abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82260223
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:18 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat weten we wel, daarom zetelt de regering bij ons .
Nee, dat is een goed voorbeeld
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:55:25 #102
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_82260909
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:15 schreef brother52 het volgende:

[..]

Je gaat bekers rapen?

Nee, opbouwen komende dagen, en zaterdag lekker vrij om te gaan en te staan waar ik wil
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Crew zijn is zeker stoer

Alleen trekt die line-up me totaal niet
Gewoon cool dat er eindelijk iets groots is. Ik ben niet fan van de acts, maar het gaat zeker een feestje worden.

En Lekroluv, is gewoon gave dj!
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:56:17 #103
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_82260979
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Cool! Heb laatst met het pendaal in handen gestaan, tof dingetje. Maar dit is graties, ook fijn!
Je was de 'n' vergeten
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:01:30 #104
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_82261305
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:56 schreef KaMo het volgende:

[..]

Je was de 'n' vergeten
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_82262144
Areas,
Kan ik m'n h&K kast terugkopen als het wat wordt zaterdag?

* Ze spelen met full stacks
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:17:17 #106
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_82262285
Ik heb het nut van fullstacks nog steeds niet gezien
neemt ruimte in en kost je een hernia
pi_82262485
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb het nut van fullstacks nog steeds niet gezien
neemt ruimte in en kost je een hernia
Het geluid is zo veel beter je kan jezelf goed horen op het podium (ondanks de altijd fantastische monitormixers ) en als je zoals ik met twee top's dual mono speelt is het ideaal om je geluid breeeeder te maken (Niet harder maaaaar breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeder)

* Je zeult je wel een breuk ja dat klopt
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:22:47 #108
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_82262668
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Het geluid is zo veel beter je kan jezelf goed horen op het podium (ondanks de altijd fantastische monitormixers ) en als je zoals ik met twee top's dual mono speelt is het ideaal om je geluid breeeeder te maken (Niet harder maaaaar breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeder)

Ja dat is waar, als je je full stack speakers naast elkaar zet heb je een breder geluid.
PS4 online: micro_nl
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:24:34 #110
125915 Dribbel_
pi_82262721
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Met zo'n ding ga je geen vrienden maken met de geludisman Maar monitormixen zijn vaak slecht, het helpt al wel gewoon een praatje met de geluidsman te maken van te voren netjes vertellen wat je wil hoe en wat dat komt al sympathieker over en dat scheelt al een hoop. Ik vind het al teveel gesleep dat ik m'n 2x12 mee moet nemen laat staan 2 4x12
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:25:43 #111
125915 Dribbel_
pi_82262775
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:22 schreef KaMo het volgende:
En de looks
Dat vind ik eigenlijk maar een beetje gepats, vind eigenlijk gewoon een 4x12 + top het mooiste lekker simpel
pi_82262894
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:23 schreef guitarist het volgende:

[..]

Ja dat is waar, als je je full stack speakers naast elkaar zet heb je een breder geluid.
Zie het zo,

2 gitaristen

1 links

de ander rechts

de bovenkast links geeft het geluid van de gitarist links

de bovenkast rechts geeft het geluid van de rechter gitarist

onderkasten precies omgedraaid

Je gaat live veel strakker spelen omdat je jezelf en de andere gitarist veel beter kan horen

*** Probeer dit niet uit te leggen aan PA gasten dat lukt je niet..... in de meeste gevallen
pi_82263230
Dit is wel een gouden tip trouwens

Waar blijven de kudo's

woensdag 2 juni 2010 @ 23:32:22 #114
125915 Dribbel_
pi_82263238
Ik heb juist dat het me weinig boeit of ik die andere gitarist hoor aangezien ik mezelf duidelijk eruit wil horen komen op het podium, en dan bas en drums om me te orienteren.

-1 kudo van mij dus
pi_82263347
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb juist dat het me weinig boeit of ik die andere gitarist hoor aangezien ik mezelf duidelijk eruit wil horen komen op het podium, en dan bas en drums om me te orienteren.

-1 kudo van mij dus

Maar jij speelt punkrock dus dan maakt het niet uit of je strak speelt

Als je WEL strak wil spelen is mijn tip zeker het overwegen waard.

woensdag 2 juni 2010 @ 23:35:47 #116
125915 Dribbel_
pi_82263437
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Maar jij speelt punkrock dus dan maakt het niet uit of je strak speelt

Als je WEL strak wil spelen is mijn tip zeker het overwegen waard.

Bullshit, dat is júíst een stijl die strak in elkaar moet zitten omdat er anders niks van overeind blijft
Maar bij metal ook, ik snap je punt ook wel, maar ik vind het overdreven gedoe om daarvoor zoveel materiaal mee te slapen, als ik zie wat er nu al allemaal mee moet
pi_82263690
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Bullshit, dat is júíst een stijl die strak in elkaar moet zitten omdat er anders niks van overeind blijft
Maar bij metal ook, ik snap je punt ook wel, maar ik vind het overdreven gedoe om daarvoor zoveel materiaal mee te slapen, als ik zie wat er nu al allemaal mee moet
Metal is toch even wat anders met de vele breaks en tempowisselingen ik heb ervaren dat met de duaal mono oplossing je een veel betere live strakheid kan krijgen als je de moeite ervoor doet.

Ja je moet een paar kubieke meters gear meer meeslepen maar het is het imho waard
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:42:44 #118
125915 Dribbel_
pi_82263851
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Metal is toch even wat anders met de vele breaks en tempowisselingen ik heb ervaren dat met de duaal mono oplossing je een veel betere live strakheid kan krijgen als je de moeite ervoor doet.

Ja je moet een paar kubieke meters gear meer meeslepen maar het is het imho waard
Dat maakt toch geen zak uit met het feit dat het beide strak moet djeez
En ik heb niet die mogelijkheid om dat mee te nemen dus het is sowieso al geen punt van discussie verder
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:44:34 #119
20720 brother52
Dus..........
pi_82263957
Alsof punk geen breaks of tempowisselingen heeft

Je kunt veel beter die gast die het podiumgeluid doet een trap onder zijn hol geven zodat hij zijn werk goed doet.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:44:42 #120
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82263967
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja, want dan speel je 20 nummers lang achtsten. En daar doe je 6 minuten over .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:45:03 #121
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82263993
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:44 schreef brother52 het volgende:

Je kunt veel beter die gast die het podiumgeluid doet een trap onder zijn hol geven zodat hij zijn werk goed doet.
Dat sowieso.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_82264077
quote:

Been there done that got .... arrested
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:46:54 #123
125915 Dribbel_
pi_82264099
quote:

idd
En zoals ik al zei gewoon fatsoenlijk onderling contact zorgt daar al een eind voor.

Al die bandjes die loos hun shit het podium opslepen en achteraf kankeren dat de geluidsman niet in z'n glazen bol kon zien hoe zij het willen hebben.

Ga van te voren naar die gast toe praat wat hoe en wat stageplan er nog bij voor eht overzicht, en zodra jij netjes betn tegen hun zullen zij hun best doen het zo goed mogelijk voor jou te regelen, beetje fatsoen onderling kan geen kwaad.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:47:33 #124
125915 Dribbel_
pi_82264151
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:44 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, want dan speel je 20 nummers lang achtsten. En daar doe je 6 minuten over .
Ja en bij metal is na 6 minuten lang achtsten eindelijk zo'n nummer voorbij
pi_82264272
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Zie het zo,

2 gitaristen

1 links

de ander rechts

de bovenkast links geeft het geluid van de gitarist links

de bovenkast rechts geeft het geluid van de rechter gitarist

onderkasten precies omgedraaid

Je gaat live veel strakker spelen omdat je jezelf en de andere gitarist veel beter kan horen

*** Probeer dit niet uit te leggen aan PA gasten dat lukt je niet..... in de meeste gevallen
Dit is het raarste wat ik ooit gehoord heb. Als hij een fout maakt raak jij in de war omdat je hem ook hoort.
Ik heb (bij grotere podia) kick & snare op m'n monitor en eigen gitaar, eigen zang & eigen synth voor de rest niks.

Het is ook belangrijk dat op je rider staat wat je ongeveer wilt, dat scheelt al heel veel gedoe bij de soundcheck
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:50:00 #126
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82264315
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:47 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja en bij metal is na 6 minuten lang achtsten eindelijk zo'n nummer voorbij
Nee hoor. Dat is 6 minuten lang 16den .
pi_82264343
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

idd
En zoals ik al zei gewoon fatsoenlijk onderling contact zorgt daar al een eind voor.

Wij hebben zo vaak de geluidsman van de zaal willen martelen dat het me standaard lijkt dat je of een eigen geluidsman hebt of je jezelf moet indekken tegen de incapabiliteit van de standaard geluidsman....
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:52:30 #128
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82264458
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:49 schreef guitarist het volgende:

[..]

Dit is het raarste wat ik ooit gehoord heb. Als hij een fout maakt raak jij in de war omdat je hem ook hoort.
Ik heb (bij grotere podia) kick & snare op m'n monitor en eigen gitaar, eigen zang & eigen synth voor de rest niks.

Het is ook belangrijk dat op je rider staat wat je ongeveer wilt, dat scheelt al heel veel gedoe bij de soundcheck
Kick en snare op je monitor? Waarom, heb je een aaidrummer? Zoals onze drummer speelt hoor je de snare nog in de volgende postcode .

Ik heb altijd toetsen, zang en de gitarist aan de andere kant van het podium op de monitor. De gitarist naast me hoor ik wel via zijn stack of anders zijn monitor. Mijzelf hoor en voel ik wel door de vloerdelen heen .
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:54:00 #129
125915 Dribbel_
pi_82264553
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Wij hebben zo vaak de geluidsman van de zaal willen martelen dat het me standaard lijkt dat je of een eigen geluidsman hebt of je jezelf moet indekken tegen de incapabiliteit van de standaard geluidsman....
Muwoa het verschilt wel heel erg, maarja soms speel je in kleine zaken waar dan weer een vrijwilliger achter de knoppen staat die er gewoon niet zo handig mee zijn, iemand die je mee hebt die hem wat aanwijzingen kan geven scheelt al een hoop. Maar bij grotere zalen met een eigen podiumtafel zit je er al een stuk beter voor ja.
Maar sinds dat ik alles gewoon goed doorneem heb ik geen echt slecht podiumgeluid meer gehad
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:56:21 #130
125915 Dribbel_
pi_82264674
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:52 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Kick en snare op je monitor? Waarom, heb je een aaidrummer? Zoals onze drummer speelt hoor je de snare nog in de volgende postcode .

Ik heb altijd toetsen, zang en de gitarist aan de andere kant van het podium op de monitor. De gitarist naast me hoor ik wel via zijn stack of anders zijn monitor. Mijzelf hoor en voel ik wel door de vloerdelen heen .
Snare gaat meestal wel okee ja, vooral kick vind ik wel fijn, die en de bas wil ik sowieso beide duidelijk hebben
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:58:52 #131
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82264805
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:

Maar sinds dat ik alles gewoon goed doorneem heb ik geen echt slecht podiumgeluid meer gehad
Mja, dat is zo vermoeiend vaak. Soms krijg je te maken met vrijwilligers die echt n00bs zijn maar graag willen leren en met je mee denken, maar je hebt ook betweterige kneuzen die alles vooral hard willen zetten of alles van je geluid maken behalve ook maar iets wat op het geluid uit je versterker komt (qua FoH). Op het podium gaat het meestal wel goed, al is het vaak wel moeilijk om het goede door de goede monitor te krijgen. Ik heb geen idee of wij zulke ongebruikelijke dingen willen, volgens mij niet. En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moet .
pi_82264923
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Muwoa het verschilt wel heel erg, maarja soms speel je in kleine zaken waar dan weer een vrijwilliger achter de knoppen staat die er gewoon niet zo handig mee zijn, iemand die je mee hebt die hem wat aanwijzingen kan geven scheelt al een hoop. Maar bij grotere zalen met een eigen podiumtafel zit je er al een stuk beter voor ja.
Het ligt ook voor een groot deel aan de tijd die je hebt om te sound checken.
Als je weinig tijd hebt kan je het shaken met niet standaard vragen/opstellingen.
Meestal hadden wij weinig tot GEEN tijd voor een sound check dus ga je jezelf wapenen tegen onkunde van de (goedwillende) geluidsman.

* Ik heb er respect voor hoor om vaak voor gratis of een paar biertjes al die zeikerds van muzikanten aan te horen het is nooit goed dus complimenten kan je niet verwachten....
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:01:30 #133
125915 Dribbel_
pi_82264976
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:58 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Mja, dat is zo vermoeiend vaak. Soms krijg je te maken met vrijwilligers die echt n00bs zijn maar graag willen leren en met je mee denken, maar je hebt ook betweterige kneuzen die alles vooral hard willen zetten of alles van je geluid maken behalve ook maar iets wat op het geluid uit je versterker komt (qua FoH). Op het podium gaat het meestal wel goed, al is het vaak wel moeilijk om het goede door de goede monitor te krijgen. Ik heb geen idee of wij zulke ongebruikelijke dingen willen, volgens mij niet. En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moet .
Nee het meest irritante is nog dat ze áltijd van te voren om een stageplan vragen via de mail, maar ze uit zichzelf er gewoon nóóit naar kijken, of ze zorgen dat het uberhaubt bij de geluidsman terecht komt
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:03:27 #134
125915 Dribbel_
pi_82265078
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Het ligt ook voor een groot deel aan de tijd die je hebt om te sound checken.
Als je weinig tijd hebt kan je het shaken met niet standaard vragen/opstellingen.
Meestal hadden wij weinig tot GEEN tijd voor een sound check dus ga je jezelf wapenen tegen onkunde van de (goedwillende) geluidsman.

* Ik heb er respect voor hoor om vaak voor gratis of een paar biertjes al die zeikerds van muzikanten aan te horen het is nooit goed dus complimenten kan je niet verwachten....
Ja dat is ook wel belangrijk natuurlijk, soms willen ze teveel op een avond en moet het maar in notime omgezet worden en dan richt zo'n geluidsman zich vooral op het fatsoenlijk krijgen van het zaalgeluid, het podium geluid lijkt dan opeens weer van een heel stuk minder belang, terwijl dat eigenlijk weer het belangrijkste is om uiteindelijk goeie muziek de zaal in te krijgen.
pi_82265215
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:58 schreef Witchfynder het volgende:

[..]
En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moet .
Standaard kwaal toetsen geven geen tot weinig vervorming/feedback dus kan je die lekker HARD zetten..

Ligt meer aan de microfoonplaatsing voor de gitaarspeakers dan aan overige zaken.

Minder feedback is meer kans op een goede live mix.

* Let eens op hoeveel beter de mix wordt als de gitaristen nadenken en dus op stille momenten echt hun volume killen!!
pi_82268878
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Areas,
Kan ik m'n h&K kast terugkopen als het wat wordt zaterdag?

* Ze spelen met full stacks
haha, als je een andere er voor in de plaats komt brengen prima
pi_82268978
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Standaard kwaal toetsen geven geen tot weinig vervorming/feedback dus kan je die lekker HARD zetten..

Ligt meer aan de microfoonplaatsing voor de gitaarspeakers dan aan overige zaken.

* Let eens op hoeveel beter de mix wordt als de gitaristen nadenken en dus op stille momenten echt hun volume killen!!
sommige doen dat wel eens... hebben ze 3 pogingen nodig om het volgende nummer in te zetten omdat er op 3 plaatsen het volume uit staat
pi_82269121
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:52 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hij zegt ook "grotere podia".
Geloof me, dan hoor je soms echt je eigen bandleden niet zomaar meer.
It has to mean something
pi_82269125
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 06:41 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

haha, als je een andere er voor in de plaats komt brengen prima
pi_82269128
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:09 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

sommige doen dat wel eens... hebben ze 3 pogingen nodig om het volgende nummer in te zetten omdat er op 3 plaatsen het volume uit staat
Dat houdt het spannend he
pi_82269178
Trouwens, als je over je onderkast de andere gitarist wil horen, en ik ga uit van een standaard podiumopstelling waarbij de gitaristen uiterst links en uiterst rechts staan, dan heb je toch idoot lange speakerkabels nodig? Metertje of 10 lijkt me dan niet overbodig.
It has to mean something
pi_82269226
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:42 schreef Cynic het volgende:
Trouwens, als je over je onderkast de andere gitarist wil horen, en ik ga uit van een standaard podiumopstelling waarbij de gitaristen uiterst links en uiterst rechts staan, dan heb je toch idoot lange speakerkabels nodig? Metertje of 10 lijkt me dan niet overbodig.
Ha ha nee hoor dat doe je anders

gitaarsnoer naar je effectenbak/rek vandaar naar twee versterkers een links de ander...

je hebt dus wel twee top's per gitarist nodig, ook handig voor het geval er een versterker uitvalt dan heb je reserve

dus geen speakerkabels maar line kabels die wat langer zijn.
pi_82269545
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

vanochtend nog wel wat mooie gezien bij music-productief, maar een 1000 euro orso
pi_82269550
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat houdt het spannend he
ach, we hebben wel gelachen toen
was eerste optreden met me Bo~el en een kill switch op de gitaar...
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:40:59 #145
20720 brother52
Dus..........
pi_82269878
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ha ha nee hoor dat doe je anders

gitaarsnoer naar je effectenbak/rek vandaar naar twee versterkers een links de ander...

je hebt dus wel twee top's per gitarist nodig, ook handig voor het geval er een versterker uitvalt dan heb je reserve

dus geen speakerkabels maar line kabels die wat langer zijn.
Dat is toch een idioot dure oplossing voor iets wat eigenlijk ook totale onzin is.
Je gaat er echt niet strakker van spelen. Daarvoor heb je namelijk vooral een strakke drummer nodig.
En veel samen spelen met de andere gitarist kan ook wel handig zijn.

In-ear monitoring lijkt me overigens een veel betere oplossing.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:44:59 #146
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_82269940
Het klinkt als veel meer gedoe dan een praatje met de geluidsman, of een eigen geluidsman regelen die altijd jullie monitoren wilt doen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:06:30 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_82270406
Spelen doe je met je vingers, niet met 2x4x12xbombast x wieheeftdedikste.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:09:21 #148
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82270463
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:36 schreef Cynic het volgende:

[..]

Het zal wel. Groter dan Dynamo en Westerpop heb ik ze nog niet mee mogen maken .
pi_82270515
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:06 schreef Svyatagor het volgende:
Spelen doe je met je vingers, niet met 2x4x12xbombast x wieheeftdedikste.
en strak spelen doe je door te luisteren
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:12:13 #150
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82270534
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Onze gitaristen worden wel moedeloos als een geluidsman begint om veel bas in hun geluid te draaien, want 'lekker vet', terwijl ze juist zoveel mogelijk bas op hun versterkers eruit draaien .

De uitdaging voor veel geluidsmannen is dat onze toetsenist stereo speelt. Ik snap ook niet waarom, maar schijnbaar is dat vaak erg ingewikkeld voor hen.
pi_82270719
hoe kan dat nou ingewikkeld zijn? kanaal 1 links, kanaal 2 rechts, beetje mixen en klaar, toch?
en in-ear lijkt mij ook wel een mooie oplossing om eens mee aan de slag te gaan
gister op lopen nemen... vergeet ik 2 kabels naar me mengpaneel aan te sluiten, heb ik alsnog alle gitaren mono opgenomen ipv stereo... D'OH!
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:39:49 #152
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_82271292
Iemand een idee hoe je meerdere headsets op één mengpaneel aan kan sluiten (zonder dure headsetamp)
Het gaat over 3 headsets.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:24:23 #153
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_82275069
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:39 schreef KaMo het volgende:
Iemand een idee hoe je meerdere headsets op één mengpaneel aan kan sluiten (zonder dure headsetamp)
Het gaat over 3 headsets.
Onze zanger heeft daar ooit zelf iets voor geklust met een splitter naar 6 headsets . Heel MacGyverish
pi_82275700
conclusie: draadjes aan elkaar solderen
pi_82275897
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:36 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat dus.
pi_82276185
En wat ook zo is, als je de andere gitarist ook uit jouw speakerkast krijgt wordt het podiumgeluid ook weer harder van. Daar is de geluidsman ook niet blij mee.
Mensen lopen heel vaak te zeuren dat het monitor geluid kut is, maar dat is gewoon omdat ze zelf op het podium knijter hard zetten, dan kan de monitor man er bijna niks mee doen, laatst staan de geluidsman in de zaal. Gewoon omdat er al teveel DB van het podium komt.

Denk je dat Metallica als ze een hele rij met Mesa's hebben staan dat ze allemaal aangesloten zijn?
Misschien 1 of 2, de rest is allemaal voor de looks.
pi_82276376
En in-ears is idd een goede oplossing.

Charlot wou haarzelf altijd knijter hard op de monitor, omdat ze pal voor Marco staat en zou wou haarzelf altijd goed horen. Sinds ze overgestapt is op in-ears zingt ze beter, is het podium geluid beter en is het zaal geluid beter.
pi_82276482
Kwartet.
pi_82276771
hoeveel kost een goede in-ear oplossing eigenlijk? en hoe sluit je het aan?
pi_82277015
Een goede vanaf 400 - 500 euro ongeveer. En het komt (jawel) bij de monitor man te staan.
pi_82277293
ah, oke... thanks
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:15:16 #162
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_82279843
Kom hier dan ook maar even langs nadat ik ben overgegaan tot aankoop van een gitaar. Mogelijk hebben jullie nog handige tips! Heb nog nooit eerder gitaar gespeeld, dus ik heb nog een lange weg te gaan.
<hr>
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:20:02 #163
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_82280063
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:12 schreef Witchfynder het volgende:

De uitdaging voor veel geluidsmannen is dat onze toetsenist stereo speelt. Ik snap ook niet waarom, maar schijnbaar is dat vaak erg ingewikkeld voor hen.
Dat kan idd lastig zijn met inmixen omdat niet altijd de fase lekker loopt op de outputs van zo'n keyboard.

Als je stereo keyboard live mixt valt me op dat je juist veel extremer moet eq'en om hem lekker door te laten komen, maar dan heb je ook wel wat!
pi_82282891
Iemand hier ervaring met een Mini Kaoss pad?
MIjn broertje is aan het twijfelen om zo'n ding te halen.
Hij wilt hem gebruiken voor zijn synths, maar ik wil weten of het ook een beetje leuk effect is voor mijn gitaar.
Heb geen flauw idee hoe dat gaat klinken
pi_82283002
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
Kom hier dan ook maar even langs nadat ik ben overgegaan tot aankoop van een gitaar. Mogelijk hebben jullie nog handige tips! Heb nog nooit eerder gitaar gespeeld, dus ik heb nog een lange weg te gaan.
oefenen, leren tabs te lezen en gaan met die banaan.
  FOK!fotograaf donderdag 3 juni 2010 @ 14:34:05 #167
159915 -Menn0-
MNO
pi_82283109
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
Doe het gewoon niet, zonde van je geld
,,/
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:53:35 #168
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_82283887
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:31 schreef StephanL het volgende:

[..]

oefenen, leren tabs te lezen en gaan met die banaan.
tabs kan ik al, muziekbladen nog niet. Nu heb ik verschillende boeken en een boek zegt dat je geen muziek hoeft te kunnen lezen, andere boek zegt van wel. Julie tips? Ik denk dat ik het gewoon maar ga leren, kan nooit kwaad toch.

ik kan best al wat spelen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<hr>
  FOK!fotograaf donderdag 3 juni 2010 @ 14:56:29 #169
159915 -Menn0-
MNO
pi_82284022
Ik vind het kut dat ik het na 6 jaar nog steeds niet kan........
,,/
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:07:00 #170
125915 Dribbel_
pi_82284445
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:53 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

tabs kan ik al, muziekbladen nog niet. Nu heb ik verschillende boeken en een boek zegt dat je geen muziek hoeft te kunnen lezen, andere boek zegt van wel. Julie tips? Ik denk dat ik het gewoon maar ga leren, kan nooit kwaad toch.

ik kan best al wat spelen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft opzich geen muziek te kennen om dat te spelen. Het kan wel uiteindelijk dingen vereenvoudigen, maar ik denk dat de meeste gitaristen sowieso geen noot kunnen lezen
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:39:11 #171
20720 brother52
Dus..........
pi_82285909
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:07 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je hoeft opzich geen muziek te kennen om dat te spelen. Het kan wel uiteindelijk dingen vereenvoudigen, maar ik denk dat de meeste gitaristen sowieso geen noot kunnen lezen
Noten lezen is het probleem niet.
Ik kan het alleen niet vertalen naar een fretboard.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:00:35 #172
267402 Libelah
ex-metaalkop
pi_82286849
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef brother52 het volgende:

[..]

Noten lezen is het probleem niet.
Ik kan het alleen niet vertalen naar een fretboard.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:04:12 #173
125915 Dribbel_
pi_82287027
Ik moet voor m'n studie een stuk schrijven over het gebruik van "nieuwe media" in events/festivallen. Hebben jullie nog ideeen wat voor dingen jullie gezien hebben/ wat gebruikt word?

pi_82287251
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:10:59 #175
20720 brother52
Dus..........
pi_82287339
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik moet voor m'n studie een stuk schrijven over het gebruik van "nieuwe media" in events/festivallen. Hebben jullie nog ideeen wat voor dingen jullie gezien hebben/ wat gebruikt word?

Je bedoelt dingen als de mobile guide voor Lowlands?
pi_82287456
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:

Festivals waar Twitter #hashtags op een groot scherm komen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:16:26 #177
125915 Dribbel_
pi_82287604
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:10 schreef brother52 het volgende:

[..]

Je bedoelt dingen als de mobile guide voor Lowlands?
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:13 schreef guitarist het volgende:

[..]

Festivals waar Twitter #hashtags op een groot scherm komen.
Precies dat soort dingen, veel internet gebeuren weer, twitter weblogs, fotomarketing, live streaming.
pi_82287720
Lowlands had 2 jaar geleden wat vets. Je kreeg een armbandje men een chip er in en over het hele terein liepen camera mensen, bij hun kon je een filmpje van een minuut opnemen (met updates, nieuwtjes, wat je gezien hebt, etc) en dat werd door de chip gelezen automatisch geupload naar je Lowlands profiel.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:19:48 #179
125915 Dribbel_
pi_82287794
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:18 schreef guitarist het volgende:
Lowlands had 2 jaar geleden wat vets. Je kreeg een armbandje men een chip er in en over het hele terein liepen camera mensen, bij hun kon je een filmpje van een minuut opnemen (met updates, nieuwtjes, wat je gezien hebt, etc) en dat werd door de chip gelezen automatisch geupload naar je Lowlands profiel.
Tof
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:55:15 #180
20720 brother52
Dus..........
pi_82289593
quote:
Dat heb ik toen helemaal gemist geloof ik.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:56:59 #181
125915 Dribbel_
pi_82289680
Zo dat stuk is af, straks nog een stuk over de tv industrie, dat boeit me dan weer helemaal niks
pi_82290044
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind het kut dat ik het na 6 jaar nog steeds niet kan........
Herkenbaar weer! Exact hetzelfde hier ... samen lessen?
pi_82290120
quote:
Dat is wel cool inderdaad! Welke studie doe je btw?
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:18:04 #184
125915 Dribbel_
pi_82290498
International media & entertainment management, en dan specialiseren naar de muziek richting
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:54:43 #185
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82291849
Strak spelen doe uiteindelijk voornamelijk zelf. Je kan alles en iedereen wel de schuld geven, maar je bent er zelf bij
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:22:11 #186
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_82293030
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:54 schreef The_Dean het volgende:
Strak spelen doe uiteindelijk voornamelijk zelf. Je kan alles en iedereen wel de schuld geven, maar je bent er zelf bij
ik als bedroom rocker vind het niet erg om af en toe een foutje te maken want ik ben toch de enige die het hoort
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:24:41 #187
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82293132
Het is live ook niet erg, heb er nog nooit iemand over horen vallen... en vind het ook nooit erg als de band waar ik naar sta te kijken het doet [vaak valt het niet eens op].
pi_82294872
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef The_Dean het volgende:
Het is live ook niet erg, heb er nog nooit iemand over horen vallen... en vind het ook nooit erg als de band waar ik naar sta te kijken het doet [vaak valt het niet eens op].
Idd, als je dan gewoon doorspeelt valt het nauwelijks op.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_82295054
Weet iemand een goede aanrader voor een versterker (niet te duur, ongeveer 30W)?
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:07:08 #190
125915 Dribbel_
pi_82295141
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef R4m0n_46 het volgende:
Weet iemand een goede aanrader voor een versterker (niet te duur, ongeveer 30W)?
Ik zag een Cube staan in V&A
Een budget is wel makkelijk
pi_82295358
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:05 schreef R4m0n_46 het volgende:

cube
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:11:55 #192
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_82295397
roland cube ja
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:25:20 #193
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82296091
pi_82296307
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:25 schreef The_Dean het volgende:
Cubes

Deze, veel beter:

[TK] Roland Spirit 50 [gitaarversterker]
Er zit me nog wel een behoorlijk prijsverschil tussen die Cube en de Spirit.
De Spirit heeft een hoger vermogen, en is dus ook een stuk goedkoper.
Lijkt me dat die dus meer voor de hand ligt, of is er misschien iets dat ik niet weet over de Cube wat hem zo goed maakt, en de Spirit juist minder goed?
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:36:49 #195
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82296634
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:29 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Er zit me nog wel een behoorlijk prijsverschil tussen die Cube en de Spirit.
De Spirit heeft een hoger vermogen, en is dus ook een stuk goedkoper.
Lijkt me dat die dus meer voor de hand ligt, of is er misschien iets dat ik niet weet over de Cube wat hem zo goed maakt, en de Spirit juist minder goed?
Een Cube is veel nieuwer en heeft veel ingebouwde effecten enzo, de Spirit is oud en heeft niks. Clean en wat een bluesige overdrive, voor goeie scheurderij moet er een pedaal voor

En prijs is best bespreekbaar
pi_82298208
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Een Cube is veel nieuwer en heeft veel ingebouwde effecten enzo, de Spirit is oud en heeft niks. Clean en wat een bluesige overdrive, voor goeie scheurderij moet er een pedaal voor

En prijs is best bespreekbaar
Maar ik denk dat Ramon effecten en verschillende overdrives wel handig zal vinden, hem kennende. Sorry Dean
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:19:34 #197
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82298528
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:12 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Maar ik denk dat Ramon effecten en verschillende overdrives wel handig zal vinden, hem kennende. Sorry Dean
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:43:06 #198
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_82299626
komt wel goed schatje
<hr>
  FOK!fotograaf donderdag 3 juni 2010 @ 20:51:38 #199
159915 -Menn0-
MNO
pi_82300142
Dat zeggen ze allemaal maar ik heb gewoon nog 2 weken volle bak stress
,,/
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:53:39 #200
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_82300281
Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')