Dat was dan ook vooral een illustratie van de persoonlijke verantwoordelijkheid versus repressie.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:06 schreef Batsnek het volgende:
Heel erg goed geschreven, en ik ben het vrijwel helemaal met je eens.
Alleen vind ik dat je wat verkeersregels betreft iets te ver gaat. Er zijn veel ( met name jonge ) bestuurders die niet goed genoeg kunnen rijden. Als je ze dan de verantwoordelijkheid geeft om met 60 km/u langs een school te rijden gebeurd er vroeg of laat gewoon een ongeluk. En met het straffen van de bestuurder heeft een moeder die z'n kind verloren heeft niets terug.
Auto's zijn per definitie onveilig, daarom moeten er gewoon strikte regels daarvoor zijn. Wat mij betreft mag er om 4 's nachts best met 200 km/u over een snelweg gescheurd worden, maar overdag en met name binnen de bebouwde kom moet het ( auto )verkeer zeer streng gecontroleerd en gereguleerd worden.
Dat is jouw mening, volgens jouw persoonlijke normen en waarden, en ik bestrijd ze niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:12 schreef SwissDutchy het volgende:
Vrijheid houd op waar de vrijheid van de ander begint.
Abortus neemt geen leven weg, het verwijderd alleen iets met een statistiek gezien grotere levensvatbaarheid, maar wat nog niet leeft. Euthansie is een humane vorm van zelfmoord waar degene die het ondergaat zelf over beslist. Deze twee dingen hebben dan ook vooral gevolgen voor degene die het ondergaat, maar deze kan daar zelf over beslissen. Bij alle andere vormen van moord is dat niet het geval.
Het schaken (ontvoeren) en het uithuwelijken van een bruid, kun je dan wel zien als de vrijheid van andere culturen om naar hun eigen normen en waarden te leven. Echter is deze vrijheid ondergeschikt aan de vrijheid van de bruid die over haar eigen leven beschikking mag hebben.
Alle regels blijven, het verschil is dat de persoonlijke verantwoordelijkheid van de bestuurder zwaarder zal wegen, en brokkenmakers halen gewoon hun examen niet. En dan hoeft er niets strafbaar te zijn en gecontroleerd te worden, dat was juist de kern van dit betoog: geen repressie.quote:En over de verkeersregels, als de brokkenmakers pas worden aangepakt als ze de brokken maken is het al te laat. Dus er zouden zowiezo verkeersregels over moeten blijven, dat deze sterk kunnen worden verminderd ben ik het wel mee eens. Zo zou in ieder geval gevaarlijk rijgedrag strafbaar moeten blijven.
En de onbelangrijkere als de snelheidslimieten kunnen in dat geval opgeheven worden omdat met gevaarlijk rijgedrag alles wat aangepakt moet worden kan worden aangepakt.
De regels blijven? maar het niet meer verplicht stellen om de regels te volgen zorgt ervoor dat regels niet meer regels zijn. En persoonlijke verantwoordelijkheid klinkt wel tof.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:58 schreef denkert het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, volgens jouw persoonlijke normen en waarden, en ik bestrijd ze niet.
Kern van dat betoog was dat andere culturen andere normen en waarden hebben.
Misschien wel totaal anders dan de jouwe.
En dat dat ook mag.
[..]
Alle regels blijven, het verschil is dat de persoonlijke verantwoordelijkheid van de bestuurder zwaarder zal wegen, en brokkenmakers halen gewoon hun examen niet. En dan hoeft er niets strafbaar te zijn en gecontroleerd te worden, dat was juist de kern van dit betoog: geen repressie.
Zou je je niet opgeven voor dat gesprek waar hij het over had? Dat je naar Den Haag gaat?quote:Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef denkert het volgende:
[..]
Ik had het gezien, prima. Ik wacht ook af.
Nee, dat wordt ongetwijfeld een rondleiding en een oppervlakkig groepsgesprekje.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:17 schreef Christiaan het volgende:
Zou je je niet opgeven voor dat gesprek waar hij het over had? Dat je naar Den Haag gaat?
De regels worden nuttige suggesties, waar je je in principe aan houdt tenzij je vindt dat je een goede reden hebt om anders te beslissen. Eigenlijk verandert er dus niets, want ondanks regels doen veel bestuurders dat toch al. Dat zal dus echt geen chaos worden, het vermijdt alleen controle en repressie en legt alle verantwoordelijkheid weer neer waar die hoort: bij de bestuurder. Die zich dan verantwoordelijker zal voelen, wat een gunstig effect op de verkeersveiligheid zal hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:16 schreef SwissDutchy het volgende:
De regels blijven? maar het niet meer verplicht stellen om de regels te volgen zorgt ervoor dat regels niet meer regels zijn. En persoonlijke verantwoordelijkheid klinkt wel tof.
Maar grote kans dat het er zo uit komt te zien.
Hoewel er niks fout gaat is dat nou niet iets waar je jaloers om zou moeten zijn.
Respect voor elkaars cultuur, elkaar vrij laten, elkaar niet benadelen, geen overlast veroorzaken. Jij zeurt niet als je buurvrouw in boerka wil lopen want dat hoort bij hun cultuur, je buurvrouw zeurt niet als jij naakt in je tuin wilt zonnen want dat hoort bij jouw cultuur. En vooral niet wederzijds elkaars normen en waarden proberen op te dringen. Zij niet zeuren over cartoons, wij niet zeuren over hoofddoekjes, en die papoea familie mag gewoon in peniskokers en grasrokjes over straat als ze dat willen. Vrijheid en acceptatie.quote:En tegenwoordig mixen de culturen steeds meer. als ik dan met mijn persoonlijke normen en waarden wordt benadeeld door iemand anders zijn culturele normen en waarden. hoe zou dat dan moeten?
Maar hoe zie jij dan "discriminatie" Als ik ouder was zou ik niet willen dat mijn kinderen les kregen van een naakte nudist. Ik verwacht dat ik ook zou betwijfelen of ik dat zou willen als dat een papouaan met peniskoker is of een persoon met een volgetatoeerd hoofd.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:57 schreef denkert het volgende:
[..]
De regels worden nuttige suggesties, waar je je in principe aan houdt tenzij je vindt dat je een goede reden hebt om anders te beslissen. Eigenlijk verandert er dus niets, want ondanks regels doen veel bestuurders dat toch al. Dat zal dus echt geen chaos worden, het vermijdt alleen controle en repressie en legt alle verantwoordelijkheid weer neer waar die hoort: bij de bestuurder. Die zich dan verantwoordelijker zal voelen, wat een gunstig effect op de verkeersveiligheid zal hebben.
[..]
Respect voor elkaars cultuur, elkaar vrij laten, elkaar niet benadelen, geen overlast veroorzaken. Jij zeurt niet als je buurvrouw in boerka wil lopen want dat hoort bij hun cultuur, je buurvrouw zeurt niet als jij naakt in je tuin wilt zonnen want dat hoort bij jouw cultuur. En vooral niet wederzijds elkaars normen en waarden proberen op te dringen. Zij niet zeuren over cartoons, wij niet zeuren over hoofddoekjes, en die papoea familie mag gewoon in peniskokers en grasrokjes over straat als ze dat willen. Vrijheid en acceptatie.
Maar in feite is dit toch de kern van je verhaal, en haal je er allerhande andere zaken bij om anderen maar van jouw gelijk op het punt van downloaden te overtuigen, onder het mom van "de overheid moet zich niet met ons bemoeien."quote:Op zondag 30 mei 2010 23:47 schreef denkert het volgende:
Deze open brief gaat over veel meer dan alleen het auteursrecht.
Na deze opmerking lach ik je keihard recht in je gezicht uit. Op Wikipedia staan zo ongelofelijk veel (grote) fouten, dat de Chinese muur nog te klein gaat zijn als je de fouten gaat turven. Nee, heel je betoog is hierdoor totaal niet serieus te nemen. Je bent niets meer dan een keukentafelfilosoof, die de klok in de verte heeft horen luiden maar zelfs geen idee heeft dat daar een klepel bij komt kijken.quote:net zoals de totale kennis van het menselijk ras vrij beschikbaar is op Wikipedia
Ik vind het prima als er een download verbod zou komen, ik ben er alleen op tegen omdat dat de overheid altijd ontzettend faalt met betrekking tot ICT projecten. Ik dus niet vertrouw in het uitwerken van dit project. Ik wil geen ambtenaren hebben die op mijn computer kunnen rondkijken. Ik wil niet dat mijn internet wordt gemonitord, ik wil geen internet filter en ik wil een perfect aanbod tegen juiste prijzen. dan pas zou je kunnen nadenken over een download verbod. hoewel dat praktisch onmogelijk is en dus het noorse model een veel betere oplossing is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:47 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Maar in feite is dit toch de kern van je verhaal, en haal je er allerhande andere zaken bij om anderen maar van jouw gelijk op het punt van downloaden te overtuigen, onder het mom van "de overheid moet zich niet met ons bemoeien."
Want daar gaat het uiteindelijk om he, over dat jij maar mag blijven downloaden.
[..]
Na deze opmerking lach ik je keihard recht in je gezicht uit. Op Wikipedia staan zo ongelofelijk veel (grote) fouten, dat de Chinese muur nog te klein gaat zijn als je de fouten gaat turven. Nee, heel je betoog is hierdoor totaal niet serieus te nemen. Je bent niets meer dan een keukentafelfilosoof, die de klok in de verte heeft horen luiden maar zelfs geen idee heeft dat daar een klepel bij komt kijken.
Maar goed, allen die je stuk prijzen zijn waarschijnlijk net zo simpel van geest en zien vooral je betoog over "waag het niet om aan mijn downloadrechten te komen!"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |