abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:56:52 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_83249551
Tsunami? wtf?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:00:30 #152
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83249710
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:56 schreef ATuin-hek het volgende:
Tsunami? wtf?
In theorie ja. Ik vind het nogal creatief bedacht. Klinkt mij in de oren als een mogelijk scenario waarvan de kans maar heel klein is dat die uitkomt.
pi_83250300
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:46 schreef mediacurator het volgende:

[..]

moeilijker om op de persoon te spelen met link dumps, lastig he Arie?

URGENT!! BP SPILL - VOLCANIC TSUNAMI AND POISON GAS ALERT!!

Ok laat ik dan eens reageren op een van de dumps. Ik wilde dit filmpje gaan bekijken, het begint al dat de bodem bij Australie 13 feet per dag omhoog komt voor een aantal maanden al. Laten we voor het gemak 3 maanden zeggen en 400 feet per maand, dat betekend dat de bodem al 1200 feet omhoog gekomen is. En dat is dan nog maar 3 maanden.

Geloof je het zelf?

Daarna begint ie ook nog dat al zijn bewijs is gehacked en verwijderd door de overheid. Maar dit filmpje laat die nare slechte overheid gewoon staan, nadat ze daarvoor alles verwijderd hebben :S
pi_83255263
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:40 schreef arie_bc het volgende:
Als er nu weer niks gebeurt (in de proporties die jullie hier aandragen), mogen we jullie dan eindelijk eens op die onzin aanspreken?

Alsof het nu al niet erg genoeg is, de olie van de Exon Valdez is nog steeds niet opgeruimd en die hoeveelheid is bij deze ramp al 5x vrijgekomen.

In het begin sprak de BP van 5.000 vaten per dag,inmiddels zitten we op 35,000 to 60,000.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE65E5Z620100615
Tja, voortschrijdend wetenschappelijk inzicht noemen de sceptici dat.

In het begin was het praten over (nucleaire) bommen om dit lek te dichten uitgesloten, maar nu durft zelfs de BBC het.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/science_and_environment/10318188.stm

In het begin wist de BP echt niet hoe het nou allemaal kwam maar nu schrijft zelfs de bbc...
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/us_and_canada/10362139.stm

Ik zal het er bij jouw echt niet inwrijven als die enorme hoeveelheid methaangas explodeert, (vind dit helemaal niet vergezocht, denk ook dat dit de reden voor het vliegverbod is ) ik denk dat 'n quote van de div. websites die Hoagland in deze wel serieus nemen dan wel voldoende is.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_83255403
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:00 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Alsof het nu al niet erg genoeg is, de olie van de Exon Valdez is nog steeds niet opgeruimd en die hoeveelheid is bij deze ramp al 5x vrijgekomen.
Niemand ontkent ook dat het heel erg is. Maar juist daarom de vraag waarom moeten al die overdreven fantasie complotten erbij betrokken worden?

Pak BP aan vanwege de dingen de we zeker weten, want dat is genoeg om ze eens goed straf te geven
pi_83264683
Searl effect wetenschappelijk bewezen door de Russen, vrije energie bestaat! (en fossiele brandstof is overbodig).

Professor John Searl Vindicated by Russian Experiments Confirming Free Energy 1 of 4

Bekijk deze YouTube-video

http://www.searlsolution.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Searl
pi_83264872
Blijven link dumpen en nergens op in gaan.

Kijk je de filmpjes uberhaupt zelf wel? Als ze zeggen dat de bodem van de oceaan bij Australie al met honderden meters omhoog is gekomen ga je niet bij jezelf denken van kan dat wel?

Dus nogmaals: MOAR LINK DUMPZ PLZ!!!!!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:00:28 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_83269351
Oeh free energie! En dat maakt olie overbodig!

Kan je die energie ook gebruiken om plastic te maken? Of kunstmest? etc etc...
Onikaan ni ov dovah
pi_83270329
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:00 schreef ATuin-hek het volgende:

Niemand beweert dat we onze 'plastic ' levensstijl kunnen voortzetten zonder aardolie..het gaat om 'brandstof'..
pi_83275106
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:55 schreef arie_bc het volgende:
Blijven link dumpen en nergens op in gaan.

Kijk je de filmpjes uberhaupt zelf wel? Als ze zeggen dat de bodem van de oceaan bij Australie al met honderden meters omhoog is gekomen ga je niet bij jezelf denken van kan dat wel?

Dus nogmaals: MOAR LINK DUMPZ PLZ!!!!!
genoeg = genoeg Arie

Gezien het feit dat je links gewoon mag plaatsen en jij daar desondanks steeds over zeurt ga ik je leuk aanmelden bij FB hierrrrr

Nu even BASTA met dat oeverloze en vervelende getroll van je, hoe vindt je die?

[ Bericht 4% gewijzigd door mediacurator op 25-06-2010 10:32:27 ]
pi_83275910
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:00 schreef ATuin-hek het volgende:

Er bestaat technologie om plastic van biologisch materiaal te maken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic

白い付
付いて行く
pi_83276405
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:21 schreef mediacurator het volgende:

[..]

genoeg = genoeg Arie

Gezien het feit dat je links gewoon mag plaatsen en jij daar desondanks steeds over zeurt ga ik je leuk aanmelden bij FB hierrrrr

Nu even BASTA met dat oeverloze en vervelende getroll van je, hoe vindt je die?

En ondertussen nog steeds nergens inhoudelijk op ingaan.
pi_83276427
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:43 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Er bestaat technologie om plastic van biologisch materiaal te maken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic

Maar is die vorm overal op toe te passen? Biodegradable = exact dat. Het zal dus na verloop van tijd ook vergaan.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_83276787
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar is die vorm overal op toe te passen? Biodegradable = exact dat. Het zal dus na verloop van tijd ook vergaan.
Nou de technologie is er al, maar de industrie past het veel te weinig toe. Met meer onderzoek en ontwikkeling lijken mij heel veel dingen mogelijk. Maar dan heb je natuurlijk geen monopolie op het basis materiaal meer

Trouwens in Japan zijn ze er wel heel goed mee bezig, zij willen dan natuurlijk ook minder afhankelijk zijn van de olie import

hier aan artikel uit 2003: http://web-jpn.org/trends/science/sci031212.html
白い付
付いて行く
pi_83276893
(sorry dubbele post, wilde eigenlijk edit doen )

En verder, als je alleen al de grote hoeveelheden wegwerp artikelen van bioplastic zou maken, ben je al een heel stuk verder
白い付
付いて行く
pi_83277853
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:03 schreef Jungpionier het volgende:

En verder, als je alleen al de grote hoeveelheden wegwerp artikelen van bioplastic zou maken, ben je al een heel stuk verder
Als, als, als.
Vertel je het even aan de grote bazen?

Wat bedoel je precies met een heel stuk verder? Dat het wereldwijde consensus over milieuvriendelijkheid gaat veranderen, en er daadwerkelijk actie genomen word i.p.v. praatjes?
Een tweede grotere crisis zal dat zeker laten gebeuren.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:17:33 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_83279987
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:03 schreef Jungpionier het volgende:

Mee eens Wat dat betreft hoop ik ook op een lekker hoge olieprijs. Is er eindelijk eens meer druk om dat soort dingen verder te ontwikkelen.
Onikaan ni ov dovah
pi_83280676
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mee eens Wat dat betreft hoop ik ook op een lekker hoge olieprijs. Is er eindelijk eens meer druk om dat soort dingen verder te ontwikkelen.
Een hoge olieprijs is zo ontzettend slecht voor de economie. Dat soort dingen verder ontwikkelen tegen een redelijke prijs gaat dan een stuk lastiger.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:40:34 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_83280936
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:34 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Een hoge olieprijs is zo ontzettend slecht voor de economie. Dat soort dingen verder ontwikkelen tegen een redelijke prijs gaat dan een stuk lastiger.
Daar staat tegenover dat duurzame alternatieven vaak duurder zijn. Een hoge olieprijs zorgt dat die rollen omkeren.
Onikaan ni ov dovah
pi_83281068
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:26 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Als, als, als.
Vertel je het even aan de grote bazen?

Wat bedoel je precies met een heel stuk verder? Dat het wereldwijde consensus over milieuvriendelijkheid gaat veranderen, en er daadwerkelijk actie genomen word i.p.v. praatjes?
Een tweede grotere crisis zal dat zeker laten gebeuren.
Ik bedoel daarmee bioplastic dat én biodegradable is en dat langer mee gaat, dus de technologie verder ontwikkelen totdat het ook voor meer dan alleen wegwerp producten (short-life) gebruikt kan worden. daar heb je geld voor nodig en geld wordt meestal alleen geinvesteerd als men aan het eindproduct nog meer geld kan verdienen. Mais (maar één voorbeeld) is volgens mij veel minder winstgevend dan olie.

En dat de elitist jerks zich er niets van aantrekken veranderd niet het feit dat er dus wel een alternatief (hoe ver dan ook ontwikkelt) bestaat tegenover plastic op olie basis.
白い付
付いて行く
pi_83281137
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:51 schreef mediacurator het volgende:
Searl effect wetenschappelijk bewezen door de Russen, vrije energie bestaat! (en fossiele brandstof is overbodig).

Professor John Searl Vindicated by Russian Experiments Confirming Free Energy 1 of 4

http://www.searlsolution.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Searl
Ik zie geen bewijs in dat filmpje? En die wiki pagina biedt geen enkele bron welke zijn gelijk bewijst? Dit is meer mythbusters materiaal..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_83281183
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef CoolGuy het volgende:
Mediacurator wat open je toch allemaal kuttopics. Dan denk ik, afgaande op de TT "oeh, interessant topic" en dan lees ik 't en dan is 't deze bullshit. Denk toch eens een keer zelf na in plaats van klakkeloos die onzin te posten.
pi_83281195
"experts"
pi_83281256
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat duurzame alternatieven vaak duurder zijn. Een hoge olieprijs zorgt dat die rollen omkeren.
Een hoge olieprijs zorgt er alleen maar voor dat dure duurzame alternatieven aantrekkelijker worden dan op olie gebaseerde projecten.

Olie zit bijna altijd in de algehele levenscyclus van een project.

Wat heb je aan duurzame alternatieven als die nog steeds heel duur zijn, omdat het nog niet vergelijkbaar ingeburgerd is zoals olie? Over welke alternatieven spreken we eigenlijk? Als olie in een scenario op 147$ zit, hoe wil je dan opeens goedkoper uitkomen als je een paar zonnepaneelfabrieken wilt aanleggen?
pi_83281836
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:44 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee bioplastic dat én biodegradable is en dat langer mee gaat, dus de technologie verder ontwikkelen totdat het ook voor meer dan alleen wegwerp producten (short-life) gebruikt kan worden. daar heb je geld voor nodig en geld wordt meestal alleen geinvesteerd als men aan het eindproduct nog meer geld kan verdienen. Mais (maar één voorbeeld) is volgens mij veel minder winstgevend dan olie.

En dat de elitist jerks zich er niets van aantrekken veranderd niet het feit dat er dus wel een alternatief (hoe ver dan ook ontwikkelt) bestaat tegenover plastic op olie basis.
Het gaat niet alleen om plastics, tuurlijk is het belangrijk dat verpakkingen etc beschermd worden door bio-plastics, maar er zijn nog veel meer dingen waar olie voor gebruikt word, waar de hele economie nu van af moet kicken omdat ze anders gaat protesteren. De huidige staat van onze economie is niet bepaald goed te noemen, en een aanhoudende hoge olieprijs zal dat alleen maar erger laten worden.

Als de prijs na 147$ weer naar 30/40$ gaat zullen projectleiders etc. hopelijk toch doorgaan het met ontwikkelen van bio-praktijken, ondanks dat het toch een stuk duurder zal zijn, omdat olie ineens zo goedkoop geworden is.

Ze zouden eigenlijk gewoon gigantische maisvelden die nu voor eten gebruikt worden met rust laten, nieuwe velden aanleggen, en snel ook. In Gorcum zit zo`n bio-plastic fabriek, ze hebben al jaren ervaring met de hele cyclus, maar je hebt gewoon veel mais nodig, i.t.t. olie. Gevolg: het is gewoon duurder dan olieplastic. Het wordt wel aantrekkelijker.

Voor alle duidelijkheid: de hoeveelheid bioplastic die op dit moment uit de biochemische fabrieken rolt is nog zeer bescheiden. Minder dan 1 procent van alle kunststof die wereldwijd op de markt komt, is van plantaardige herkomst.

Kijkt de consument nu al massaaaal naar of er een bio-plastic-logo-stickertje op de verpakking staat? En zo ja, overwegen ze het masaaaaaal om het ondanks de duurdere prijs toch aan te schaffen?

[ Bericht 9% gewijzigd door todaviamoonbathing op 25-06-2010 13:22:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')