abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:39:57 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82307045
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:24 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Zeg dat maar niet te hard. Ik kan ze missen als kiespijn. Ik geloof er heilig in dat het zonder politiek veel beter kan gaan maar daarvoor moet de mens niet alleen maar aan zichzelf denken. Ik zie een voorbeeld hoe het veel beter werkt en dat is de Linux community. Een vrij produkt waar geen geld en geen politiek bij komt kijken. Mensen die samen werken aan een produkt voor iedereen waar iedereen aan mee kan werken, mee denken, en vrij kan gebruiken. Als het met één produkt kan, kan het met alle produkten. Maar dan moet, zoals gezegd, de mens niet alleen aan zichzelf denken.

Dus ik geloof dat het zelfs beter kan zonder politiek. Van mij mag het hele systeem instorten zodat we het wel anders 'moeten' doen. Zolang er politiek is is er verdeeldheid want dat is waar politiek over gaat. Geen enkele partij staat voor de hele bevolking. Elke partij vertegenwoordigt slechts een deel van de bevolking. En iedereen stemt alleen maar op de partij waarvan hij DENKT dat die het goed met hem bedoelt. Maar geen enkele partij heeft door de jaren heen hun beloftes waar gemaakt. En toch blijven de mensen de illusie ophouden dat het beter zal worden. Dat terwijl we het alleen maar achteruit hebben zien gaan. Nederlanders durven hun nek niet uit te steken anders was het er al lang anders aan toe gegaan. dan had de boel allang plat gelegen op zou het centrum van Den Haag gevuld zijn met mensen die hun grenzen aan komen geven. Dat het er zo aan toe gaat als nu het geval is houden we zelf in stand door te gaan kiezen. Zeker nu heb je de zekerheid dat je na de verkiezingen een hoop gaat inleveren terwijl de politici zichzelf verrijken met inkomsten. Ik ga niet meer stemmen want dan geef ik ze toestemming alles te gaan doen wat er in hun egoïstische gedachten om gaat. En zelf onttrekken ze zich van alles wat ze ons opleggen. Op dat soort gaaies ga ik niet stemmen.
Jammer dat cynisme. 30% van de mensen onder de 35 gaat niet stemmen. Dat is triest. Ze weten niet meer dat er wat te kiezen valt. Dat het anders kan en het anders was. Als je van mening bent dat het vroeger allemaal beter was dan zijn daar partijen voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:43:49 #77
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82307287
Wat is nou de ultieme babyboomhaterpartij?
shoarma is lekker
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:46:31 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82307451
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:43 schreef aarsschimmel het volgende:
D66
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82309732
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:43 schreef aarsschimmel het volgende:
CDA.

EDIT: oeps, ik dacht dat je ultieme babyboomerpartij bedoelde Ja, D66 is meer een haterpartij inderdaad. PvdA, SP, PVV en CDA zijn ultieme babyboomerpartijen. SP en PvdA zetten zich in voor nog meer sociale zekerheid, die alleen maar ten goede komen van degenen die al een vast contract hebben. Ze vergeten dat duizenden jongeren werkloos aan de kant staan, en dat deze door deze sociale zekerheden niet aangenomen worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Athlon_2o0o op 03-06-2010 23:35:14 ]
pi_82309974
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:24 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Zeg dat maar niet te hard. Ik kan ze missen als kiespijn. Ik geloof er heilig in dat het zonder politiek veel beter kan gaan maar daarvoor moet de mens niet alleen maar aan zichzelf denken. Ik zie een voorbeeld hoe het veel beter werkt en dat is de Linux community. Een vrij produkt waar geen geld en geen politiek bij komt kijken. Mensen die samen werken aan een produkt voor iedereen waar iedereen aan mee kan werken, mee denken, en vrij kan gebruiken. Als het met één produkt kan, kan het met alle produkten. Maar dan moet, zoals gezegd, de mens niet alleen aan zichzelf denken.

