Moet ik je nu werkelijk uitleggen waarom dit slimmer is?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:16 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik kan het nu niet bepaald slim noemen om je niet te bewapenen tegen een getrainde militaire organisatie.
Daarbij hoeven ze geen slachtoffer rol aan te nemen, gezien de hele Israëlische actie illegaal was zijn het slachtoffers.
Huh? Het was toch een vredesactie met enkel hulpgoederen voor de arme mensen in Gaza. Waarom zouden ze wapens "preventief" meenemen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:16 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik kan het nu niet bepaald slim noemen om je niet te bewapenen tegen een getrainde militaire organisatie.
Daar is nog onduidelijkheid over.quote:Daarbij hoeven ze geen slachtoffer rol aan te nemen, gezien de hele Israëlische actie illegaal was zijn het slachtoffers.
Friendly fire, er werd vanuit de heli's geschoten nadat de eerste mariniers waren geland, wapens afgenomen van de mariniers en tegen hun gebruikt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah slagroomtaarten, nog meer ridiculisering
Vind jij het normaal dat op een hulpvloot rook en flitsbommen aanwezig zijn? Katapulten met knikkers? Messen en staven met punten?
Er zijn meen ik ook soldaten met schotwonden, die krijg je niet van een slagroomtaart of stoel.
wel als het gaat om zogenaamde taal van de IDF dat de hamas terroristen vol bewapend in de aanval gingen...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Messen, staven met punten en rook en flitsbommen noem jij gereedschap en vage attributen?
rookbommen .. en je weet dat dat standaarduitrusting is op elk schip .. de flashbangs voor het afgeven van noodsignalen in rood of blauw, en de rookbommen om de plek makkelijker vindbaar te maken vanaf grotere hoogte?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Kep een rubber vissersbootje en elke zondag moet ik die krengen van brandbommen en flashbangs weer aan de kant schuiven. Wordt er flauw van.
En nog ben je blind pro-Israël terwijl je weet dat de Israëliërs al zolang de bezetter uithangen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:10 schreef Mylene het volgende:
Overigens stuurt een organisatie als Free Gaza al sinds de jaren 60 boten naar de Gazastrook. Nu er boot meevaart van een clubje die Hamas finacieel ondersteunt is er opeens gezeik.
Rookbommen.... oke. Kom je nog mee weg.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
rookbommen .. en je weet dat dat standaarduitrusting is op elk schip .. de flashbangs voor het afgeven van noodsignalen in rood of blauw, en de rookbommen om de plek makkelijker vindbaar te maken vanaf grotere hoogte?
dan hadden ze vast ook de wapens kunnen laten zien aangezien er door de IDF al gecommuniceerd is dat 2 dooie teroristen wapens in hun handen hadden...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah slagroomtaarten, nog meer ridiculisering
Vind jij het normaal dat op een hulpvloot rook en flitsbommen aanwezig zijn? Katapulten met knikkers? Messen en staven met punten?
Er zijn meen ik ook soldaten met schotwonden, die krijg je niet van een slagroomtaart of stoel.
Uhu.. en de puntige stokken waren voor de atletiekvereniging van de Gaza.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
rookbommen .. en je weet dat dat standaarduitrusting is op elk schip .. de flashbangs voor het afgeven van noodsignalen in rood of blauw, en de rookbommen om de plek makkelijker vindbaar te maken vanaf grotere hoogte?
Juist, dus als je aangevallen word en je wilt je verdedigen pak je op wat er voor handen isquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Huh? Het was toch een vredesactie met enkel hulpgoederen voor de arme mensen in Gaza. Waarom zouden ze wapens "preventief" meenemen?
[..]
Dacht dat dat ondertussen duidelijk was, de schepen waren nog in internationale wateren en Israël kan geen beroep doen op het oorlogsrecht omdat ze officieel niet 'in oorlog' zijn.quote:Daar is nog onduidelijkheid over.
ah nou worden het weer brandbommen... op het videomateriaal is een vage container te zien... is dat zowel een rookbom/flashbom als brandbom ineen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:21 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Rookbommen.... oke. Kom je nog mee weg.
Maar flashbangs en brandbommen? Kom op. Ga eens googlen lieverd.
Israël is niet meer in oorlog met Hamas? Bron?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dacht dat dat ondertussen duidelijk was, de schepen waren nog in internationale wateren en Israël kan geen beroep doen op het oorlogsrecht omdat ze officieel niet 'in oorlog' zijn.
Deze actie zou legaal zijn geweest binnen de 24 mijls douane zone.
Is er een officiële oorlogsverklaring?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Israël is niet meer in oorlog met Hamas? Bron?
Ja want ze zullen vast alles laten zien aan iedereen, dat gebeurt in elk land bij elk schietincident.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:22 schreef Re het volgende:
[..]
dan hadden ze vast ook de wapens kunnen laten zien aangezien er door de IDF al gecommuniceerd is dat 2 dooie teroristen wapens in hun handen hadden...
Ik weet het niet. Jij doet een bewering. Dus ik neem aan dat je daar een bron voor hebt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Is er een officiële oorlogsverklaring?
Zijn ze in oorlog met Palestina?
Of zijn ze in oorlog met terroristen die onder de naam hamas opereren?
En de rest keukenmessen, ijzeren palen die op een reling/trapondedelen lijken, knikkers en katapults, oh ja, er is ook met plastick stapelstoelen geslagen. er lagen hamers, tangen en ander gereedschap bij. Ook vreemd op een schip allemaal.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
wel als het gaat om zogenaamde taal van de IDF dat de hamas terroristen vol bewapend in de aanval gingen...
ik heb die messen ook gezien hoor... er zit 1 rituele dolk tussen...
quote:One marine told reporters his squad went in with anti-riot paintball guns but, fearing for their lives, resorted to using normal pistols or leapt overboard. Navy video showed a commando fire a paintball at a man who seemed to be clubbing an Israeli.
Other footage showed a commando fire a pistol, two-handed.
"We were prepared to face human rights activists and we found people who came for war," the marine told reporters.
Israeli military officials said nine activists died on the Mavi Marmara, a Turkish cruise ship carrying nearly 600 people. Most of the dead were Turks, one senior Israeli officer said.
Military officials said some activists had snatched pistols from the boarding party, which responded to gunfire. Seven troops and 20 protesters were injured, the military said. Some officials had earlier put the death toll at 10 or even higher.
Dat de digitale mediadragers (camera's) van de hulpverleners inbeslag zijn genomen door het regime, zegt genoeg. Wat staat er op die camera's dat israel ze niet wil teruggeven aan de hulpverleners?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:16 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Omdat dat niks uitmaakt. Want dan kom je weer met zon argument aanzetten. Je blijft dat toch herhalen omdat je niet toe wilt geven.
Hebben de activisten dan toch gelijk? De israeliers begonnen met schieten?quote:"I am one of the first passengers to be sent home, just because I have baby. When we arrived at the Israeli port of Ashdod we were met by the Israeli interior and foreign ministry officials and police; there were no soldiers. They asked me only a few questions. But they took everything – cameras, laptops, cellphones, personal belongings including our clothes"
http://www.guardian.co.uk(...)ess-accounts-gunfire
Was het de hele tijd al. Maar aangezien jij het telkens bij knikkers liet kan ik me indenken dat je de rest vergeet.quote:
hier stopte ik met lezen.quote:Military officials said...
Dat is normaal als het gaat om bewijsmateriaal, als jij foto's maakt van een aanslag op klaarlichte dag wil de politie jouw camera ook in beslag nemen hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:31 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dat de digitale mediadragers (camera's) van de hulpverleners inbeslag zijn genomen door het regime, zegt genoeg. Wat staat er op die camera's dat het regime ze niet wil teruggeven aan de hulpverleners?
[..]
Helaas.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:31 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dat de digitale mediadragers (camera's) van de hulpverleners inbeslag zijn genomen door het regime, zegt genoeg. Wat staat er op die camera's dat het regime ze niet wil teruggeven aan de hulpverleners?
[..]
Vredelievend ook. Als je niks te verbergen hebt kun je ze toch op je boot laten en ze de boel laten onderzoeken? Dan zijn ze daarna weer weg, want als ze dan spullen weghalen is alleen israel fout bezig. Maar nee, men valt de soldaten aan, en dan achteraf zielig doenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En de rest keukenmessen, ijzeren palen die op een reling/trapondedelen lijken, knikkers en katapults, oh ja, er is ook met plastick stapelstoelen geslagen. er lagen hamers, tangen en ander gereedschap bij. Ook vreemd op een schip allemaal.
quote:
Je bewapend je niet als je op een vredesmissie gaat. Doe je dit wel dan is het geen vredesmissie meer.quote:als je je bewapend tegen militairen doe je dat niet met een roestige stalen pijp met een punt eraan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |