Ga eens voor nieuwbouw, de nieuwbouwkosten zijn fors gedaald de laatste jarenquote:Op zaterdag 11 september 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
En nog steeds niet één leuk huis voor een normale prijs in mijn stad.
Ik merk wel dat de nieuwe objecten IETS lager geprijsd worden. Boven de 4 ton komt het zelden meer, en dan krijg je vaak zelfs al wat meer m².
quote:Op zondag 18 juli 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is dan ook vakantietijd, mensen zitten nu van hun vakantie te genieten, eind augustus zullen we de teller weer zien oplopen.
Mmm... voorspelling 1 zat ik dicht tegen aan.... eind augustus werd begin september....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:55 schreef xenobinol het volgende:
Misschien is het een goed idee om een datum te noemen waarop de funda teller de 225k aantikt. Ik zet hem op 28 November 2010
VOlgens mij heb ik al 31 oktober genoemd. Maar ik denk niet dat we dat nog gaan halen nu. Het heeft 2 maanden stil gelegenquote:Op zaterdag 11 september 2010 13:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Mmm... voorspelling 1 zat ik dicht tegen aan.... eind augustus werd begin september....
@LXIV: durf jij ook een datum te prikken
Niet geheel onverwacht en ik vind het een goed tekenquote:Op woensdag 15 september 2010 18:40 schreef Emu het volgende:
Vind het persoonlijk appart dat ook in de traditioneel sterke zomermaanden (hoge verkopen) de teller op blijft lopen, dan beloofd weinig goeds voor Q3 en Q4.
Dat is dus een dynamisch plaatje, die iedere dag aangepast wordt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:49 schreef Verburg_K het volgende:
maar wel veelzeggend
DAt heb je met al die arme kutstudenten die na het afstuderen op kamers blijven wonen en het verdommen om zich tot de nek in de schulden te steken voor een tochtige corporatiewoning
Dat geloof je zelf toch niet? Hoe meer er te koop staat hoe korter het gaat duren voordat gemeenten en grondspeculanten eieren voor hun geld gaan kiezen en hoe goedkoper bouwen word. Men hoopt op herstel wat gewoon niet gaat komen. Dat is nl. typerend voor een zeepbel, je blaast hem op en hij spat uit elkaar op het moment dat de spanningen in de structuur te hoog worden. Uiteraard zijn alle simpele zielen de weg kwijt want hun referentiekader is vernietigd en het kost ze meer dan gemiddeld veel tijd om een nieuwe koers uit te zettenquote:Op donderdag 16 september 2010 12:07 schreef Sjabba het volgende:
Hoe meer er te koop komt te staan hoe kleiner de kans wordt er er nieuw gebouwd gaat worden. Dat beseffen jullie toch wel?
lijkt mee geen correlatie tussen die twee gegevens.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:07 schreef Sjabba het volgende:
Hoe meer er te koop komt te staan hoe kleiner de kans wordt er er nieuw gebouwd gaat worden. Dat beseffen jullie toch wel?
Er zijn genoeg gemeenten die nog zat grond in bezit hebben en iedere maand een hoop rente moeten betalen, op een gegeven moment doen ze toch even een rekensommetje... vragen een nieuwe offerte aan bij een aannemer voor het bouwrijp maken... prijzen gaan dalen, deflatie WTFquote:Op donderdag 16 september 2010 13:01 schreef Foksnor het volgende:
[..]
lijkt mee geen correlatie tussen die twee gegevens.
Gemeentes moeten geld gaan verdienen komende jaren, het zal ze worst zijn dat jouw huis te koop staat
zo gaat wel erg hard nuquote:
Dat hoop je, erg realistisch is het niet. Gewoon belasting verhogen is veel makkelijker, zekerder en je grond kan gewoon voor hetzelfde bedrag op de balans blijven staan dus geen papieren verlies...quote:Op donderdag 16 september 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat geloof je zelf toch niet? Hoe meer er te koop staat hoe korter het gaat duren voordat gemeenten en grondspeculanten eieren voor hun geld gaan kiezen en hoe goedkoper bouwen word. Men hoopt op herstel wat gewoon niet gaat komen. Dat is nl. typerend voor een zeepbel, je blaast hem op en hij spat uit elkaar op het moment dat de spanningen in de structuur te hoog worden. Uiteraard zijn alle simpele zielen de weg kwijt want hun referentiekader is vernietigd en het kost ze meer dan gemiddeld veel tijd om een nieuwe koers uit te zetten
En wat is de relatie tussen die 2?quote:Op donderdag 16 september 2010 13:01 schreef Foksnor het volgende:
[..]
lijkt mee geen correlatie tussen die twee gegevens.
Gemeentes moeten geld gaan verdienen komende jaren, het zal ze worst zijn dat jouw huis te koop staat
maar wel de makkelijkstequote:Op donderdag 16 september 2010 13:50 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En wat is de relatie tussen die 2?
Gemeentes zullen ambtenaren schrappen (mondjesmaat) en belastingen verhogen. Grond goedkoop verkopen is echt de allerlaatste optie.
Het is misschien geen aantrekkelijke optie... de enige laatste optie die een gemeente ambtenaar heeft is zichzelf opknopen... al het andere is bespreekbaar in moeilijke tijden.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:50 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En wat is de relatie tussen die 2?
Gemeentes zullen ambtenaren schrappen (mondjesmaat) en belastingen verhogen. Grond goedkoop verkopen is echt de allerlaatste optie.
Belastingen verhogen is niet altijd een keuze... je kan maar zoveel bloed uit een lijk krijgen.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat hoop je, erg realistisch is het niet. Gewoon belasting verhogen is veel makkelijker, zekerder en je grond kan gewoon voor hetzelfde bedrag op de balans blijven staan dus geen papieren verlies...
Als een belastingverhoging er al niet meer af kan dan heeft het zeker geen zin grond aan te bieden want dat kan dan sowieso niet betaald worden...quote:Op donderdag 16 september 2010 15:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Belastingen verhogen is niet altijd een keuze... je kan maar zoveel bloed uit een lijk krijgen.
Dat ligt eraan wat je voor de grond moet betalen, maar als je belastingen verhoogt blijft er in ieder geval minder besteedbaar inkomen over om de grond te blijven financieren. In jouw wereld gaan mensen dan hetzelfde betalen voor een kleinere woning. Nog even en iedereen woont in een kippenhok met een tophypotheek waar je je hele leven voor krom mag liggenquote:Op donderdag 16 september 2010 15:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als een belastingverhoging er al niet meer af kan dan heeft het zeker geen zin grond aan te bieden want dat kan dan sowieso niet betaald worden...
nou het zal er wel af kunen maar dan worden ze weggestemd, en het grondbedrijf is altijd de moneymaker van de gemeente geweest, dus die moet het nu weer doen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als een belastingverhoging er al niet meer af kan dan heeft het zeker geen zin grond aan te bieden want dat kan dan sowieso niet betaald worden...
En dat meer grond verkopen levert ook nog eens extra gemeentelijke belastingen opquote:Op donderdag 16 september 2010 15:42 schreef Foksnor het volgende:
[..]
nou het zal er wel af kunen maar dan worden ze weggestemd, en het grondbedrijf is altijd de moneymaker van de gemeente geweest, dus die moet het nu weer doen.
Dan maar voor 100 euro per M2 minder, dan verkoopt men gewoon wat meer grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |