abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82184329
Via Google kwam ik al eerder op dit onderwerp maar ben nieuw hier dus kon de juiste topic niet vinden...

Anyway,

Ik heb plannen om voor in november te emigreren. Nu bezig met allerlei zaken zoals telefoon abbo opzeggen. Het schijnt dat als je gaat emigreren een legitieme reden heb om dit soort zaken te beëindigen. Na een telefoontje naar de klantenservice is dit dus NIET mogelijk?

Heeft iemand hiermee ervaring mee?

Uiteraard zijn ook tips welkom betreft belastingzaken en verzekeringen....
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:33:48 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82184505
Als je een contract hebt, waarbij je een dure telefoon gratis hebt gekregen, is het toch niet zo raar dat je niet opeens kan opzeggen?
censuur :O
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:35:25 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82184550
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je een contract hebt, waarbij je een dure telefoon gratis hebt gekregen, is het toch niet zo raar dat je niet opeens kan opzeggen?
Dit dus, zo gek is dat toch niet?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:36:55 #4
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_82184599
TVP.

En abonnementen zoals die van de sportschool?
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_82184638
Het lijkt mij logisch dat soort abonnenmenten afgekocht moeten worden.
pi_82184661
gewoon je bank opzeggen en gaan.

hun probleem
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:40:25 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82184702
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:36 schreef HugoBaas het volgende:
TVP.

En abonnementen zoals die van de sportschool?
Hebben vaak een termijn, dat je je abo 3 maanden van te voren moet opzeggen etc.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:39 schreef klaagbaas het volgende:
gewoon je bank opzeggen en gaan.

hun probleem
Ja, want ze hebben je gegevens ook niet .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82184791
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:40 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hebben vaak een termijn, dat je je abo 3 maanden van te voren moet opzeggen etc.
[..]

Ja, want ze hebben je gegevens ook niet .
alsof per bedrijf (de fitness, de telefoonprovider etc.etc.) zij achter 1 klantje aangaan die met de noorderzon vertrokken is

kost toch teveel.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:47:23 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82184937
Emigratie is geen ontbindende reden in de meeste gevallen, dat wordt dus afkopen of blijven betalen tot het einde van het contract.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82186039
Bij fitness abbo inderdaad 2/3 maanden opzegtermijn wat inmiddels gelukt is. Maar ik heb eerder gelezen dat het wel een legitieme reden is.

Ben idd ook bang dat het afkopen wordt... Maar goed ben ook weer niet van plan om 12 maanden á 45 euro per maand neer te leggen voor iets wat ik NIET gebruik!

Zijn er juridisch gezien geen stappen te ondernemen? Wat nu als jij morgen een brief krijgt en je kan werken in Sydney. Wat doe je?

Wacht een jaartje tot dat je abbo is verlopen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:24:23 #11
305470 Latravia.com
Latravia.com
pi_82186404
HokkaHokka, ik ben bang dat je geen keuze hebt. De keuze om te emigreren en het moment ervan is een persoonlijke keuze. De enige manier waarop je het zou kunnen verhalen is als je werkgever je ertoe dwingt om naar het buitenland te gaan. In dat geval zou je de kosten kunnen bij je werkgever kunnen weerleggen.

Succes
Informatie over emigreren en het kopen van een vakantiehuis op http://latravia.com
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:30:58 #12
153506 Captain_Fabulous
pi_82186687
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:16 schreef HokkaHokka het volgende:
Bij fitness abbo inderdaad 2/3 maanden opzegtermijn wat inmiddels gelukt is. Maar ik heb eerder gelezen dat het wel een legitieme reden is.
Kom maar eens met een bron, als jij een contract voor zoiets afsluit, ga je akkoord met de voorwaarden. Een bedrijf mag elke voorwaarde erin zetten die ze wil, zolang het maar niet tegen de wet is.
quote:
Ben idd ook bang dat het afkopen wordt... Maar goed ben ook weer niet van plan om 12 maanden á 45 euro per maand neer te leggen voor iets wat ik NIET gebruik!
Contract is contract, of jij je van plan bent daar aan te houden is niet relevant. Je kan natuurlijk weggaan, je bankrekening hier opheffen...dan gaan ze problemen hebben met het incasseren natuurlijk. Maar als je ooit weer hier wil wonen heb je wel een stel schuldeisers op je wachten. Als je nooit meer terug komt mischien geen probleem voor je maar wel laakbaar gedrag
quote:
Zijn er juridisch gezien geen stappen te ondernemen? Wat nu als jij morgen een brief krijgt en je kan werken in Sydney. Wat doe je?

Wacht een jaartje tot dat je abbo is verlopen?
Alles afkopen dan wel zo snel mogelijk opzeggen, m'n verlies nemen en accepteren dat je soms iets moet investeren als je wat leuks wil. Jij heb abbo's afgesloten, en wil nu ze juridisch aanvechten omdat het even niet uitkomt? Veel success....
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:36:54 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82186900
Kijk eens rond in Kaaskoppen in het buitenland

Zelf had ik niet zoveel abonnementen toen ik emigreerde, maar ik denk dat het per bedrijf verschilt en misschien zelfs ligt aan het humeur van met wie je praat. Allemaal bellen en kijken wat ze willen. Als het teveel is kan je het altijd nog proberen te escaleren.

Het blijft natuurlijk contractbreuk want emigreren is geen wettige reden denk ik.
reset
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 13:39:19 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82187009
Van TRV --> KAA voor de expats en hun ervaringen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:42:32 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82187126
En binnen 3 minuten zitten we in KAA.

Waar ga je heen en waarom? Er zullen nogal wat vragen komen mbt je situatie als je over belastingen en verzekeringen wilt hebben.
reset
pi_82187201
kun je je telefoon + abonnement niet naar iemand anders doorverkopen
pi_82188177
Laten we idd on topic blijven.

Tevens gaf ik aan het begin van de topic aan, dat ik vraag naar mogelijkheden tot het stopzetten van abbo. Ik begrijp dat zodra je een contract tekent dat je ervan vast verbonden zit...

Maar goed het zal waarschijnlijk af betalen worden tenzij ik hem doorverkoop...

Zijn er mensen met ervaringen op het gebied van verzekeringen, belastingdienst, bankzaken. En wat betreft registratie BKR??

En ja ik kan ook op google gaan searchen maar hoor graag ervaringen van mensen

[ Bericht 10% gewijzigd door HokkaHokka op 01-06-2010 14:39:31 ]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:18:43 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_82191373
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:06 schreef HokkaHokka het volgende:
Ik begrijp dat zodra je een contract tekent dat je ervan vast verbonden zit...
Je vraag deed anders vermoeden...maar goed.

belastingdienst: zodra je uitgeschreven bent bij je huidige woonplaats woon je volgens mij ook niet meer in NL. En je gaat werken in het buitenland, dus je betaalt daar belasting, niet hier. Een nieuw adres bij ze doorgeven zou ik wel doen, als ze een aanslag wijzigen kan het zijn dat ze nog wat geld van je willen, en als ze dan geen adres hebben, kan het zijn dat je de eerste keer dat je door de douane komt, gelijk gepakt wordt. De marechaussee controleert namelijk openstaande boetes, en volgens mij ook belastingschulden!
quote:
En wat betreft registratie BKR??
Die vraag snap ik niet, heb je een BKR aantekening? In elk geval is dat een Nederlands iets, je hoeft volgens mij niet voor je hypotheek in Sidney te vrezen als je een aantekening in het BKR hebt....
pi_82191716
Wat betreft belastingen vind je alles zo'n beetje hier. Veel plezier met het invullen van het M biljet
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 15:42:03 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82192469
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
belastingdienst: zodra je uitgeschreven bent bij je huidige woonplaats woon je volgens mij ook niet meer in NL. En je gaat werken in het buitenland, dus je betaalt daar belasting, niet hier. Een nieuw adres bij ze doorgeven zou ik wel doen, als ze een aanslag wijzigen kan het zijn dat ze nog wat geld van je willen, en als ze dan geen adres hebben, kan het zijn dat je de eerste keer dat je door de douane komt, gelijk gepakt wordt. De marechaussee controleert namelijk openstaande boetes, en volgens mij ook belastingschulden!
Bijna helemaal correct.
Marechaussee is geen douane (en dus onderdeel van de Belastingdienst), maar een defensieonderdeel. Je wordt dus bij de grenscontrole voor personen (defensietaak) gepakt en niet de grenscontrole voor goederen (belastingdiensttaak).
Als je langer dan negen maanden in het buitenland verblijft, dan moet je je in Nederland uit laten schrijven bij de Dienst Burgerzaken van jouw gemeente. De gemeente laat alleen je inschrijving doorlopen als je op hetzelfde adres terugkeert of als je een postadres neemt. Dat laatste kan dus zinvol zijn als je lang weggaat.
Je mag in Nederland wonen maar dan tot 180 dagen per jaar om niet in NL belastingplichtig te zijn. Je hoeft je dus niet uit te schrijven.

Meer tips: http://www.emigratie-advies.nl/?id=expat
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_82196109
Ik heb mijn mobiele telefoon contract gewoon doorlaten lopen totdat het ik het zou hebben moeten verlengen. Dat was dus tot ergens februari van dit jaar. Ik had toch nog geen mobiele telefoon hier in de VS en dus gebruikte ik af en toe mijn Nederlandse telefoon nog.

Wat betreft het opheffen van het contract stond dit ook in de voorwaarden documenten (ik zat bij T-Mobile), ook heb ik er nog contact over gehad met de klantenservice. Uiteindelijk heb ik de klantenservice een paar maanden voordat m'n abonnement zou verlopen gebeld en verteld dat ik het na die datum stop wilde zetten. Ik heb toen aangegeven dat ik mijn abonnement om wilde zetten naar pre-paid. Het meest rotte van die actie vond ik nog wel dat ik de 20 euro die ik nog van m'n abonnement over had niet over werd gezet naar pre-paid. Daar had ik blijkbaar overheen gelezen, ik had stiekem een beetje gehoopt dat m'n ongebruikte tegoed ook zou worden overgezet. Helaas.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_82214795
Thnx voor de links en tips.

Betreft telefoon abbo... So be it. Was langsgeweest bij een vodafone zaak en geven idd aan dat je resterende maanden moet afkopen. Dat je dan 4x meer betaald dan je toestel daadwerkelijk kost!!! word niet meegerekend.

Volgens een kennis wordt er bij andere providers milder over gedaan... Kan wellicht te maken hebben met de duur van het contract.

Overigens iemand ervaring hier die simpelweg nooit zijn abbo heeft betaald? Wat gebeurt er na de standaard procedures? (zoals tel. blokkeren en x aantal brieven krijgen)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:04:49 #23
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_82215377
tvp

Ik wil ook emigreren, eerste stappen al genomen. Als het even kan liefst wel alles netjes achterlaten, zie het als een investering.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef HokkaHokka het volgende:
Overigens iemand ervaring hier die simpelweg nooit zijn abbo heeft betaald? Wat gebeurt er na de standaard procedures? (zoals tel. blokkeren en x aantal brieven krijgen)
Dan kom je op een zwarte lijst waardoor het lastig wordt om in NL nog een telefoon abonnement af te sluiten. Als je niet van plan bent om nog terug te komen is dat geen enkel probleem.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:45:02 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82230593
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef HokkaHokka het volgende:

Vodafone zit ook in Australie dus misschien kan je een dealtje met ze sluiten (niet in de winkel, maar met de manager van de manager van de telefoniste oid)

Als je verdwijnt (dus geen nieuw adres geeft) en ze raken je kwijt duurt het 5 jaar voordat de schuld verjaard is (in sommige gevallen), maar dat zou zelfs eerder afgeschreven kunnen worden als dat binnen hun procedure past. Geen idee wat voor registratielijsten je dan opkomt en wat dat dan weer betekent.
reset
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:02:45 #25
153506 Captain_Fabulous
pi_82231335
5 jaar voor het verjaard, en dan nog 5 jaar notering bij het BKR? Ik zou het risico niet nemen, je kan nu wel denken dat je nooit meer terug komt, maar kan je nu al 5 jaar overzien? Of 10?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')