abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92520900
is het doen om vanuit KL de jungle te bezoeken? Heb al gelezen over boottocht er naar toe, waarvandaan vertrekt deze en hoe kom ik daar zsm vanuit KL. Of hebben jullie andere adviezen?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:31:31 #177
62913 Blik
The one and Only!
pi_92521306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:22 schreef paulus65 het volgende:
is het doen om vanuit KL de jungle te bezoeken? Heb al gelezen over boottocht er naar toe, waarvandaan vertrekt deze en hoe kom ik daar zsm vanuit KL. Of hebben jullie andere adviezen?
Bedoel je Borneo? Wat dacht je van vliegen?
pi_92522356
Wat is aan te raden om vanuit KL te doen, Taman Negara of Borneo, waar ben je het snelst en is het meest interessant
pi_92523067
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 21:50 schreef paulus65 het volgende:
Wat is aan te raden om vanuit KL te doen, Taman Negara of Borneo, waar ben je het snelst en is het meest interessant
Dat hangt er van af. Voor Taman Negara kun je in KL gewoon in een bus stappen. Voor borneo moet je een vliegtuig pakken. Hoeveel tijd heb je? In Taman Negara is in ieder geval vanalles te doen van een dagtour tot een maand trekken. Borneo hangt er een beetje van af waar je aanbeland.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:16:14 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_92523842
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:02 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat hangt er van af. Voor Taman Negara kun je in KL gewoon in een bus stappen. Voor borneo moet je een vliegtuig pakken. Hoeveel tijd heb je? In Taman Negara is in ieder geval vanalles te doen van een dagtour tot een maand trekken. Borneo hangt er een beetje van af waar je aanbeland.
Lijkt mij dat je op Borneo meer fleibiliteit hebt qua activiteiten dan in Taman Negara.

Mij lijkt Borneo pas de moeite waard als je er minimaal 1 week voor uittrekt
pi_92524261
Ik heb slechts een dag of 6 "over" in KL, wil dan graag zo veel mogelijk zien. Heb dus geen week voor jungle, dacht eigenlijk aan 2 dagen. Is dit te doen? dacht verder aan Melakka, de vuurvliegjes en.....??? tips zijn erg welkom
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:55:57 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_92660766
Ticket overigens geboekt, van 6 juli t/m 5 augustus zit ik in Maleisië. bye bye zwaai zwaai vakantiedagen...

Zit er over te denken om eerst 3 weken naar Borneo te gaan voor duiken en jungle en vervolgens te eindigen met 1 week op het vasteland. Zijn de Perhentian Islands in één dag bereikbaar met de bus vanuit KL?
pi_92663993
Ben een maand in Maleisie geweest,
Pangkor Island, KL, Borneo ( Kuching ), Cameron Highlands en de Taman Negara.

Allemaal heel erg gaaf, luxe hotellen die geen drol kosten en leuke insecten gezein in de Taman Negara. Heb zelfs nob ij zo'n stam geslape, wat een hele gave ervaring was!

Vond de Cameron highlands wat tegen vallen.
  maandag 14 februari 2011 @ 00:52:16 #184
154052 RobertVH
I am your father
pi_92752798
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Flight Departing Arriving
AK115
Economy Promo

Guangzhou (CAN)
Baiyun International Airport
Tue 27 Sep 2011, 0115 hrs ( 1:15AM)

Kuala Lumpur (KUL)
Kuala Lumpur (LCC Terminal)
Tue 27 Sep 2011, 0525 hrs ( 5:25AM)

Hoppa :7

Of ik ook daadwerkelijk naar Maleisië vlieg is nog onzeker 8)7 , maar ik moest een exit-ticket hebben uit China. (vlucht was goedkoop bij AirAsia)
Maleisië leek me wel een interessant punt om van daaruit naar Singapore te gaan en mogelijk verder. :@
  maandag 14 februari 2011 @ 09:51:14 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_92757480
Vanuit KL zit je binnen 5 uur in Singapore :)
pi_92763535
Mijn vriend en ik gaan van 1 mei tot 5 juni naar Australie. Op de heenweg hebben we een overstap van 2,5 uur op Kuala Lumpur en daar kunnen we dus helaas niet veel mee. Echter, op de terugweg komen we rond 5 uur smorgens in KL aan en vertrekken pas 's avonds rond 23.00 uur weer. Ons plan is uiteraard om de hoogtepunten van KL te gaan bezoeken binnen de beschikbare tijd. Heeft iemand hier ervaringen mee? En wat is aan te raden, een georganiseerde dag tour (worden deze eigenlijk wel aangeboden vanaf het vliegveld?) of gewoon op eigen houtje de stad in? En dan hoop ik natuurlijk nog op tips van dingen die we die dag absoluut niet mogen missen :)
pi_92776873
Eigen houtje, Petronas towers is een mooie bezienswaardigheid, maar niet waard om in de ovelroop te staan. Kost te veel tijd. SHOPPING MALLS. Zeker de Computer mall bekijken, hele goedkope hardware. De televisietower, is een hoog uitzicht en kan het grootste deel van KL zien.

Veel shoppen, het is er werkelijk ZOOO goedkoop
pi_92811270
Het lijkt me toch niet dat je als je een halve dag hebt de hele tijd in malls gaat rondhangen...

Als ik jou was zou ik een kijkje nemen bij de Petronas Towers, daarna China Town en/of Little India in en dan kijken wat je nog over hebt aan tijd. Zoveel zal dat niet zijn, aangezien je ook wel wat tijd kwijt bent aan reizen van en naar het vliegveld.
pi_92813974
Bedankt voor de tips!
Ik hou ontzettend van shoppen maar wil dat inderdaad wel beperken omdat we daar maar erg weinig tijd hebben.
Grunner, hoeveel tijd zijn we ongeveer kwijt voor de reis van en naar het vliegveld? En wat is de beste manier om dit te doen, gewoon met het ov? Of is een taxi daar erg goedkoop en besparen we daarmee veel tijd?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:18:51 #190
334361 Dreaming-of-Paris
and the rest of the world.
pi_92826367
Ik heb er zo'n zin in. Nog 5 maanden en onze rondreis gaat beginnen.

We beginnen met een paar dagen Singapore, van daar uit gaan we naar Johor Bahru waar onze huurauto staat te wachten. Dan richting Mersing om een paar dagen op Pulau Tioman te verblijven en te snorkelen (tussen Johor Bahru en Pulau Tioman weten we nog niet wat we gaan doen en waar we overnachten, iemand tips?). Vervolgens door naar Taman Negara dan naar de Olifanten in Kuala Gandah. De huurauto afdroppen in Kuala Lumpur om daar nog een paar dagen te verblijven. Vervolgens een vlucht naar Langkawi om de vakantie af te sluiten met lekker chillen op het strand. Bijna alle hotels zijn al geboekt :D.

Iemand nog suggesties voor een mooi hotel op Pulau Tioman?
pi_92858700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:30 schreef Susanne81 het volgende:
Grunner, hoeveel tijd zijn we ongeveer kwijt voor de reis van en naar het vliegveld? En wat is de beste manier om dit te doen, gewoon met het ov? Of is een taxi daar erg goedkoop en besparen we daarmee veel tijd?
Ik weet niet op welk vliegveld je landt, maar als je op KL international landt gaat daar gewoon een trein naar het centrum welke er ongeveer 35 minuten over doet. Vanaf vliegveld LCCT (onder andere AirAsia) kun je kiezen tussen bussen of taxi's. Dat duurt ongeveer drie kwartier tot een uurtje. Wij hebben vanaf het vliegveld naar KL met de taxi gedaan en terug met de bus vanaf het centraal station (goede bussen). De bus is uiteraard een stuk goedkoper, maar ook de taxi was niet heel duur.
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:05:52 #192
9165 jaco
Niet langer aktief
pi_92858826
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ik weet niet op welk vliegveld je landt, maar als je op KL international landt gaat daar gewoon een trein naar het centrum welke er ongeveer 35 minuten over doet. Vanaf vliegveld LCCT (onder andere AirAsia) kun je kiezen tussen bussen of taxi's. Dat duurt ongeveer drie kwartier tot een uurtje.
De treinservice heeft nu ook een bus die je op LCCT oppikt en je naar de trein brengt. Dit werkt erg prettig. Informatie: http://www.kliaekspres.com/erlsb/default.aspx
pi_92858944
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:05 schreef jaco het volgende:

[..]

De treinservice heeft nu ook een bus die je op LCCT oppikt en je naar de trein brengt. Dit werkt erg prettig. Informatie: http://www.kliaekspres.com/erlsb/default.aspx
Klopt, dat hadden wij ook gezien, maar als je eenmaal in de bus zit kun je net zo goed blijven zitten. Dat vonden wij althans.

Maar aangezien Susanne81 een tussenstop vanuit Australië heeft verwacht ik dat ze gewoon landt op KL international. En vanaf dat vliegveld vertrekt er gewoon een trein.
pi_92874181
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:50 schreef paulus65 het volgende:
Taman Negara ben je het snelst en als je niet heel lang hebt zou ik daar gewoon naartoe gaan, kan gewoon met de bus(paar uurtjes) vanuit KL.

Borneo (als geheel) is imo interessanter maar is eigenlijk zonde van je geld om ernaartoe te vliegen. Afgelopen zomer ben ik 1 weekje in KL/Cameron HL/Perhentian's geweest en heb bewust TN overgeslagen omdat het hoofddoel van mijn reis 7 weken Maleisisch Borneo was. Zelfs met 7 weken heb ik nog genoeg keuzes moeten maken om sommige dingen wel te doen en sommige niet.
Lawa mena hau lala!
pi_92874922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:55 schreef Blik het volgende:
Ticket overigens geboekt, van 6 juli t/m 5 augustus zit ik in Maleisië. bye bye zwaai zwaai vakantiedagen...

Zit er over te denken om eerst 3 weken naar Borneo te gaan voor duiken en jungle en vervolgens te eindigen met 1 week op het vasteland. Zijn de Perhentian Islands in één dag bereikbaar met de bus vanuit KL?
Waarschijnlijk weet je dit al als duiken je ding is maar boek Sipadan ruim van te voren want er mogen maar zo'n 120 mensen per dag in dat stukje marine park duiken. Houdt er ook rekening mee dat je een flink hoger bedrag betaalt voor een dagje duiken als 1 vd 3 of 4 dives bij Sipadan is. Maar dan heb je ook wel op (een van) de mooiste plek ter aarde gedoken als ik de verhalen mag geloven. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen wegens budget en dat ik slechts 10 dagen eerder m'n PADI OW had gehaald.

En dan is er verder in Sabah genoeg natuur/jungle en bepaalt vooral hoe ruig je het wilt waar je het best naartoe kunt gaan.

Perhentians zijn bij mijn weten in 1 (lange) dag wel te bereiken vanuit KL maar dat zal wel een flinke bustocht worden. Zorg dat je zo vroeg mogelijk weggaat want rond 18u(kan ook 17u zijn) gaan de laatste transfers van de haven naar de eilanden(Besar en Kecil) en anders zit je vast in de haven en dat zag er niet erg interessant uit. En de accomodaties doen bijna niet aan prebooking, gewoon first come first serve dus hoe eerder hoe meer keus. En geen ATM dus zorg voor genoeg cash(het liefst al in KL opnemen want de ATM in de haven schijnt ook wel eens leeg te zijn)

[ Bericht 17% gewijzigd door Rubstah op 16-02-2011 17:43:43 ]
Lawa mena hau lala!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:45:23 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_92875234
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:37 schreef Rubstah het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet je dit al als duiken je ding is maar boek Sipadan ruim van te voren want er mogen maar zo'n 120 mensen per dag in dat stukje marine park duiken. Houdt er ook rekening mee dat je een flink hoger bedrag betaalt voor een dagje duiken als 1 vd 3 of 4 dives bij Sipadan is. Maar dan heb je ook wel op (een van) de mooiste plek ter aarde gedoken als ik de verhalen mag geloven. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen wegens budget en dat ik slechts 10 dagen eerder m'n PADI OW had gehaald.

En dan is er verder in Sabah genoeg natuur/jungle en bepaalt vooral hoe ruig je het wilt waar je het best naartoe kunt gaan.
Ja, was inderdaad al bekend. Het plan is om te vliegen op KL, en na 2 dagen meteen door te vliegen richting Sipadan zodat we het duiken kunnen vastleggen. En daarna zien we het wel :)
  maandag 14 maart 2011 @ 13:54:45 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_94091953
Even een kick, ik heb mijn vliegticket naar Maleisie geboekt en heb eens zitten rondkijken wat ik wil gaan doen. Het voornaamste onderdeel van de reis zal Borneo zijn. Ik heb begrepen dat het voor Borneo eigenlijk een must is om van alles vantevoren te plannen, dus heb ik een planning in elkaar gezet. Ik heb nog wel een paar punten van aandacht. En ik sta open voor suggesties:

6-jul Reisdag Amsterdam - Kuala Lumpur (trein Antwerpen om 17:31, vlucht Amsterdam om 20:55)
7-jul Aankomst 15:00 in Kuala Lumpur
8-jul Kuala Lumpur
9-jul Vlucht Kuala Lumpur - Tawau en vertrek richting Mabul voor duiken
10-jul Duiken Sipadan
11-jul Duiken Sipadan
12-jul Sipadan - Sandakan - Sepilok?
13-jul Sungai Kinabatangan
14-jul Sungai Kinabatangan
15-jul Sungai Kinabatangan - Sandakan
16-jul Sandakan - Turtle Islands
17-jul Turtle Islands - Sandakan - Kota Kinabalu
18-jul Beklimmen Mt. Kinabalu
19-jul Beklimmen Mt. Kinabalu - Kota Kinabalu
20-jul KK - Brunei
21-jul Brunei
22-jul Brunei - Miri
23-jul Miri - Kuching
24-jul Kuching
25-jul Kuching - Bako
26-jul Bako - Kuching
27-jul Dagtrip Longhouse
28-jul Kuching - Singapore
29-jul Singapore
30-jul Singapore - Kuala Lumpur
31-jul Kuala Lumpur - Perhentians
1-aug Perhentians
2-aug Perhentians
3-aug Perhentians - Kuala Lumpur
4-aug Kuala Lumpur en einde dag (23:55) vertrek Amsterdam
5-aug Aankomst Amsterdam (5:55)

Openstaande issues zijn:
- Er zitten verschillende flinke reisdagen tussen. Vraag me af of dat allemaal wel haalbaar is in Borneo. Met name Sipadan - Sandakan, Turtle Islands - Kota Kinabalu. Ook zit ik nog met planning rondom Brunei te kutten
- Orang-Utan centrum: Welke van de twee op Borneo is de beste? Sepilok of Semenggoh.
- Excursies zoals Turtle Islands, Mt. Kinabalu en Longhouse twijfel ik nog over. Met name de Turtle Islands lijkt me echt een tourist trap. Alleen mijn vriendin wil hier persé naartoe. Ook de longhouse lijkt me uiteindelijk weinig traditioneel, maar staat ook hoog op het lijstje van mijn vriendin.
- reistechnisch rondom Brunei vind ik lastig. Met name omdat ik voor Gunung Mulu te weinig tijd ga hebben, reis ik eigenlijk alleen naar Miri toe om door te kunnen vliegen op Kuching. Er zijn geen vluchten van Brunei - Kuching.
- Perhentian Islands: Is het ook mogelijk om in 1 dag van Singapore naar de Perhentian Islands te komen? Scheelt natuurlijk wel weer een reisdag

Ben verder benieuwd naar overige suggesties, m.b.t. de planning, bezoeken van nationale parken (Ik zou dolgraag Danum Valley willen bezoeken, maar dan moet ik ergens een financieel potje zien te vinden) etc.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:10:53 #198
9165 jaco
Niet langer aktief
pi_94092623
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Blik het volgende:
- Perhentian Islands: Is het ook mogelijk om in 1 dag van Singapore naar de Perhentian Islands te komen? Scheelt natuurlijk wel weer een reisdag
Je kunt met de maatschappij Firefly: http://www.fireflyz.com.my/ Die vliegen op 30 juli van Singapore naar Kuala Terengganu. Vanaf die luchthaven kun je via Kuala Besut naar Perenthian Islands. Ik heb hier trouwens geen ervaring mee, maar heb het opgezocht via http://en.wikipedia.org/wiki/Perhentian_Islands
  maandag 14 maart 2011 @ 14:26:14 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_94093257
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt met de maatschappij Firefly: http://www.fireflyz.com.my/ Die vliegen op 30 juli van Singapore naar Kuala Terengganu. Vanaf die luchthaven kun je via Kuala Besut naar Perenthian Islands. Ik heb hier trouwens geen ervaring mee, maar heb het opgezocht via http://en.wikipedia.org/wiki/Perhentian_Islands
Thanks, ga ik bekijken. Verder nog op- aanmerkingen? :)
pi_94130205
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Blik het volgende:
Even een kick, ik heb mijn vliegticket naar Maleisie geboekt en heb eens zitten rondkijken wat ik wil gaan doen. Het voornaamste onderdeel van de reis zal Borneo zijn. Ik heb begrepen dat het voor Borneo eigenlijk een must is om van alles vantevoren te plannen, dus heb ik een planning in elkaar gezet. Ik heb nog wel een paar punten van aandacht. En ik sta open voor suggesties:

6-jul Reisdag Amsterdam - Kuala Lumpur (trein Antwerpen om 17:31, vlucht Amsterdam om 20:55)
7-jul Aankomst 15:00 in Kuala Lumpur
8-jul Kuala Lumpur
9-jul Vlucht Kuala Lumpur - Tawau en vertrek richting Mabul voor duiken
10-jul Duiken Sipadan
11-jul Duiken Sipadan
12-jul Sipadan - Sandakan - Sepilok?
13-jul Sungai Kinabatangan
14-jul Sungai Kinabatangan
15-jul Sungai Kinabatangan - Sandakan
16-jul Sandakan - Turtle Islands
17-jul Turtle Islands - Sandakan - Kota Kinabalu
18-jul Beklimmen Mt. Kinabalu
19-jul Beklimmen Mt. Kinabalu - Kota Kinabalu
20-jul KK - Brunei
21-jul Brunei
22-jul Brunei - Miri
23-jul Miri - Kuching
24-jul Kuching
25-jul Kuching - Bako
26-jul Bako - Kuching
27-jul Dagtrip Longhouse
28-jul Kuching - Singapore
29-jul Singapore
30-jul Singapore - Kuala Lumpur
31-jul Kuala Lumpur - Perhentians
1-aug Perhentians
2-aug Perhentians
3-aug Perhentians - Kuala Lumpur
4-aug Kuala Lumpur en einde dag (23:55) vertrek Amsterdam
5-aug Aankomst Amsterdam (5:55)

Openstaande issues zijn:
- Er zitten verschillende flinke reisdagen tussen. Vraag me af of dat allemaal wel haalbaar is in Borneo. Met name Sipadan - Sandakan, Turtle Islands - Kota Kinabalu. Ook zit ik nog met planning rondom Brunei te kutten
- Orang-Utan centrum: Welke van de twee op Borneo is de beste? Sepilok of Semenggoh.
- Excursies zoals Turtle Islands, Mt. Kinabalu en Longhouse twijfel ik nog over. Met name de Turtle Islands lijkt me echt een tourist trap. Alleen mijn vriendin wil hier persé naartoe. Ook de longhouse lijkt me uiteindelijk weinig traditioneel, maar staat ook hoog op het lijstje van mijn vriendin.
- reistechnisch rondom Brunei vind ik lastig. Met name omdat ik voor Gunung Mulu te weinig tijd ga hebben, reis ik eigenlijk alleen naar Miri toe om door te kunnen vliegen op Kuching. Er zijn geen vluchten van Brunei - Kuching.

Ben verder benieuwd naar overige suggesties, m.b.t. de planning, bezoeken van nationale parken (Ik zou dolgraag Danum Valley willen bezoeken, maar dan moet ik ergens een financieel potje zien te vinden) etc.
Jammer dat je niet naar Mulu NP kan want dat vond ik echt best vet, maar ik heb in 8 weken ook nog dingen moeten skippen, ben bijvoorbeeld niet naar Turtle Island geweest dus kan je daar weinig over vertellen. Maar ik heb de Pinnacles beklommen in Mulu NP en dat was letterlijk en figuurlijk een persoonlijk hoogtepunt.
Of je dingen als tourist trap ervaart ligt ook aan jezelf, ik heb over veel plekken uiteenlopende verhalen gehoord en misschien hangt het er een beetje vanaf of je bij wijze van spreken een "flashpacker" bent of een die hard backpacker. Ik heb uiteindelijk van weinig dingen spijt dat ik er geweest ben, maar sommige dingen zijn toeristischer dan anderen.

Over het reizen: het zou allemaal wel moeten lukken denk ik op het eerste oog maar hou rekening met heel vroeg vertrekken en heel laat aankomen en dat er soms een uur(of 2) tussen aansluitingen zit. Zo was mijn mindset in ieder geval, kom je vroeger aan dan verwacht heb je nog tijd om de plek te verkennen/rond te wandelen. Tenzij je steeds een privébusje chartert ofzo dan zou het gene probleem moeten zijn.. Het langst wat ik heb moeten wachten is vanuit Mulu NP richting Brunei omdat m'n vliegtuig rond 11u aankwam in Miri en de bus pas om 16u zou doorgaan(wat 18u werd). Ow en vaak kun je op grote stukken in relaxte touringcars vertoeven tussen de Maleisiërs maar ik heb ook in kleine 9-persoons busjes gezeten met 12 man incl backpacks haha.

Orang utans: Pfieeuw dat is bijna niet te zeggen.Ik ben naar beide geweest omdat m'n broertje de laatste vier weken ook kwam en ik al naar Semenggoh was geweest, hij wilde natuurlijk naar Sepilok. Semenggoh was voor mij vetter maar ik had geluk dat de "dominant male" verscheen die zich al twee weken niet vertoond had. Daarnaast had ik het idee dat er meer orang utans naar de feeding kwamen in Semenggoh, moeders met kleintjes, jongere/oudere etc. In Sepilok kwam er één moeder met kindje op de feeding af en dat was het. Ik vond echter wel de beleving beter in Semenggoh omdat je er iets dichter op stond en de rangers die er rondliepen waren best streng en spraken de mensen constant aan op "no flash" "no sound" etcetera. Bij Sepilok was dat veel minder wat resulteerde in irritante toeristen die hun smoel niet konden houden en zich echt gedroegen alsof ze in Artis rondliepen.

Perhentians: Durf ik niet te zeggen want ik ben vanaf de Cameron HL gekomen.
Lawa mena hau lala!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')