Het heeft te maken met de ondiepe sleuven van Shimanotype body's. Let wel, deze worden niet noodzakelijkerwijs gefabriceerd door Shimano! Ook body's gemaakt van Shimano cassettes van Easton, DT Swiss, Campagnolo etc hebben er last van. Het ontwerp van de kransjes is dusdanig dat er veel kracht op een klein oppervlak komt te staan. Het staal van de kransjes is harder dan het aluminium van de body's en daarom vreet het in. Tiagra/105/Ultegra/DA heeft er niets mee te maken, dat zijn allemaal stalen kransjes (muv de drie grootste DA maar die vreten toch nauwelijks in omdat ze ook bij de andere groepen aan elkaar zitten). Als de cassette uit een stuk zou bestaan is het inderdaad geen probleem maar zulke cassettes zijn er nauwelijks of zijn te duur (Sram Red). Ik geloof dat het probleem bij specifieke 10 speed Shimano body's minder groot is, maar die kunnen dus geen 9speed cassettes aan. Stalen (goedkoop en zwaar, gebruikt bij bijv. instap Fulcrum wielen) of titanium body's (bepaalde Dura ace en andere high end naven als Royce en Chris King) hebben dit probleem niet. En body's voor Campagnolo cassettes dus ook veel minderquote:Op maandag 7 juni 2010 06:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.
Ik heb een specifieke DA 10-speed body en die heeft er ook iets last van.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de ondiepe sleuven van Shimanotype body's. Let wel, deze worden niet noodzakelijkerwijs gefabriceerd door Shimano! Ook body's gemaakt van Shimano cassettes van Easton, DT Swiss, Campagnolo etc hebben er last van. Het ontwerp van de kransjes is dusdanig dat er veel kracht op een klein oppervlak komt te staan. Het staal van de kransjes is harder dan het aluminium van de body's en daarom vreet het in. Tiagra/105/Ultegra/DA heeft er niets mee te maken, dat zijn allemaal stalen kransjes (muv de drie grootste DA maar die vreten toch nauwelijks in omdat ze ook bij de andere groepen aan elkaar zitten). Als de cassette uit een stuk zou bestaan is het inderdaad geen probleem maar zulke cassettes zijn er nauwelijks of zijn te duur (Sram Red). Ik geloof dat het probleem bij specifieke 10 speed Shimano body's minder groot is, maar die kunnen dus geen 9speed cassettes aan. Stalen (goedkoop en zwaar, gebruikt bij bijv. instap Fulcrum wielen) of titanium body's (bepaalde Dura ace en andere high end naven als Royce en Chris King) hebben dit probleem niet. En body's voor Campagnolo cassettes dus ook veel minder
oei... groep gelosten. had ik kunnen weten. shame on me!quote:Op maandag 7 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
mongolenwaaier is een nogal bekende wielerterm, valt een beetje tegen dat je dat niet weet Superher0
was deze vergeten trouwensquote:Op maandag 7 juni 2010 16:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
oei... groep gelosten. had ik kunnen weten. shame on me!
Een iets langer filmpje. Als eens langsgekomen maar erg leuk.quote:
Zoals het nu gaat heb ik over twee jaar het lijf en de fiets(die Stevens randoneur die je eens plaatste lijkt me een hele mooie volgende fiets) om ook een 400 te doen, en dan is m'n huidige zadel lekker ingereden. Behalve dat dan m'n (achter)dimensies wat kleiner zullen zijn...benieuwd of m'n zadel een beetje 'mee kan krimpen' met m'n beoogde gewichtsverlies. Anders koop ik graag een nieuwe B17, ik begin een sterke merkentrouw te ontwikkelen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale).
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef Freddeh het volgende:
Perfect shirt om de vrouwtjes mee te imponeren...
...maatje XXL....
Wat klopt hier niet?
Ja die shirts vallen echt klein uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vallen die zo klein dan? Dan heb ik minstens een XXXXXXXL nodig
Oh wacht, afvallen helpt ook hequote:
Ja hoor voldoende bewegen en op je voeding letten. Calorieën tellen maar wel voldoende binnen krijgen voor het sporten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Oh wacht, afvallen helpt ook he![]()
Iemand een idee hoe ik van 90kg naar 80kg kan komen in niet al te lange tijd?
90 kg? beginnelingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Iemand een idee hoe ik van 90kg naar 80kg kan komen in niet al te lange tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |