Dit dus, zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je een contract hebt, waarbij je een dure telefoon gratis hebt gekregen, is het toch niet zo raar dat je niet opeens kan opzeggen?
Hebben vaak een termijn, dat je je abo 3 maanden van te voren moet opzeggen etc.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:36 schreef HugoBaas het volgende:
TVP.
En abonnementen zoals die van de sportschool?
Ja, want ze hebben je gegevens ook nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:39 schreef klaagbaas het volgende:
gewoon je bank opzeggen en gaan.
hun probleem
alsof per bedrijf (de fitness, de telefoonprovider etc.etc.) zij achter 1 klantje aangaan die met de noorderzon vertrokken isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hebben vaak een termijn, dat je je abo 3 maanden van te voren moet opzeggen etc.
[..]
Ja, want ze hebben je gegevens ook niet.
Kom maar eens met een bron, als jij een contract voor zoiets afsluit, ga je akkoord met de voorwaarden. Een bedrijf mag elke voorwaarde erin zetten die ze wil, zolang het maar niet tegen de wet is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:16 schreef HokkaHokka het volgende:
Bij fitness abbo inderdaad 2/3 maanden opzegtermijn wat inmiddels gelukt is. Maar ik heb eerder gelezen dat het wel een legitieme reden is.
Contract is contract, of jij je van plan bent daar aan te houden is niet relevant. Je kan natuurlijk weggaan, je bankrekening hier opheffen...dan gaan ze problemen hebben met het incasseren natuurlijk. Maar als je ooit weer hier wil wonen heb je wel een stel schuldeisers op je wachten. Als je nooit meer terug komt mischien geen probleem voor je maar wel laakbaar gedragquote:Ben idd ook bang dat het afkopen wordt... Maar goed ben ook weer niet van plan om 12 maanden á 45 euro per maand neer te leggen voor iets wat ik NIET gebruik!
Alles afkopen dan wel zo snel mogelijk opzeggen, m'n verlies nemen en accepteren dat je soms iets moet investeren als je wat leuks wil. Jij heb abbo's afgesloten, en wil nu ze juridisch aanvechten omdat het even niet uitkomt? Veel success....quote:Zijn er juridisch gezien geen stappen te ondernemen? Wat nu als jij morgen een brief krijgt en je kan werken in Sydney. Wat doe je?
Wacht een jaartje tot dat je abbo is verlopen?
Je vraag deed anders vermoeden...maar goed.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:06 schreef HokkaHokka het volgende:
Ik begrijp dat zodra je een contract tekent dat je ervan vast verbonden zit...![]()
Die vraag snap ik niet, heb je een BKR aantekening? In elk geval is dat een Nederlands iets, je hoeft volgens mij niet voor je hypotheek in Sidney te vrezen als je een aantekening in het BKR hebt....quote:En wat betreft registratie BKR??
Bijna helemaal correct.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
belastingdienst: zodra je uitgeschreven bent bij je huidige woonplaats woon je volgens mij ook niet meer in NL. En je gaat werken in het buitenland, dus je betaalt daar belasting, niet hier. Een nieuw adres bij ze doorgeven zou ik wel doen, als ze een aanslag wijzigen kan het zijn dat ze nog wat geld van je willen, en als ze dan geen adres hebben, kan het zijn dat je de eerste keer dat je door de douane komt, gelijk gepakt wordt. De marechaussee controleert namelijk openstaande boetes, en volgens mij ook belastingschulden!
Dan kom je op een zwarte lijst waardoor het lastig wordt om in NL nog een telefoon abonnement af te sluiten. Als je niet van plan bent om nog terug te komen is dat geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef HokkaHokka het volgende:
Overigens iemand ervaring hier die simpelweg nooit zijn abbo heeft betaald? Wat gebeurt er na de standaard procedures? (zoals tel. blokkeren en x aantal brieven krijgen)
Vodafone zit ook in Australie dus misschien kan je een dealtje met ze sluiten (niet in de winkel, maar met de manager van de manager van de telefoniste oid)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef HokkaHokka het volgende:
Overigens iemand ervaring hier die simpelweg nooit zijn abbo heeft betaald? Wat gebeurt er na de standaard procedures? (zoals tel. blokkeren en x aantal brieven krijgen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |