Voor een valpartij op een kasseienstrook, bedoelde ikquote:Op maandag 7 juni 2010 11:50 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Die rijdt voor zn broertje lijkt me. Komt wat tekort in tijdritten om voor de overwinning te gaan, maar met een goeie ontsnapping in de bergen zou hij misschien podium kunnen finishen.
iedereen kan vallen of lekrijden op kasseien, hoe goed je ook getraind bent. Dat is meteen ook het jammere aan heel de zaak.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador lijkt me zo gefocust op die kasseien dat ze hem waarschijnlijk veel gemakkelijker de dag ervoor of erna kunnen verrassen met een waaier.
Voor mij wel. Kasseien voegen iets toe.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:31 schreef Beregd het volgende:
het is zeker een onderdeel van het wielrennen, maar daarom niet van grote rondes.
Iedereen kan ook vallen in de afdaling van een grote col of in een lastige aankomst van een sprintetappe. Doel van de wedstrijd is niet zoveel mogelijk risico's uit te sluiten; doel is juist een aantrekkelijke koers. Dat brengt soms risico's met zich mee, dat klopt.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:21 schreef Beregd het volgende:
[..]
iedereen kan vallen of lekrijden op kasseien, hoe goed je ook getraind bent. Dat is meteen ook het jammere aan heel de zaak.
Ik vind ze persoonlijk niet thuishoren in de ronde van Frankrijk.
2004 ja, etappe naar Wasquehal geloof ik.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:43 schreef JohnDDD het volgende:
Wanneer was toch ook alweer die kasseienstrook dat Armstrong met alleen Hincapie voor zich het peloton uit elkaar scheurde en daarmee meteen Mayo 6 minuten aan zijn broek gaf? 2004?
afdalen kan niet anders als je bergritten hebt. Da's een heel verschil met bewust slecht aangelegde banen opzoeken.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:39 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Iedereen kan ook vallen in de afdaling van een grote col
als je daar valt telt het tijdverlies niet eens mee!quote:of in een lastige aankomst van een sprintetappe.
maar je mag toch wel verwachten dat ze de risico's proberen in te perkenquote:Doel van de wedstrijd is niet zoveel mogelijk risico's uit te sluiten;
uiteraard, maar niet ten koste van alles. een tijdrit bergaf is mss ook aantrekkelijk om te zien, maar ik zou toch niet willen dat ze het invoeren.quote:doel is juist een aantrekkelijke koers.
quote:Dat brengt soms risico's met zich mee, dat klopt.
We moeten het gevaar van kasseien ook weer niet overdrijven. Veel zal afhankelijk zijn van het weer en het parcours.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
afdalen kan niet anders als je bergritten hebt. Da's een heel verschil met bewust slecht aangelegde banen opzoeken.
[..]
als je daar valt telt het tijdverlies niet eens mee!
[..]
maar je mag toch wel verwachten dat ze de risico's proberen in te perken
[..]
uiteraard, maar niet ten koste van alles. een tijdrit bergaf is mss ook aantrekkelijk om te zien, maar ik zou toch niet willen dat ze het invoeren.
[..]
eensquote:Tom Boonen heeft zo zijn bedenkingen bij de kasseienetappe van de Tour. "Ik catalogeer dat onder de algemene noemer sensatie", zegt hij in Het Nieuwsblad. "Wat er nu op tafel ligt, moet een nachtmerrie zijn voor de klimmers en de klassementsrenners."
Op dinsdag 6 juli dokkert het Tour-peloton over het parcours van Parijs-Roubaix. De derde etappe begint in ons land, in Wanze, en finisht in Arenberg.
Belga "Voor iedereen zal die etappe werkelijk de hel betekenen. In 2004 reden we vier kilometer over die kasseien. Toen zag je overal crashes en lekke banden. Dikke miserie. En nu rijden we meer dan twaalf kilometer over kasseien", zegt Tom Boonen in de krant.
"Wat er nu op tafel ligt, moet een nachtmerrie zijn voor de klimmers en de klassementsrenners. Dit soort wielrennen hoort niet in de Tour thuis. Ik catalogeer dat onder de algemene noemer sensatie, maar dan wel sensatie met een slechte smaak."
Voor Boonen worden de kasseien geen hard labeur. Hij won Parijs-Roubaix al drie keer. Dit jaar moest hij de zege laten aan Fabian Cancellara.
Maar het zijn wel grotendeels dezelfden die er bijna altijd bijzitten en ook dezelfden die zich altijd weer laten 'verrassen'.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:32 schreef Ericr het volgende:
Je kan niet allemaal vooraan zitten natuurlijk maar voor de kopmannen is het inderdaad zaak dat je er bij zit. Een goede ploeg brengt je naar voren en dan is het aan de kopman om daar ook te blijven.
Op zich zou het wel mooi zijn als de Tour voor een gedeelte beslist wordt in niet bergetappes, relatief vlakke etappes die uitdraaien op een massasprint met 200 man zijn ook weinig aan meestal.
Klopt, het zijn altijd de mensen met de sterke ploegen die vooraan blijven.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar het zijn wel grotendeels dezelfden die er bijna altijd bijzitten en ook dezelfden die zich altijd weer laten 'verrassen'.
Genoeg eenlingen of kleinere groepjes uit hetzelfde team die er altijd bijzitten. En ook genoeg toppers die er ondanks een sterke ploeg nooit bijzitten.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, het zijn altijd de mensen met de sterke ploegen die vooraan blijven.
Beetje onzin. Als je ziet waar ze allemaal in de Giro overheen moeten... Dat vinden we allemaal geweldig, maar als ze zoiets in de Tour doen is het ineens sensatie?quote:
Zou zo iets voor de Giro kunnen zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:24 schreef Ericr het volgende:
Tijdrit op de Passage de Gois, sensatie verzekerd. Wie net op het verkeerde tijdstip van start moet mag van start op een waterfiets.
Of een ploegentijdrit, dan wordt het aantal valpartijen van die van vorig jaar nog eens dunnetjes overgedaanquote:
Of de Tanneron, als we het helemaal spektakulair willen hebbenquote:Op maandag 7 juni 2010 17:00 schreef franklop het volgende:
een ploegentijdrit-afdaling van de Tourmalet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |