En er moeten sowieso eerst onderzoeken komenquote:Op maandag 31 mei 2010 09:40 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het echt schokkend om te zien dat er hier nog veel mensen zijn die zelfs deze actie van Israël nog verdedigen.
Gevalletje slager die zijn eigen vlees keurt.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rationaliteit bestaat er ook uit dat je niet naïef bent.
Israël zijn eigen daden laten onderzoeken en verwachten dat daar een objectief oordeel uit komt valt wel onder het kopje naïef, me dunkt.
Een soort van "wij van wc-eend adviseren wc-eend", zeg maar.
Dat is dan erg dom van minister Verhagen. Want Israël zoekt helemaal nooit iets nauwkeurig uit. Israël kent militaire censuur in plaats van persvrijheid. Het is veel makkelijker om vredesactivisten de mond te snoeren dan om de waarheid uit te zoeken. Dat is het Israëlische beleid.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:36 schreef Disana het volgende:
Reactie van Maxime Verhagen op Radio 1
Verhagen vindt de berichten verontrustend maar het is nog onduidelijk hoe de schermutselingen zijn ontstaan. Hij betreurt dat er doden zijn gevallen. Het moet uitgezocht worden want veel is nog onduidelijk. De onderste steen moet bovenkomen. Hij rekent erop dat Israël nauwkeurig gaat onderzoeken hoe dit kon gebeuren.
Alsof de goederen dan ooit Palestina hadden bereiktquote:Op maandag 31 mei 2010 09:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit voorkomen had kunnen worden als men gewoon de vloot in Ashod had laten controleren. Triest toch?
Ja natuurlijk is dat blinde vertrouwen van Verhagen in Israël dom. Wat Israël ook doet, hoe schrijnend ook de bewijzen, Verhagen blijft geloven.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is dan erg dom van minister Verhagen. Want Israël zoekt helemaal nooit iets nauwkeurig uit. Israël kent militaire censuur in plaats van persvrijheid. Het is veel makkelijker om vredesactivisten de mond te snoeren dan om de waarheid uit te zoeken. Dat is het Israëlische beleid.
Als dit incident inderdaad in internationale wateren heeft plaatsgevonden, dan horen er keiharde sancties tegen Israël te volgen.
Verhagen zit daar voor een internationale agenda.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat blinde vertrouwen van Verhagen in Israël dom. Wat Israël ook doet, hoe schrijnend ook de bewijzen, Verhagen blijft geloven.
Ik vroeg mij af of het nu juist vreemd of logisch is dat de overval in internationale wateren plaatsvond. Tot mijn verbazing kwam ik echter deze link tegen:quote:Op maandag 31 mei 2010 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze bevonden zich (nogmaals) in internationale wateren. Verdediging is gerechtvaardigd. Die 13 soldaten maakten uit van een bestormende macht. De 10 doden maakten deel uit van de verdedigende macht.
Blijkbaar is het dus niet ongebruikelijk dat blokkades juist wel in de internationale wateren plaatsvinden.quote:Gedurende de crises op de Balkan voerde de NAVO een embargo-operatie uit voor de kust van Servië-Montenegro. Schepen uit de NATO Standing Naval Forces vormen een blokkade in de Adriatische Zee om te voorkomen dat schepen de havens van Servië-Montenegro binnenlopen. De NAVO-schepen opereren in de internationale wateren en mogen niet de territoriale wateren van Servië-Montenegro in.
Het internationale recht geldt al 60 jaar niet voor Israël, dus verwacht er niet teveel van.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:46 schreef couleurs het volgende:
Vraag me af hoe Israël zich hier onderuit gaat lullen. Al zal de internationale gemeenschap hier natuurlijk minimale aandacht aan besteden, zoals altijd.
Je moet die Verhagen wel nageven dat hij humor heeft. Dat is hetzelfde als Servië dat een Bosnisch dorp overhoop schiet en dan zeggen ''Ik vertrouw erop dat Servië nauwkeurig gaat onderzoeken hoe dit kon gebeuren''.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:36 schreef Disana het volgende:
Reactie van Maxime Verhagen op Radio 1
Verhagen vindt de berichten verontrustend maar het is nog onduidelijk hoe de schermutselingen zijn ontstaan. Hij betreurt dat er doden zijn gevallen. Het moet uitgezocht worden want veel is nog onduidelijk. De onderste steen moet bovenkomen. Hij rekent erop dat Israël nauwkeurig gaat onderzoeken hoe dit kon gebeuren.
Lijkt me evident...quote:
Je gelooft wel alles meteen, alleen doe je dit selectief. Selectief in de zin van dat je de geloofwaardigheid van de bron af laat hangen.quote:Dat wij niet alles meteen geloven
En dan? Wie leidt dit onderzoek? Zelfs als dit onafhankelijk onderzocht wordt, worden er nauwelijks consequenties verbonden aan de uitkomst...quote:En er moeten sowieso eerst onderzoeken komen
Ik ben het met je eens.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:49 schreef Pool het volgende:
Het nare is dat dit gedoe gewoonweg weer overal nieuwe terroristen tegen het westen creëert. We moeten als westen echt afstand nemen van dit Israëlische wangedrag, anders mogen straks de metro- en treinreizigers in New York, Londen, Madrid of wellicht een keer Rome of Amsterdam stras weer de tol betalen.
Dit zegt genoeg...quote:Op maandag 31 mei 2010 09:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Je moet die Verhagen wel nageven dat hij humor heeft. Dat is hetzelfde als Servië dat een Bosnisch dorp overhoop schiet en dan zeggen ''Ik vertrouw erop dat Servië nauwkeurig gaat onderzoeken hoe dit kon gebeuren''.
Het wordt niet goedgepraat, sommigen hebben alleen hun conclusies niet meteen klaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Verder begrijp ik niet dat hier wordt goedgepraat dat eventuele verdediging met een stok het doodschieten van mensen rechtvaardigt. Sommigen gaan tot het gaatje als het op het goedpraten van Israël aankomt. Misselijkmakend vind ik dat.
Luister nou eens naar jezelf. Een stok is in de handen van een geoefend persoon gewoon een dodelijk wapen. Aangezien zowel jij als ik niet hebben kunnen zien wat er is gebeurd (we kunnen alleen raden en onduidelijke beelden zien/verslagen horen) kan ik nu ook zeggen dat sommigen (jij) tot het gaatje gaan om Israël af te vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Verder begrijp ik niet dat hier wordt goedgepraat dat eventuele verdediging met een stok het doodschieten van mensen rechtvaardigt. Sommigen gaan tot het gaatje als het op het goedpraten van Israël aankomt.
Inderdaad. En ik begin me langzaam af te vragen in hoeverre 'wij' sowieso niet passief medeplichtig worden, en daardoor die gevoelens van 'nieuwe terroristen' rechtvaardigen.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:49 schreef Pool het volgende:
Het nare is dat dit gedoe gewoonweg weer overal nieuwe terroristen tegen het westen creëert. We moeten als westen echt afstand nemen van dit Israëlische wangedrag, anders mogen straks de metro- en treinreizigers in New York, Londen, Madrid of wellicht een keer Rome of Amsterdam stras weer de tol betalen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:53 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg...![]()
Verhagen die een prijs krijgt van het American Jewish Committee (AJC).
[ afbeelding ]
Dat er activisten zijn doodgeschoten staat vast, alleen de aantallen nog niet. Dat er met stokken geslagen zou zijn of anderszins aangevallen door activisten staat nog niet vast; de Israëlische pers heeft een spreekverbod.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Luister nou eens naar jezelf. Een stok is in de handen van een geoefend persoon gewoon een dodelijk wapen. Aangezien zowel jij als ik niet hebben kunnen zien wat er is gebeurd (we kunnen alleen raden en onduidelijke beelden zien/verslagen horen) kan ik nu ook zeggen dat sommigen (jij) tot het gaatje gaan om Israël af te vallen.
dit snap ik nu niet. Heb je niet last van tunnelvisie omdat je geen andere meningen kan dulden?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:50 schreef AryaMehr het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |