abonnement Unibet Coolblue
pi_82333583
Gister de finale pas (online) gezien en moet zeggen dat ik redelijk teleurgesteld ben. Komt voornamelijk ook omdat ik me echt door seizoen 6 heen heb moeten worstelen (vond dat hele Jacob vs MiB-verhaal maar niets), maar dat puur deed omdat ik hoopte wat antwoorden en mooi einde te krijgen. Dat is in mijn ogen niet gebeurd. Met het gebrek aan antwoorden kan ik leven, maar dit einde vind ik té makkelijk en té pulpisch. Vooral toen de kerkdeuren opengingen en je alleen nog wit licht zag zat ik hier diep te zuchten voor mijn PC. Dat is gewoon heel erg slecht en cliché gedaan imo. Wit licht dat de hemel symboliseert, alsjeblieft zeg...

Sowieso vond ik het een beetje een anti-climax dat Desmond iedereen dingen probeerde te laten herinneren alsof het vergaan van de wereld er van afhing. Iedereen moest per se bij elkaar komen en dan vond ik dit nogal een anti-climax. Ik had toch op zijn minst gehoopt dat het nog iets te maken zou hebben met de ontknoping op het eiland.

Lost: Vijf prachtige seizoenen, maar daarna had het wat mij betreft klaar mogen zijn. Seizoen zes laat me achter met een zure nasmaak.
Kattentrapper...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:50:21 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82337159
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:21 schreef Bril_idioot het volgende:
Gister de finale pas (online) gezien en moet zeggen dat ik redelijk teleurgesteld ben. Komt voornamelijk ook omdat ik me echt door seizoen 6 heen heb moeten worstelen (vond dat hele Jacob vs MiB-verhaal maar niets), maar dat puur deed omdat ik hoopte wat antwoorden en mooi einde te krijgen. Dat is in mijn ogen niet gebeurd. Met het gebrek aan antwoorden kan ik leven, maar dit einde vind ik té makkelijk en té pulpisch. Vooral toen de kerkdeuren opengingen en je alleen nog wit licht zag zat ik hier diep te zuchten voor mijn PC. Dat is gewoon heel erg slecht en cliché gedaan imo. Wit licht dat de hemel symboliseert, alsjeblieft zeg...

Sowieso vond ik het een beetje een anti-climax dat Desmond iedereen dingen probeerde te laten herinneren alsof het vergaan van de wereld er van afhing. Iedereen moest per se bij elkaar komen en dan vond ik dit nogal een anti-climax. Ik had toch op zijn minst gehoopt dat het nog iets te maken zou hebben met de ontknoping op het eiland.

Lost: Vijf prachtige seizoenen, maar daarna had het wat mij betreft klaar mogen zijn. Seizoen zes laat me achter met een zure nasmaak.
Eens.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:36:59 #128
133369 Jivis
Critikut
pi_82341041






Goede (doch negatieve) review over de series finale. Alleen hebben ze niet door dat dat blonde jochie een jonge Jacob was .
Amen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:57:07 #129
133369 Jivis
Critikut
pi_82341848
Ik ben het zeer eens met wat zij over Sayid zeggen. Hij was dood, werd uiteindelijk in smerig water gegooid (we weten nog steeds niet of dat smerig was vanwege MIB in power, mgoed), was toch dood en kwam uiteindelijk alsnog tot leven. En toen was hij blijkbaar "sick" of iets dergelijks, maar hoezo dan? We hebben er echt 0,0 uitleg over gekregen. Best bizar, vooral omdat die op een gegeven moment toch weer half goed was ofzo .
Amen.
pi_82343173
Sayid verpersoonlijkte de strijd tussen Jacob en MiB, het goede en het kwade.

Daar hebben we hem de hele serie mee zien worstelen en dat culmineerde in seizoen 6 met alles wat er met hem gebeurde sinds zijn 'dood' in die tempel.

Hij was toen een makkelijke prooi voor MiB die Sayids innerlijke strijd vakkundig uitbuitte in zijn voordeel. Sayid gaf de strijd gewonnen en veronderstelde dat hij blijkbaar toch uiteindelijk meer van het kwade in zijn hart had dan van het goede.

In de onderzeeër bleek in een instinctief moment dat nature het won van nurture en dat zijn nature niet zo slecht was als hij zelf was gaan geloven.

Hurley legt dit dunnetjes uit in de finale als ze in die wagen zitten te kijken hoe Boone in elkaar geschopt wordt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:37:39 #131
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_82343379
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:57 schreef Jivis het volgende:
Ik ben het zeer eens met wat zij over Sayid zeggen. Hij was dood, werd uiteindelijk in smerig water gegooid (we weten nog steeds niet of dat smerig was vanwege MIB in power, mgoed), was toch dood en kwam uiteindelijk alsnog tot leven. En toen was hij blijkbaar "sick" of iets dergelijks, maar hoezo dan? We hebben er echt 0,0 uitleg over gekregen. Best bizar, vooral omdat die op een gegeven moment toch weer half goed was ofzo .
en daar zijn natuurlijk nog tig voorbeelden van die o zo dramatisch gebracht werden maar waar uiteindelijk niets of heel weinig mee gedaan werd. En dat werd nota bene nog heel mysterieus gebracht in het laatste seizoen dus je zou verwachten dat daar zowiezo wel meer van duidelijk zou worden. Verder dan een paar hints is het niet gekomen. Dan kun je wel zeggen dat lost een serie van mysteries is maar die verklaring blijf ik toch veel te makkelijk vinden
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:41:57 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82343545
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:06 schreef Bragi het volgende:
http://uk.tv.ign.com/articles/109/1094268p1.html
IGN heeft alle 113 afleveringen gerankt.
Across the Sea staat gelukkig (en terecht) extreem laag.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_82344015
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Across the Sea staat gelukkig (en terecht) extreem laag.
Eens
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:39:04 #134
133369 Jivis
Critikut
pi_82345974
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:31 schreef Symer het volgende:
Sayid verpersoonlijkte de strijd tussen Jacob en MiB, het goede en het kwade.

Daar hebben we hem de hele serie mee zien worstelen en dat culmineerde in seizoen 6 met alles wat er met hem gebeurde sinds zijn 'dood' in die tempel.

Hij was toen een makkelijke prooi voor MiB die Sayids innerlijke strijd vakkundig uitbuitte in zijn voordeel. Sayid gaf de strijd gewonnen en veronderstelde dat hij blijkbaar toch uiteindelijk meer van het kwade in zijn hart had dan van het goede.

In de onderzeeër bleek in een instinctief moment dat nature het won van nurture en dat zijn nature niet zo slecht was als hij zelf was gaan geloven.

Hurley legt dit dunnetjes uit in de finale als ze in die wagen zitten te kijken hoe Boone in elkaar geschopt wordt.
Dus eigenlijk komt het weer neer op "faith"? Sayid geloofde dat hij "the sickness" had en had het dus ook?

Maar al die testjes van Dogen dan, waaruit blijkbaar bleek dat hij verloren was?
Amen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46:21 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_82349411
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Across the Sea staat gelukkig (en terecht) extreem laag.
Kan me over het algemeen wel in de lijst vinden maar bepaalde rangschikkingen begrijp ik echt niet. Raised by another bv vond ik destijds een erg coole ep, met die helderziende, Claire met nachtmerries, Ethan etc. Achteraf blijkt het niet zo'n belangrijke plotline, maar dat vind ik niet helemaal eerlijk. Idem met Maternity Leave. Was destijds een ep die eindelijk liet zien wat er met Claire was gebeurd toen ze werd ontvoerd.

Ronduit lachwekkend dat afleveringen als 'Adrift' (waarom helemaal niks gebeurde, zowel on-island als flashback) en 'Other Woman' (idem) veel hoger staan.
pi_82349882
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:39 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dus eigenlijk komt het weer neer op "faith"? Sayid geloofde dat hij "the sickness" had en had het dus ook?

Maar al die testjes van Dogen dan, waaruit blijkbaar bleek dat hij verloren was?
Het draait imho niet zozeer om faith in dit geval, maar meer om iemands aard, en waar dat uit blijkt.

'The sickness' bleek uiteindelijk niet meer te zijn dan MiB's woorden en de impact daarvan.

Dogen was zo mogelijk een nog grotere prutser dan Jacob. Ik moet dit seizoen ooit nog een keer kijken om zijn rol in dit geheel goed te kunnen duiden, die verhaallijn heeft iig weinig indruk op me gemaakt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:07:06 #137
133369 Jivis
Critikut
pi_82350530
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:54 schreef Symer het volgende:

[..]

Het draait imho niet zozeer om faith in dit geval, maar meer om iemands aard, en waar dat uit blijkt.

'The sickness' bleek uiteindelijk niet meer te zijn dan MiB's woorden en de impact daarvan.

Dogen was zo mogelijk een nog grotere prutser dan Jacob. Ik moet dit seizoen ooit nog een keer kijken om zijn rol in dit geheel goed te kunnen duiden, die verhaallijn heeft iig weinig indruk op me gemaakt.
Ik vind het een vage verklaring eerlijk gezegd . En als het wel zo is hadden ze er van mij wat meer over mogen uitwijden... Dus volgens jou is er ook geen connectie tussen de ziekte van bijvoorbeeld Danielle's team en wat Sayid overkwam?
Amen.
pi_82351163
Die gasten van Danielle's team waren toch ook in contact gekomen met de MiB? De vader van Alex althans wel, als ik me dat gesprek tussen hem en Danielle goed herinner (waarna hij dood ging).
Kattentrapper...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:28:29 #139
133369 Jivis
Critikut
pi_82351550
Dus MIB is een smooth talker die iedereen kan verleiden door het doen van stomme dingen als hij begint te praten? Vandaar ook dat Dogen Sayid waarschuwde Flocke neer te steken voordat hij iets kon zeggen?
Amen.
pi_82351868
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:07 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vind het een vage verklaring eerlijk gezegd . En als het wel zo is hadden ze er van mij wat meer over mogen uitwijden... Dus volgens jou is er ook geen connectie tussen de ziekte van bijvoorbeeld Danielle's team en wat Sayid overkwam?
Jawel, zoals ik het zie is de sickness is geen fysieke aandoening, maar een mentale. Het is de corrumpeerbaarheid van de menselijke geest. Met het kwade wat opgesloten zit op het eiland als aanjager.
pi_82353116
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Jivis het volgende:
Dus MIB is een smooth talker die iedereen kan verleiden door het doen van stomme dingen als hij begint te praten? Vandaar ook dat Dogen Sayid waarschuwde Flocke neer te steken voordat hij iets kon zeggen?
Zo komt hij in ieder geval op mij over. Hij weet mensen heel goed datgene te beloven wat ze het allermeest verlangen.

Wat de sickness precies is weet ik niet, maar wellicht heeft het iets te maken met hoe beinvloedbaar iemand is. Dat kan komen door zijn nature, verleden of grootte van zijn verlangens komen. Sayid zou je dan bijvoorbeeld als 'sick' kunnen beschouwen omdat hij zo beinvloedbaar was vanwege zijn verleden en slechte zelfbeeld dat hij daardoor had. Hij zag immers bijna alleen nog maar het kwade in zichzelf en was daarom een makkelijk slachtoffer voor de MiB. Claire zou je dan weer als 'sick' kunnen beschouwen omdat de band tussen een moeder en kind zo sterk is dat een moeder er werkelijk alles voor over zou hebben om haar kind weer te zien. De MiB hoefde dus alleen maar te beloven dat ze haar kind terug zou krijgen en ze zou alles voor hem doen.
Kattentrapper...
  zaterdag 5 juni 2010 @ 01:40:49 #142
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_82355515
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Jivis het volgende:
Dus MIB is een smooth talker die iedereen kan verleiden door het doen van stomme dingen als hij begint te praten?
Dit is btw exact hoe een (groot) deel van de christenen satan ziet.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:23:41 #143
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_82363191
Die sickness is gewoon iets wat niet fatsoenlijk verklaard is en dat eerder goed was voor spannende afleveringen. Tegen het einde blijkt er weinig meer van te kloppen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:47:11 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82363823
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:23 schreef planethugo het volgende:
Die sickness is gewoon iets wat niet fatsoenlijk verklaard is en dat eerder goed was voor spannende afleveringen. Tegen het einde blijkt er weinig meer van te kloppen
Het jammere is dat je voor veel theorieën (niet specifiek de sickness, maar eigenlijk bij heel Lost) wel altijd ergens iets vindt waardoor hij niet kan kloppen of waardoor hij wel erg onnozel wordt. Als er een sluitende verklaring was, dan hadden ze die zelf wel gebruikt, maar geregeld werd de berg willekeurige toegevoegde mysteries gewoon te groot.

Het trieste daaraan is dat ze makers dat dan probeerden te verkopen als "er zijn verschillende antwoorden mogelijk, kies zelf maar wat je 't leukst vindt", terwijl dat eigenlijk gewoon een laffe uitweg is om te verbergen dat er gewoon geen juist antwoord meer mogelijk was. Het is een goedkoop truukje, al werkt het natuurlijk wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:01:17 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82375896
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het jammere is dat je voor veel theorieën (niet specifiek de sickness, maar eigenlijk bij heel Lost) wel altijd ergens iets vindt waardoor hij niet kan kloppen of waardoor hij wel erg onnozel wordt. Als er een sluitende verklaring was, dan hadden ze die zelf wel gebruikt, maar geregeld werd de berg willekeurige toegevoegde mysteries gewoon te groot.

Het trieste daaraan is dat ze makers dat dan probeerden te verkopen als "er zijn verschillende antwoorden mogelijk, kies zelf maar wat je 't leukst vindt", terwijl dat eigenlijk gewoon een laffe uitweg is om te verbergen dat er gewoon geen juist antwoord meer mogelijk was. Het is een goedkoop truukje, al werkt het natuurlijk wel.
Klopt, er is een verschil tussen dingen ter eigen invulling laten of gewoon dikke plotholes. De hele Jacob/MiB-verhaallijn is gebouwd op plotholes.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_82376551
Daarom geloof ik ook niet dat dit de laatste aflevering was.
Zal nog wel een film ofzo komen waarin alles wordt uitgelegd.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:43:57 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82377140
Dat zie ik niet gebeuren, dan eerder wat boeken of een reeks comics.

Star Wars heeft ons al geleerd dat het daar dan meestal beter in elkaar zit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_82381894
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:48 schreef Jivis het volgende:

[..]

Kknerd .
Weet je hoe tof.

Sam & Max

Day Of The Tentacle
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 6 juni 2010 @ 01:27:57 #149
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_82383282
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:23 schreef DeParo het volgende:
Daarom geloof ik ook niet dat dit de laatste aflevering was.
Zal nog wel een film ofzo komen waarin alles wordt uitgelegd.
Er komt sowieso nog 12-14min extra op de dvd, waarschijnlijk over Ben & Hurley op het eiland.

Verder vind ik het hele Jacob/MiB concept wel prima, ik vind het niet zo erg dat het allemaal niet helemáál klopt. In Lost was één van de drijfveren de vragen die het opriep, die vervolgens beantwoorden op zo'n manier dat het alleen maar meer vragen oproept. Dat is typisch Lost.

Er is geen pasklare oplossing voor Lost, maar die is er voor het leven ook niet, ook al zouden veel mensen dat graag willen.
pi_82383729
quote:
Lost-actrice schrijft kinderboek

Evangeline Lilly is een boek aan het schrijven. De 'Lost'-actrice werkt aan een verhaal voor kinderen met de titel 'Squickerwonkers'. Dat heeft zij onthuld in de Amerikaanse talkshow 'Late Late Show' van Craig Ferguson. Waar het verhaal precies over gaat wilde Lilly niet verklappen. Het boek verschijnt in ieder geval niet op korte termijn.

De 30-jarige actrice liet weten dat zij nog geen contract met een uitgeverij heeft gesloten. Lilly vertolkte zes jaar lang de rol van Kate Austen in 'Lost'. Eind vorige maand kwam er een definitief einde aan de tv-serie.
http://www.nu.nl/achterkl(...)ijft-kinderboek.html

Dat wordt een bestseller!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')