abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83402970
@ Maanvis: Ik zou het fijn vinden als je nog even toe wil lichten, waarom ik naar aanleiding van deze post graag zou horen dat ik mooi ben? Wat heeft dat er mee te maken? Als je uit deze post haalt dat ik wederom opgehemeld wil worden, zit je er toch flink naast.

Met grijs bedoelde ik overigens dat er verschillende redenen zijn om te krassen.

Krassen is niet oké, het is geen normaal gedrag. Dat beweer ik ook nergens, en ik ben er niet op uit om mensen te overtuigen dat dit prima is, of om dit te horen van andere users (oa jou ). Ik vertelde alleen maar mijn verhaal om aan te geven dat er van alles achter kan zitten, en dat ik persoonlijk het daarom fout vind om dus bijvoorbeeld alles over 1 kam te scheren. Of jij het zelf afkeurt of niet, en alles generaliseert, moet je helemaal zelf weten. Het gaat mij meer om hoe er in het algemeen (!) over gepost wordt. Mensen met zulk gedrag de grond in trappen is imho niet nuttig en daarom onnodig kwetsend.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 28 juni 2010 @ 15:39:04 #152
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83403160
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef VixenFromHell het volgende:
@ Maanvis: Ik zou het fijn vinden als je nog even toe wil lichten, waarom ik naar aanleiding van deze post graag zou horen dat ik mooi ben? Wat heeft dat er mee te maken? Als je uit deze post haalt dat ik wederom opgehemeld wil worden, zit je er toch flink naast.
Je wilt bevestiging als persoon, nietwaar?
quote:
Met grijs bedoelde ik overigens dat er verschillende redenen zijn om te krassen.

Krassen is niet oké, het is geen normaal gedrag. Dat beweer ik ook nergens, en ik ben er niet op uit om mensen te overtuigen dat dit prima is, of om dit te horen van andere users (oa jou ). Ik vertelde alleen maar mijn verhaal om aan te geven dat er van alles achter kan zitten, en dat ik persoonlijk het daarom fout vind om dus bijvoorbeeld alles over 1 kam te scheren. Of jij het zelf afkeurt of niet, en alles generaliseert, moet je helemaal zelf weten. Het gaat mij meer om hoe er in het algemeen (!) over gepost wordt. Mensen met zulk gedrag de grond in trappen is imho niet nuttig en daarom onnodig kwetsend.
Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in! Het gedrag is zwart, niet wit en niet grijs, er is niets wat het vergoeilijkt en het is dus altijd fout. En dat slaat natuurlijk ook door op wat ik van die persoon vind. Dus een persoon is dan niet wit, omdat er zo'n dikke zwarte vlek (het krassen) op zit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83403365
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:

Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in! Het gedrag is zwart, niet wit en niet grijs, er is niets wat het vergoeilijkt en het is dus altijd fout. En dat slaat natuurlijk ook door op wat ik van die persoon vind. Dus een persoon is dan niet wit, omdat er zo'n dikke zwarte vlek (het krassen) op zit.
En dat gedrag is er dus altijd? En daarom is het altijd zwart.. en dat gedrag dat zwarte gedrag, waar komt dat vandaan denk je? Dat gedrag is dus een stoornis, 1 die behandeld kan worden op diverse manieren/wijzes etc etc. 1 ding wat niet werkt is dat gedrag de grond in trappen en afdoen als aanstellerij/aandachttrekkerij.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_83403418
quote:

[..]

[..]

Man man, wat een ontzettend drogredeneringen bij elkaar. Nah, hier ook eentje in die lijn: Weet je wie er nog erger zijn dan snijders? Rokers! Die beschadigen zichzelf, en daarbij óók nog hun omgeving.

Man, wees eens niet zo kortzichtig
pi_83403684
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:45 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Man man, wat een ontzettend drogredeneringen bij elkaar. Nah, hier ook eentje in die lijn: Weet je wie er nog erger zijn dan snijders? Rokers! Die beschadigen zichzelf, en daarbij óók nog hun omgeving.

WOOHOO!!! GO!

Roken is ook een vorm van AM, slecht eten ook, uitputten, verwaarlozing, gestoord "bewust" ongezond leven, drugs/alcohol/medicijn misbruik.. etc etc..

Ik vind het fijn dat dit topic nog redelijk goed verloopt.. maar ik moet zelf wel even echt de rem er op gooien nu. Niet voor mijzelf, maar gewoon om geen triggerende posts te plaatsen voor anderen.
  maandag 28 juni 2010 @ 16:00:39 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83403920
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:45 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven? Hier op FOK! hebben ze topiques over automutilatie een tijdje niet toegestaan, volgens mij hielp dat best om de 'aandachttrekkers' geen podium te bieden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83403954
quote:

[..]

[..]

Bevestiging zoeken, ik zal toegeven, dat is idd wel een thema in mijn leven . Maar niet zozeer hier in dit topic. Mijn post was bedoeld om te laten zien dat er veel meer achter kan steken dan simpel aandacht zoeken. Ik doel dus met zwart/wit ook niet op het gedrag zelf, maar de redenen die erachter zitten. En daarin heb ik willen proberen om iets meer begrip te kweken. Niet voor mijn persoonlijke situatie, maar in het algemeen. Of je mijn persoonlijke redenen oké vind of niet, moet je zelf weten. Ik hoef niet bevestigd te hebben dat het goed is. En ja, als iemand zegt dat het allemaal maar bullshit is wat ik post, toegegeven, ik zou het niet leuk vinden. Maar ik ben er niet naar op zoek om het tegenovergestelde daarvan te horen, dat was niet het doel van de post.

En okee, dat andere kan ik wel volgen. Gedrag afkeuren, niet de persoon. Daar kan ik me in vinden (afkeuren, in de grond trappen is mij te sterk ). Ik doelde ook nog niet eens zozeer op jou, er zijn er genoeg die zich veel harder opstellen. En dat kan fijn zijn, om je zo te uiten richting een ander. Maar imho schiet dat niet veel op. Waren mensen er maar zo makkelijk vanaf te brengen. Juist omdat er dingen achter zitten, heeft het weinig nut om zo op het gedrag zelf te gaan zitten. Net zoals bij andere zaken, je moet de oorzaak aanpakken.

Nouja tot zover mijn uitleg wat betreft het bevestiging zoeken en dergelijke. Met dat punt ben ik nu wel klaar
Andere vragen, feel free!
pi_83403964
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven?
Doe ééns héél erg goed terug lezen, en vraag er desnoods hulp bij? asjeblieft?
  maandag 28 juni 2010 @ 16:03:18 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83403998
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:

[..]

Doe ééns héél erg goed terug lezen, en vraag er desnoods hulp bij? asjeblieft?
Geen zin in. Ik ben het zat om snijden niet als 'zwart' gedrag te mogen bestempelen. Het is nooit goed te praten.
Een gedicht over Maanvis
pi_83404053
quote:

[..]

Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven? Hier op FOK! hebben ze topiques over automutilatie een tijdje niet toegestaan, volgens mij hielp dat best om de 'aandachttrekkers' geen podium te bieden.
Je begrijpt mijn vergelijking echt niet?

Geen idee hoe je die conclusie uit mijn post kunt halen. Maar knap is dat wel
  maandag 28 juni 2010 @ 16:06:57 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83404121
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:04 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn vergelijking echt niet?

Geen idee hoe je die conclusie uit mijn post kunt halen. Maar knap is dat wel
Nouja, hopelijk ben je niet teleurgesteld dat ik niet inging op je rare vergelijkingen .
Een gedicht over Maanvis
pi_83404157
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, hopelijk ben je niet teleurgesteld dat ik niet inging op je rare vergelijkingen .
Nee hoor, totaal niet. Maar ze zijn net zo raar als jouw drogredeneringen. Vandaar ook mijn disclaimer vooraf
pi_83404174
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geen zin in. Ik ben het zat om snijden niet als 'zwart' gedrag te mogen bestempelen. Het is nooit goed te praten.
Zucht... nog een paar andere uitspraken van jou er bij en ik wéét zeker dat ze er iets op weten te vinden in de DSM

Mijn god zeg..
En ik heb een ASS
You make me proud as hell! a Thank you very much!
  maandag 28 juni 2010 @ 16:12:03 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83404281
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:08 schreef Autidude het volgende:

[..]

Zucht... nog een paar andere uitspraken van jou er bij en ik wéét zeker dat ze er iets op weten te vinden in de DSM

Mijn god zeg..
En ik heb een ASS
You make me proud as hell! a Thank you very much!
Wat bedoel je nou eigenlijk met deze uitspraak? Zeg het eens letterlijk .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 28 juni 2010 @ 16:15:27 #165
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83404369
quote:

[..]

Precies! Verbieden en stigmatiseren! Dat zal ze leren!
  maandag 28 juni 2010 @ 16:17:03 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83404422
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Precies! Verbieden en stigmatiseren! Dat zal ze leren!
nou je ziet nu wel weer dat de mensen die het doen weer gaan lopen posten 'ik heb oxa in huis' en 'ik doe het met zaagjes' en dat er dan 1 denkt : "Oja dat kan ook nog!"
Een gedicht over Maanvis
  maandag 28 juni 2010 @ 16:19:59 #167
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83404630
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou je ziet nu wel weer dat de mensen die het doen weer gaan lopen posten 'ik heb oxa in huis' en 'ik doe het met zaagjes' en dat er dan 1 denkt : "Oja dat kan ook nog!"
Autobladen zetten aan tot dodelijke ongevallen
Dossiers over criminaliteit zetten aan tot misdaad
Nieuws berichten over fraude zetten aan tot witwasserij?

Bar slechte troll weer..
  maandag 28 juni 2010 @ 16:21:43 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83404703
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:19 schreef fs180 het volgende:

[..]

Autobladen zetten aan tot dodelijke ongevallen
Dossiers over criminaliteit zetten aan tot misdaad
Nieuws berichten over fraude zetten aan tot witwasserij?

Bar slechte troll weer..
Ik geef alleen het beleid in R&P van het verleden weer

Autobladen die vertellen hoe je de verkeersregels kan ontwijken zetten aan tot dodelijke ongevallen>
Dossiers over criminaliteit die vertellen hoe je makkelijk aan wapens kan komen zetten aan tot misdaad?
Nieuwsberichten over hoe je op een makkelijke manier fraude kunt plegen zetten aan tot witwasserij?
Een gedicht over Maanvis
pi_83404870
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou eigenlijk met deze uitspraak? Zeg het eens letterlijk .
Dat je sowieso een gebrek aan empathisch vermogen hebt.
Ik heb er zelf geen tijd voor en al helemaal geen zin om er nog meer uitspraken van je bij te gaan halen; maar ik weet zeker dat ik door diverse Fokkers ondersteund zal worden dat je meer een Troll bent dan serieus.

Letterlijk? Mentale Retardatie. Want ook ik kan kortzichtig zijn. Ik kan van alles zijn, ik ben officieel gestoord, maar ik ben ook officieel niet achterlijk. Denk eens na man.. of doe iig moeite.
Quasi sophisticated analystisch gedrag wat als een kut op een drumstel slaat..

Of probeer je nu dingen uit te lokken? denk het wel heh.. gezien eerdere posts van je.. Gaat je niet lukken pikkie.. Too much Valium

En ik heb er geen zin in, want ik ben bezig met een rechtzaak en moet dingen tweevoudig indienen en veel werk etc etc.. maar jou lul ik drievoudig een hoek in.. En nu AF!
pi_83404880
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

True, zo gaat dat helaas soms wel ja, als je dat toestaat. Dat soort posts moeten niet toegestaan worden op fora, vind ik. Discussies over de problemen er omheen, dat moet kunnen. Maar details over het hoe en zo, elkaar opjutten, nee . En dat geldt al helemaal voor foto's posten, dan wordt het helemaal een wedstrijdje. Dat gebeurt ook (net als met dat pro anorexia en zo). Dat vind ik wel walgelijk om te zien
pi_83405086
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

True, zo gaat dat helaas soms wel ja, als je dat toestaat. Dat soort posts moeten niet toegestaan worden op fora, vind ik. Discussies over de problemen er omheen, dat moet kunnen. Maar details over het hoe en zo, elkaar opjutten, nee . En dat geldt al helemaal voor foto's posten, dan wordt het helemaal een wedstrijdje. Dat gebeurt ook (net als met dat pro anorexia en zo). Dat vind ik wel walgelijk om te zien
Er zijn ook goede websites.. Waar ook hard gemod wordt en waar regels zijn en waar iedereen begrip heeft. Daar mag je ook absoluut geen AM foto's posten.. en als je over ernstige zaken of aanvallen wil praten dan moet je er verplicht bij zetten TRIGGER.. dat is een gouden regel, zodat mensen die erg vatbaar zijn voor triggers er niet per ongeluk op klikken.. Net als dat je hier op Fok dingen in spoiler kan zetten etc.

Maar elkaar opjutten is vet ziek en dat moet ook gemod worden, dat soort fora's kloppen niet. Er zijn ook fora's die goed zijn.
pi_83405250
Ik geloof ook dat er wel goede fora zijn hoor . Maar dan moet je idd, zoals jij al zegt, erg streng zijn, en foto's etc dus niet accepteren.

Overigens is triggeren ook wel weer iets. Dat vind ik dan tot op zekere hoogte ook wel weer eigen verantwoordelijkheid. Op een ander forum was ooit een topic over littekens en verwondingen (niet AM gerelateerd dus), en toen begon iemand te zeuren om een slotje omdat het triggerend was voor haar. Dan denk ik, beheers je dan om er niet op te klikken. Er zijn ook hulpmiddelen om linkjes te blokkeren ten slotte, dus als je echt wil. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening houdt met jouw triggers.

[ Bericht 52% gewijzigd door VixenFromHell op 28-06-2010 16:44:15 ]
  maandag 28 juni 2010 @ 16:42:43 #173
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83405435
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik geef alleen het beleid in R&P van het verleden weer

Autobladen die vertellen hoe je de verkeersregels kan ontwijken zetten aan tot dodelijke ongevallen>
Dossiers over criminaliteit die vertellen hoe je makkelijk aan wapens kan komen zetten aan tot misdaad?
Nieuwsberichten over hoe je op een makkelijke manier fraude kunt plegen zetten aan tot witwasserij?
Nee
Nee
Nee.
En jij zei dat topic over AM uit den boze waren, niet over hoe je het beste kunt snijden, dus ik neem passende voorbeelden, moet je die niet zelf gaan veranderen he
pi_83405733
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik geloof ook dat er wel goede fora zijn hoor . Maar dan moet je idd, zoals jij al zegt, erg streng zijn, en foto's etc dus niet accepteren.

. Er zijn ook hulpmiddelen om linkjes te blokkeren ten slotte, dus als je echt wil. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening houdt met jouw triggers.
mee eens, maar dit ging even over een zeer specifiek forum waarbij het toch wel nodig is, en het gewoon de huisregels zijn.. Terechte huisregels.
  maandag 28 juni 2010 @ 18:35:51 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83410169
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee
Nee
Nee.
En jij zei dat topic over AM uit den boze waren, niet over hoe je het beste kunt snijden, dus ik neem passende voorbeelden, moet je die niet zelf gaan veranderen he
Ja dat was nou eenmaal de regel, en de voorbeelden die ik noemde waren wel passend voor de reden dat die regel er kwam. Het werd ook echt een kusje voor 't krassen forum .
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')