Een tweetakt kan zonder enig probleem twee kanten op draaien. Let echter wel op zaken zoals ventilatoraandrijving, als die erop zit, de ventilator gaat dus ook de verkeerde kant op draaienquote:Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef martijnbezemer het volgende:
Ooit wel eens gehoord dat een dieselmotor zomaar de andere kant op kan gaan draaien?
Inplaats van vooruit achteruit gaat!
Ik heb een 2 wielige tuinbouwtrekker (Holder E12 bj 1960) met een 2takt dieselmotor waar ik mee aan het werk was en dus ineens achteruit gaat in zijn 1e versnelling en vooruit in zijn achteruit.
Ik heb de motor uitgezet en nu krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer aan!![]()
Ik moet heb starten mer een gloeilont , er zit wel een startmotor op maar ik kan hem event. ook met een zwengel starten.
heeft iemand er meer verstand van dan ik en kan mij meer vertellen over het achteruit draaien van een diesel motor of nog beter....een idee om hem weer aan de praat te krijgen!!!
Ik hoop wat te horen van iemend.
Thanks
quote:
Werkt ook niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:58 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
![]()
Stom van me, dat werkt natuurlijk niet![]()
Wielen omdraaien
Ben je nou zo stom of lijkt het maar zo???quote:Op zondag 30 mei 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Werkt ook niet.
Stoel, stuur en verdere relevante toestanden andersom op het ding zeggen
Hamer pakken en aanslaanquote:Op zondag 30 mei 2010 21:16 schreef martijnbezemer het volgende:
hij komt wel door zijn compressie maar slaat niet meer aan.
Maak dat de kat wijs..quote:Op zondag 30 mei 2010 21:22 schreef De_Melkboer het volgende:
Bij een tweetakt kan dat idd, heb ook wel eens een brommer achteruit aangeduwd, en een stuk achteruit gereden. Bij een diesel zou ik dan eens goed kijken naar het inspuittijdstip.
Hangt af van de brommer, maar kan wel. Loopt super kut door de veel te late ontsteking tho.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs..![]()
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
quote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs..![]()
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
Een diesel ontbrandt op het moment van inspuiting. Dus dit kan wel degelijk met de brandstoftoevoer te maken hebben, als de pomp om een of andere reden enkele tandjes is versprongen, kan dit best gebeuren.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:08 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Nitwit, dat heeft niks met de brandstoftoevoer te maken.
Verdiep je maar eens in de werking van een tweetakt, als je een motor hebt met contactpunten die ook open gaan als het vliegwiel de andere kant op draait, dan werkt het. Niet perfect, maar hij doet het wel.
heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruitquote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs..![]()
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
wtf? Waar haalt hij dat brandstof dan vandaan? Uit de uitlaat of wat?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef T42 het volgende:
[..]
heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruit
Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kánquote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs..![]()
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
nu je het zo zegt klinkt het best logisch..quote:Op maandag 31 mei 2010 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kán![]()
Het is ook niet dat de lucht dan van de uitlaat naar de inlaat gaat he, maar de krukas draait gewoon de verkeerde kant op, net als de tandwielen van je versnellingsbak en je koppelingsplaten [ afbeelding ]
ga jij eens snel leren hoe een 2takt werktquote:Op maandag 31 mei 2010 22:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf? Waar haalt hij dat brandstof dan vandaan? Uit de uitlaat of wat?
lees eens 2 posts boven op..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:30 schreef T42 het volgende:
[..]
ga jij eens snel leren hoe een 2takt werkt![]()
![]()
zuiger gaat toch geen andere beweging maken??? alleen de krukas en die heeft niks met de uitlaat en carb te maken. (wel ontsteking)
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nu je het zo zegt klinkt het best logisch..
Excuses nogmaals voor de gast die dit in het begin zei![]()
My bad, heb een zware dag achter de de rug.. Zware week eerder gezegd..
Heeft niets met een zware week te maken maar meer met het niet/slecht beheersen van de stof..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lees eens 2 posts boven op..![]()
Heb een zware week gehad met me bimmer, was al die tijd ff in de war met een 4Takt
aach zware week. ik een zwaar weekend en nog weet ik hoe een 2takt werkt (en een 4takt, turbine, wankel enz..)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lees eens 2 posts boven op..![]()
Heb een zware week gehad met me bimmer, was al die tijd ff in de war met een 4Takt
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:30 schreef T42 het volgende:
[..]
aach zware week. ik een zwaar weekend en nog weet ik hoe een 2takt werkt (en een 4takt, turbine, wankel enz..)
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 08:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Heeft niets met een zware week te maken maar meer met het niet/slecht beheersen van de stof..![]()
maar dat is je al eens eerder verteld!![]()
prutser das geen zware weekquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Jij hebt niet in een week in je eentje een 4 cilinder omgebouwd na 6 cilinder met alles wat erbij komt kijken![]()
Ik weet hoe een wankel motor werkt, een 2 takt, 4 takt, noem maar op wat op 4 wiellen rijdt heb ik allemaal onder de knieVraag maar raak.
Ok, here goesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Jij hebt niet in een week in je eentje een 4 cilinder omgebouwd na 6 cilinder met alles wat erbij komt kijken![]()
Ik weet hoe een wankel motor werkt, een 2 takt, 4 takt, noem maar op wat op 4 wiellen rijdt heb ik allemaal onder de knieVraag maar raak.
die zit toch in eeb trein en bootquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ok, here goes.
Een Napier Deltic-motor.
[ afbeelding ]
Idd slecht (lees niet) beheersen van de stof, anders had je niet zo raar op staan te kijken waarom een motor de andere kant uit kan draaien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Slecht beheersen van de stof? 'Gooi geen benzine op het vuur', misschien moet jij die stof eens beheersen..
Reltrapper..
quote:
wiki is your frend + googlequote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:09 schreef 2cv het volgende:
Het is dat het onmogelijk is om lege posts te plaatsen, anders was deze post leeg gewest om mijn sprakeloosheid aan te tonen.
Overigens, wel bedankt voor de fraaie animatie.
Wat jij opnoemde snap ik dus geen reet van, mooi ook.. Heb nooit zo'n motor in een auto gezienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:46 schreef T42 het volgende:
[..]
prutser das geen zware weekelke garage doen ze dat al, je hebt niet eens alcohol op + niet slapen
hoe werkt een sterling motor en jah dat ga je google
stoommotor met dubbele kamer?
stoomturbine?
stermotor?
trouwens 4 naar 6 betekent herkeuring RDW
En dat beoordeel jij op [insert aantal km] afstand?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Idd slecht (lees niet) beheersen van de stof, anders had je niet zo raar op staan te kijken waarom een motor de andere kant uit kan draaien.
Het heeft verder niets met reltrappen te maken, maar je adviezen zijn vaak incompleet, onlogisch en slecht of niet onderbouwd. Iedere keer weer laat je zien dat je de theorie niet (goed) begrijpt of niet geleerd hebt.
Zelf denk je daar een eind mee te komen, maar ik kan je verzekeren dat je op deze manier nooit veel verder zult komen als schroefjes aandraaien, simpelweg omdat de basis ontbreekt.
Lees dit niet als een beschuldiging, maar doe er eens je voordeel mee en zorg dat je wel je papieren krijgt, dan zul je vanzelf zien dat het anders kan (en moet!)
iemand die kan sleutelen is nog geen monteur, maar helaas is het andersom ook wel ooit, dus als je denkt dat je het een goed beheerst, zorg dan ook dat je het andere onder de knie krijgt!
Daar was ooit een stuk over op Discovery, die motor werd in de UK gebruikt in de eerste generatie dieseltreinen toen ze ontdekten dat stoom echt geen toekomst meer had en ze te laat waren met electrificatie. Schijnt echt een geniaal ontwerp te zijn qua duurzaamheid.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ok, here goes.
Een Napier Deltic-motor.
[ afbeelding ]
in jou geval.. denk ik 1 met mankementen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef 2cv het volgende:
Wat voor turbo zit er op een 1905cc BX dieselmotor ?
Laat Turq het nou eens beantwoordenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in jou geval.. denk ik 1 met mankementen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |