien voegen iets toe.
pi_82442458
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:21 schreef Beregd het volgende:

[..]

iedereen kan vallen of lekrijden op kasseien, hoe goed je ook getraind bent. Dat is meteen ook het jammere aan heel de zaak.

Ik vind ze persoonlijk niet thuishoren in de ronde van Frankrijk.
Iedereen kan ook vallen in de afdaling van een grote col of in een lastige aankomst van een sprintetappe. Doel van de wedstrijd is niet zoveel mogelijk risico's uit te sluiten; doel is juist een aantrekkelijke koers. Dat brengt soms risico's met zich mee, dat klopt.
pi_82442630
Kasseien meestal laten ze die links liggen in de tour, maar nu durven ze het gelukkig wel weer een keer aan in één rit
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, leuk ritje voor de Boonens, Hushovds (als hij in vorm mee kan doen), Cancellaras en Pozzato's
En minder voor Rabo, als ze Menchov en Gesink weer moeten oprapen
Neil LOVES Carrots!
pi_82442644
Wanneer was toch ook alweer die kasseienstrook dat Armstrong met alleen Hincapie voor zich het peloton uit elkaar scheurde en daarmee meteen Mayo 6 minuten aan zijn broek gaf? 2004?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_82442702
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:43 schreef JohnDDD het volgende:
Wanneer was toch ook alweer die kasseienstrook dat Armstrong met alleen Hincapie voor zich het peloton uit elkaar scheurde en daarmee meteen Mayo 6 minuten aan zijn broek gaf? 2004?
2004 ja, etappe naar Wasquehal geloof ik.
Mayo viel toen in de nervositeit voor de kasseienstrook.
Neil LOVES Carrots!
  maandag 7 juni 2010 @ 14:49:41 #111
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82443011
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:39 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Iedereen kan ook vallen in de afdaling van een grote col
afdalen kan niet anders als je bergritten hebt. Da's een heel verschil met bewust slecht aangelegde banen opzoeken.
quote:
of in een lastige aankomst van een sprintetappe.
als je daar valt telt het tijdverlies niet eens mee!
quote:
Doel van de wedstrijd is niet zoveel mogelijk risico's uit te sluiten;
maar je mag toch wel verwachten dat ze de risico's proberen in te perken
quote:
doel is juist een aantrekkelijke koers.
uiteraard, maar niet ten koste van alles. een tijdrit bergaf is mss ook aantrekkelijk om te zien, maar ik zou toch niet willen dat ze het invoeren.
quote:
Dat brengt soms risico's met zich mee, dat klopt.
pi_82443179
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:49 schreef Beregd het volgende:

[..]

afdalen kan niet anders als je bergritten hebt. Da's een heel verschil met bewust slecht aangelegde banen opzoeken.
[..]

als je daar valt telt het tijdverlies niet eens mee!
[..]

maar je mag toch wel verwachten dat ze de risico's proberen in te perken
[..]

uiteraard, maar niet ten koste van alles. een tijdrit bergaf is mss ook aantrekkelijk om te zien, maar ik zou toch niet willen dat ze het invoeren.
[..]
We moeten het gevaar van kasseien ook weer niet overdrijven. Veel zal afhankelijk zijn van het weer en het parcours.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:54:25 #113
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82443303
quote:
Tom Boonen heeft zo zijn bedenkingen bij de kasseienetappe van de Tour. "Ik catalogeer dat onder de algemene noemer sensatie", zegt hij in Het Nieuwsblad. "Wat er nu op tafel ligt, moet een nachtmerrie zijn voor de klimmers en de klassementsrenners."

Op dinsdag 6 juli dokkert het Tour-peloton over het parcours van Parijs-Roubaix. De derde etappe begint in ons land, in Wanze, en finisht in Arenberg.

Belga "Voor iedereen zal die etappe werkelijk de hel betekenen. In 2004 reden we vier kilometer over die kasseien. Toen zag je overal crashes en lekke banden. Dikke miserie. En nu rijden we meer dan twaalf kilometer over kasseien", zegt Tom Boonen in de krant.

"Wat er nu op tafel ligt, moet een nachtmerrie zijn voor de klimmers en de klassementsrenners. Dit soort wielrennen hoort niet in de Tour thuis. Ik catalogeer dat onder de algemene noemer sensatie, maar dan wel sensatie met een slechte smaak."

Voor Boonen worden de kasseien geen hard labeur. Hij won Parijs-Roubaix al drie keer. Dit jaar moest hij de zege laten aan Fabian Cancellara.
eens
pi_82446674
Ik vind dat voor beide kanten wel wat te zeggen is. Kasseien zijn inderdaad een onderdeel van het wielrennen, de laatste 10 jaar is het in de Tour meestal zo dat het klassement bijna volledig bepaald wordt door de eerste aankomst bergop (en daarvan alleen de laatste 6 kilometer) en de tijdritten. Er valt best wat voor te zeggen dat je wil dat een winnaar van een grote ronde veel meer allround is dan dat.

Aan de andere kant is met de verschrikkelijke nervositeit in het de eerste week van de Tour de kans op valpartijen gigantisch. De vorige keer in 2004 was nog erger, toen had je twee strookjes op 40 km van de aankomst, waardoor het verschil eigenlijk uitsluitend door valpartijen gemaakt kon worden. Dit jaar hebben ze meer stroken die dichter bij de finish liggen, waardoor je in ieder geval nog het effect hebt dat de betere kasseienrijders ook daadwerkelijk afstand kunnen nemen. Ideaal zou zijn om de kasseien in de derde week of zo te doen, dan is het klassement al gemaakt, heb je minder nervositeit, maar de Tour komt in de derde week nooit meer in Noord-Frankrijk.
pi_82446868
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:32 schreef Ericr het volgende:
Je kan niet allemaal vooraan zitten natuurlijk maar voor de kopmannen is het inderdaad zaak dat je er bij zit. Een goede ploeg brengt je naar voren en dan is het aan de kopman om daar ook te blijven.

Op zich zou het wel mooi zijn als de Tour voor een gedeelte beslist wordt in niet bergetappes, relatief vlakke etappes die uitdraaien op een massasprint met 200 man zijn ook weinig aan meestal.
Maar het zijn wel grotendeels dezelfden die er bijna altijd bijzitten en ook dezelfden die zich altijd weer laten 'verrassen'.
pi_82446876
De kasseien in Noord Frankrijk kun je niet vergelijken met de Strade Bianche in Toscana, kasseien zijn vele malen gevaarlijker. In Toscana is er zelfs in noodweer niets noemenswaardigs gebeurd (die van de Liquigas trein was al daarvoor).
Maar goed, de kasseistroken leveren in elk geval nog mooie sport op. Volgend jaar gaan ze de rare weg in de zee weer opzoeken, daar zit dus geen enkel sportief element in. Ze vallen en we krijgen 1999 all over again, of ze vallen niet en dan gebeurd er ook niets.
pi_82447085
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar het zijn wel grotendeels dezelfden die er bijna altijd bijzitten en ook dezelfden die zich altijd weer laten 'verrassen'.
Klopt, het zijn altijd de mensen met de sterke ploegen die vooraan blijven.

De Strade Bianchi zijn hier inderdaad niet mee te vergelijken, die wegen waren even breed als de gemiddelde asfalt weg, en er waren nauwelijks lekke banden.
pi_82447629
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:04 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Klopt, het zijn altijd de mensen met de sterke ploegen die vooraan blijven.

Genoeg eenlingen of kleinere groepjes uit hetzelfde team die er altijd bijzitten. En ook genoeg toppers die er ondanks een sterke ploeg nooit bijzitten.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:19:08 #119
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82447883
Het zijn dan ook niet noodzakelijk de kasseien zelf die het gevaarlijkst zijn, maar (zoals hierboven gezegd) het gewring vóór de kasseien, waarbij alle ploegen zichzelf als sterkste willen manifesteren en de treintjes elkaar ongetwijfeld in de weg gaan rijden.

Dan kan je wel zeggen dat iemand alleen maar gehinderd kan worden door een valpartij wanneer hij te ver naar achteren zat, maar het is in die nerveuze kilometers voor de strook best mogelijk dat je op je bek gaat terwijl je net daar de goede positie aan het opschuiven bent.

Een renner en zijn ploeg kunnen alles helemaal juist doen (op het perfecte moment naar voor schuiven) en toch mee op hun bek liggen. En als dat kan gebeuren, dan is het wel degelijk een loterij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:22:15 #120
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82448072
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:54 schreef Beregd het volgende:

[..]

eens
Beetje onzin. Als je ziet waar ze allemaal in de Giro overheen moeten... Dat vinden we allemaal geweldig, maar als ze zoiets in de Tour doen is het ineens sensatie?

Er is al veel geklaag over de saaiheid van de Tour-parcoursen in de afgelopen jaren, doen ze er iets aan dan is het ook niet goed.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:24:54 #121
40566 Ericr
Livewrong
pi_82448242
Tijdrit op de Passage de Gois, sensatie verzekerd. Wie net op het verkeerde tijdstip van start moet mag van start op een waterfiets.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:28:43 #122
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82448512
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:24 schreef Ericr het volgende:
Tijdrit op de Passage de Gois, sensatie verzekerd. Wie net op het verkeerde tijdstip van start moet mag van start op een waterfiets.
Zou zo iets voor de Giro kunnen zijn.
pi_82450205
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zou zo iets voor de Giro kunnen zijn.
Of een ploegentijdrit, dan wordt het aantal valpartijen van die van vorig jaar nog eens dunnetjes overgedaan
Neil LOVES Carrots!
  maandag 7 juni 2010 @ 17:00:12 #124
194695 franklop
Fran knock
pi_82450267
een ploegentijdrit-afdaling van de Tourmalet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_82450501
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:00 schreef franklop het volgende:
een ploegentijdrit-afdaling van de Tourmalet
Of de Tanneron, als we het helemaal spektakulair willen hebben
(De afdaling waar Gesink P-N in 2008 verloor)
Neil LOVES Carrots!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')