Het was dan ook maar een grapje, want natuurlijk is Iran heel erg als het op mensenrechten aankomt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen denk ik dat haar arrestatie meer stof doet opwaaien dan bv die van jou of mij.
@Disana, idd dat was heus niet uit de goedheid van hun hart.
natuurlijk ... wat is het anders!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Disana het volgende:
Naftaniel ziet een coalitie tussen links en moslimfundamentalisten.
Ja hoor, het is weer een samenzwering tegen Israël.
Tuurlijk, hoe moeten ze dit anders goedpraten?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:50 schreef Disana het volgende:
Naftaniel ziet een coalitie tussen links en moslimfundamentalisten.
Ja hoor, het is weer een samenzwering tegen Israël.
ook meer stof dan die 9 tot 19 doden?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen denk ik dat haar arrestatie meer stof doet opwaaien dan bv die van jou of mij.
Palestina zoals jij het hier voorstelt bestaat niet, er zijn enkel 2 geografisch en boven politiek verwijderde gebieden waar de P.A. enerzijds en Hamas anderzijds beschikking hebben over territorium, niet over zee.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:56 schreef Madridista het volgende:
Geen enkel land heeft zomaar het recht willekeurige schepen te stoppen die niet naar hun land varen. Dus ook Israel niet. Palestina is immers niet van Israel.
Tenzij er wordt verwezen naar de blokkade van Gaza. Enkel erkend door Israel.
Echter, in ogen van de rest van de wereld is er helemaal geen spraak van een blokkade, deze wordt niet erkend.
En dus heeft Israel niks te zeggen over wat wel en niet mag. En al helemaal niet het recht om te bepalen of er schepen naar Gaza varen.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was dan ook maar een grapje, want natuurlijk is Iran heel erg als het op mensenrechten aankomt.
Als hij nu gaat roepen dat het een complot tegen Israël is dan is het in de praktijk een beetje een wassen neus.quote:De stichting heeft vier hoofddoelen:
Het versterken van de betrekkingen Israël en Nederland (en de Europese Unie)
Het bieden van een platform voor de vreedzame en harmonieuze ontwikkeling van de relaties tussen Israël en de Arabische wereld
Het vergroten en verdiepen van de kennis over Israël en zijn inwoners
Het bestrijden van racisme, vreemdelingenhaat en antisemitisme met democratische middelen.
CIDI werkt aan zijn doelstellingen door onderzoek, publicaties en het organiseren van bijeenkomsten.
Het CIDI brengt elk jaar een rapportage met een overzicht van meldingen van antisemitische incidenten. De gegevens komen van meldingen bij zowel het CIDI zelf, als bij andere organisaties, waaronder (maar niet alleen) het Meldpunt Discriminatie Internet en de regiopolitie Amsterdam-Amstelland. De rapporten zijn te downloaden van de website van het CIDI.
Door de Nederlandse media wordt CIDI, meestal in de persoon van directeur Ronny Naftaniel, regelmatig gevraagd om commentaar te geven bij onderwerpen die Israël of de joodse gemeenschap betreffen. De stichting zegt zich achter de totstandkoming van een Palestijnse staat te stellen die in vrede naast Israël leeft.
Is ook zo, het Hooggerechtshof is een instituut die al vele besluiten van de Knesset/regering heeft teruggedraaid omdat deze niet voldeden aan de beginselen die in de Israelische wet voorgeschreven staan. Daarnaast is hij onafhankelijk van de democratie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:56 schreef Disana het volgende:
Naftanael vindt dat het Hooggerechtshof in Israël altijd hoogst onafhankelijk is geweest en daarom het onderzoek naar deze affaire wel kan doen.
Nee, dat denk ik ook niet, dat het meer stof doet opwaaien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook meer stof dan die 9 tot 19 doden?
mosterd na de maaltijd at this point
Dat klopt, ik denk trouwens dat je onafhankelijk van de staat bedoelt? Vanwege de democratie is er namelijk zo'n hooggerechtshof.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:59 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Is ook zo, het Hooggerechtshof is een instituut die al vele besluiten van de Knesset/regering heeft teruggedraaid omdat deze niet voldeden aan de beginselen die in de Israelische wet voorgeschreven staan. Daarnaast is hij onafhankelijk van de democratie.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel heeft niet zoveel problemen met het vastzetten van nobelprijs voor de vrede winnaars!!Dat was dan ook een bijzonder vredelievend persoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het schijnt dat Mladic dit jaar ook meedingt naar een hoge klassering.
Ik bedoelde dat de democratie geen invloed heeft met wetvorming op het Hooggerechtshof. Eigenlijk net Nederland dus. Het Hooggerechtshof kan iedere wet nietig verklaren, als zij vindt dat een wet de grondbeginselen van Israel schendt. Het hof daaro is vooral voor rechtse regeringen bijzonder vervelend. Goed voor de continuiteit, niet voor het democratisch gehalte.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, ik denk trouwens dat je onafhankelijk van de staat bedoelt? Vanwege de democratie is er namelijk zo'n hooggerechtshof.
Ik denk dat het voor de beeldvorming wel essentieel is om niet alleen door hen het onderzoek te laten doen.
beide stellingen kloppen niet hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Dat was dan ook een bijzonder vredelievend persoon. Het schijnt dat Mladic dit jaar ook meedingt naar een hoge klassering.
Over die nieuwe boot die vermoedelijk ook aangehouden zal wordenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Zitten we nog in die boot of zijn we al uitgestapt?
Waar gaat het nu ineens over?
Ik moest lachen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Over die nieuwe boot die vermoedelijk ook aangehouden zal worden
Terecht natuurlijk, de nobelprijs voor de vrede is ook maar een politiek instrument.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
beide stellingen kloppen niet hoor
punt was dat die nobelprijs an sich Israel niet zo heel veel kan boeien
Zie jij ergens ter wereld mensen protesteren tegen de mensenrechtenactivisten met hun buizen? Wordt wakker ouwe.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:33 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu wel slim genoeg zijn om de stalen buizen overboord te gooien ipv inhakken op gewapende commando's..
Veel kans maken ze er ook niet op, hij wordt namelijk postuum uitgereikt en het is nogal makkelijk schieten op Israelische vredestichters.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef sp3c het volgende:
punt was dat die nobelprijs an sich Israel niet zo heel veel kan boeien
Ook goed om dat te controleren toch? Als er wetten worden aangenomen die tegen de grondwet in gaan dan krijg je een zooitje, dan is er juist niets meer over van de democratie, die valt en staat imo met het respecteren van de grondwet. *Een beetje off-topic.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:05 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de democratie geen invloed heeft met wetvorming op het Hooggerechtshof. Eigenlijk net Nederland dus. Het Hooggerechtshof kan iedere wet nietig verklaren, als zij vindt dat een wet de grondbeginselen van Israel schendt. Het hof daaro is vooral voor rechtse regeringen bijzonder vervelend. Goed voor de continuiteit, niet voor het democratisch gehalte.
Dat is vreemd, hoezo kunnen ze dat niet bevestigen?quote:Door: Novum, Vernieuwd: 1-6-2010
Vier Turken gedood bij raid Israël
(Novum/AP) - Bij de Israëlische commandoraid op een konvooi schepen met hulpgoederen voor Gaza zijn vier Turkse burgers om het leven gekomen. Dit heeft het Turkse ministerie van buitenlandse zaken dinsdag bekendgemaakt.
In totaal vielen er negen doden bij de aanval. Over de identiteit van de overige vijf doden bestaat nog geen zekerheid, maar vernoedelijk gaat het ook hierbij om Turken.
Ja, want protestanten zijn allemaal hyperintelligente, hoogopgeleide nette Heeren die volledig objectief en vooral niet vanwege een 1400 jaar oud fabeltje een fatsoenlijk protest houden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:14 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Zie jij ergens ter wereld mensen protesteren tegen de mensenrechtenactivisten met hun buizen? Wordt wakker ouwe.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Over die nieuwe boot die vermoedelijk ook aangehouden zal worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |