Pfffquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:33 schreef Geluk het volgende:
Separatorvlees, uit Wikipedia
Separatorvlees is een restproduct uit de vleesindustrie. Botten van een uitgebeend karkas worden met behulp van een hogedrukmachine, de separator, ontdaan van de laatste in de voedingsindustrie verwerkbare vleesresten.
In Belgiė spreekt men ook wel van schraapvlees of spuitvlees, naar de manier van winning.
Separatorvlees bestaat uit een substantie geproduceerd van de resten spierweefsel en dergelijke die aan beenderen overblijven nadat het vlees er vanaf is gesneden. De beenderen worden machinaal verwijderd uit de karkassen. Kipseparatorvlees is bijvoorbeeld een bijproduct van kipfilet. De laatste stukken worden onder hoge druk van de beenderen afgespoten en worden daarna verwerkt in vleesdeeg of farce, waar dan goedkope vleesproducten van gemaakt worden als bijvoorbeeld kipnuggets of frikandellen. Gebruik van de term is onderhevig aan definities voor vlees van de Europese Unie; materiaal kleiner dan een bepaalde lengte mag volgens Europese richtlijnen geen vlees meer heten en zal daardoor als dierlijk eiwit op het etiket worden aangeduid i.p.v. als (separator-)vlees.
Separatorvlees wordt in de levensmiddelenindustrie ook wel aangeduid als MRM, de Engelstalige afkorting voor Mechanically Recovered/Reclaimed Meat.
[ afbeelding ]
Lekker in de kipnuggets!
-EDIT- nog een plaatje toegevoegd
Ja, ik wil ook echt een keer zo'n hele emmer op.quote:
Fernandez blauw (grape)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:24 schreef SnoopNL het volgende:
grapedrink?
I got some applejuice...
Nigga, the fucks Juice?
Btw, Cool aid Grape flavour is Koninklijk!
Ach ja, zullen de kaasjes hier wel weer niet kennen.
SUGAR WATER PURPLE! (ja mijn awesomeness cruisecontrol : caps voor de n@@bs stond aan!).
Botten, dus niet van dat maalspul wat in nuggets zit.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:26 schreef Hyman het volgende:
Zitten door die dingen nou botten, zodat je ze eraf moet kluiven? of zijn het een soort kipnuggets?
wat de kets jonge, alsof ik ga kijken naar calorieenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:25 schreef Etoile het volgende:
1 zo'n chickenwing is 130 calorieen... dus 1 zo'n "kleine" emmer is friggin 2340 calorieen...![]()
Dat je dat in 1 keer wegkrijgt zeg...
Ik ook niet hoor.. maar ik let er wel op dat ik niet teveel eet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Botten, dus niet van dat maalspul wat in nuggets zit.
[..]
wat de kets jonge, alsof ik ga kijken naar calorieen
Oh meh, dan hou ik er niet vanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
[..]
Wat deze man zegt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:42 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Pfffwtf boeit het waar het van gemaakt is, als het goed smaakt wtf is het probleem.
Mensen die alleen maar ecologisch verantwoord vlees eten maar wel door elk briesje wind verkouden zijn![]()
Overal zit rotzooi in dus #care
Royale Sadness
Wat ben jij voor een vent dan...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:43 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh meh, dan hou ik er niet van
Pezen en shit
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
[..]
Vind ik nog meevallenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:25 schreef Etoile het volgende:
1 zo'n chickenwing is 130 calorieen... dus 1 zo'n "kleine" emmer is friggin 2340 calorieen...![]()
Dat je dat in 1 keer wegkrijgt zeg...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |