Ja omdat dat op dit forum precies hetzelfde wasquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:08 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Nee, maar hij slaat de plank niet mis!
Jij zegt dat ze op dat andere forum elkaar zo aan het opjutten waren, en alles van elkaar overnemen.
Dus.. zal dat wel op ieder forum zo zijn.. Doordat je op dat andere forum hebt gezetten stel je je zo op
op dit forum! Maarja ik hebb hier nu even geen zin in..
Ga toch heen. Je kunt je een beetje inlezen om het te willen begrijpen maar als je jezelf snijdt spoor je gewoon niet en heb je hulp nodig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:02 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Als je op een forum post hoe slecht het wel niet is, is dat misschien wel handig!
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is. Ik kan niet voor andere spreken, maar ik heb echt geen hulp gezocht uit verveling. Ik wil straks ook gewoon fulltime werken (en normaal functioneren), maar op dit moment ben ik al blij met mijn deeltijdbaan. Opmerkingen dat je maar een schop onder je kont nodig hebt werken echt niet. Sterker nog, voor mij werkt dat alleen maar averechts.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Ga toch heen. Je kunt je een beetje inlezen om het te willen begrijpen maar als je jezelf snijdt spoor je gewoon niet en heb je hulp nodig.
Overigens vind ik het typisch een gevolg van teveel welvaart. Het is wat mij betreft gewoon allemaal verwende flauwekul, net als dat anorexia, boulimia, ADD, ADHD, HSP enzovoorts. Al dit soort neuzelarij heb je gewoon niet in derde wereldlanden want die mensen zijn blij als ze te vreten hebben. Ik ben in ieder geval nog nooit een proAnna uit de Sahel tegengekomen die gezellig een website bijhoudt om te vertellen hoe blij hij is hoe weinig hij wel niet eet en tips vraagt.
Mensen die het niet willen en/of kunnen begrijpen zullen deze opmerkingen blijven maken, dat merk ik aan de negatieve reacties in dit topic.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is. Ik kan niet voor andere spreken, maar ik heb echt geen hulp gezocht uit verveling. Ik wil straks ook gewoon fulltime werken (en normaal functioneren), maar op dit moment ben ik al blij met mijn deeltijdbaan. Opmerkingen dat je maar een schop onder je kont nodig hebt werken echt niet. Sterker nog, voor mij werkt dat alleen maar averechts.
En dat ze daar die "verwende flauwekul" niet hebben, zegt meer wat over de welvaart in dat soort landen.
Je hebt totaal geen idee wat je kunt aanrichten he?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja omdat dat op dit forum precies hetzelfde was. En nu zie je het toch ook weer een paar pagina's terug met iemand die zegt dat ie de mesjes heeft weggegooid thuis, daar zeg jij op "O je hebt geen mesje nodig" waarop iemand anders weer zegt "Nee ik doe het met een zaagje" en jij er nog effe overheen gaat met "Ja je kunt het ook met je nagels doen hè!"... 3x raden waar die persoon de volgende keer naar grijpt als hij zich wer eens kut voelt.
Jij wel? Zie ook degene die zei dat stiekje niet werkt. Iedereen die dat leest zal nu de stiekjesmethode afwijzen, terwijl dat gewoon een methode is die ook in klinieken etc gebruikt wordt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:16 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen idee wat je kunt aanrichten he?
Stel je kind ligt op bed zonder mesjes op die kamer. Dan gaat ze dankzij jouw bericht misschien haar nagels gebruiken terwijl ze anders misschien iets anders had gedaan. En vertel eens. hoe kwam jij op het idee om te gaan snijden toen je je kut voelde? had je ergens gelezen of van een vriendinnetje gehoord dat het kon helpen?quote:En dat geloof je echt? Je gelooft dat iemand die zich wilt snijden echt hulp nodig heeft
om iets te vinden waarmee ze zichzelf kunnen snijden? Kom op als je je snijd dan weet je
altijd wel wat te vinden! Daar heb je dit forum heel niet voor nodig!
Ja. De meeste mensen hebben wel toegang tot internet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:37 schreef BOEnietschrikken het volgende:
Vis,
ik kan niet spreken voor anderen, maar als je in de roes zit dat je jezelf pijn wilt doen, wordt je heel creatief... geloof mij maarHeb vroeger vaak de behoefte gehad zonder dat er mesjes in de buurt waren, maar er komt vanzelf dan wel een idee bij je op..
van dit soort topics gaat niemand methodes overnemen, die methodes zijn nl vanzelf wel bekend bij de meestenMensen zijn nou eenmaal probleemoplossers, en 'geen mesje in de buurt' is echt geen moeilijk 'probleem'
Ja ik weet wel degelijk wat je aan kan richten! Maar dat betekent niet dat ik het ga proberen!quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij wel? Zie ook degene die zei dat stiekje niet werkt. Iedereen die dat leest zal nu de stiekjesmethode afwijzen, terwijl dat gewoon een methode is die ook in klinieken etc gebruikt wordt.
[..]
Stel je kind ligt op bed zonder mesjes op die kamer. Dan gaat ze dankzij jouw bericht misschien haar nagels gebruiken terwijl ze anders misschien iets anders had gedaan. En vertel eens. hoe kwam jij op het idee om te gaan snijden toen je je kut voelde? had je ergens gelezen of van een vriendinnetje gehoord dat het kon helpen?
Tsk. niet iedereen doet het om de aandacht.. als hij blijkbaar de enige is die het weet vertrouwd zij hem heel goed, anders wisten wel meer mensen het.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dan is het einde verhaal.
maar dat doet ze niet, want als je dood bent kun je niet meer genieten van de aandacht.
Tja, in veel landen in de 3e wereld "bestaat" homoseksualiteit ook niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik zeg. Het is het gevolg van teveel welvaart.
Verder zeg ik niet dat de symptomen niet bestaan. Dat wil ik prima aannemen want als je bijv. in jezelf gaat zitten snijden dan spoor je niet en dan moet je rap hulp zoeken.
Maar mensen zouden zich in general eens wat minder met zichzelf bezig kunnen houden dan heb je al die dingen niet.
Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:29 schreef lovemeorhateme het volgende:
genoeg? te veel zou je bedoelen?
Een elastiekje is slechts een matiging. Het mooiste is als je de boosheid en kracht van het negatieve gevoel om kan zetten in iets wat (met enige mate) creatief, actief of productief is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:52 schreef formerjellybean het volgende:
Een stiekie is niet om jezelf te verwonden hoor, het is om te leren zonder jezelf te verwonden en naar rare middelen te grijpen.
Sterker nog toen ik in therapie zat en ik de gedachtes nog had maar het ook af wilde leren (het is namelijk een lichamelijke verslaving en in moeilijke periodes komen de gedachtes naar boven , net zoals een alcoholist in moeilijke periodes grotere behoefte heeft aan de fles) , juist een begeleider toen tegen me gezegd je kan ook een elastiekje om je arm doen en er even mee schieten.
Je maakt wel een heel raar iets van een elastiekje, dat is toch echt niet om jezelf te verwonden.
Het is juist geestelijk. Het lichamelijke aspect zijn enkel ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:45 schreef GimmeGore het volgende:
Een verslaving is nooit alleen lichamelijk. Er zit ook altijd een geestelijk aspect aan.
Want waarom is de periode voor de alcoholist moeilijk of zoals je zelf al aangeeft je hebt de gedachtes nog om het te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |