abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:59:20 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82344220
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik weet niet, heb het ooit is gehoord van een gozer die bij de KL zat en die zei dat er een oefening was waarbij je zelfs geen sigaretten mee mocht nemen....
Is dat serieus waar?
[..]

Hele kelder voorraad zowat
Is waar. Geen sigaretjes bij training KCT.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82344381
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik weet niet, heb het ooit is gehoord van een gozer die bij de KL zat en die zei dat er een oefening was waarbij je zelfs geen sigaretten mee mocht nemen....
Is dat serieus waar?
[..]

Hele kelder voorraad zowat
Niet heel taktisch, zo'n brandend peukje . Mooi richtpuntje voor een eventuele sniper enzo.

Zoiets stel ik me er dan bij voor als je geen sigaretten mee mag nemen.
pi_82344391
Ook in een gewone AMO kan het voorkomen.
Wij mochten het op de eindoefening bijvoorbeeld wel, maar het peloton dat tegelijk was opgekomen mocht het niet, het lullige was dat we de eindoefening in het begin samen draaide dus aan de ene kant van de weg zaten wij te roken en aan de andere kant zaten hun sip te zijn.

En we hoefden het niet te wagen de weg over te steken om ze wat te geven
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:10:54 #204
110987 ErwinRommel
pi_82344732
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:02 schreef EllaN het volgende:

[..]

Niet heel taktisch, zo'n brandend peukje . Mooi richtpuntje voor een eventuele sniper enzo.

Zoiets stel ik me er dan bij voor als je geen sigaretten mee mag nemen.
Nu ja, niet zozeer daarom, maar om gewoon even zonder die luxe te zijn en daarmee te leren leven.
Stukje mentale training dus.
pi_82344923
Inderdaad er bestaat ook zoiets als tactisch roken (hand ervoor houden oid)
Mentaal kun je mij er trouwens helemaal mee breken, ik wordt na 1 dag stront chagerijnig
pi_82344987
het is altijd weer grappig om te zien hoe geirriteerd de rokers worden als er niet gerookt mag worden

Noodlesoepjes gaan bij mij trouwens altijd standaard mee!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:21:10 #207
110987 ErwinRommel
pi_82345147
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:17 schreef Bouke-p het volgende:
het is altijd weer grappig om te zien hoe geirriteerd de rokers worden als er niet gerookt mag worden

Noodlesoepjes gaan bij mij trouwens altijd standaard mee!
Het is idd ff billenknijpen ja indien je verstoken bent van je sigaretjes. Weet dit uit ervaring
Maar dat werd vaak heel goed opgepakt door andere activiteiten te doen, lees, meer dan normaal je longen uit je lijf te rennen.

Ja bami-soep zat standaard in de ruza. Dat was gewoon PSU!!!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:25:04 #208
110987 ErwinRommel
pi_82345322
heh, we hadden ene gozer die op oefening letterlijk 90 kilo in zijn ruza had. De helft was de benodigde uitrusting, de rest mats.

Hij had zelfs blikken doperwten met wortel bij zich. 4 salami worsten, potjes appelmoes, zeker 10 foliepakken hamburgers, blikken bami van Susie Lee, blikken ravioli, 1 kilo oude kaas, blikken snert, blikken corned beef etc etc etc bij zich
pi_82345368
Noodles gaan mee als ik een ALT oefening heb (oefening met betrekking tot onze lichte infanterie neventaak) Weegt bijna niks en kan ik prima op leven als ik een paar dagen net de verkeerde blikken krijg (jachtschotel of de zalm)
pi_82345999
indische kip is ook ranzig, maar die jachtschotel in zakken is helemaal verschrikkelijk!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:08:00 #211
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82347279
Ik zonder sigaretten... das niet best!!
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef Remco026 het volgende:
Ook in een gewone AMO kan het voorkomen.
Wij mochten het op de eindoefening bijvoorbeeld wel, maar het peloton dat tegelijk was opgekomen mocht het niet, het lullige was dat we de eindoefening in het begin samen draaide dus aan de ene kant van de weg zaten wij te roken en aan de andere kant zaten hun sip te zijn.

En we hoefden het niet te wagen de weg over te steken om ze wat te geven
Aaah, dat is echt lullig zeg! ...
Er was eens....
pi_82347722
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:08 schreef Maitje het volgende:
Ik zonder sigaretten... das niet best!!
[..]
Ja hier nog een
Ik heb 2 jaar terug voor het laatst geprobeerd te stoppen, dat is niet leuk voor mij, maar ook zeker niet voor de mensen om me heen Ik werd op (toevallig) mijn eerste werkdag weggestuurd, mijn ouders en broertje werden helemaal gek, dus toen ben ik na 1 dag maar weer voorzichtig gaan roken

Ik ben tegenwoordig wel flink geminderd, maar op oefening komt het oude rookgedrag weer naar boven
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:52:42 #213
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82349759
..

Nou, heb nog nooit geprobeerd te stoppen, eigenlijk ook geen behoefte aan. Maar zoals morgen moet ik werken (bij mijn bijbaantje) en dan kan ik van 8 tot 12 niet roken.. .. reken maar het 1e wat ik doe als ik pauze heb is roken.. en ik merk dat hoe dichter het bij 12 uur of 17 uur komt, ik chagerijniger wordt.

Nee, dan moet je als klant niet moeilijk gaan doen ...
Er was eens....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:58:33 #214
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82350102
Ik neem nooit noodles/bami etc mee door de warerbehoefte van die krengen, wel altijd maar dan ook altijd gedroogd vlees. Ideaal voor door je snackpack of gewoon tussendoor!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82350656
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:52 schreef Maitje het volgende:
..

Nou, heb nog nooit geprobeerd te stoppen, eigenlijk ook geen behoefte aan. Maar zoals morgen moet ik werken (bij mijn bijbaantje) en dan kan ik van 8 tot 12 niet roken.. .. reken maar het 1e wat ik doe als ik pauze heb is roken.. en ik merk dat hoe dichter het bij 12 uur of 17 uur komt, ik chagerijniger wordt.

Nee, dan moet je als klant niet moeilijk gaan doen ...
De behoefte om te stoppen met roken sinds ik bij defensie zit is bij mij ook helemaal weg. Helemaal zoals ik al zei op oefening, dan rook ik mezelf dood Ook als er, zoals best wel vaak gebeurd, niks te doen is op de kazerne ga je meer roken uit verveling.

Toen ik zelf nog in de supermarkt werkte was het voor mij ook lastig om niet te roken tot mijn pauze, dus daar ga je dingen op verzinnen

@Rave: Gedroogd vlees ben ik geen fan van En noodles zijn prima te gebruiken als snack, dus zonder ze te koken
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:16:41 #216
168777 Rave_NL
pi_82350994
Over wat voor noodles heb jij dan?
pi_82351033
Gewoon die blokken harde noodles in een zakje die zacht worden als je ze in kokend water legt
pi_82352167
Roken
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:50:45 #219
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82352488
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef EllaN het volgende:
Roken
Bere-handig om te roken. Rokers horen meer van wat er in de organisatie leeft dan niet-rokers: heel veel leidinggevenden roken zelf ook, en bespreken dingen in de rokersruimten (of buiten bij de andere rokers).

Een aanrader!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:54:40 #220
168777 Rave_NL
pi_82352633
Rokers zijn de kanker van de maatschappij.

En remco, jij breekt die blokken dus af en legt ze in je mond om ze te weken?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:59:45 #221
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82352827
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef Rave_NL het volgende:
Rokers zijn de kanker van de maatschappij.
Ja, filerijders (lekker tussen de vrachtwagens!) gelukkig niet, en koken met esbit en dergelijke troep is ook volstrekt ongevaarlijk
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_82353024
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bere-handig om te roken. Rokers horen meer van wat er in de organisatie leeft dan niet-rokers: heel veel leidinggevenden roken zelf ook, en bespreken dingen in de rokersruimten (of buiten bij de andere rokers).

Een aanrader!
Wat ik lees: " Rokers roddelen meer". ..
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08:15 #223
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82353176
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef EllaN het volgende:

[..]

Wat ik lees: " Rokers roddelen meer". ..
Als jij dat zo wilt lezen zegt het waarschijnlijk meer over hoe je zelf bent
- Privacy Matters
pi_82354230
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als jij dat zo wilt lezen zegt het waarschijnlijk meer over hoe je zelf bent
Waarschijnlijk heb je gelijk . Ik snap het beginnen aan zo'n verslavende en ongezonde gewoonte gewoon niet goed. Heb ook even lopen googlen over jouw bewering dat heel veel leidinggevenden roken, maar heb nog niets kunnen vinden, dus daar zal ik je maar op je ervaring en woord op moeten geloven.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 01:31:35 #225
110987 ErwinRommel
pi_82355383
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:54 schreef Rave_NL het volgende:

En remco, jij breekt die blokken dus af en legt ze in je mond om ze te weken?
Laat ik ff voor Remco spreken, bij de KL voorzien ze je tenminste wel van vers drinkwater

Nee zonder gekheid, bami-soep is naast een drank ook iets substantiefs in je pens. Dus geen verspilling van je water in veldfles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')