Lekker "sportief"quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:35 schreef Hyman het volgende:
Mijn 440 gaat morgen ook naar de garage, er moet een andere einddemper op, omdat mijne is doorgeroest
Bij mij ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Lekker "sportief"
Gelukkig nog geen uitlaatmisere hier. Al ziet het laatste stukje, achter de einddemper, er wel aardig overleden uit.
Wat voor 440 heb je?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:02 schreef Hyman het volgende:
[..]
Bij mij ook. Ik ga denk ik iets een donkerder geluid nemen ofzo met dubbele pijpjes ( die niet omhoog staan oid
)
*Rekent snel.quote:
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achterquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:07 schreef JJH het volgende:
[..]
*Rekent snel.
Dat is dus dat tussenmodel? Met het '850' front maar nog wel oranje knippers achter?
Zoeen heb ik ook gehad. Ook een 1.8.
Maar een net dubbel pijpje kan dan wel.
Dat is wel netjes.quote:
mag het toch hopen van welquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is wel netjes.
Past dat in de originele uitsparing in de achterbumper? Of hang je hem eronder?
Geeft niet iets meer cachet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achter
Ja ik dus ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Geeft niet iets meer cachet.
Ik had een DL. Dat houd in dat ie best wel basic was, ik had nét cv en stuurbekrachtiging.
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:11 schreef JJH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Die uitsparing linksonder waar bij deze dat ene pijpje zit? Ik vraag het me af.
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:18 schreef Hyman het volgende:
Hoe duur is het om dat roest aan de linker achterwielkast te laten behandelen?
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.
[..]
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.
Beetje schuren en spuiten, kloar.
Dan euhm.....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:55 schreef Hyman het volgende:
[..]
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.
Het is ondertussen een gat geworden he
Ws. draagarmrubbers voor en als die uitgedroogd zijn, zijn de stabilisatorstangrubbertjes dat ook. Piepend geluid naar rechts kan zowel stuurbekrachtiging, stuurhuis of wiellager zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn S40 gaat morgen naar de garage. Komt een hoop gekraak/gekreun/gepiep uit het vooronder, gewoon bij het rechtdoor rijden. Volgens de Wegenwacht gaat het om de stabilisatorstangrubbertjes, maar inmiddels maakt hij ook een piepend geluid bij het naar rechts sturen, dus er zal (ook) wel iets anders aan de hand zijn. Verder maakt hij af en toe een plokgeluid bij het rechter achterwiel bij het over drempels rijden.
Onzin, turbo kop is alleen anders wat betreft kleppen, nokkenassen etc. Zelfde materiaal als normale kop verder. Het enige wat vervelend is op gas bij turboblokken is de backfire. Dat moet je dus niet krijgen, want dan blaas je alles aan puin. Wil je (vrijwel) risicoloos aan het gas bij turboblokken, moet je aan stand alone fuel management gaan denken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:43 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.
Ik zou op gas willen gaan rijden en dat is een van de redenen dat ik naar turbo's kijk.
Of is het onzin wat ik zeg...?
Dat klinkt duur!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:16 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ws. draagarmrubbers voor en als die uitgedroogd zijn, zijn de stabilisatorstangrubbertjes dat ook. Piepend geluid naar rechts kan zowel stuurbekrachtiging, stuurhuis of wiellager zijn. Plokgeluid bij het rechter achterwiel is schokbreker of ook draagarmrubber. Of beide
.
Ik heb bij die van mij onlangs ook vanalles laten vervangen. Maar dat is een 240 uit 1977.
Dat is klote ja, had ik met m'n Nissan laatst ook. Ding is eigenlijk afgeschreven, maar afgelopen maanden toch 750 euro in gestopt (mede doordat ik gestrand was in het buitenland dus geen alternatief had).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:51 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat klinkt duur!
Als het te duur wordt, ga ik denk ik maar op zoek naar een andere auto. 't Zou wel heel jammer zijn, want ik vind het een prettige wagen. Hij heeft ook maar een kleine 125.000 km gelopen. Heb alleen de afgelopen maanden er ook al behoorlijk wat aan uitgegeven.
Lekker joh! Ik was vorig jaar m'n einddemper helemaal kwijt. Heb flink lopen scheuren die paar dagen tot de nieuwe demper eronder kwam, gewoon omdat het zo leuk klonkquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Lekker "sportief"
Gelukkig nog geen uitlaatmisere hier. Al ziet het laatste stukje, achter de einddemper, er wel aardig overleden uit.
Mijn V40 had ook last van kraken, aan de voorkant.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn S40 gaat morgen naar de garage. Komt een hoop gekraak/gekreun/gepiep uit het vooronder, gewoon bij het rechtdoor rijden. Volgens de Wegenwacht gaat het om de stabilisatorstangrubbertjes, maar inmiddels maakt hij ook een piepend geluid bij het naar rechts sturen, dus er zal (ook) wel iets anders aan de hand zijn. Verder maakt hij af en toe een plokgeluid bij het rechter achterwiel bij het over drempels rijden.
Ik las het gisteren al ergens. Zelf de politie heeft gezegd dat ze hun leven te danken hadden aan de stevige stationswagen waarin ze reden!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Oja, en daarom rijd je Volvo: http://www.depers.nl/binn(...)n-fjord-gestort.html
Het is dan misschien niet de beste Volvo, maar ik vind het nog steeds een fijne wagenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Ik ga nog een keer terug naar de andere garage om ernaar te laten kijken, en anders moet ik er maar aan wennenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Schijnt overigens geen defect te zijn of kwalijk, maar het is wel bloedirritant.
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Oja, en daarom rijd je Volvo: http://www.depers.nl/binn(...)n-fjord-gestort.html
Nee, dat zijn de 440/460quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen.. Zijn dat niet die apparaten met Renault-roots?
S40 / V40 Diesel is ook van Renault.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:39 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de 440/460Zit een Renaultblok in.
Hebben hier een v40 phase 1 1.8 op gas met 230.000 km, gewoon een goede en betrouwbare auto.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:00 schreef BigPimp het volgende:
Wat is er mis met V40?
Overweeg ook zo'n V40 T4 te kopen.. Volvo-blok toch?.
Iemand bij een Volvo-dealer waar ik eens een keer geweest ben vertelde dat het onderstel en blok van Mitsubishi is? (Althans dat ging over mijn 1.8 uit '98)quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen.. Zijn dat niet die apparaten met Renault-roots?
Comfort vond ik overigens niet zo verkeerd?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hebben hier een v40 phase 1 1.8 op gas met 230.000 km, gewoon een goede en betrouwbare auto.
Al laat het comfort imho wat te wensen over.
Volgens Wikipedia worden verschillende onderdelen gedeeld met de Carisma, zoals de bak, het onderstel en diverse elektronische zaken. De 1.8 benzinemotoren van de S40 in '96 en '97 waren van Volvo, daarna kwam het 1.8i GDI-blok van Mitsubishi. De tweeliters zijn allemaal van Volvo.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:08 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Iemand bij een Volvo-dealer waar ik eens een keer geweest ben vertelde dat het onderstel en blok van Mitsubishi is?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:00 schreef BigPimp het volgende:
Hoezo rommel? Mitsu werd toch redelijk betrouwbaar geacht.
Onderbouwen gaat beetje te moeilijk af voor je snappertje?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:03 schreef r8ality het volgende:
"Hier en daar wat smileys, en ik ga scoren! Denk ik!"
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:15 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Onderbouwen gaat beetje te moeilijk af voor je snappertje?
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-car-make/mitsubishi
Kortom, je praat poep.
Tüv is niet geloofwaardig en verkoopt onzin, wil je zeggen?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:03 schreef r8ality het volgende:
O! Reliability ratings op het Internet. Nee das goede onderbouwing.
Hoezo zou Mitsu niet betrouwbaar zijn? Je kunt niet eens iets staven, behalve in de holle ruimte zitten krijsen.quote:Als je serieus denkt dat Mitsubishi betrouwbaar is.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:06 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Tüv is niet geloofwaardig en verkoopt onzin, wil je zeggen?.
[..]
quote:
Hoezo zou Mitsu niet betrouwbaar zijn? Je kunt niet eens iets staven, behalve in de holle ruimte zitten krijsen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |