Een tweetakt kan zonder enig probleem twee kanten op draaien. Let echter wel op zaken zoals ventilatoraandrijving, als die erop zit, de ventilator gaat dus ook de verkeerde kant op draaienquote:Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef martijnbezemer het volgende:
Ooit wel eens gehoord dat een dieselmotor zomaar de andere kant op kan gaan draaien?
Inplaats van vooruit achteruit gaat!
Ik heb een 2 wielige tuinbouwtrekker (Holder E12 bj 1960) met een 2takt dieselmotor waar ik mee aan het werk was en dus ineens achteruit gaat in zijn 1e versnelling en vooruit in zijn achteruit.
Ik heb de motor uitgezet en nu krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer aan!![]()
Ik moet heb starten mer een gloeilont , er zit wel een startmotor op maar ik kan hem event. ook met een zwengel starten.
heeft iemand er meer verstand van dan ik en kan mij meer vertellen over het achteruit draaien van een diesel motor of nog beter....een idee om hem weer aan de praat te krijgen!!!
Ik hoop wat te horen van iemend.
Thanks
quote:
Werkt ook niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:58 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
![]()
Stom van me, dat werkt natuurlijk niet![]()
Wielen omdraaien
Ben je nou zo stom of lijkt het maar zo???quote:Op zondag 30 mei 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Werkt ook niet.
Stoel, stuur en verdere relevante toestanden andersom op het ding zeggen
Hamer pakken en aanslaanquote:Op zondag 30 mei 2010 21:16 schreef martijnbezemer het volgende:
hij komt wel door zijn compressie maar slaat niet meer aan.
Maak dat de kat wijs..quote:Op zondag 30 mei 2010 21:22 schreef De_Melkboer het volgende:
Bij een tweetakt kan dat idd, heb ook wel eens een brommer achteruit aangeduwd, en een stuk achteruit gereden. Bij een diesel zou ik dan eens goed kijken naar het inspuittijdstip.
Hangt af van de brommer, maar kan wel. Loopt super kut door de veel te late ontsteking tho.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maak dat de kat wijs..![]()
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
quote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?![]()
iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
Een diesel ontbrandt op het moment van inspuiting. Dus dit kan wel degelijk met de brandstoftoevoer te maken hebben, als de pomp om een of andere reden enkele tandjes is versprongen, kan dit best gebeuren.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:08 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Nitwit, dat heeft niks met de brandstoftoevoer te maken.
Verdiep je maar eens in de werking van een tweetakt, als je een motor hebt met contactpunten die ook open gaan als het vliegwiel de andere kant op draait, dan werkt het. Niet perfect, maar hij doet het wel.
heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruitquote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf? Waar haalt hij dat brandstof dan vandaan? Uit de uitlaat of wat?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef T42 het volgende:
[..]
heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruit
Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kánquote:Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nu je het zo zegt klinkt het best logisch..quote:Op maandag 31 mei 2010 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kán![]()
Het is ook niet dat de lucht dan van de uitlaat naar de inlaat gaat he, maar de krukas draait gewoon de verkeerde kant op, net als de tandwielen van je versnellingsbak en je koppelingsplaten [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |