abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82151065
Beste fokkers,

Ik heb een vraag.

Mijn vriendin haar abbonement is sinds kort afgesloten omdat er op 1 dag tijd voor 1100euro gebeld is. Dit heeft zij echter niet gedaan omdat ze al 2 maanden lang een nieuw abbonement heeft en het oude abbonement niet meer gebruikt is. Het oude abbonement liep nog door tot 1 Juni. Dit was een partner kaart op de naam van haar moeder.

Nu is er contact geweest met vodafone maar die houden stug vol dat zij het gedaan heeft.

De volgende stappen wat we willen ondernemen is aangifte doen bij de politie. Een bezwaarschrift indienen bij Vodafone.

Verder weten we het eigenlijk niet. Misschien dat er iemand hier op FOK! er ervaring mee heeft en misschien wat toelichting wil geven op hoe dat bij hun gelopen is of misschien iemand van vodafone met wat inside informatie over hoe dit normaal word aangepakt.

Het zou fijn zijn als ik wat hulpvolle reacties krijg!

Mvg,

Tom
pi_82151154
bewijs maar eens dat zij niet heeft gebeld...
pi_82151291
Lang leve de preypay SIM kaart.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:17:04 #4
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_82151317
leuk een 2e Topic.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_82151355
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:14 schreef zwolle83 het volgende:
bewijs maar eens dat zij niet heeft gebeld...
is dat niet een beetje omgekeerde wereld? Laat hun maar aan de hand van de zendmastlocatiebepaling bewijzen dat zij het wel was...

-Edit: Die SIM-kaart heeft ze nog wel in bezit en is ook echt nergens voor gebruikt?
pi_82151401
Sowieso, altijd eigen verantwoordelijkheid wat er met een simkaart gebeurt. Dat zal Vodafone ook zeggen waarschijnlijk.
pi_82151456
En waar is die SIM-kaart dan?
pi_82151796
Wtf hebben ze http://www.thoorn.nl/ gebruikt ofzo?
  maandag 31 mei 2010 @ 17:28:09 #9
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82151887
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:18 schreef PIB het volgende:
Sowieso, altijd eigen verantwoordelijkheid wat er met een simkaart gebeurt. Dat zal Vodafone ook zeggen waarschijnlijk.
Dat kan vodafone wel zeggen maar als er misbruik is gemaakt van dat abonnement dan kan dat natuurlijk nooit voor rekening van de vriendin van TS zijn. Het is nu even de vraag hoe het komt dat iemand anders via dat abonnement heeft kunnen bellen. Als zijn vriendin de telefoon met simkaart heeft verkocht dan is het helaas pindakaas maar als iemand willens en wetens actie heeft ondernomen om onrechtmatig gebruik te kunnen maken van haar abonnement dan kan zij daar niet voor aansprakelijk worden gesteld.
be nice or go away
pi_82152019
Heb je hier niet een aanvullende verzekering voor nodig?
Naar mijn weten valt dit onder mijn telefoon verzekering bij KPN
pi_82152208
Als het een partnerkaart is, zou ik eerst eens vragen wat er met de andere gebeurd is, aan de moeder dus. Misschien is die lekker wezen bellen en internetten op vakantie in een land buiten de EU oid?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:48:04 #12
145755 kahaarin
pi_82152775
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:35 schreef fruityloop het volgende:
Als het een partnerkaart is, zou ik eerst eens vragen wat er met de andere gebeurd is, aan de moeder dus. Misschien is die lekker wezen bellen en internetten op vakantie in een land buiten de EU oid?
Een partnerkaart is toch gewoon een eigen SIM-kaart?
Ah, okay, de uitleg: http://www.vodafone.nl/Vodafone/pdf/065-01-233%20Voorwaarden.pdf

Als het abonnenment van haar moeder is stopgezet dan wordt haar partnerkaart een eigen abonnement, blijft de vraag wat er met de SIM-kaart is gebeurd.
be nice or go away
  maandag 31 mei 2010 @ 17:52:57 #13
145755 kahaarin
pi_82152997
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:35 schreef fruityloop het volgende:
Een partnerkaart is blijkbaar dus een aanvulling op een bestaand abonnement, de rekening komt ook bij de hoofdabonnementshouder binnen. Maar als dat abonnement afloopt/opgezegd is en de partnerkaart is nog niet afgelopen, nog niet een jaar oud oid, dan wordt de partnerkaart een zelfstandig abonnement. Hoe het dan zit met de betaling weet ik niet, ik neem aan dat de vriendin van TS dat heeft moeten omzetten of de rekening komt nog steeds bij haar moeder binnen. Hoe dan ook, als zij de SIM-kaart nog gewoon heeft en niet heeft gebeld dan is er iets vreemds aan de hand.
be nice or go away
  maandag 31 mei 2010 @ 17:57:28 #14
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_82153214
Regeling treffen met Vodafone. Denk ik.

Verder kun je weinig beginnen tenzijn je met bewijzen kan komen.
pi_82153418
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:57 schreef Joe-Momma het volgende:
Regeling treffen met Vodafone. Denk ik.

Verder kun je weinig beginnen tenzijn je met bewijzen kan komen.

Dan zullen ze eerst wel even specifieke bewijzen moeten hebben waar ze mogelijkerwijze een tegenbewijs op kunnen presenteren.

Vodafone "eist" het geld met blijkbaar niet meer dan te zeggen "ja zij heeft het gedaan".
Wie eist bewijst.

Dus meer specifieken.
Locaties en tijdstippen zal al helpen.(plus de nummers waar naartoe is gebeld)
  maandag 31 mei 2010 @ 18:39:30 #16
304781 Updraft
Godzijdank ben ik een atheïst
pi_82155027
Vodadone kan heel gemakkelijk inzien vanaf welke positie er is gebeld. Dit is vaak op +/- 100m nauwkeurig te bepalen via de driehoektechniek van zendmasten.
Vraag Vodafone eens om die locatiebepaling. Wellicht dat er vanaf een totaal andere locatie is gebeld en dat jij kunt bewijzen dat jij daar niet was?
pi_82155076
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:39 schreef Updraft het volgende:
Vodadone kan heel gemakkelijk inzien vanaf welke positie er is gebeld. Dit is vaak op +/- 100m nauwkeurig te bepalen via de driehoektechniek van zendmasten.
Vraag Vodafone eens om die locatiebepaling. Wellicht dat er vanaf een totaal andere locatie is gebeld en dat jij kunt bewijzen dat jij daar niet was?
De vraag is eerst wie er in bezit is van de SIM-kaart, voordat er bepaald wordt waar TS zou zijn op het tijdstip van bellen.
pi_82163467
Een kennis van me heeft te maken gehad met iets soortgelijks. Echter volgens die kennis had de provider (KPN in dat geval), het nummer af moeten sluiten in zo'n geval. Als je normaal bijv. per dag voor 2 euro belt en dan opeens 100x zoveel of meer, dan moet er bij de provider toch een belletje gaan rinkelen dat er iets niet klopt. Met dit argument heeft die kennis zijn geld terug gekregen.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_82167838
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:39 schreef Updraft het volgende:
Vodafone kan dat niet zomaar doen ivm wetgeving. Contractant zal dan zelf eerst schriftelijk toestemming daarvoor moeten geven... Maar is inderdaad een optie
  maandag 31 mei 2010 @ 22:25:10 #20
145755 kahaarin
pi_82168331
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:17 schreef PIB het volgende:

[..]

Vodafone kan dat niet zomaar doen ivm wetgeving. Contractant zal dan zelf eerst schriftelijk toestemming daarvoor moeten geven... Maar is inderdaad een optie
TS had het over de politie inschakelen, die kunnen dat wel natuurlijk. Die mogen vast de telefoongegevens van iemand die aangifte doet natrekken.
be nice or go away
pi_82168707
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:17 schreef Hpzone het volgende:

[..]

is dat niet een beetje omgekeerde wereld? Laat hun maar aan de hand van de zendmastlocatiebepaling bewijzen dat zij het wel was...

Dat vind ik eerder de omgekeerde wereld!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_82176681
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat vind ik eerder de omgekeerde wereld!
De wet zegt : wie eist bewijst.
Vodafone eist xxxx euro.
Mogen ze fijn bewijzen dat zij ook daadwerkelijk de beller is geweest.
pi_82177110
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 06:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De wet zegt : wie eist bewijst.
Vodafone eist xxxx euro.
Mogen ze fijn bewijzen dat zij ook daadwerkelijk de beller is geweest.
Mwoa... neuh... (overigens zegt de wet niet 'wie eist, bewijst', dat ligt iets genuanceerder)

Dit bedrag vloeit gewoon voort uit de overeenkomst. Zou wat worden als telefoonbedrijven van iedereen zouden moeten bewijzen dat ze verbeld hebben wat ze in rekening hebben gebracht
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 08:13:12 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82177231
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 08:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa... neuh... (overigens zegt de wet niet 'wie eist, bewijst', dat ligt iets genuanceerder)

Dit bedrag vloeit gewoon voort uit de overeenkomst. Zou wat worden als telefoonbedrijven van iedereen zouden moeten bewijzen dat ze verbeld hebben wat ze in rekening hebben gebracht
nouja, iig een specificatie van de gebelde nummers of bezochte internetsites zou wel zo aardig zijn.
Als er allemaal telefoontjes naar hutututistan zijn gepleegd dan is het snel duidelijk dat foon gehackt of gejat is
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_82177274
Algemene voorwaarden lezen. Hier heb je voor getekend.

Om er vervolgens achter te komen dat als jij het niet kan bewijzen je gewoon de sjaak bent.
You can't lie to a liar because of all the lies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')