Dus ik geloof dat het zelfs beter kan zonder politiek. Van mij mag het hele systeem instorten zodat we het wel anders 'moeten' doen. Zolang er politiek is is er verdeeldheid want dat is waar politiek over gaat. Geen enkele partij staat voor de hele bevolking. Elke partij vertegenwoordigt slechts een deel van de bevolking. En iedereen stemt alleen maar op de partij waarvan hij DENKT dat die het goed met hem bedoelt. Maar geen enkele partij heeft door de jaren heen hun beloftes waar gemaakt. En toch blijven de mensen de illusie ophouden dat het beter zal worden. Dat terwijl we het alleen maar achteruit hebben zien gaan. Nederlanders durven hun nek niet uit te steken anders was het er al lang anders aan toe gegaan. dan had de boel allang plat gelegen op zou het centrum van Den Haag gevuld zijn met mensen die hun grenzen aan komen geven. Dat het er zo aan toe gaat als nu het geval is houden we zelf in stand door te gaan kiezen. Zeker nu heb je de zekerheid dat je na de verkiezingen een hoop gaat inleveren terwijl de politici zichzelf verrijken met inkomsten. Ik ga niet meer stemmen want dan geef ik ze toestemming alles te gaan doen wat er in hun egoïstische gedachten om gaat. En zelf onttrekken ze zich van alles wat ze ons opleggen. Op dat soort gaaies ga ik niet stemmen.
Dit gaat echt nergens over. Mensen denken nou eenmaal aan hunzelf, dat is logisch en bijna natuurlijk. Ook bedrijven denken voor hunzelf. Eigenlijk is dit alleen maar goed, want als iedereen zijn doelen kan realiseren, dan wordt de samenleving daar beter van. Denk aan economische groei, dat in feite ontstaat uit eigen belang. Natuurlijk zitten daar harde kantjes aan, vandaar dat de staat doet aan nivellering en regulering. Ik juich dat alleen maar toe, zij het zo weinig mogelijk is.

Politici de schuld van alles geven is te makkelijk. Dat het "allemaal achteruit gaat" ook. Politici zeggen alleen maar dat het steeds slechter gaat, omdat ze willen dat zij de probleemverlossers zijn en dat je daarom op hen moet stemmen. In de praktijk gaat het helemaal niet zo slecht met Nederland. De criminaliteit gaat omlaag en ondanks de crisis staat Nederland er economisch echt niet zo slecht voor. Vergeleken met andere landen behoort Nederland tot de meest democratische ter wereld, politici hier zijn veel betrouwbaarder dan waar dan ook. Met de "zelfverrijking" valt het ook allemaal mee, noem eens wat voorbeelden zou ik zeggen. Ik zou blij zijn met het Nederlandse systeem. Natuurlijk kunnen dingen veranderen, maar alles totaal overhoop gooien zou onze samenleving meer kosten dan goed doen.
pi_82314091
Nederland zo gek nog niet? Er is geen land in Europa waar het beleid zo a-sociaal is als in Nederland. Dat stond nog niet zo heel lang geleden in een artikel waar dat ook vanuit het buitenland werd gezegd. Nergens anders wordt zoveel controle uitgeoefend als in Nederland. De politiek komt helemaal niet voor zijn eigen volk op. Onze bankgegevens worden al door de amerikanen gecontrolleerd omdat onze politiek dat met de rest van europa toegezegd heeft. Nergens worden zoveel persoonlijke gegevens opgeslagen als in Nederland. E-mail, telefoon, alles wordt opgeslagen voor controle. Je internetaansluiting wordt regelmatig gescand om te zien wat je op het internet doet. Mijn firewall heeft de laatste tijd regelmatig aan gegeven dat er gescand word. Vingerafdrukken, pasfoto, alles wordt in databases opgeslagen. Hoe lang zou het duren voordat ook die gegevens in handen van Amerika komen. Dat is een zeer reële mogelijkheid. En dat vindt iedereen blijkbaar wel goed. Overal staan camera's die je in de gaten houden. Eén poging tot een aanslag en iedereen moet gescand worden. Nederland heeft inmiddels alle ingrediënten van het gevangeniswezen en niemand wil dat blijkbaar zien. Hoe naief kun je zijn.Voorheen mocht het niet maar nu wordt er toch steeds gesproken over preventief fouilleren, paspoort met een chip die ingescand kan worden en ga zo maar door. De politiek is er niet VOOR de bevolking, ze houden alleen maar de boel steeds meer onder controle. En elke keer verzinnen ze weer wat nieuws. Alle privacy en vrijheid wordt van tafel geveegd. Maar dat vindt iedereen blijkbaar allemaal wel prima zo. Zoals iemand ergens op het forum al schreef: nederlanders gaan voor de lieve vrede de confronatie niet aan. En daarom kan de politiek zijn gang gaan want niemand biedt weerstand. Maar intussen wordt iedereen wel behandeld als een potentieel crimineel of terrorist. Waarom is er anders alleen nog maar controle. Maar ja, als je geen bewustzijn hebt, zie je het ook niet.

Politici lossen niets op. Ze denken alleen maar in geld. Ze denken dat een tax of een belasting iets op lost. Dat is een illusie. Geld lost niets op, mensen lossen dingen op. Maar dan moet je je wel als een mens gaan gedragen en niet als een machtshebber. Politiek KAN geen problemen oplossen. Ze hebben altijd wel ideeën maar dan vergeten ze wel de grillen van het leven zelf. Er zijn allerlei dingen mogelijk war ze geen rekening mee houden. Denk maar aan de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat wordt dan een natuurramp genoemd maar dat is gewoon een natuurverschijnsel van onze planeet. En dan is het geen natuurramp maar het zou eerder een ramp voor de economie zijn want dan wordt er geen geld meer verdiend. En dar gaat het uiteindelijk alleen maar om: geld. Daar draait de mens van door en de hele planeet wordt er voor leeg geroofd. De natuur wordt er voor verwoest. Mensen doen alles voor geld en zo wordt geld oorzaak nummer één voor de meeste rotzooi op de wereld. Maar ja, ook hier gekdt het, als je geen bewustzijn hebt zie je dat niet. Dan ga je gewoon lekker alleen maar je eigen hachie zien te redden. Van een samenleving is totaal geen sprake. We zijn alleen maar de tijd aan het overleven. Wat leven is is helemaal niet bekend. Mensen DENKEN dat ze leven. Ik weet zeker, als iedereen in één keer bewust zou worden dan zou het gros niet meer in staat zijn om hun werk nog te doen. Dan stapt het grootste deel van de mensen niet eens meer in de auto. Dan ga je letterlijk voelen hoe je zelf in elkaar steekt. Dan kom je alleen maar jezelf nog tegen. En dan wordt het een heel ander verhaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Paritosh op 04-06-2010 02:11:45 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:23:31 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_82315656
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Staaf het eens met bronnen en cijfers zou ik zeggen. Jouw persoonlijke situatie hangt niet samen met de situatie in het hele land. Hier enkele citaten:
[..]

En hier de cijfers omtrent inflatie: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)242D1/0/pb10n043.pdf . Die met 1% uitzonderlijk laag is. Prijzen stijgen minder hard dan ooit.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71015ned&D1=0-5&D2=0,72,76-77&D3=a&HD=100604-0822&HDR=T&STB=G1,G2
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_82315845
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

Das waar maar babyboomers hebben vanaf 1970 tot nu lopen werken. Is dat dan allemaal slecht?
De meeste zelfs langer. De babyboomers die ik ken die recent met de FPU zijn gegaan, hebben ondanks dat ze met 62/63 met pensioen zijn gegaan, toch 44 (fulltime) arbeidsjaren.
Daar gaan de meesten hier niet aankomen.
pi_82315921
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jammer dat cynisme. 30% van de mensen onder de 35 gaat niet stemmen. Dat is triest. Ze weten niet meer dat er wat te kiezen valt. Dat het anders kan en het anders was. Als je van mening bent dat het vroeger allemaal beter was dan zijn daar partijen voor.
In dat opzicht is het in België beter geregeld: daar heb je stemplicht (waar ik een groot voorstander van ben). Na elke verkiezing krijgen een heleboel mensen geldboetes omdat ze niet zijn komen opdagen in het stemhokje.

(Je kan overigens uiteraard wel blanco stemmen als je dat echt zou willen.)
pi_82316191
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meeste zelfs langer. De babyboomers die ik ken die recent met de FPU zijn gegaan, hebben ondanks dat ze met 62/63 met pensioen zijn gegaan, toch 44 (fulltime) arbeidsjaren.
Daar gaan de meesten hier niet aankomen.
Reken er maar niet op dat jij minder dan 44 jaar mag werken (tenzij je zelf ouder bent dan grofweg 40 a 50). Om de boel houdbaar te houden moet of de pensioenleeftijd nog verder omhoog, de belastingen moeten omhoog of de AOW-uitkeringen moeten naar beneden.

De AOW is immers een simpel omslagstelsel. Of eigenlijk: een piramidespel.
pi_82316502
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:59 schreef justanick het volgende:

[..]

Reken er maar niet op dat jij minder dan 44 jaar mag werken (tenzij je zelf ouder bent dan grofweg 40 a 50). Om de boel houdbaar te houden moet of de pensioenleeftijd nog verder omhoog, de belastingen moeten omhoog of de AOW-uitkeringen moeten naar beneden.

De AOW is immers een simpel omslagstelsel. Of eigenlijk: een piramidespel.
Ik ben 40 en de kans dat ik aan 44 arbeidsjaren kom is erg klein, dan moet ik tot mijn 71e werken (ik reken bijbaantjes en dergelijke van voor en tijdens mijn studie niet mee).
In de OP postte Klopkoek dit:
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:02 schreef Klopkoek het volgende:
De grootste 'profiteurs' zijn de 30'ers en 40'ers.
en dat klopt dus (of iig in mijn situatie).
pi_82316617
Ik vind het niet zo heel relevant door wie er nu het meeste geprofiteerd is. Feit is gewoon dat mijn generatie (de jongeren van nu) alles op hun bordje krijgen. En dat is gewoon zeer kwalijk. De babyboomers (of dertigers en veertigers) moeten eens naar zichzelf kijken. Zeuren dat ze een jaartje langer moeten werken, terwijl ze al hun rekeningen willen doorschuiven naar de generatie(s) na hun.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucebo op 04-06-2010 10:47:38 ]
pi_82316682
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:20 schreef Rucebo het volgende:
Ik vind het niet zo heel relevant wie er nu het meeste geprofiteerd is. Feit is gewoon dat mijn generatie (de jongeren van nu) alles op hun bordje krijgen. En dat is gewoon zeer kwalijk. De babyboomers (of dertigers en veertigers) moeten eens naar zichzelf kijken. Zeuren dat ze een jaartje langer moeten werken, terwijl ze al hun rekeningen willen doorschuiven op de generatie(s) na hun.
Wmb mag de pensioenleeftijd direct naar de 67, maar dan wel gekoppeld aan 45 jaar arbeidsverleden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:38:45 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82319002
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:20 schreef Rucebo het volgende:
Ik vind het niet zo heel relevant wie er nu het meeste geprofiteerd is. Feit is gewoon dat mijn generatie (de jongeren van nu) alles op hun bordje krijgen. En dat is gewoon zeer kwalijk. De babyboomers (of dertigers en veertigers) moeten eens naar zichzelf kijken. Zeuren dat ze een jaartje langer moeten werken, terwijl ze al hun rekeningen willen doorschuiven naar de generatie(s) na hun.
Dat vind ik ook. Het probleem is dat er een knik zit in 1965-1975 qua kindertal. Wat ik met de dit topic probeerde te onderbouwing is dat er een soort hitjob wordt uitgevoerd wat m.i. alles te maken heeft met het feit dat verschillende generaties verschillende politieke voorkeuren hebben (dan is dit wel merkwaardig: je hoort vaak "babyboomers hebben de macht" maar kennelijk niet over de media die op hen loopt te kotsen). Naast dat ik sowieso niet van generatieconflicten houd (ik hoor notabene zelf tot de echoboomers --> weer een klein piekje in het kindertal) vind ik ook nog eens dat de vooral de (begin) 20ers, niet moeten zeuren als je hun steeds afnemende interesse in de politiek ziet. Wie weet dat daarom wel de politiek tegenwoordig als een voetbalwedstrijd wordt verslagen in de media: wie loopt er voor, wie loopt er achter, wie presenteert zich goed. Jammer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:40:39 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82319079
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wmb mag de pensioenleeftijd direct naar de 67, maar dan wel gekoppeld aan 45 jaar arbeidsverleden.
Zo zie ik het ook graag Blijft jammer dat zelfs dan velen niet aan die 45 jaar zullen komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:27:28 #91
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82323483
Agja ik vind arbeidsjaren een beetje weinig zeggen. Met een flinke studie ben je ook 38+ zoet. Ik overigens ben dat gemiddeld niet kwijt aan tijd voor mijn studie, dus ik zit hier niet mezelf te verdedigen.
shoarma is lekker
pi_82327590
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:51 schreef Paritosh het volgende:
Nederland zo gek nog niet? Er is geen land in Europa waar het beleid zo a-sociaal is als in Nederland. Dat stond nog niet zo heel lang geleden in een artikel waar dat ook vanuit het buitenland werd gezegd. Nergens anders wordt zoveel controle uitgeoefend als in Nederland. De politiek komt helemaal niet voor zijn eigen volk op. Onze bankgegevens worden al door de amerikanen gecontrolleerd omdat onze politiek dat met de rest van europa toegezegd heeft. Nergens worden zoveel persoonlijke gegevens opgeslagen als in Nederland. E-mail, telefoon, alles wordt opgeslagen voor controle. Je internetaansluiting wordt regelmatig gescand om te zien wat je op het internet doet. Mijn firewall heeft de laatste tijd regelmatig aan gegeven dat er gescand word. Vingerafdrukken, pasfoto, alles wordt in databases opgeslagen. Hoe lang zou het duren voordat ook die gegevens in handen van Amerika komen. Dat is een zeer reële mogelijkheid. En dat vindt iedereen blijkbaar wel goed. Overal staan camera's die je in de gaten houden. Eén poging tot een aanslag en iedereen moet gescand worden. Nederland heeft inmiddels alle ingrediënten van het gevangeniswezen en niemand wil dat blijkbaar zien. Hoe naief kun je zijn.Voorheen mocht het niet maar nu wordt er toch steeds gesproken over preventief fouilleren, paspoort met een chip die ingescand kan worden en ga zo maar door. De politiek is er niet VOOR de bevolking, ze houden alleen maar de boel steeds meer onder controle. En elke keer verzinnen ze weer wat nieuws. Alle privacy en vrijheid wordt van tafel geveegd. Maar dat vindt iedereen blijkbaar allemaal wel prima zo. Zoals iemand ergens op het forum al schreef: nederlanders gaan voor de lieve vrede de confronatie niet aan. En daarom kan de politiek zijn gang gaan want niemand biedt weerstand. Maar intussen wordt iedereen wel behandeld als een potentieel crimineel of terrorist. Waarom is er anders alleen nog maar controle. Maar ja, als je geen bewustzijn hebt, zie je het ook niet.

Politici lossen niets op. Ze denken alleen maar in geld. Ze denken dat een tax of een belasting iets op lost. Dat is een illusie. Geld lost niets op, mensen lossen dingen op. Maar dan moet je je wel als een mens gaan gedragen en niet als een machtshebber. Politiek KAN geen problemen oplossen. Ze hebben altijd wel ideeën maar dan vergeten ze wel de grillen van het leven zelf. Er zijn allerlei dingen mogelijk war ze geen rekening mee houden. Denk maar aan de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat wordt dan een natuurramp genoemd maar dat is gewoon een natuurverschijnsel van onze planeet. En dan is het geen natuurramp maar het zou eerder een ramp voor de economie zijn want dan wordt er geen geld meer verdiend. En dar gaat het uiteindelijk alleen maar om: geld. Daar draait de mens van door en de hele planeet wordt er voor leeg geroofd. De natuur wordt er voor verwoest. Mensen doen alles voor geld en zo wordt geld oorzaak nummer één voor de meeste rotzooi op de wereld. Maar ja, ook hier gekdt het, als je geen bewustzijn hebt zie je dat niet. Dan ga je gewoon lekker alleen maar je eigen hachie zien te redden. Van een samenleving is totaal geen sprake. We zijn alleen maar de tijd aan het overleven. Wat leven is is helemaal niet bekend. Mensen DENKEN dat ze leven. Ik weet zeker, als iedereen in één keer bewust zou worden dan zou het gros niet meer in staat zijn om hun werk nog te doen. Dan stapt het grootste deel van de mensen niet eens meer in de auto. Dan ga je letterlijk voelen hoe je zelf in elkaar steekt. Dan kom je alleen maar jezelf nog tegen. En dan wordt het een heel ander verhaal.
Jij doet alsof die toename van repressie en controle alleen maar "uit de politiek" komt, maar dat is een representatie van de wil van de burger. Conservatieve partijen doen het gewoon erg goed de laatste 10 jaar, mensen WILLEN meer controle. Ik ben het er ook niet mee eens, maar soms heb je je neer te leggen bij de wil van de meerderheid. En als je het er niet mee eens bent: stem op D66, GL of piratenpartij, die daar duidelijk minder mee op hebben. Als ze genoeg zetels krijgen, dan wordt het wel weer afgeschaft.

Ook voor jouw verhaal over natuurbehoud, er zijn genoeg partijen die daarvoor strijden, o.a. GL. De kans is aanwezig dat deze zelfs in de regering komt, dus doe er je voordeel mee. In veel andere landen worden de stemuitslagen gefraudeerd, zitten dictators of pleegt het leger een coup als ze daar zin in hebben.
pi_82327791
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Het probleem is dat er een knik zit in 1965-1975 qua kindertal. Wat ik met de dit topic probeerde te onderbouwing is dat er een soort hitjob wordt uitgevoerd wat m.i. alles te maken heeft met het feit dat verschillende generaties verschillende politieke voorkeuren hebben (dan is dit wel merkwaardig: je hoort vaak "babyboomers hebben de macht" maar kennelijk niet over de media die op hen loopt te kotsen). Naast dat ik sowieso niet van generatieconflicten houd (ik hoor notabene zelf tot de echoboomers --> weer een klein piekje in het kindertal) vind ik ook nog eens dat de vooral de (begin) 20ers, niet moeten zeuren als je hun steeds afnemende interesse in de politiek ziet. Wie weet dat daarom wel de politiek tegenwoordig als een voetbalwedstrijd wordt verslagen in de media: wie loopt er voor, wie loopt er achter, wie presenteert zich goed. Jammer.
Media kotsen op babyboomers? Misschien het internet, maar televisie is juist een babyboomermedium bij uitstek.
pi_82328089
Mooi artikel trouwens: http://www.nrc.nl/opinie/(...)k_van_de_babyboomers

Enige fout erin is dat er staat dat de "babyboomers het land hebben opgebouwd", iets dat de generatie ervoor gedaan heeft.
pi_82330760
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Jij doet alsof die toename van repressie en controle alleen maar "uit de politiek" komt, maar dat is een representatie van de wil van de burger. Conservatieve partijen doen het gewoon erg goed de laatste 10 jaar, mensen WILLEN meer controle. Ik ben het er ook niet mee eens, maar soms heb je je neer te leggen bij de wil van de meerderheid. En als je het er niet mee eens bent: stem op D66, GL of piratenpartij, die daar duidelijk minder mee op hebben. Als ze genoeg zetels krijgen, dan wordt het wel weer afgeschaft.

Ook voor jouw verhaal over natuurbehoud, er zijn genoeg partijen die daarvoor strijden, o.a. GL. De kans is aanwezig dat deze zelfs in de regering komt, dus doe er je voordeel mee. In veel andere landen worden de stemuitslagen gefraudeerd, zitten dictators of pleegt het leger een coup als ze daar zin in hebben.
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat de mensen meer controle willen. Die controle ontstaat vanuit de politiek, uit angst voor terrorisme. Sinds de aanslagen op de twin towers is de controle enorm toegenomen. Als je op het internet zoekt dan zijn er veel getuigen en rapporten die aangeven dat het niet eens om een aanslag gaat maar om opzet en dat het is gedaan om de wereld in chaos te brengen. Chaos betekent dan dat er angst gezaaid wordt waardoor saamhorigheid verdwijnt en mensen individueel worden. Als je die onderzoeken en rapporten leest dan gaat het om wereldwijd controle te krijgen onde r het motto 'verdeel en heers'.

Ik geloof dus niet dat de mens zelf steeds meer controle wil. Het wordt opgelegd door de politiek. En als je een beetje reëel kijkt dan komt de druk van controle uit Amerika. Daar willen ze zich zo nodig veilig voelen en daar moet Europa aan mee werken. Dan krijgt Amerika dus macht over Europa en Europa doet wat de Amerikanen willen. En dat doet alleen de politiek, niet de bevolking. Dus omdat Amerika bang is voor terrorisme, vooral de politiek, worden wij steeds meer gecontrolleerd. En zo krijgt Amerika meer controle over de wereld. Dat doet de politiek, niet de bevolking.

Wat de natuur betreft, daar verandert de politiek ook niets aan. Dat gaat over de hebzucht van de mens in zijn totaal, bedrijven die grondstoffen uit de bodem trekken. Oit was er een tijd dat er vraag en aanbod was. Als je wat nodig hebt dan ging je naar een kleermaker, een schoenmaker of wie dan ook en die maakte wat je nodig had. Er is een moment gekomen dat het omgedraaid is. De mens is gaan produceren zonder dat er naar gevraagd werd. Om het toch aan de man te brengen is de reclame ontstaat, puur als lokmiddel om te verkopen. Als je dan naar de wereld kijk dan is er een enorme over productie, er wordt vele malen meer geproduceerd dan wat we nodig hebben. Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger naar een film keek en dat je tussen de programma's door reclame had. Nu is bijna omgedraaid. Als je naar een film van 2 uur kijkt heb je minstens 5 of 6 keer reclame.tusendoor. Alles draait alleen nog maar om verkoop en het wordt je steeds meer door de strot geduwd. Ik erger me af en toe kapot aan al die reclame. We leven bijna alleen maar in een wereld die aan elkaar hangt door reclame. Overal waar je komt zie je reclame. Dat alleen maar om de veel te grote over produkte aan de man te brengen. Dat gaat ten koste van de planeet want alles wat de mens produceert wordt uit de aarde onttrokken. En daar verandert de politiek niets aan. Sterker nog, ook zij krijgen er hun inkomsten door en daar gaat het hen om. Als ik dan alleen al bijvoorbeeld de Mediamarkt zie, wat daar aan overdaad staat, en ik denk er dan aan dat dat slechts één filiaal is terwijl er tientalleen filialen zijn dan wordt het me al duidelijk. En dan heb je het nog maar over één keten. De mens buit zijn planeet uit, pleegt er enorme roofbouw op. En aarvoor? Hebzucht. Van binnen zij mensen nog kleine kinderen: hebbe.wat ze zien

Er zijn allang andere manieren om schone energie op te wekken maar de politiek verwerpt die methoden omdat er geen geld voor hen aan te verdienen is. Ze houden dus liever de vervuiling in stand voor inkomsten dan dat ze werkelijk iets om de planeet geven.

http://www.faqt.nl/?p=4749

http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/SchandaalPolitiek.htm
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:22:12 #96
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_82331098
Door de politiek en de media wordt er een generatieconflict gecreëerd. Ja ik behoor tot de babyboomgeneratie die heel wat jonger is begonnen met werken. Waarbij de werkuren en de werkomstandigheden heel wat meer en zwaarder was. Waarbij er ook nog eens veel minder verzuim/vakantiedagen waren.

Diegene die nu klagen over het doorschuiven naar de volgende generatie zijn diegene die met patat en bruine benen zijn grootgebracht.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_82331272
Ik vind de Babyboomers leuker dan die verwende yuppende kinderen van hun... Die nu decadent zijn geworden en de Babyboomers overal de schuld geven om dat ze niet meer kunnen krijgen wat een hartje begeert... Hun die nu gefrustreerd thuis zitten met toren hoge schulden, laese bak met nog jarenlang contract, flatscren en speakers die bijna van ellende van de muur afdondert, duur speelgoed van de kinder die van ellende uitelkaar valt.. Rubbere toys in het nachtkastje die nauwlijks nog word gebruikt en de baterijen niet meer kunnen betalen...

Neee, de Babyboomers zijn de schuldigen...

Babyboomers gaan lekker fietsen, vogelstjes kijken en genieten van het echte vrije leven.. Wat helemaal niet zo gek veel geld kost.. Maar je de comerciele matschappij vind dat sullig en saai..

[ Bericht 33% gewijzigd door exdeo op 04-06-2010 15:41:55 ]
Seneca
"Fantasie is belangrijker dan kennis" .
pi_82332782
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:26 schreef exdeo het volgende:
Ik vind de Babyboomers leuker dan die verwende yuppende kinderen van hun... Die nu decadent zijn geworden en de Babyboomers overal de schuld geven om dat ze niet meer kunnen krijgen wat een hartje begeert... Hun die nu gefrustreerd thuis zitten met toren hoge schulden, laese bak met nog jarenlang contract, flatscren en speakers die bijna van ellende van de muur afdondert, duur speelgoed van de kinder die van ellende uitelkaar valt.. Rubbere toys in het nachtkastje die nauwlijks nog word gebruikt en de baterijen niet meer kunnen betalen...

Neee, de Babyboomers zijn de schuldigen...

Babyboomers gaan lekker fietsen, vogelstjes kijken en genieten van het echte vrije leven.. Wat helemaal niet zo gek veel geld kost.. Maar je de comerciele matschappij vind dat sullig en saai..
Daar is niemand schuldig aan. Elke generatie is weer anders dan de vorige. Dat heet evolutie en dat zie je zeker aan de generaties van tegenwoordig. Maar als die evolutie door gaat en de mens zich vast blijft klampen aan systemen die al eeuwen oud zijn dan krijg je problemen. De huidige jongeren zijn geen 'hoofd' generaties. Dat betekent dat ze niet vanuit hun hoofd het hele leven bepalen. De oudere generaties zijn wel 'hoofd' en politiek is alleen maar 'hoofd'. Zie het plaatje van evolutie en systeem als een toenemende waterstroom waar de mens tegenin blijft zwemmen. Hoe sterker die stroom wordt hoe harder je weerstand moet bieden om niet door de stroom mee gesleurd te worden. Maar je gaat wel tegen de natuur in en je wordt steeds vermoeider. Dat vechten tegen die stroom is hetzelfde als het in stand houden van oude systemen als politiek in een doorgaande evolutie. Het kost je heel veel energie om dat in stand te houden. Maar ik denk dat er een punt komt dat de stroom (de evolutie) dusdanig verder ontwikkelt dat we vanzelf worden meegesleurd en dat er uiteindelijk geen houden aan is. Dan heeft de mens alleen wel een achterstand in te halen. Als je in de 21ste eeuw leeft en je houd een systeem in stand die al eeuwen oud is dan loop je letterlijk achter. Om dat bij te trekken moet de mens ontwikkelen wat stil is blijven staan door die eeuwen heen. En dat gaat puur over onszelf en ons menszijn. Net als beschreven over de evolutie moeten we DAT wat ons menselijk maakt inhalen. En dat wordt juist onderdrukt, in de mens zelf en daarbovenop heb je dan nog de politiek en andere machthebbers.

Er is niemand schuld, er zijn omstandigheden waar we mee moeten omgaan als mensen, niet als politici, zwervers, oudere of jonngere generaties. Maar om daar als mens mee om te gaan moet je wel je menselijkheid ontwikkelen. En DAT wat menselijk MAAKT wordt onderdrukt. In de oudere generaties uit zich dat, net als in politiek, vaak doordat alles allee maar in hun hoofd zit wat ze doen. De jongere generaties zijn vaak juist NIET op die manier bezig, die hebben veel meer menselijkheid over zich dan de oudere generaties. Dat omdat ze zichzelf niet zo kwijt zijn geraakt door het hele 'hoofd wereldje'. Dan heb je een grote kloof maar die jongere generaties zijn wel weer een grotere stap in de evolutie dat de generaties voor hen. En daar hebben die oudere generaties problemen mee want de jongere zijn niet zo te manipuleren als zij zelf gemanipuleerd zijn waardoor ze alles vanuit hun hoofd zijn gaan doen in plaats van vanuit zichzelf.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:10:15 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82333074
Je zit net te klagen dat alles slechter en slechter wordt. Nu is het opeens evolutie...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:11:47 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82333143
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mooi artikel trouwens: http://www.nrc.nl/opinie/(...)k_van_de_babyboomers

Enige fout erin is dat er staat dat de "babyboomers het land hebben opgebouwd", iets dat de generatie ervoor gedaan heeft.
Ah ja, dezelfde muts die dit ook heeft geschreven
http://www.nrc.nl/opinie/article2429595.ece
"de jeugd van tegenwoordig stemt rechts omdat hun babyboomouders links zijn "

Het blijft een hetze. De babyboomers kunnen er ook niks aan doen dat hun ouders meer kinderen kregen.

De grap is dat de bashers benadrukken hoe karig tegenwoordig de voorzieningen worden... die muts haalt zelfs het ontslagrecht erbij... het is gewoon allemaal een politieke keuze. een rechtse politieke keuze. niet een keuze die ons wordt opgedrongen door een complot van de babyboomers.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')