abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82198735
klopt het dat in de cobra heli ook de schutter nog een back-up besturing heeft voor het besturen van de heli? of heeft alleen de piloot dat?
Ik Ben Stoer!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:58:05 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82198875
tvp
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:00:30 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82198966
Ja: Voor noodgevallen
quote:
De hoofdtaak van de Cobra was het verlenen van helikopter Close Air Support (CAS), het escorteren van transport helikopters en grondkonvooien, het verrichten van gewapende verkenning, het doen van helikopter air-to-air aanvallen, anti-ship operaties en de coördinatie van fixed wing CAS, artillerie, mortier en kanonvuur inzet.

De Cobra was jarenlang de enige westelijke aanvalshelikopter met air-air en anti-radar capaciteiten.

De vlieger in de achterste stoel vloog het toestel en de voorste man bediende de wapensystemen. Hij had voor noodgevallen wel de beschikking over een extra besturingseenheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobra
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82199029
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja: Voor noodgevallen
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobra
dankje!

maar dat ding is toch al behoorlijk verouderd ten opzichte van de AH-64?
Ik Ben Stoer!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:03:06 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82199069
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Internetheld het volgende:

[..]

dankje!

maar dat ding is toch al behoorlijk verouderd ten opzichte van de AH-64?
Ja, de AH-64 is eigenlijk de opvolger van de Cobra.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82200186
Lijkt mij sterk dat dat alleen voor noodgevallen is. Het is harstikke normaal dat helikopters dubbele besturing hebben.
pi_82200383
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef Internetheld het volgende:

[..]

dankje!

maar dat ding is toch al behoorlijk verouderd ten opzichte van de AH-64?
De cobra is eigenlijk gewoon een huey met bewapening.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:40:42 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_82200476
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:38 schreef kanmenietschelen het volgende:

[..]

De cobra is eigenlijk gewoon een huey met bewapening.
Onzin natuurlijk.

Een huey met bewapening waren de Huey gunships.
Dit is een specifiek ontworpen attack heli. En over dat verouderd zijn..mwah, check de AH-1Z
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_82200555
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:40 schreef Bolter het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
Nee hoor. Volgens mij is de Cobra net een Huey, ziet er alleen iets anders uit. En nee, niet sarcastisch bedoeld, maar serieus.
pi_82200724
quote:
The AH-1 Cobra (company designation: Bell 209) is a two-bladed, single engine attack helicopter manufactured by Bell. It shares a common engine, transmission and rotor system with the older UH-1 Iroquois. The AH-1 is also referred to as the HueyCobra or Snake.
wikipedia.
pi_82200729
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:40 schreef Bolter het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.

Een huey met bewapening waren de Huey gunships.
Dit is een specifiek ontworpen attack heli. En over dat verouderd zijn..mwah, check de AH-1Z
Uhh de UH-1 en de AH-1 zijn in principe dezelfde heli's hoor (de originele modellen dan). Hij werd niet voor niks de HueyCobra genoemd.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:47:31 #12
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82200761
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt mij sterk dat dat alleen voor noodgevallen is. Het is harstikke normaal dat helikopters dubbele besturing hebben.
Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?

En dat de schutter zich alleen in het geval dat de piloot niet meer kan vliegen zélf vliegt?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82200895
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?

En dat de schutter zich alleen in het geval dat de piloot niet meer kan vliegen zélf vliegt?
Hoe het bij de Cobra precies zit weet ik niet, maar wat normaal is, is dat beide vliegers elkaars taken kunnen uitvoeren.
pi_82200970
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nou heb ik de balle verstand van helikopters, maar is het niet hartstikke normaal dat de piloot zich met vliegen en de schutter zich met schieten bezig houdt?

En dat de schutter zich alleen in het geval dat de piloot niet meer kan vliegen zélf vliegt?
Ja maar om nou te zeggen dat de copiloot in geval van nood de helikopter kan besturen....er zit gewoon een set flightcontrols voorin en dat heeft niks met noodgevallen te maken.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:53:28 #15
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82201017
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:50 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hoe het bij de Cobra precies zit weet ik niet, maar wat normaal is, is dat beide vliegers elkaars taken kunnen uitvoeren.
Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82201537
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?
ja.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:09:33 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82201701
Ideaal.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82202825
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

ja.
de piloot heeft toch geen wapensysteem?


en heeft de schutter dus ook de vliegopleiding gedaan?
Ik Ben Stoer!
pi_82202969
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Internetheld het volgende:

[..]

de piloot heeft toch geen wapensysteem?
Geen idee hoe dat bij de Cobra werkt.
quote:
en heeft de schutter dus ook de vliegopleiding gedaan?
Lijkt mij meer dan logisch.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:38:46 #20
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82203228
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Internetheld het volgende:
en heeft de schutter dus ook de vliegopleiding gedaan?
Neuh, die vertrouwd op de "helicopters-for-dummies"-guide onder z'n schietstoel...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:10:33 #21
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82204831
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:38 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Neuh, die vertrouwd op de "helicopters-for-dummies"-guide onder z'n schietstoel...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_82205041
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dus halverwege kunnen ze van taak wisselen als de één geen zin meer heeft om verder te vliegen?
Het is meer een kwestie van vermoeidheid, bij een wat ouder type helikopter, dus zonder automatische piloot, ben je na een half uur vliegen wel toe aan even een pauze. Je moet continue met de pedalen, knuppel en gashendel spelen om zo'n ding in de lucht te houden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:16:29 #23
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82205120
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja: Voor noodgevallen
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/AH-1_Cobra
Raar dat het in verleden tijd staat. Ding is nog volop in gebruik bij bijvoorbeeld USMC.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82205147
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het is meer een kwestie van vermoeidheid, bij een wat ouder type helikopter, dus zonder automatische piloot, ben je na een half uur vliegen wel toe aan even een pauze. Je moet continue met de pedalen, knuppel en gashendel spelen om zo'n ding in de lucht te houden.
Neuh.

Dat valt harstikke mee hoor. Natuurlijk, je moet veel meer sturen dan een fixed wing, maar het is niet zo dat het vermoeiend is. Vermoeid raak je misschien na 4 uur, maar dan ben je al eerder verveeld denk ik

[ Bericht 5% gewijzigd door Lightning_NL op 01-06-2010 20:23:31 ]
pi_82206489
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Neuh.

Dat valt harstikke mee hoor. Natuurlijk, je moet veel meer sturen dan een fixed wing, maar het is niet zo dat het vermoeiend is. Vermoeid raak je misschien na 4 uur, maar dan ben je al eerder verveeld denk ik
jij raakt verveeld met een paar hellfire raketten een een gatling gun onder je neus? nou nou
Ik Ben Stoer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')