Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:31 schreef r8ality het volgende:
Als het een 2-deurs turbo sedan is is het dus een 242. En koprevisies zijn alleen nodig als ie al een tijdje op LPG loopt en anders bij 5 ton
.
Volgens mij zijn er niet veel 2xx-turbos op gas, en het schijnt het makkelijkst te zijn op carburateur blokken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:43 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.
Ik zou op gas willen gaan rijden en dat is een van de redenen dat ik naar turbo's kijk.
Of is het onzin wat ik zeg...?
Lekker "sportief"quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:35 schreef Hyman het volgende:
Mijn 440 gaat morgen ook naar de garage, er moet een andere einddemper op, omdat mijne is doorgeroest
Bij mij ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Lekker "sportief"
Gelukkig nog geen uitlaatmisere hier. Al ziet het laatste stukje, achter de einddemper, er wel aardig overleden uit.
Wat voor 440 heb je?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:02 schreef Hyman het volgende:
[..]
Bij mij ook. Ik ga denk ik iets een donkerder geluid nemen ofzo met dubbele pijpjes ( die niet omhoog staan oid
)
*Rekent snel.quote:
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achterquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:07 schreef JJH het volgende:
[..]
*Rekent snel.
Dat is dus dat tussenmodel? Met het '850' front maar nog wel oranje knippers achter?
Zoeen heb ik ook gehad. Ook een 1.8.
Maar een net dubbel pijpje kan dan wel.
Dat is wel netjes.quote:
mag het toch hopen van welquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is wel netjes.
Past dat in de originele uitsparing in de achterbumper? Of hang je hem eronder?
Geeft niet iets meer cachet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achter
Ja ik dus ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Geeft niet iets meer cachet.
Ik had een DL. Dat houd in dat ie best wel basic was, ik had nét cv en stuurbekrachtiging.
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:11 schreef JJH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Die uitsparing linksonder waar bij deze dat ene pijpje zit? Ik vraag het me af.
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:18 schreef Hyman het volgende:
Hoe duur is het om dat roest aan de linker achterwielkast te laten behandelen?
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.
[..]
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.
Beetje schuren en spuiten, kloar.
Dan euhm.....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:55 schreef Hyman het volgende:
[..]
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.
Het is ondertussen een gat geworden he
Ws. draagarmrubbers voor en als die uitgedroogd zijn, zijn de stabilisatorstangrubbertjes dat ook. Piepend geluid naar rechts kan zowel stuurbekrachtiging, stuurhuis of wiellager zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn S40 gaat morgen naar de garage. Komt een hoop gekraak/gekreun/gepiep uit het vooronder, gewoon bij het rechtdoor rijden. Volgens de Wegenwacht gaat het om de stabilisatorstangrubbertjes, maar inmiddels maakt hij ook een piepend geluid bij het naar rechts sturen, dus er zal (ook) wel iets anders aan de hand zijn. Verder maakt hij af en toe een plokgeluid bij het rechter achterwiel bij het over drempels rijden.
Onzin, turbo kop is alleen anders wat betreft kleppen, nokkenassen etc. Zelfde materiaal als normale kop verder. Het enige wat vervelend is op gas bij turboblokken is de backfire. Dat moet je dus niet krijgen, want dan blaas je alles aan puin. Wil je (vrijwel) risicoloos aan het gas bij turboblokken, moet je aan stand alone fuel management gaan denken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:43 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.
Ik zou op gas willen gaan rijden en dat is een van de redenen dat ik naar turbo's kijk.
Of is het onzin wat ik zeg...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |