En zo moet het ook (wat mij betreft).. Niets persoonlijks.. Wel een "kwinkslag" of een "pesterijtje" maar toch niets persoonlijksquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:35 schreef eriksd het volgende:
Het gaat met pieken en dalen. Soms vechten we elkaar de tent uit, en daarna lachen we erom.
En een andere groep gepeildenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andere peilmethoden, andere correctiemethoden.
Dat komt door de peilmethoden. De Hond doet het louter via internet. Krijg je een andere poule met mensen door. Zijn steekproef wisselt ook met de week. De ene keer laat die zijn stem horen, de andere keer die weer. Hij is afhankelijk van wie zich meldt, de andere peilers zijn dat niet. Die gaan, populair gezegd, naar de mensen toe terwijl de hond in zijn leunstoel blijft zitten. Daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij en vind ik niet zonder risico's (afgezien of het een representatieve steekproef betreft) maar daar is dit topic niet voor.quote:
M.a.w. de Hond en/of de mensen van Synovate zitten een potje te jokken als ze zeggen dat hun steekproef representatief genoeg is .... 1 van de 2 moet het verkeerd hebben gedaan lijkt me.quote:
Zou ze weer gevangenisdirecteur worden?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Met 0,1% van de stemmen in de politieke barometer lijkt de kans op 1 zetel voor TON wel erg klein, wat zal Verdonk na 9 juni gaan doen?
Ik zou niet weten waarom D66 geen deel zou uitmaken van de coalitie dan, tenzij ze nogmaals een kamikaze-actie á la Ageeth Telleman gepland hebben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik zit net te denken: stel dat het VVD-PvdA-GroenLinks wordt ... dat zou wel een ontzettende sneer zijn richting D66... hoe moeten die oppositie voeren tegen zo'n coalitie?
Mits er goed geteld wordt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:12 schreef waht het volgende:
Uiteindelijk is de daadwerkelijke verkiezing de beste peiling.
Inderdaad, maar daar hebben we mensen als jij voor!quote:
Zou kunnen dat PvdA en VVD met GL erbij al een meerderheid hebben en D66 niet nodig is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:13 schreef freako het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom D66 geen deel zou uitmaken van de coalitie dan, tenzij ze nogmaals een kamikaze-actie á la Ageeth Telleman gepland hebben.
Maar ik denk dat de VVD liever D66 erbij heeft dan GL. En als ze de grootste worden hebben zij het voor het zeggen volgens mij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zou kunnen dat PvdA en VVD met GL erbij al een meerderheid hebben en D66 niet nodig is.
Als het relatief eenvoudig is om een extra partij in de coalitie te trekken, zoals in dit geval, zou ik het doen. Dan is je meerderheid wat groter, en je biedt de fracties D66 of GroenLinks nog eens de kans om tegen een bepaald voorstel te stemmen zonder meteen een kabinetscrisis te riskeren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zou kunnen dat PvdA en VVD met GL erbij al een meerderheid hebben en D66 niet nodig is.
dat is waar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:27 schreef freako het volgende:
[..]
Als het relatief eenvoudig is om een extra partij in de coalitie te trekken, zoals in dit geval, zou ik het doen. Dan is je meerderheid wat groter, en je biedt de fracties D66 of GroenLinks nog eens de kans om tegen een bepaald voorstel te stemmen zonder meteen een kabinetscrisis te riskeren.
Meer mensen die zeggen niet te gaan stemmen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:37 schreef Ascendancy het volgende:
Die peilingen klopt ook niet veel van.
Hoe kan de SGP nu opeens 0.4% gestegen zijn.
Tja, ik kan daar best iets van snappen. De SGP profileert zich ook, met een nieuwe lijsttrekker. Die heeft gisterenavond nog keurig zijn plicht in de EO-talkshow gedaan door het voor Israël op te nemen. Dat soort dingen wordt door de christen-kiezer gewaardeerd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:37 schreef Ascendancy het volgende:
Die peilingen klopt ook niet veel van. Hoe kan de SGP nu opeens 0.4% gestegen zijn.![]()
Ik denk dat er weinig mensen zweven tussen CU en SGP.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:44 schreef Boldface het volgende:
[..]
Tja, ik kan daar best iets van snappen. De SGP profileert zich ook, met een nieuwe lijsttrekker. Die heeft gisterenavond nog keurig zijn plicht in de EO-talkshow gedaan door het voor Israël op te nemen. Dat soort dingen wordt door de christen-kiezer gewaardeerd.
Als het maar een vrouw is danquote:Op woensdag 2 juni 2010 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou het erg leuk vinden als SGP er een zetel bij krijgt in de kamer.
Zegt de man die overheidsdwang verafschuwt. Maar dwang in de private sfeer vindt meneer prima. Bleghquote:Op woensdag 2 juni 2010 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou het erg leuk vinden als SGP er een zetel bij krijgt in de kamer.
Alle peilers zijn afhankelijk van mensen die zich, al dan niet op eigen verzoek, aanmelden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij is afhankelijk van wie zich meldt, de andere peilers zijn dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |