Ik kan met mijn msn nog wel op internet, maar niet meer via de browser naar een website toegaan.En zo af en toe krijg ik ook gewoon een speedtouch scherm te zien waar het in staat dat de dns het niet doet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:41 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat, wat gebeurd er precies ?
Hoe weet je dat het de DNS is ?
En connecten naar een site op ip adres gaat wel goed?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan met mijn msn nog wel op internet, maar niet meer via de browser naar een website toegaan.En zo af en toe krijg ik ook gewoon een speedtouch scherm te zien waar het in staat dat de dns het niet doet.
Euh, windows 2003 en de site graait updates bij elkaar van werkstations en verzend deze naar een andere server toe. Draait in totaal 30 minuten per uur intensief.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
Wat draait er op de servers?
browser kan geen sites meer bereiken, msn werkt nog wel.quote:Wat gebeurd er wanneer de DNS eruit klapt?
Geen internet meer of iets anders?
Jup, mijn mail is namelijk gewoon een ipadres en dat is werkelijk het enige dat ik dan nog wel kan bereikenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En connecten naar een site op ip adres gaat wel goed?
Lijkt me niet logisch? Want waarom doet ie het bij MAC wel en bij Windows niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:45 schreef mikieu het volgende:
Router stuk. Denk ik, ik had dit ook en heb gewoon een nieuwe gekocht
Ik had laatst een lekke band en heb een nieuwe auto gekocht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:45 schreef mikieu het volgende:
Ja lekkere vergelijkingquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik had laatst een lekke band en heb een nieuwe auto gekocht.
Zo vreemd is dat toch niet, doe ik ook regelamtigquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Ik had laatst een lekke band en heb een nieuwe auto gekocht.
Waarom werkt het vanaf die Mac dan wel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:45 schreef mikieu het volgende:
Wat gebeurd er wanneer je eerst die window pc's/laptops aan zet en dan pas de mac's??quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Lijkt me niet logisch? Want waarom doet ie het bij MAC wel en bij Windows niet?
Mjah, dat is zegmaar geen optiequote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:51 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Waarom werkt het vanaf die Mac dan wel?
Oplossing, koop een mac
Mjah euhm, dat laatste ga ik niet over en bemoei ik me niet meequote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:54 schreef Buschetta het volgende:
ip is gecapped waarschijnlijk of MAC herkenning/rule
Trouwens niet om het een of ander maar 2 Windows servers ? Hoop dat je die dingen niet 24/7 aanhebt want dat is pure stroomverspilling (lees natuurschade). Als het voor een site is plaats die dan bij een hoster of op een thinclient ofzo
Haha snapt ikquote:
Zou ook kunnen, kijk eens wat er gebeurd als je een paar van de werkende machines uit zet en dan weer gaat proberen met de machines die een probleem hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:54 schreef Buschetta het volgende:
Trouwens niet om het een of ander maar 2 Windows servers ? Hoop dat je die dingen niet 24/7 aanhebt want dat is pure stroomverspilling (lees natuurschade). Als het voor een site is plaats die dan bij een hoster of op een thinclient ofzo
Hmm, welleens gekeken naar het stroomgebruik van een IDLE thuis servertje?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:54 schreef Buschetta het volgende:
Voor jou is het kloten omdat je er geen hol van begrijpt, de vergelijking snap je ook nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja lekkere vergelijking![]()
Succes met verder kloten dan.
Euhm, als de MAC's uit zijn knalt het internet er alsnog uit als wij (ik + partner = windows) er mee werken. Als de schoonouders er met MAC mee werken dan knalt het er niet uit. De servers staan 24/7 aan op het moment, maar niet altijd. Toen ze niet aan stonden knalde het internet er minder uit, maar nog steeds wel met enige regelmaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:56 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, kijk eens wat er gebeurd als je een paar van de werkende machines uit zet en dan weer gaat proberen met de machines die een probleem hebben.
Niets interessants. iig niets wat met het netwerk te maken heeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:00 schreef genakt het volgende:
wat staat er in de logboeken van je server ?
10.0.0.1 = server ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Niets interessants. iig niets wat met het netwerk te maken heeft.
Hmm,quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Euhm, als de MAC's uit zijn knalt het internet er alsnog uit als wij (ik + partner = windows) er mee werken. Als de schoonouders er met MAC mee werken dan knalt het er niet uit. De servers staan 24/7 aan op het moment, maar niet altijd. Toen ze niet aan stonden knalde het internet er minder uit, maar nog steeds wel met enige regelmaat.
edit: ping loopt![]()
Probleem is dat veel mensen afgedankt P3 kasten hebben draaien met die niet echt energieefficient zijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:57 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Hmm, welleens gekeken naar het stroomgebruik van een IDLE thuis servertje?
Dat is te verwaarloozen, kijke voor de gein eens naar het gebruik van je stofzuiger!
Al mag Server eigenaar mij best PM'en om wat hosted Virtual Servers te bespreken ;P
wij 2 idd. En dat irriteert redelijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Hmm,
Is dit alleen als jullie alle 2 tegelijk eruit knallen?
Als dat zo is. kan je dan het volgende doen op bijde computers:
Klik start
klik uitvoeren
typ in: cmd
Type in zwarte doos: systeminfo >> c:\systeminfo.txt
Quote bijde systeminfo.txt's (die je dan terug kan vinden in c:\) onder een spoiler zodat topic niet te groot worden.
Thanks.
Terwijl pc opstart. Weet je van wie je de DHCP draaid? modem/router of Server?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef Puala het volgende:
[..]
wij 2 idd. En dat irriteert redelijk![]()
* Puala andere pc opstarten gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pc partner:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee weet ik niet. Loop wel ff naar de server toe om te kijken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Bverschoor het volgende:
[..]
Terwijl pc opstart. Weet je van wie je de DHCP draaid? modem/router of Server?
Is geen oplossing.. Hebben we al geprobeerd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 02:44 schreef folie het volgende:
Als het al geopperd is lees ik er volledig overheen...
Maar waarom niet gewoon je IP en DNS hard instellen op de pc's die problemen geven?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:25 schreef Knarf het volgende:
ipv6 eens overal uitzetten? Misschien dat je router daarvan in de war raakt.
Dan weten we toch nogsteeds niet waarom deze 2 pc's problemen geven?quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:40 schreef dujour het volgende:
Probeer anders eens de dns servers van Google in te stellen op de clients.
En gewoon ip laten staan
Ip dns google:
8.8.4.4
8.8.8.8
Die staat al uitquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:34 schreef slashyou het volgende:
in ieder geval DHCP op de servers uitzetten.
dan zou hij het altijd moeten doen, bedraad of draadloosquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
Staat er niks raars in het Hosts bestand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |