In theorie ja. Ik vind het nogal creatief bedacht. Klinkt mij in de oren als een mogelijk scenario waarvan de kans maar heel klein is dat die uitkomt.quote:
Ok laat ik dan eens reageren op een van de dumps. Ik wilde dit filmpje gaan bekijken, het begint al dat de bodem bij Australie 13 feet per dag omhoog komt voor een aantal maanden al. Laten we voor het gemak 3 maanden zeggen en 400 feet per maand, dat betekend dat de bodem al 1200 feet omhoog gekomen is. En dat is dan nog maar 3 maanden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
moeilijker om op de persoon te spelen met link dumps, lastig he Arie?
URGENT!! BP SPILL - VOLCANIC TSUNAMI AND POISON GAS ALERT!!
quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:40 schreef arie_bc het volgende:
Als er nu weer niks gebeurt (in de proporties die jullie hier aandragen), mogen we jullie dan eindelijk eens op die onzin aanspreken?
Niemand ontkent ook dat het heel erg is. Maar juist daarom de vraag waarom moeten al die overdreven fantasie complotten erbij betrokken worden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:00 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Alsof het nu al niet erg genoeg is, de olie van de Exon Valdez is nog steeds niet opgeruimd en die hoeveelheid is bij deze ramp al 5x vrijgekomen.
Niemand beweert dat we onze 'plastic ' levensstijl kunnen voortzetten zonder aardolie..het gaat om 'brandstof'..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:00 schreef ATuin-hek het volgende:
Oeh free energie! En dat maakt olie overbodig!
Kan je die energie ook gebruiken om plastic te maken? Of kunstmest? etc etc...
genoeg = genoeg Ariequote:Op donderdag 24 juni 2010 22:55 schreef arie_bc het volgende:
Blijven link dumpen en nergens op in gaan.
Kijk je de filmpjes uberhaupt zelf wel? Als ze zeggen dat de bodem van de oceaan bij Australie al met honderden meters omhoog is gekomen ga je niet bij jezelf denken van kan dat wel?
Dus nogmaals: MOAR LINK DUMPZ PLZ!!!!!
Er bestaat technologie om plastic van biologisch materiaal te maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:00 schreef ATuin-hek het volgende:
Oeh free energie! En dat maakt olie overbodig!
Kan je die energie ook gebruiken om plastic te maken? Of kunstmest? etc etc...
En ondertussen nog steeds nergens inhoudelijk op ingaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
genoeg = genoeg Arie
Gezien het feit dat je links gewoon mag plaatsen en jij daar desondanks steeds over zeurt ga ik je leuk aanmelden bij FB hierrrrr
Nu even BASTA met dat oeverloze en vervelende getroll van je, hoe vindt je die?
Maar is die vorm overal op toe te passen? Biodegradable = exact dat. Het zal dus na verloop van tijd ook vergaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:43 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Er bestaat technologie om plastic van biologisch materiaal te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic
Nou de technologie is er al, maar de industrie past het veel te weinig toe. Met meer onderzoek en ontwikkeling lijken mij heel veel dingen mogelijk. Maar dan heb je natuurlijk geen monopolie op het basis materiaal meerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Maar is die vorm overal op toe te passen? Biodegradable = exact dat. Het zal dus na verloop van tijd ook vergaan.
Als, als, als.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:03 schreef Jungpionier het volgende:
(sorry dubbele post, wilde eigenlijk edit doen)
En verder, als je alleen al de grote hoeveelheden wegwerp artikelen van bioplastic zou maken, ben je al een heel stuk verder
Mee eensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:03 schreef Jungpionier het volgende:
(sorry dubbele post, wilde eigenlijk edit doen)
En verder, als je alleen al de grote hoeveelheden wegwerp artikelen van bioplastic zou maken, ben je al een heel stuk verder
Een hoge olieprijs is zo ontzettend slecht voor de economie. Dat soort dingen verder ontwikkelen tegen een redelijke prijs gaat dan een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mee eensWat dat betreft hoop ik ook op een lekker hoge olieprijs. Is er eindelijk eens meer druk om dat soort dingen verder te ontwikkelen.
Daar staat tegenover dat duurzame alternatieven vaak duurder zijn. Een hoge olieprijs zorgt dat die rollen omkeren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:34 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Een hoge olieprijs is zo ontzettend slecht voor de economie. Dat soort dingen verder ontwikkelen tegen een redelijke prijs gaat dan een stuk lastiger.
Ik bedoel daarmee bioplastic dat én biodegradable is en dat langer mee gaat, dus de technologie verder ontwikkelen totdat het ook voor meer dan alleen wegwerp producten (short-life) gebruikt kan worden. daar heb je geld voor nodig en geld wordt meestal alleen geinvesteerd als men aan het eindproduct nog meer geld kan verdienen. Mais (maar één voorbeeld) is volgens mij veel minder winstgevend dan olie.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:26 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Als, als, als.
Vertel je het even aan de grote bazen?
Wat bedoel je precies met een heel stuk verder? Dat het wereldwijde consensus over milieuvriendelijkheid gaat veranderen, en er daadwerkelijk actie genomen word i.p.v. praatjes?
Een tweede grotere crisis zal dat zeker laten gebeuren.
Ik zie geen bewijs in dat filmpje? En die wiki pagina biedt geen enkele bron welke zijn gelijk bewijst? Dit is meer mythbusters materiaal..quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:51 schreef mediacurator het volgende:
Searl effect wetenschappelijk bewezen door de Russen, vrije energie bestaat! (en fossiele brandstof is overbodig).
Professor John Searl Vindicated by Russian Experiments Confirming Free Energy 1 of 4
http://www.searlsolution.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Searl
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef CoolGuy het volgende:
Mediacurator wat open je toch allemaal kuttopics. Dan denk ik, afgaande op de TT "oeh, interessant topic" en dan lees ik 't en dan is 't deze bullshit. Denk toch eens een keer zelf na in plaats van klakkeloos die onzin te posten.
Een hoge olieprijs zorgt er alleen maar voor dat dure duurzame alternatieven aantrekkelijker worden dan op olie gebaseerde projecten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat duurzame alternatieven vaak duurder zijn. Een hoge olieprijs zorgt dat die rollen omkeren.
Het gaat niet alleen om plastics, tuurlijk is het belangrijk dat verpakkingen etc beschermd worden door bio-plastics, maar er zijn nog veel meer dingen waar olie voor gebruikt word, waar de hele economie nu van af moet kicken omdat ze anders gaat protesteren. De huidige staat van onze economie is niet bepaald goed te noemen, en een aanhoudende hoge olieprijs zal dat alleen maar erger laten worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:44 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee bioplastic dat én biodegradable is en dat langer mee gaat, dus de technologie verder ontwikkelen totdat het ook voor meer dan alleen wegwerp producten (short-life) gebruikt kan worden. daar heb je geld voor nodig en geld wordt meestal alleen geinvesteerd als men aan het eindproduct nog meer geld kan verdienen. Mais (maar één voorbeeld) is volgens mij veel minder winstgevend dan olie.
En dat de elitist jerks zich er niets van aantrekken veranderd niet het feit dat er dus wel een alternatief (hoe ver dan ook ontwikkelt) bestaat tegenover plastic op olie basis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |