http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobraquote:De hoofdtaak van de Cobra was het verlenen van helikopter Close Air Support (CAS), het escorteren van transport helikopters en grondkonvooien, het verrichten van gewapende verkenning, het doen van helikopter air-to-air aanvallen, anti-ship operaties en de coördinatie van fixed wing CAS, artillerie, mortier en kanonvuur inzet.
De Cobra was jarenlang de enige westelijke aanvalshelikopter met air-air en anti-radar capaciteiten.
De vlieger in de achterste stoel vloog het toestel en de voorste man bediende de wapensystemen. Hij had voor noodgevallen wel de beschikking over een extra besturingseenheid.
dankje!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja: Voor noodgevallen
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobra
Ja, de AH-64 is eigenlijk de opvolger van de Cobra.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Internetheld het volgende:
[..]
dankje!
maar dat ding is toch al behoorlijk verouderd ten opzichte van de AH-64?
De cobra is eigenlijk gewoon een huey met bewapening.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Internetheld het volgende:
[..]
dankje!
maar dat ding is toch al behoorlijk verouderd ten opzichte van de AH-64?
Onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:38 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
De cobra is eigenlijk gewoon een huey met bewapening.
Nee hoor. Volgens mij is de Cobra net een Huey, ziet er alleen iets anders uit. En nee, niet sarcastisch bedoeld, maar serieus.quote:
wikipedia.quote:The AH-1 Cobra (company designation: Bell 209) is a two-bladed, single engine attack helicopter manufactured by Bell. It shares a common engine, transmission and rotor system with the older UH-1 Iroquois. The AH-1 is also referred to as the HueyCobra or Snake.
Uhh de UH-1 en de AH-1 zijn in principe dezelfde heli's hoor (de originele modellen dan). Hij werd niet voor niks de HueyCobra genoemd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:40 schreef Bolter het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
Een huey met bewapening waren de Huey gunships.
Dit is een specifiek ontworpen attack heli. En over dat verouderd zijn..mwah, check de AH-1Z
Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt mij sterk dat dat alleen voor noodgevallen is. Het is harstikke normaal dat helikopters dubbele besturing hebben.
Hoe het bij de Cobra precies zit weet ik niet, maar wat normaal is, is dat beide vliegers elkaars taken kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?
En dat de schutter zich alleen in het geval dat de piloot niet meer kan vliegen zélf vliegt?
Ja maar om nou te zeggen dat de copiloot in geval van nood de helikopter kan besturen....er zit gewoon een set flightcontrols voorin en dat heeft niks met noodgevallen te maken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?
En dat de schutter zich alleen in het geval dat de piloot niet meer kan vliegen zélf vliegt?
Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe het bij de Cobra precies zit weet ik niet, maar wat normaal is, is dat beide vliegers elkaars taken kunnen uitvoeren.
ja.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?
de piloot heeft toch geen wapensysteem?quote:
Geen idee hoe dat bij de Cobra werkt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Internetheld het volgende:
[..]
de piloot heeft toch geen wapensysteem?
Lijkt mij meer dan logisch.quote:en heeft de schutter dus ook de vliegopleiding gedaan?
Neuh, die vertrouwd op de "helicopters-for-dummies"-guide onder z'n schietstoel...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Internetheld het volgende:
en heeft de schutter dus ook de vliegopleiding gedaan?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Neuh, die vertrouwd op de "helicopters-for-dummies"-guide onder z'n schietstoel...
Het is meer een kwestie van vermoeidheid, bij een wat ouder type helikopter, dus zonder automatische piloot, ben je na een half uur vliegen wel toe aan even een pauze. Je moet continue met de pedalen, knuppel en gashendel spelen om zo'n ding in de lucht te houden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?
Raar dat het in verleden tijd staat. Ding is nog volop in gebruik bij bijvoorbeeld USMC.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja: Voor noodgevallen
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobra
Neuh.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van vermoeidheid, bij een wat ouder type helikopter, dus zonder automatische piloot, ben je na een half uur vliegen wel toe aan even een pauze. Je moet continue met de pedalen, knuppel en gashendel spelen om zo'n ding in de lucht te houden.
jij raakt verveeld met een paar hellfire raketten een een gatling gun onder je neus? nou nouquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Neuh.
Dat valt harstikke mee hoor. Natuurlijk, je moet veel meer sturen dan een fixed wing, maar het is niet zo dat het vermoeiend is. Vermoeid raak je misschien na 4 uur, maar dan ben je al eerder verveeld denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |