Zoals gezegd, ik wacht wel op objectieve info.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:56 schreef Vasilevski het volgende:
Trouwens:
No guns aboard Gaza humanitarian aid ships
Shhhht nu ben je echt heel anti israelisch bezig!!quote:Op maandag 31 mei 2010 10:56 schreef Vasilevski het volgende:
Trouwens:
No guns aboard Gaza humanitarian aid ships
Dit kon je vanaf dag 1 dat het nog maar onderweg was naar Gaza al lezen op de nieuws sites dat Israel die boot niet toe liet omdat ze goederen vervoeren die op de zwarte lijst staanquote:
quote:Op maandag 31 mei 2010 11:01 schreef Burakius het volgende:
Israël kan het niet hebben dat activisten goederen aflevert. Volgens Israël is Gaza helemaal niet een plek in nood. Als activisten dan vervolgens goederen afleveren betekent dat er wel een noodsituatie is in Gaza. En dát betekent gezichtsverlies voor Israël.
Natuurlijk weet elke josti wel dat Gaza wel in problemen is. Goede documentaires zijn overal te vinden over hoe men niet eens aan simpele bouwstoffen kan komen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 11:02 schreef Disana het volgende:
Nu is het volgens de Israëlische regering helemaal geen hulpgoederenconvooi en was de opzet gewelddadig.
Morgen komt de Arabische Liga in een spoedzitting bijeen.
Erdoganquote:Op maandag 31 mei 2010 11:04 schreef Burakius het volgende:
De Arabische Liga. Ook zo een organisatie dat een lachertje is. Die hondjes van de VS die in de Arabische Liga zitten gaan weer blaffen zoals altijd. Wat de Arabieren nodig hebben is Erdogan!
Komt wel. Krijg naar aanleiding van al die nieuwsberichten het idee dat op beide kanten van die schepen aardig wat pers met draaiende camera's aanwezig waren.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat het inderdaad om wapens enzo ging. Maar goed, ik heb nog geen echte goede info kunnen vinden.
Met de witte vlag wapper je, vóórdat je bent geënterd. Als de piraten eenmaal aan boord zijn, dan bied je natuurlijk verzet.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:01 schreef Virus3000 het volgende:
Er zijn trouwens ook 6 Israelische soldaten gewond geraakt waarvan 2 ernstig. Dus zo hard hebben ze ook weer niet met hun witte vlag gewapperd...
Hè kut, dan kunnen al die 'betrouwbare' berichten van Virus3000 e.d. weer in de prullenbak. Of beter gezegd, ze hebben nooit bestaan, Israël heeft dit in feite altijd al beweerd!quote:Op maandag 31 mei 2010 11:02 schreef Disana het volgende:
Nu is het volgens de Israëlische regering helemaal geen hulpgoederenconvooi en was de opzet gewelddadig.
Wie zegt er dat die niet gewoon door hun eigen soldaten zijn doodgeschoten, dat gebeurt ook hoor. Om die vredelievende activisten in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:05 schreef Pool het volgende:
Met de witte vlag wapper je, vóórdat je bent geënterd. Als de piraten eenmaal aan boord zijn, dan bied je natuurlijk verzet.
In dat geval denkt Israël niet helemaal goed na. Doorlaten betekent misschien gezichtsverlies, maar de aanval is nu een diplomatieke rel. Klinkt als 'van de regen in de drup'.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:01 schreef Burakius het volgende:
Israël kan het niet hebben dat activisten goederen aflevert. Volgens Israël is Gaza helemaal niet een plek in nood. Als activisten dan vervolgens goederen afleveren betekent dat er wel een noodsituatie is in Gaza. En dát betekent gezichtsverlies voor Israël.
Natuurlijk weet elke josti wel dat Gaza wel in problemen is. Goede documentaires zijn overal te vinden over hoe men niet eens aan simpele bouwstoffen kan komen.
Door te doen wat je meestal doet bij blokkades, de toegang blokkeren? Tenzij er vanaf die schepen op hun geschoten is oid is er geen enkele wettelijke basis om die schepen te mogen enterenquote:Op maandag 31 mei 2010 10:09 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie vinden dat Israël anders had moeten handelen, gegeven het feit dat ze de vloot niet door wilden laten. Hoe had Israël kunnen voorkomen dat het op een bloedbad is uitgelopen?
Mja, van wat ik weet wordt zelfs vis en graag niet toegelaten en moet het door tunnels gesmokkeld worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch, trouwens. Het lijkt me dat ze in dat konvooi juist spullen mee hadden die niet door de blokkade komen. Maar dat is inderdaad speculatie.
Voor zover ik de nieuws kan volgen mag er in principe niets doorgevoerd worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:59 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dit kon je vanaf dag 1 dat het nog maar onderweg was naar Gaza al lezen op de nieuws sites dat Israel die boot niet toe liet omdat ze goederen vervoeren die op de zwarte lijst staan
quote:laatste nieuws:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896588,00.html
Een "hulpgoederen konvooi wat zowat oorlogsleuzen afkondigd is idd een echt goed hulpgoederen konvooi..."
"volgens getuigen" Al geloof ik het wel, maar het is natuurlijk geen reden voor entering hequote:
Mja, ben ik het niet mee eens. Al jazeera internationaal is zeer gerenommeerd om hun inhoud. Maar het liefst vertrouw ik media die niet arabisch of israelish zijnquote:En die nieuwssites zijn trouwens een stuk betrouwbaarder dan al jazeera...
Nee het is voor hen belangrijker om dit tegen te houden. Hun aanval verhullen ze toch weer met goede smoesjes en door in de slachtoffer rol te kruipen. Let maar op straks gaan ze weer eens beginnen over hoe erg het wel niet was in de holocaust.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:07 schreef Thijs. het volgende:
[..]
In dat geval denkt Israël niet helemaal goed na. Doorlaten betekent misschien gezichtsverlies, maar de aanval is nu een diplomatieke rel. Klinkt als 'van de regen in de drup'.
Cyprus zou hen gewoon doorlaten, want Turks-Cyprus is geen bezet gebied. En dan maak je een fout, die heel veel mensen maken en door de Israëlische overheid ook redelijk wordt aangestuurd:quote:Op maandag 31 mei 2010 11:12 schreef erik666 het volgende:
Ja lekker provocerend, stel je voor als Israel een schip richting Cyprus zou sturen. Laten de Turken eerst daar maar eens weggaan. En hoop moslims zijn jaloers op Israel, en als je dan kijkt om wat een klein, piepklein landje Israel is, maar zelfs dat gunnen ze de joden niet. Kijk eens naar Noord Korea, daar hoor je niemand over.
Wat zien we hier, behalve commando's en helicopters?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |