abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 2 juni 2010 @ 23:17:42 #251
70532 loveli
N
pi_82262313
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:31 schreef Noukjee het volgende:
En dan gaan we morgen ook nog eens bbq'en, en ga over een maand op vakantie.. volgens mij ben ik dan nog lang niet bikini-klaar. *zucht* zie het even niet meer zitten
Wat zijn nu je lenge en gewicht en wat wil je bereiken? In een maand moet je geen kilo's af willen vallen, maar je kunt best een stuk strakker worden met de juiste voeding en voldoende beweging/sport.
crap in = crap out
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:24:44 #252
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82262733
Ik ben 1.75, ik begon zegmaar 2 weken geleden hier, toen woog ik 65 en een beetje.
Gisterochtend woog ik 63.8
Dus het gaat ook wel goed.
Maar de dagen dat het niet goed gaat, voel ik me extra klote!
Omdat ik het echt graag vol wil houden.
Mijn streef is +- 59. Ik heb niet echt een streef qua gewicht, want ik weeg liever 61 en dat het wat strakker zit allemaal, dan dat ik 59 weeg en het nog flubbert
Dus meer een streef met wanneer ik tevreden ben als ik in de spiegel kijk!
  Vis een optie? woensdag 2 juni 2010 @ 23:43:16 #253
70532 loveli
N
pi_82263878
Je gewicht is het probleem niet, dat is prima bij je lengte. Afhankelijk van je bouw hoeft er niet echt wat af, dus rustig aan. Waar ligt het probleem? Discipline met sport of discipline met eten? Ben je lid van een sportschool?

Eettip: ontbijten met havermout. Dat is een stevig calorierijk ontbijt met langzame koolhydraten. Daarmee beperk je snaaidrift en je komt er de ochtend goed mee door. Vermijd tussendoortjes als sultana, evergreen, dingen als cruesli, want suiker, suiker, suiker.
Eet gevarieerd met voldoende eiwitten en vetten. Je hersenen bestaan uit vet, dus heel slecht zal het niet voor je zijn. Vetten uit vis, avocado, olijfiolie, lijnzaad zijn goed. Eiwitten en vetten geven een verzadigingsgevoel. Vermijd snelle koolhydraten zoals witbrood, witte pasta, etc. Complexe koolhydraten (volkoren, vezels) zijn wel ok. Broodbeleg: liever kipfilet dan jam.
En voor alles geldt: balans houden.

Probeer je 200 gram groente en twee stuks fruit per dag te eten. Te veel fruit betekent te veel suikers, maar een stuk fruit is wel weer gezonder dan een liga/evergreen/snack-a-jackdinges. Vervang frisdrank en sap door thee en water.

Sporten! Bodypump is leuk en effectief (vind ik), spinnen is top, maar als je dat niet volhoudt en zumba helemaal jouw ding is, doe dat. En bij de weg, dansers hebben altijd een fantastische kont.

Je hoeft niet in een keer je hele patroon om te gooien, kijk wat haalbaar is. Het gevaar van snelle koolhydraten zit 'em in de dip erna en daarop volgende snaaidrift. En ze zijn verslavend (afhankelijk van je definitie). Je lichaam reageert op voedsel met het aanmaken van insuline om het bloedsuiker goed te houden. Als je langzame carbs eet komt er geleidelijk suiker in je bloed, de aangemaakte insuline breekt dat geleidelijk af. Eet je snelle carbs, dan komt alles in een keer in je bloed. Je lichaam verwacht een gestage instroom van suikers, maar krijgt dat niet. De aanwezige insuline verwerkt meer suiker dan fijn is, je bloedsuiker daalt. De suikerdip maakt dat je lichaam denkt dat het suiker nodig heeft en je krijgt een vreetkick om je bloedsuiker goed te krijgen.
Zo sla je meer suiker op dan je lief is (uiteindelijk in vetcellen), je suikerspiegel is niet stabiel en je krijgt geen verzadigingsgevoel. Eet je eiwiten of complexe carbs, dan heb je die aaneenschakeling niet.

Nogmaals, gooi niet in een keer radicaal alles om om er daarna achter te komen dat het wel een heel grote omschakeling is. Vermijd zoveel mogelijk troep, sport 2 of 3 keer per week (krachttraining kan ook leuk zijn) en baal niet als het niet in 1 keer lukt. Zorg er iig voor dat je weet wat je eet en waarom, kennis is macht.
/preek

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 02-06-2010 23:58:55 (minus tig tikfouten) ]
crap in = crap out
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:59:24 #254
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82264837
heel erg bedankt voor het lange duidelijke verhaal :]
Ik snap het iig wel een stuk beter met die langzame en snelle carbs.
qua eten: Voordat ik hier 2 weken geleden kwam, was ik al bezig met gezond eten. Ik eet sowieso nooit gefrituurd. Eet niet téveel zetmeel (brood/aardappels), eet ook geen liga's/evergreen e.d. tussendoor (eigenlijk helemaal geen koek) eet alleen mager vlees, veel groente, elke dag fruit.
Alleen vind het soms lastig om niet te snoepen, omdat het gewoon zo lekker is, haha!

Hoe een normale/goeie dag er bij mij uitziet;
o: 2 beschuitjes of 2 crackers met mager beleg
t: fruit
m: 2 boterhammen en mager beleg
t: fruit of magere yoghurt
a: veel groente en aardappels en/of vlees
t: Soms nog beschuitje of cracker

Qua drinken drink ik meestal thee (zonder iets of met een zoetje), dubbelfris light, cola light
qua beweging zumba ik 1x in de week, en zorg dat ik elke dag een stukje fiets en stuk loop/wandel (morgen bijvoorbeeld fietsen naar de apenheul en daar lekker rondwandelen). Is niet echt sport, maar ben iig wel aan het bewegen. Van lopen krijg je volgens mij lange slanke benen (beenspieren) heb ik gehoord/gelezen.

en meestal gaat het ook wel goed.
Maar soms, 1x in de week ofzo, neig ik gewoon zo erg naar iets slechts.
En vind het soms moeilijk om te weerstaan. Meestal lukt het ook wel, maar soms niet!

En morgen gaan we dus bbq'en en dan neem ik meestal zelfgemaakte salade (sla/komkommer/tomaat/mais/kleine asperges), fruitsalade (ananas/meloen) rode saus (wat ook beter is dan de witte) en mager vlees (wel: kip, vis, biefstuk, niet; worstjes, hamburger, spareribs, schnitzels)

Dus ik vind ook wel dat ik eigenlijk niet mag klagen en dat ik best goed bezig ben, maar soms heb je wel eens van die dagen dat je super erg baalt dat je zo'n dag hebt, omdat het juist goed ging!
Snapje? ^^
  Vis een optie? donderdag 3 juni 2010 @ 00:11:09 #255
70532 loveli
N
pi_82265439
Yup. Ik zie trouwens dat je mager eet. Vet is niet slecht. Ongezond vet is slecht (gehard plantaardig vet zoals in koekjes, kunstmatig vet zoals becel, verzadigd vet zoals te veel dierlijk vet), of te veel vet. Maar vet is essentieel voor een gezond lichaam.

En uitspatten mag best, als het maar neit elke dag is. Groot nadeel van carbs is dat het carbs eten in de hand werkt. Zo werkte ik in het verleden met gemak een lading chocola weg. Nadat ik 'netter' ging eten wat betreft snelle carbs, verdween die behoefte. Ik loop niet meer kwijlend door de supermarkt langs de toffifee, als ik een doos koop hoeft het niet meer in een keer op. Nou ja, eigenlijk toch wel.
Maar met een net eetpatroon is het makkelijker om verleidingen te weerstaan. O ja, en sporten

En pilates is geniaal voor lean muscles. Ik viel erbij in slaap.
crap in = crap out
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:15:21 #256
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82265583
oke, heel erg bedankt
weet zeker dat ik er iets aan heb!
En ik denk dat ik een DVD ga halen van zumba, zodat ik thuis in m'n kamer ook even bezig kan zijn!
Nu ga ik lekker slapen, tot morgen

trusten
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:21:32 #257
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82265796

heeft iedereen gelijk een beetje een beeld van hoe ik eruit zie
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:23:17 #258
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82265853
oké, dat is ook weer overdreven,
maar ben echt een amateur in dat soort dingen
  Vis een optie? donderdag 3 juni 2010 @ 00:24:35 #259
70532 loveli
N
pi_82265901
Je ziet er niet dik uit
crap in = crap out
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:26:54 #260
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82265988
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:24 schreef loveli het volgende:
Je ziet er niet dik uit
Ik zal wel een keer een foto posten met m'n nieuwe zomerjurkje
Ben daar nu te moe en te lui voor
  Vis een optie? donderdag 3 juni 2010 @ 00:27:35 #261
70532 loveli
N
pi_82266023
Aangezien ik toch al keihard aan het soggen ben nog even een tip. Je bent bikini-ready. Met 20 kilo erbij misschien niet, maar je krijgt over tien jaar spijt als je nu niet geniet van de zomer en je je druk gaat maken over kleine vetjes.

Op dit soort momenten mis ik BJ en haar bikini-foto's. Die was dik en happy in een bikini. Toen viel ze de helft af en was ze slank en happy in een bikini. Unhappy in een bikini zijn is zonde van de tijd.
crap in = crap out
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:20:57 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82267489
noukje wat ben je een mooi meisje!

en idd. je bent bikini-ready. laat t je niet ontnemen door een misguided idee dat je er perfect uit zou moeten zien om te mogen genieten van je lijf. ik was 25 kilo geleden ontevreden, en nu werk ik me de pleuris om er weer zo uit te zien.

geluk zit m niet in het hebben van 0 vetjes (als ik rondkijk in de eetstoorniskliniek waar ik kom voor mn obesitas dan zie ik dat maar al te goed aan de meiden die 0 vetjes hebben)
Kwak
pi_82267604
Hoi. Bijgelezen, maar omdat over 5 uur mijn wekker alweer gaat, hou ik het bij een zwaai en een "lief dat jullie zo meedenken! ". Dit weekend ga ik aan een stuk doorslapen waarschijnlijk, drukte van deze week begint wat teveel te worden.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 05:08:54 #264
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82268765
Wat zie je er leuk uit Noukjee!

En het aantal kg zegt idd niks over tevredenheid
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82269041
Goedemorgen

Leuke foto Noukjee! Volgens mij zie je er geweldig uit in bikini hoor
  donderdag 3 juni 2010 @ 07:37:51 #266
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82269130
ah erg bedankt allemaal
Ik moet idd gewoon lekker genieten van mijn eerste zomervakantie alléen met mijn vriendje weg.
En dat ga ik ook doen

Ik ga nu nog heel eventjes verder slapen,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82269223
Beuh... vannacht migraine, nu helemaal kapot . Dagje uitrusten dan maar. School gebeld, telefooncirkel gestart, en nu weer naar bed .
pi_82269274
Goedemorgen!
Hoop dat slapen nu wel gaat Razz, beterschap!
Nouk: met jouw lengte, gewicht en leuke foto ben je heus wel bikiniproof!

Ik ontbijt met een boterham pindakaas en een speculoos zo lekker! En een grote kop thee.
pi_82269953
Goedemorgen!

Nouk, ik denk zelfs dat er heel wat meisjes op het strand jaloers zullen zijn. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82270014
speculoos ja, dat is echt lekker

goedemorgen

weer op 't werk, geen zin, maar vanavond BBQ met de opleiding zin in!
Ja doei.
pi_82270521
Wauw Noukjee, wat heb je een fijn gezichtje

Gister toch nog uit eten geweest! De bijeenkomst waar de meneer een presentatie moest houden, was geannuleerd en toen stond hij me bij mijn werk op te wachten . We hebben heerlijk op een terrasje gezeten en daarna gegeten. En iets teveel wijn gedronken .

DaD, niet te lang wachten met naar de dokter gaan! Zeker als je deze week nog zware dingen moet doen... Ik was ook eigenwijs en zit 10 maanden later nog steeds met pijn. Heel erg uitkijken!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_82270782
Goedemorgen.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:28 schreef Laureline het volgende:
Pas maar op sigme! Het begint nu met de bibliotheek, en dan lijkt het allemaal nog betrekkelijk onschuldig, maar het is uiteindelijk een samenzwering om je helemaal te laten verdwijnen natuurlijk. Heb je nog een Kafka meegenomen uit de bieb om je vast in te lezen?

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: witlofsalade met ei
T: bruine boterham met philadelphia light
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt
D: groentetaart wilde spinazie met aerpels en ei

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt
D: boterham met groenteburger
S: uur sporten
pi_82270815
Phaidra, ik heb al zolang ik me kan herinneren rugpijn. . Alleen die pijnscheuten door m'n benen zijn van de laatste weken.

Wat fijn dat jullie het toch nog hebben kunnen vieren, leuk zeg. .
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:50:17 #274
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82271628
Goeiemorgen.!

@ Noukje: wat iedereen zegt. Volgens mij ben jij hardstikke bikiniproof...

@ DaD: wat Phaidra zegt!

@ Phaidra: wat DaD zegt!

Vandaag m'n zomerkleren inpakken en bedenken wat ik ga eten vanavond. De dilemma's van een werkeloze...

Maar, m'n ouders komen vanavond, en daar heb ik zin in!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82271781
Nynke, verhuis je terug naar je ouders? Ik was het alweer helemaal vergeten, maar kwam tijdens het in- en uitpakken van m'n kookboeken Mastering the Art of French Cooking tegen, die ik dubbel heb. Wilde jij die niet? Het is de tweedelige paperbackversie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')