abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:00:04 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84049701
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik woon er nog dus het geld gooi ik niet weg. Ik heb een maand geleden nog een prijsverlaging doorgevoerd in overleg met de makelaar maar tot op heden heeft dat ook niks uitgehaald. Nog niet eens kijkers gehad
Lager kan ik momenteel niet gaan want ik heb gewoon domweg niet meer geld beschikbaar om het verschil tussen mijn hypotheek en de prijs te overbruggen. Momenteel praat ik al over een verschil van 10.500 euro + makelaarskosten. Je zal snappen dat een dergelijke prijsverlaging voor iemand die net een woning van een ton kan bekostigen best veel geld is.
Maar heb je al een nieuwe woning? Want anders is er toch niks aan de hand. Dan blijf je rustig zitten waar je zit en steekt het absolute verschil in daling uiteindelijk in je zak.

Het is trouwens veel dragelijker om 10.000 euro tekort te hebben (dus te moeten lenen), dan om een complete hypotheek te moeten dragen. Die kosten voor die 10.000 vallen wel mee, en als je in plaats van hypotheek te betalen op je complete huis die 10.000 euro af gaat lossen ben je er zo vanaf.
The End Times are wild
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:56:12 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_84079787
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar heb je al een nieuwe woning? Want anders is er toch niks aan de hand. Dan blijf je rustig zitten waar je zit en steekt het absolute verschil in daling uiteindelijk in je zak.

Het is trouwens veel dragelijker om 10.000 euro tekort te hebben (dus te moeten lenen), dan om een complete hypotheek te moeten dragen. Die kosten voor die 10.000 vallen wel mee, en als je in plaats van hypotheek te betalen op je complete huis die 10.000 euro af gaat lossen ben je er zo vanaf.
Ik heb nog geen andere woning nee. Expres niet gedaan ivm de crisis maar ik wil natuurlijk niet nog 3 jaar wachten, als je wilt verhuizen wil je verhuizen. maargoed, ik wacht rustig af. Lenen doe ik niet, wel spaar ik intussen gewoon door
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 18 juli 2010 @ 11:42:29 #103
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84192980
213.113 huizen te koop
stabiel
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84194151
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:42 schreef Verburg_K het volgende:
213.113 huizen te koop
stabiel
Het is dan ook vakantietijd, mensen zitten nu van hun vakantie te genieten, eind augustus zullen we de teller weer zien oplopen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 18 juli 2010 @ 15:25:40 #105
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84199910
Jaap.nl is mijns inziens iets betrouwbaarder omdat de makelaars van funda huizen er regelmatig af halen om ze daarna als "nieuw" aan te prijzen. Wat zegt Jaap? Jaap zegt 253.562 Koophuizen
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 18 juli 2010 @ 15:48:27 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84200553
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
Jaap.nl is mijns inziens iets betrouwbaarder omdat de makelaars van funda huizen er regelmatig af halen om ze daarna als "nieuw" aan te prijzen.
Dit mag volgens mij tegenwoordig niet meer. Heb je een voorbeeldje?

Desalniettemin heb je op funda weinig aan het "6+ maanden", je moet op andere sites zijn om te zien dat de shit bijna 2 jaar te koop staat
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 18 juli 2010 @ 16:02:43 #107
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84200952
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

...
Heb je een voorbeeldje?

...
Nee, even geen concreet voorbeeldje want ik ben niet zo gek dat ik nu wil instappen en veel op funda kijk :-)
quote:
...
Desalniettemin heb je op funda weinig aan het "6+ maanden", je moet op andere sites zijn om te zien dat de shit bijna 2 jaar te koop staat
Dat bedoel ik dus.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84201415
quote:

[..]

Dit mag volgens mij tegenwoordig niet meer. Heb je een voorbeeldje?

Ik zie het ook af en toe, maar je valt natuurlijk door de mand omdat er meer sites zijn, hier is 1 voorbeeldje:
http://www.funda.nl/koop/(...)rtier-249/kenmerken/
vs
http://www.huizenzoeker.n(...)ier-249/details.html

Volgens mij is ie hooguit een paar weken van funda geweest, en ik durf ook niet te zeggen dat de makelaar het bewust heeft gedaan aangezien het huis pas sinds eind februari erop stond, dus zo veel nut heeft dat niet lijkt me.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:27:05 #109
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84428462
http://blog.jaap.nl/2010/(...)eer-dan-gedacht.html

Er staan op dit moment 320.000 huizen te koop!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:34:30 #110
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84430537
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:26 schreef LXIV het volgende:
Ger heeft trouwens zelf wel gezegd dat de HRA wat hem betreft 'hervormd' moet worden. Dus toch een beetje realisme.

Het probleem is niet de HRA of de discussie daarover. Het probleem is dat de Nederlandse huizenmarkt op de absolute top gefinancierd was, en dat toen de banken minder royaal werden met hun kredieten, mensen de prijzen gewoon absoluut niet meer op konden brengen.

Zag toevallig dit op de site van de DFT:

[..]

Als je met een modaal inkomen nu een hypotheek kunt krijgen van 135K, en een huis aan de onderkant van de markt kost incl. KK 220.000 euro, dan zit daar een gat van 85.000 euro. Dát is het probleem en dat gat gaat hoe dan ook gedicht worden. Of modale inkomens stijgen met 60% (onwaarschijnlijk op korte termijn), óf banken gaan weer fanta-hypotheken van 7x het bruto-inkomen verstrekken (doen ze nooit meer!), óf de prijs van een huis gaat omlaag.

De massa's die hun huizen nog steeds voor hun fantasieprijzen te koop aanbieden komen er vanzelf wel achter. Tegen 8% kosten per jaar zijn die al snel hun hele huis aan kosten kwijt voordat de oude prijzen terugkomen.

Ik denk da een inkomensstijging voor modaal ook zeker bespreekbaar is. Wanneer houden op met het pikken van een modaal salaris terwijl de top 20x zoveel krijgt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:37:31 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84430607
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En waar gaat dat monopolygeld vandaan komen dan? Wat we de komende jaren gaan zien is het verdampen van overwaarde, mensen die ruim gefinancierd zijn die vast zitten aan hun woning en partner. Nieuwbouw tegen flink lagere prijzen, tenslotte blijft er gewoon gebouwd worden. Ik hoop dat mensen een beetje op een gewilde plek zitten want voorlopig zitten ze er nog wel ;)

Voor wie is die nieuwbouw dan als iedereen op zijn plek moet blijven zitten?
and made it rain upward
pi_84431429
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:37 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Voor wie is die nieuwbouw dan als iedereen op zijn plek moet blijven zitten?

Je mag mij quoten als bron ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_84433024
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
http://blog.jaap.nl/2010/(...)eer-dan-gedacht.html

Er staan op dit moment 320.000 huizen te koop!

Dat dit kan in Nederland!
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:59:43 #114
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84433074
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je mag mij quoten als bron ;)

Dus jij alleen voor de straters. En jij denkt dat als er dan voor startersgebouwd wordt dit ineens zonder of met veel minder winst wordt gedaan en jij er dus beter van wordt?

Denk dat je gewoon een klein rothok van matige kwailiteit kan kopen. Niemand gaat iets doen waar die verliest op maakt. Een bestaande woning wortd nog wel verkocht met verlies maar een nieuw project opstarten en terwijl je weet dat het niet verkoopt....Dus wordt er dan misschien wel helemaal niet gebouwd en moet ook jij blijven zitten omdat er niets is....
and made it rain upward
pi_84433487
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:59 schreef Sjabba het volgende:

Denk dat je gewoon een klein rothok van matige kwailiteit kan kopen. Niemand gaat iets doen waar die verliest op maakt. Een bestaande woning wortd nog wel verkocht met verlies maar een nieuw project opstarten en terwijl je weet dat het niet verkoopt....Dus wordt er dan misschien wel helemaal niet gebouwd en moet ook jij blijven zitten omdat er niets is....

Pfff.... :{w

Ik ben gewoon principieel en wil 'value for money' en wens niet mee te doen met dit verdorven pyramidespel.
Altijd grappig om te zien dat mensen denken dat tegenstanders van 'het systeem' tot de minder draagkrachtigen behoren :)
Jij bent van mening dat als de prijzen van nieuwbouwwoningen dalen dit tot een verliespost leid voor de ontwikkelaar? Dat is per definitie niet waar, ik denk eerder dat ze met minder winst genoegen moeten nemen, gewoon een gezonde ontwikkeling. In een gezonde markt gaan partijen de concurrentie met elkaar aan wat leid tot lagere winstmarges of ontwikkelingen die de kostprijs reduceren om zo de marges te handhaven. Als de strijd tijdelijk echt fel word zijn partijen zelf bereid verlies te lijden als daarmee het verlies beperkt wordt en het voortbestaan van het bedrijf gered kan worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_84433712
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben gewoon principieel en wil 'value for money' en wens niet mee te doen met dit verdorven pyramidespel.
Altijd grappig om te zien dat mensen denken dat tegenstanders van 'het systeem' tot de minder draagkrachtigen behoren :)
Jij bent van mening dat als de prijzen van nieuwbouwwoningen dalen dit tot een verliespost leid voor de ontwikkelaar? Dat is per definitie niet waar, ik denk eerder dat ze met minder winst genoegen moeten nemen, gewoon een gezonde ontwikkeling. In een gezonde markt gaan partijen de concurrentie met elkaar aan wat leid tot lagere winstmarges of ontwikkelingen die de kostprijs reduceren om zo de marges te handhaven. Als de strijd tijdelijk echt fel word zijn partijen zelf bereid verlies te lijden als daarmee het verlies beperkt wordt en het voortbestaan van het bedrijf gered kan worden.

waar mensen het idee van halen dat alles maar steeds meer waard moet worden is mij een raadsel. met 'goede' huizenmarkt wordt bedoeld 1 waar de prijzen omhoog gaan. ik bedoel, wtf. economische principes zijn aan het publiek niet besteed blijkbaar.
pi_84433884
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar mensen het idee van halen dat alles maar steeds meer waard moet worden is mij een raadsel. met 'goede' huizenmarkt wordt bedoeld 1 waar de prijzen omhoog gaan. ik bedoel, wtf. economische principes zijn aan het publiek niet besteed blijkbaar.

Economische principes zijn ook aan veel economen niet besteed, misschien wel dat deel van de 'economen' die tijdens de studietijd meer oog had voor zuipen dan voor studeren :')
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:33:42 #118
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84447155
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je minder draagkracht hebt...

Een gezonde markt, zoals bedoeld was met de spoorwegen, nuts-bedrijven, telecom enz? Allemaal niet meer gereguleerd en zie de gevolgen. Niets betaalbaarder of beter... Dat zal voor de woningmarkt echt niet anders zijn hoor.
and made it rain upward
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:34:29 #119
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84447181
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Alles wordt steeds duurder, dat heet inflatie. Economische princiepes zijn jou ook vreemd...

Een goede huizenmarkt zal er gewoonweg niet komen, dat is net als verwachten dat de files wel gaan verdwijnen op termijn...
and made it rain upward
pi_84450099
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Alles wordt steeds duurder, dat heet inflatie. Economische princiepes zijn jou ook vreemd...

Een goede huizenmarkt zal er gewoonweg niet komen, dat is net als verwachten dat de files wel gaan verdwijnen op termijn...
Steeds meer waard is als in keiharde koopkracht. :7

Begrijpend lezen doen jij braaf zit af.
  zondag 25 juli 2010 @ 08:51:19 #121
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84459984
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat dit kan in Nederland!
Nou, wat me verbaasd is dat iedereen die cijfers van die makel-leugenaartjes van de NVM (Funda) toch maar blijft volgen. Ook gelooft nauwelijks iemand in de betrouwbaarheid daarvan.
  zondag 25 juli 2010 @ 08:57:51 #122
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84460002
Tada: exit fundateller, hier is de Jaapteller: Jaapteller #1: 321.982 huizen te koop
  zondag 25 juli 2010 @ 09:02:51 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84460039
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Als huizen iets meer dan 10 jaar geleden voor de helft van de prijs gebouwd konden worden, kan dat nu ook nog hoor! Moeten de betrokkenen alleen wat minder winst verwachten.
censuur :O
  zondag 25 juli 2010 @ 09:04:21 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84460046
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Een gezonde markt, zoals bedoeld was met de spoorwegen, nuts-bedrijven, telecom enz? Allemaal niet meer gereguleerd en zie de gevolgen. Niets betaalbaarder of beter... Dat zal voor de woningmarkt echt niet anders zijn hoor.
Alle door jou genoemde branches zijn nog steeds zwaar gereguleerd!
  zondag 25 juli 2010 @ 09:05:11 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84460053
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het vreemde is dat huizen ook na inflatie duurder bleven worden. Op lange termijn worden beton, bakstenen en staal namelijk ook goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')