en de deelnemerslijstquote:Acht ProTour-teams van start in Ster Elektrotoer 2010
01 JUNI 2010 - HELMOND
De Ster Elektrotoer bezit als vertrouwd de UCI-status van 2.1 wedstrijd op de Europese wielerkalender. Het startveld schurkt echter steeds dichter aan tegen het niveau van de ProTour, de hoogste internationale wielerdivisie. Naast acht ProTour-teams bestaat het peloton dat half juni door Nederland en Wallonië koerst, uit vier Pro-Continentale en drie Continentale teams van elk acht renners.
De mooiste wielerrondes bezitten alle elementaire wielerwedstrijd-elementen. Strijdend op het scherpst van de snede bepalen luttele seconden de eeuwige roem. De vierentwintigste Ster Elektrotoer biedt coureurs mogelijkheden zich te onderscheiden. Op de beruchte hellingen van Limburg en Wallonië kunnen de klassementsrenners als Richie Porte, Dario Cataldo en Jérôme Pineau uitblinken. Acht ProTour ploegen dingen naar de gele leiderstrui van Van Heeswijk Elektrotechniek. Het parcours van de 6,8 kilometer lange proloog in Gemert biedt op woensdag 16 juni de eerste mogelijkheid tot het maken van verschil.
Vanaf vrijwel de eerste editie van de Ster Elektrotoer was Jan van Heeswijk betrokken bij de wielerronde. Aanvankelijk als hoofdsponsor, later als ambassadeur. Voor de gehele organisatie van de Ster Elektrotoer was het een grote klap toen Jan van Heeswijk in maart onverwacht overleed. Ter nagedachtenis aan Van Heeswijk, die de ronde hielp groeien tot de grootse Nederlandse etappekoers wordt een extra rennersprijs uitgereikt. Na afloop van iedere etappe wordt de Jan Van Heeswijk prijs uitgereikt aan de strijdlustigste renner.
Gaat Lars Boom die proberen te winnen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
en de deelnemerslijst
http://www.sterelektrotoer.nl/index.php?page=6
Da's wel erg veel idd. Zeker na zo'n zware Giro mag je best wat rust inbouwen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 02:30 schreef DutchSL het volgende:
Richie Porte rijdt wel abnormaal veel voor zo'n jonge gast. Paris-Nice, Baskenland, Romandie, Giro, Luxemburg en Ster Elektrotoer en nog een half dozijn eendagskoersen tussendoor.
zo belangrijk lijken ze het niet te vinden, staat niet eens in het programma op hun sitequote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:44 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Gaat Lars Boom die proberen te winnen?
Wat een onzin vergelijking.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:00 schreef SuikerVuist het volgende:
http://velonews.competito(...)of-california_119551
Aan Armstrong's tweets te zien bergop:quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Op wat voor parcours was deze korte proloog?
Hij traint toch behoorlijk op explosiviteit, vraag me alleen of dat blokkerige hem niet gaat nekken in de bergen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Opvallend dat Armstrong zich tussen wat sprinters weet te wurmen.
Hoe weet je dat? Omdat ie vorig jaar van die filmpjes postte met spiertrainingen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij traint toch behoorlijk op explosiviteit, vraag me alleen of dat blokkerige hem niet gaat nekken in de bergen.
Steile heuvel in Luxemburg-stad op het eind.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:08 schreef Leatherface het volgende:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Zowel Klöden als Armstrong zijn goede tijdrijders, altijd al geweest. Zou tegengevallen zijn als ze hier geen top 10 hadden gereden, zelfs al is dit maar een voorbereidingskoers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Ericr het volgende:
Kloden ook top tien, gaat die geriatrische Shack in de Tour dan toch nog een keer vlammen? Zegt natuurlijk weinig zo'n proloog in een tweederangs rittenwedstrijd maar blijkbaar staan er aantal van Radioshack toch redelijk scherp.
Ziet er vet uitquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:55 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
En op Cyclingnews staan wat foto's:
[ afbeelding ]
Vrij steil dus inderdaad, zo te zien.
Hij ziet er vrij blokkerig uit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Omdat ie vorig jaar van die filmpjes postte met spiertrainingen?
Vette klim lijkt me dat, ook gewoon op de koersfiets he?quote:
LL Sanchez ook...quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:02 schreef Beregd het volgende:
Arroyo rijdt de tour niet, wel de vuelta. Heeft ie gelijk in.
Rosseler is aangereden door een auto, met een kleine breuk als gevolg, twittert bruyneel.
quote:Sanchez en Rosseler aangereden
Uitgegeven: 2 juni 2010 23:36
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 23:54
AMSTERDAM - Wielrenner Luis Leon Sanchez is woensdag tijdens een trainingsritje aangereden door een auto. Dat meldt de website cyclingnews.com.
De Spanjaard werd met een ambulance naar een ziekenhuis vervoerd, waar de schade bleek mee te vallen.
Sanchez heeft niets gebroken en ziet zijn deelname aan de Tour de France waarschijnlijk niet in gevaar komen.
'Niet bewegen'
Sanchez, renner van Caisse d'Epargne, was in de buurt van Murcia aan het trainen met zijn ploeggenoten Alejandro Valverde en Francisco Perez toen de auto hem raakte.
"Ik kon me aanvankelijk niet eens meer bewegen van de pijn, maar op röntgenfoto's in het ziekenhuis bleek er gelukkig niets aan de hand", zegt de voormalig winnaar van Parijs-Nice. "Het zal vooral de schrik zijn geweest."
Door de dopingschorsing van Valverde is Sanchez de beoogde kopman voor Caisse d'Epargne in de komende Tour de France. Zowel in 2008 als vorig jaar won hij een rit in 's werelds belangrijkste wielerronde.
Rosseler
De Belgische wielrenner Sébastien Rosseler heeft minder geluk. Hij is woensdag tijdens de training aangereden door een auto en heeft volgens zijn Amerikaanse werkgever RadioShack, de ploeg van kopman Lance Armstrong, een kleine breuk opgelopen in de linkerpols en enkele flinke kneuzingen aan de rechterschouder.
Rosseler zal zeker enkele weken uit de roulatie zijn. Het ongeluk gebeurde tijdens een trainingsrit tussen Luik en Tongeren.
© Novum/ANP
Dit is meer een zeer korte proloog en dan komt het ook aan op kracht. Gelet op de leeftijd van die twee geriatrische patienten van Radioshack is het dan best knap dat ze zich vooraan melden. Per jaar neemt je kracht meer af aan dan je uithoudingsvermogen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Zowel Klöden als Armstrong zijn goede tijdrijders, altijd al geweest. Zou tegengevallen zijn als ze hier geen top 10 hadden gereden, zelfs al is dit maar een voorbereidingskoers.
Wel een goed tijdrijder. Maar Phinney wordt meer een soort Cancellara, denk ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:48 schreef Ericr het volgende:
Taylor Phinney maar dat zal ook geen nieuwe Armstrong worden natuurlijk. Rijdt nu nog bij Trek-Livestrong.
Een Cancellara met een Boonen-achtige sprint.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wel een goed tijdrijder. Maar Phinney wordt meer een soort Cancellara, denk ik.
Dat denk ik ook van Cameron Meyer, Bobridge, Sergent en die andere jonge talenten van de piste.
Armstrong viel vorig jaar erg tegen in de tijdritten en ook in Californië was hij nog niet scherp, dat hij hier beter rijdt dan Klöden lijkt me niet erg slecht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Zowel Klöden als Armstrong zijn goede tijdrijders, altijd al geweest. Zou tegengevallen zijn als ze hier geen top 10 hadden gereden, zelfs al is dit maar een voorbereidingskoers.
Da's al járen zo. Ik kan me herinneren dat de eerste koers van Gert-Jan Theunisse na zijn schorsing deze ronde was, die hij won.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het contract van Andy Schleck bij Saxo loopt af, dus wie weet.
In Luxemburg hebben ze trouwens maar een matig deelnemersveld, maar net een half niveautje beter dan de Ronde van Belgie.
bron: nos.nlquote:Tour-debuut voor Boom en Tjallingii
De Rabobank-wielerploeg neemt vijf Nederlandse renners mee naar de Tour de France.
Lars Boom en Maarten Tjallingii maken hun debuut in de ronde, die op 3 juli van start gaat in Rotterdam.
De ploeg bestaat daarnaast uit Robert Gesink, Koos Moerenhout, Laurens ten Dam, de Rus Denis Mentsjov, de Spanjaarden Oscar Freire en Manuel Garate en de Duitser Grischa Niermann.
Geen twijfels meer
"Er waren geen twijfels meer en daarom is de ploeg bekendgemaakt", zei technisch directeur Erik Breukink. "Het is belangrijk dat de renners zo vroeg mogelijk weten waar ze aan toe zijn. Goed voor de voorbereiding en de hoeveelheid stress wordt tot een minimum beperkt."
Breukink leidt het Rabo-team in de Tour, Adri van Houwelingen en Frans Maassen zijn de ploegleiders. Pieter Weening en Bram Tankink houden zich als reserves paraat.
Zekerheden
Mentsjov, Gesink, Boom, Freire, Garate, Ten Dam en Niermann waren al min of meer zeker van hun selectie. Moerenhout en Tjallingii zijn erbij gekomen. Breukink: "Moerenhout is volledig hersteld van zijn luchtweginfectie en we weten wat we aan hem hebben. Hij is inzetbaar op verschillende terreinen."
"Tjallingii is een sterke teamspeler. Hij heeft vorig jaar in de Giro d'Italia laten zien wat hij allemaal kan als de situatie rond de kopman extra inzet vraagt. Maarten kan het fysiek aan."
Debutanten
Het is voor Tjallingii de derde grote rond in zijn loopbaan. In 2008 reed hij voor Silence-Lotto de Ronde van Spanje waarin hij als 58ste eindigde. Een jaar later reed hij voor Rabobank in de Giro d'Italia met de 100ste plaats als eindklassering.
Voor Boom wordt het de tweede grote ronde. In 2009 reed hij de Vuelta waarin hij zelfs een etappe wist te winnen.
Ronde van Luxemburg is ook de ronde die Armstrong direct na zijn comeback wist te winnen.Verder wel 1 van de meest internationale rondewedstrijden qua winnaars, zeker in de laatste 25 jaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's al járen zo. Ik kan me herinneren dat de eerste koers van Gert-Jan Theunisse na zijn schorsing deze ronde was, die hij won.
Dus veel zeggen doet het nog niet.
Helaas lijkt Bram me ook niet goed genoeg.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen Tankink...zal Bram niet blij mee zijn!
Als ze tijdens trainingsritten fietsen zoals de meeste toerfietsers in het heuvelland, kan ik me voorstellen dat er regelmatig een wielrenner aangereden wordtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |