abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:25:52 #26
16715 Mylene
*schatje*
pi_82262790

Dit is dus gewoon geweigerd door Hamas.
quote:
JERUZALEM - De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden.

Israël had de goederen maandag in beslag genomen van de Vrijheidsvloot, die met zes schepen op weg was naar Gaza. Twintig vrachtwagens zijn gevuld met vracht van de in beslag genomen schepen, die echter de toegang tot de door Hamas bestuurde Gazastrook wordt ontzegd, aldus een Israëlische legerwoordvoerster woensdag. De vracht bestaat vooral uit medicijnen, kleding, dekens en speelgoed. Hamas zou geen humanitaire hulp meer binnenlaten.

Commentaar
Een Hamaswoordvoerder weigerde commentaar op de beschulding, maar bevestigde dat de Palestijnse autoriteiten in Gaza geen hulpgoederen hebben ontvangen. Volgens hem ligt de prioriteit van de beweging bij de vrijlating van de circa zeshonderd activisten. Ook vindt Hamas dat de hulpcoördinatie moet plaatsvinden in samenwerking met Turkije, dat meer dan 10.000 ton aan hulpgoederen schonk.

Spullen
Onderwijl liet Hamasminister Ahmad al-Kurd (Sociale Zaken) weten, dat als de partij hulpgoederen wordt binnengelaten, dit alleen gebeurt als alle spullen van de activisten worden geleverd. Israël zegt dat de twintig vrachtwagens eerst hun spullen moeten afleveren voordat ze de rest kunnen ophalen.
© ANP
pi_82262914
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:18 schreef BasOne het volgende:

[..]

Als je het zeerecht een verdrag wilt noemen, ja.

Article 110. Right of visit

1. Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:

(a) the ship is engaged in piracy;
(b) the ship is engaged in the slave trade;
(c) the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag
State of the warship has jurisdiction under article 109;
(d ) the ship is without nationality; or
(e) though flying a foreign flag or refusing to show its flag, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship.

http://www.admiraltylawguide.com/
Ok. Maar dat zijn dus redenen om wél een schip op internationale wateren te mogen enteren toch?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82262977
Wat een geil wijf is die jeniffer love.H ook he

On: Israel
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 23:29:32 #29
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82263036
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Toen ik voor het eerst van dit geburen hoorde, was het 'Israeliërs richten bloedbad aan op internationaal humanitair hulpkonvooi' en toen dat ik: OMG, wat een mongolen, die Israeliërs.

Nu wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat een gedeelte van de 'vredelievende' deelnemers van plan was dit te laten escaleren om zo Israel een slechte beurt te bezorgen en mogelijk zelfs een regionaal conflict te veroorzaken.

Het betreffende deel extremisten zijn fundamentalistische Turkse moslims die graag als martelaar wilde sterven in dit akkefietje.

De Israeliers zijn behoorlijk dom geweest in deze val te trappen.
Klopt ze hebben Israel gedwongen hen te vermoorden. Israel is het slachtoffer.

Hoe zouden ze het gedaan hebben, met voodoo? Ik heb gehoord dat je met voodoo poppetjes dat soort dingen kunt doen. Hebben ze eerst Bibi en Lieberman bestuurd zodat die de opdracht gaven en toen het leger zodat die hen zou vermoorden.

Eerst dacht ik ook, wat een brute en onnodige actie, maar als je dat soort dingen weet dan denk je wel anders!
pi_82263053
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking. Ze gebruiken het volk om hun eigen doelen te bereiken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:37 #31
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82263125
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, wat ik probeer te zeggen is dat ze het schip moesten tegenhouden, omdat het maar een doel had en dat was de blokkade te doorbreken. Daar is nooit een geheim van gemaakt.

Aangezien Israel deze blokkade beschermd hebben ze volgens hun recht de legaliteit om ook op die plek toe te slaan. Niet voor niets heeft het konvooi op het laatste moment de koers gewijzigd maar met hetzelfde doel.
Ze hebben inderdaad het recht schepen te stoppen die door een blokkade heen zijn gebroken.
Ik kan op het moment niet meer terug vinden of ze ook het recht hebben schepen te enteren voor ze door de blokkade heen zijn.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:31:26 #32
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82263178
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:27 schreef waht het volgende:

[..]

Ok. Maar dat zijn dus redenen om wél een schip op internationale wateren te mogen enteren toch?
Dat zijn de énige redenen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 23:36:32 #33
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82263489
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:25 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hamas houdt de spullen tegen. Ok het is Israel dat het zegt en een woordvoerder van Hamas heeft het niet bevestigd maar toch, gewoon zeggen dat het waar is. Zo doen we dat.

Het is echt alle zeilen bij voor de hasbara momenteel.
pi_82263645
Mossad Chief Meir Dagan said on Tuesday that Israel is progressively becoming a burden on the United States.

"Israel is gradually turning from an asset to the United States to a burden," said Dagan, speaking before the Knesset's Foreign Affairs and Defense Committee.

Dagan said that the U.S. government has recently examined the possibility of coercing a settlement on Israel and the Palestinians, but retreated from the idea after realizing it would not lead to a peace agreement.

http://www.haaretz.com/ne(...)rden-on-u-s-1.293540
pi_82263647
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hamas houdt de spullen tegen. Ok het is Israel dat het zegt en een woordvoerder van Hamas heeft het niet bevestigd maar toch, gewoon zeggen dat het waar is. Zo doen we dat.

Het is echt alle zeilen bij voor de hasbara momenteel.

Het wordt wel een beetje karig ondertussen he?
kei lief.
pi_82263684
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hoe zouden ze het gedaan hebben, met voodoo? Ik heb gehoord dat je met voodoo poppetjes dat soort dingen kunt doen. Hebben ze eerst Bibi en Lieberman bestuurd zodat die de opdracht gaven en toen het leger zodat die hen zou vermoorden.

Eerst dacht ik ook, wat een brute en onnodige actie, maar als je dat soort dingen weet dan denk je wel anders!
Wat heeft Israël er voor baat bij om een hulpkonvooi vol met buitenlanders aan te vallen met het doel om ze om te leggen?

De soldaten werden aangevallen, wapens werden afgepakt. Dan kun je natuurlijk rustig vragen of ze daarmee op willen houden. Maar je kan ook aanvallen. Als alle passagiers op die schepen zich koest hadden gehouden was er niemand omgekomen. (En was het ook minder prominent in het nieuws gekomen.)
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 23:41:06 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82263756
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:39 schreef Jan_Janszoon het volgende:
Mossad Chief Meir Dagan said on Tuesday that Israel is progressively becoming a burden on the United States.

Als ze het nu zelf al zeggen...
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 23:42:10 #38
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82263820
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:39 schreef waht het volgende:

[..]

Wat heeft Israël er voor baat bij om een hulpkonvooi vol met buitenlanders aan te vallen met het doel om ze om te leggen?

De soldaten werden aangevallen, wapens werden afgepakt. Dan kun je natuurlijk rustig vragen of ze daarmee op willen houden. Maar je kan ook aanvallen. Als alle passagiers op die schepen zich koest hadden gehouden was er niemand omgekomen. (En was het ook minder prominent in het nieuws gekomen.)
Voodoo, zeg ik. Ze hebben het met voodoo gedaan.

Israel is het slachtoffer.
pi_82263844
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

anders ga je even naar het onzin gedeelte kleuter
pi_82263893
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:29 schreef waht het volgende:

[..]

Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking. Ze gebruiken het volk om hun eigen doelen te bereiken.
Hamas weet dat het alleen krijgt wat het mag krijgen en niet de hele handel, incluis cement .. Israël heeft al gezegd dat het dat niet door laat.
Israël heeft ook gezegd dat de rest eigenlijk niet nodig is want daarvan is er volgens hun genoeg .. dus hoezo is het dan ineens erg als Hamas die goederen weigert?
pleased to meet you
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:44:07 #41
2651 svann
night-hawk
pi_82263936
Laten we eerst maar eens de verhalen van de opvarenden afwachten.
En de rest van de video's die tijdens de akties zijn gemaakt.
Die paar minuten van het geheel hebben de schijn van selectiviteit.

Voodoo zou heel wat huisvlijt opleveren, NS!
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82263954
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Voodoo, zeg ik. Ze hebben het met voodoo gedaan.

Israel is het slachtoffer.
Oh je bent gewoon lekker aan het trollen. Ook goed.
pi_82263994
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:44 schreef svann het volgende:
Laten we eerst maar eens de verhalen van de opvarenden afwachten.

Voodoo zou heel wat huisvlijt opleveren, NS!
Net zoals Anne de Jong in d'r voet is geschoten?
Die verhalen zijn sowieso gekleurd en dat snap jij hopelijk ook wel.
kei lief.
pi_82264047
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:44 schreef waht het volgende:

[..]

Oh je bent gewoon lekker aan het trollen. Ook goed.
Nee hij kan het niet winnen dus gaat die domme dingen roepen.
Moet je zijn posts nou eens nalezen, ik hoop serieus dat hij een enkelband heeft.
kei lief.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:47:32 #45
2651 svann
night-hawk
pi_82264149
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:45 schreef Lolque het volgende:

Ik was nog bezig mijn post aan te vullen.
Zie post.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:49:44 #46
16715 Mylene
*schatje*
pi_82264293
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:45 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ja, net zoals al die getuigenverklaringen.

Opvallend dat die wel voor zoete koek worden geslikt
pi_82264371
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:47 schreef svann het volgende:

[..]

Ik was nog bezig mijn post aan te vullen.
Zie post.
Ik gok dat ze geen video's mee terug krijgen hoor.
Als dit wel zo is, gaan ze alles eruit halen behalve de momenten dat de Commando's zichzelf verdedigen.
kei lief.
pi_82264505
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:31 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat zijn de énige redenen.
Dat beantwoordt je vorige post dus al.

Grappig hoe Somaliërs die ongevraagd aan boord komen en de macht overnemen piraten heten en door internationale marines in lekke bootjes teruggestuurd worden en hoe Israeliërs die hetzelfde doen door sommigen toegejuicht worden.
Oh wacht: die Israeliërs kwamen abseilen en die Somaliërs komen aanvaren. Dat zal het verschil zijn.

Ik vind het wel vreemd dat Israel geen rekening heeft gehouden met een klein groepje fanaten.
Volgens mij zijn er bij dit soort demonstraties altijd wel een paar grappenmakers, die geen grappen willen maken.
Ik herinner me de demonstraties tegen Dodewaard, waar de meesten geweldloos wilden zijn en er ook trainingen in geweldloosheid gegeven werden. Maar ook dan liepen er altijd nog wel wat figuren met knuppels of zo rond. Niet veel, nog geen 10 %, maar ze maken het de organisatie wel erg lastig. En je kunt er niet veel, eigenlijk niks, tegen doen.
Stom dat die Israeli's dat niet voorzien hebben.

Anderzijds had ook de organisatie kunnen voorzien, dat Israel zich niks gelegen laat liggen aan de normale omgangsvormen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82264618
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:09 schreef NorthernStar het volgende:
[ afbeelding ]

tvp

je kunt zelf bedenken wat op die vis staat geschreven..
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:57:24 #50
2651 svann
night-hawk
pi_82264731
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:50 schreef Lolque het volgende:

Ik gok dat ze geen video's mee terug krijgen hoor.
Als dit wel zo is, gaan ze alles eruit halen behalve de momenten dat de Commando's zichzelf verdedigen.
Als er niets te verbergen is aan laakbare acties zullen ze die terug krijgen, zou je denken.

Ook de commando's hebben hoogst waarschijnlijk veel beeldmateriaal.
Dat is natuurlijk militair geheim.
Een voor alle partijen acceptabele onafhankelijke commissie zou daar eens aan kunnen gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')