abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82111850
Ooit wel eens gehoord dat een dieselmotor zomaar de andere kant op kan gaan draaien?
Inplaats van vooruit achteruit gaat!
Ik heb een 2 wielige tuinbouwtrekker (Holder E12 bj 1960) met een 2takt dieselmotor waar ik mee aan het werk was en dus ineens achteruit gaat in zijn 1e versnelling en vooruit in zijn achteruit.
Ik heb de motor uitgezet en nu krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer aan!
Ik moet heb starten mer een gloeilont , er zit wel een startmotor op maar ik kan hem event. ook met een zwengel starten.
heeft iemand er meer verstand van dan ik en kan mij meer vertellen over het achteruit draaien van een diesel motor of nog beter....een idee om hem weer aan de praat te krijgen!!!
Ik hoop wat te horen van iemend.
Thanks
  zondag 30 mei 2010 @ 19:36:25 #2
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82112173
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef martijnbezemer het volgende:
Ooit wel eens gehoord dat een dieselmotor zomaar de andere kant op kan gaan draaien?
Inplaats van vooruit achteruit gaat!
Ik heb een 2 wielige tuinbouwtrekker (Holder E12 bj 1960) met een 2takt dieselmotor waar ik mee aan het werk was en dus ineens achteruit gaat in zijn 1e versnelling en vooruit in zijn achteruit.
Ik heb de motor uitgezet en nu krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer aan!
Ik moet heb starten mer een gloeilont , er zit wel een startmotor op maar ik kan hem event. ook met een zwengel starten.
heeft iemand er meer verstand van dan ik en kan mij meer vertellen over het achteruit draaien van een diesel motor of nog beter....een idee om hem weer aan de praat te krijgen!!!
Ik hoop wat te horen van iemend.
Thanks
Een tweetakt kan zonder enig probleem twee kanten op draaien. Let echter wel op zaken zoals ventilatoraandrijving, als die erop zit, de ventilator gaat dus ook de verkeerde kant op draaien .

Laat hem afkoelen, en probeer het opnieuw.
Slaat hij enkel niet aan, of komt hij niet door z'n compressie?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_82115850
Motor omdraaien
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_82116415
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef ellevehC86 het volgende:
Motor omdraaien
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_82116432
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef ellevehC86 het volgende:
Motor omdraaien

Stom van me, dat werkt natuurlijk niet

Wielen omdraaien
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_82117344
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:58 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Stom van me, dat werkt natuurlijk niet

Wielen omdraaien
Werkt ook niet.

Stoel, stuur en verdere relevante toestanden andersom op het ding zeggen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_82117544
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Werkt ook niet.

Stoel, stuur en verdere relevante toestanden andersom op het ding zeggen
Ben je nou zo stom of lijkt het maar zo???

Dan werken je achteruitrijlichten toch helemaal niet meer?
  zondag 30 mei 2010 @ 21:16:17 #8
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_82117639
Versnellingspook omdraaien.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_82117657
hij komt wel door zijn compressie maar slaat niet meer aan.
pi_82117961
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:16 schreef martijnbezemer het volgende:
hij komt wel door zijn compressie maar slaat niet meer aan.
Hamer pakken en aanslaan
pi_82118013
Bij een tweetakt kan dat idd, heb ook wel eens een brommer achteruit aangeduwd, en een stuk achteruit gereden. Bij een diesel zou ik dan eens goed kijken naar het inspuittijdstip.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_82118486
stoel omkeren!
pi_82128536
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:22 schreef De_Melkboer het volgende:
Bij een tweetakt kan dat idd, heb ook wel eens een brommer achteruit aangeduwd, en een stuk achteruit gereden. Bij een diesel zou ik dan eens goed kijken naar het inspuittijdstip.
Maak dat de kat wijs..
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?

iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 31 mei 2010 @ 01:48:02 #14
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82130039
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maak dat de kat wijs..
Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden?

iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt
Hangt af van de brommer, maar kan wel. Loopt super kut door de veel te late ontsteking tho.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_82131017
quote:

[..]

Maak dat de kat wijs..

Nitwit, dat heeft niks met de brandstoftoevoer te maken.

Verdiep je maar eens in de werking van een tweetakt, als je een motor hebt met contactpunten die ook open gaan als het vliegwiel de andere kant op draait, dan werkt het. Niet perfect, maar hij doet het wel.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  maandag 31 mei 2010 @ 10:37:56 #16
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82134242
quote:
Op maandag 31 mei 2010 07:08 schreef De_Melkboer het volgende:

[..]

Nitwit, dat heeft niks met de brandstoftoevoer te maken.

Verdiep je maar eens in de werking van een tweetakt, als je een motor hebt met contactpunten die ook open gaan als het vliegwiel de andere kant op draait, dan werkt het. Niet perfect, maar hij doet het wel.
Een diesel ontbrandt op het moment van inspuiting. Dus dit kan wel degelijk met de brandstoftoevoer te maken hebben, als de pomp om een of andere reden enkele tandjes is versprongen, kan dit best gebeuren.
Maar ik neem eigenlijk niet aan dat dat gebeurd is (ik denk dat de pomp ook gewoon met een nok op de krukas werkt).
  maandag 31 mei 2010 @ 13:41:42 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_82141015
quote:

[..]

Maak dat de kat wijs..

heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruit
pi_82149034
achterste voren op et apparaat gaan zitten en je werk verder doen
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_82169916
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef T42 het volgende:

[..]

heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruit
wtf? Waar haalt hij dat brandstof dan vandaan? Uit de uitlaat of wat?
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_82169928
Als het echt zo is mijn excuses
Quote van Tjabbo:
pi_82170643
Voor degene die serieus andwoord hebben gegeven bedankt daarvoor.
verder vond ik het eerste grapje erg leuk , de tweede iets minder , en alle andere slecht.
Bedankt voor de reacties
  maandag 31 mei 2010 @ 23:18:27 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82171227
quote:

[..]

Maak dat de kat wijs..

Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kán
Het is ook niet dat de lucht dan van de uitlaat naar de inlaat gaat he, maar de krukas draait gewoon de verkeerde kant op, net als de tandwielen van je versnellingsbak en je koppelingsplaten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82172006
Polen van de accu verkeerd aangesloten op de startmotor?
pi_82173737
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kán
Het is ook niet dat de lucht dan van de uitlaat naar de inlaat gaat he, maar de krukas draait gewoon de verkeerde kant op, net als de tandwielen van je versnellingsbak en je koppelingsplaten [ afbeelding ]
nu je het zo zegt klinkt het best logisch..

Excuses nogmaals voor de gast die dit in het begin zei

My bad, heb een zware dag achter de de rug.. Zware week eerder gezegd..
Quote van Tjabbo:
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 00:23:42 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_82173858
Differentieel omdraaien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')