Ik gebruik praktisch nooit koffie in een titelquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Jij hebt je modpowers gauw gebruikt om dat eruit te slopen ja.
[..]
Afgezien van buiten in de zon mijn brood opeten niet!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:24 schreef Darkwolf het volgende:
Hebben de mensjes hier nog spannende lunch plannen?
Echt, er staat nergens dat dat kopje gerold wordt... Maar als je een kopje thee bij het tv kijken hebt zet je em toch ook wel eens weg?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik lees toch echt: Kopje thee bij het (de) loempia rollen... dus de kop thee wordt gerold.
[..]
Waar staat de koffie in de titel dan?.
Hahaha, ik ook geloof ikquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je lijkt MPG wel... zijn hart pompt ook koffie rond door zijn lichaam in plaats van bloed.
Als je je kopje vasthoudt, rolt hij sowieso minder goed!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Echt, er staat nergens dat dat kopje gerold wordt... Maar als je een kopje thee bij het tv kijken hebt zet je em toch ook wel eens weg?Of heb je zulke scheidingsangst dat je je kopje niet durft los te laten?
![]()
![]()
Pas op hoor, nu raak je een gevoelige snaar denk ikquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Echt, er staat nergens dat dat kopje gerold wordt... Maar als je een kopje thee bij het tv kijken hebt zet je em toch ook wel eens weg?Of heb je zulke scheidingsangst dat je je kopje niet durft los te laten?
![]()
![]()
Nee joh, ik ben meester in het rollen met 1 handquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als je je kopje vasthoudt, rolt hij sowieso minder goed!
En het kopje thee is onderwerp, en rollen het bijbehorende werkwoord.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef Fha het volgende:
[..]
Pas op hoor, nu raak je een gevoelige snaar denk ik
En toch staat het er echt!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee joh, ik ben meester in het rollen met 1 hand
Dan nog lees ik niet dat het kopje gerold wordt
Doe een beetje voorzichtig met hem hequote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Na al die jaren therapie hoopte ik dat ie het kon hebben
![]()
Volgens mij is loempia het onderwerp en niet het kopje thee, maar het is voor mij al lang geledenquote:
Klopt...quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij is loempia het onderwerp en niet het kopje thee, maar het is voor mij al lang geledenMaar ik meende dat je de wat/wie vraag kon stellen om het onderwerp te bepalen, wat wordt er gerold? Dat is dus de loempia en niet het kopje thee. Maar nogmaals, het is lang geleden
Dus ik vind alles prima
Ik lees het in ieder geval echt anders
Overigens is dat even de verkorte weergave en niet geheel juist hier. Het kopje thee in namelijk een lijdend voorwerp en rollen het werkwoord waarvan het onderwerp niet expliciet genoemd wordt in de zin. Als je dan vraagt wie of wat wordt gerold, is dat het kopje thee, bij die loempiaquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klopt...
Wie of wat rolt? Het kopje thee.
Na het voorzetsel volgt slechts een specificering van de plek/het moment waarop het kopje thee wordt gerold.
Ah, eindelijk iemand die de spatiehint snapt!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef MPG het volgende:
Is die verrekte taalnazi nou nog niet uitgezanikt?
'Loempia rollen bij een kopje thee' vindt hij vast beter. Of 'Kopje thee bij het loempiarollen'. Al gaat hij dan vast weer klagen over het weglaten van lidwoorden, of zelfs werkwoorden.
Ik had al lang door dat jij weer gruwelijk de spellingsnazistische grammaticafetisjist uit zit te hangen ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ah, eindelijk iemand die de spatiehint snapt!
Dan kunnen we nu weer over koffie praten.quote:
Als ie nou gewoon een loempia voor me zou rollen....quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:45 schreef MPG het volgende:
Is die verrekte taalnazi nou nog niet uitgezanikt?
'Loempia rollen bij een kopje thee' vindt hij vast beter. Of 'Kopje thee bij het loempiarollen'. Al gaat hij dan vast weer klagen over het weglaten van lidwoorden, of zelfs werkwoorden.
Graag!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:49 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan kunnen we nu weer over koffie praten.
-Maggie-, Marijke, DW, willen jullie ook een bakkie?
Ik had gewoon een doodnormale, diepzinnige en serieuze discussie met Marijke over zinsontleding naar aanleiding van de interpretatieverwarring die de TT met zich meebracht!quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik had al lang door dat jij weer gruwelijk de spellingsnazistische grammaticafetisjist uit zit te hangen ja.
Je hoeft toch geen sorry te zeggen voor een TT die een boeiende, educatief verantwoorde discussie oproeptquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:48 schreef Fha het volgende:
Wat een prachtige TT heb ik gemaaktSorry allemaal
En voor mijquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:52 schreef -Maggie- het volgende:
[..]
Als ie nou gewoon een loempia voor me zou rollen....
Astu:quote:
primaquote:
Wet Tshirtquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef Ladylike het volgende:
zometeen mn auto wassen, tis heerlijk weer
Lekker, koffiequote:Op woensdag 2 juni 2010 11:49 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan kunnen we nu weer over koffie praten.
-Maggie-, Marijke, DW, willen jullie ook een bakkie?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik had gewoon een doodnormale, diepzinnige en serieuze discussie met Marijke over zinsontleding naar aanleiding van de interpretatieverwarring die de TT met zich meebracht!
[..]
Je hoeft toch geen sorry te zeggen voor een TT die een boeiende, educatief verantwoorde discussie oproept.
Yepquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:37 schreef goldfinger1963 het volgende:
wat een heerlijk weer is het vandaag
hier is geen wind te bekennenquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:44 schreef wel.o.k het volgende:
beetje veel wind maar wel lekker zonnetje
Lijkt me zooo lekker een maandaochtend op woensdagavondquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef Ladylike het volgende:
[..]
prima
vanavond is mijn maandagmorgen
oftewel: straks weer aan beginnen..
zometeen mn auto wassen, tis heerlijk weer
hier ook, maar dat komt door de shoarma van gisterenavondquote:Op woensdag 2 juni 2010 12:44 schreef wel.o.k het volgende:
beetje veel wind maar wel lekker zonnetje
whehehequote:Op woensdag 2 juni 2010 13:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
hier ook, maar dat komt door de shoarma van gisterenavond
Ja, dat is inderdaad zo belangrijk!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:00 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Lijkt me zooo lekker een maandaochtend op woensdagavond
Maar ik ben blij voor je dat je nu iets naar je zin hebt
gelukkig is het hier een fris zeewindjequote:Op woensdag 2 juni 2010 13:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
hier ook, maar dat komt door de shoarma van gisterenavond
dat is idd wel te hopen voor jequote:Op woensdag 2 juni 2010 13:03 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
gelukkig is het hier een fris zeewindje
quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:03 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
gelukkig is het hier een fris zeewindje
marcquote:
Gaan we weer hoor. SOG-Master Fha in actiequote:Op woensdag 2 juni 2010 13:11 schreef Fha het volgende:
Ik ben zeer druk met het schrijven van een stage ding, leren voor tentamen, herschrijven van paper en het ophalen van medicijnen bij de huisartsZo druk dat ik maar gewoon even dom een serie ga kijken
![]()
Heerlijk weer inderdaad
ik was eerderquote:
De dag is nog lang niet voorbij manquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan we weer hoor. SOG-Master Fha in actie
AAN HET WERK GODVERDOMME![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |