Haha ja, en dit dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:39 schreef huuphuup het volgende:
Vast wel, maar ik betwijfel of je ze veel in OUD zult vinden
We houden beide niet van kinderen. We moeten er niet aan denken om een baby te moeten verzorgen. En we willen onze vrijheid niet kwijt.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:39 schreef Melochan het volgende:
Ik niet, maar ik ben wel benieuwd waarom jullie er bewust voor kiezen om geen kinderen te krijgen.
Heb een hekel aan baby`squote:Op zondag 30 mei 2010 16:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat eerste kan ik nog wel begrijpen, maar je bent niet je vrijheid opeens kwijt door het hebben van kinderen natuurlijk.Ligt er maar net aan wat je eronder verstaat.
Als je zo "zeker" bent van je keuze, wat wil je dan met dit topic bereikenquote:Op zondag 30 mei 2010 16:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb een hekel aan baby`smoet er niet aan denken om een baby te hebben. Als kinderen volledig zelfstandig geboren zouden worden of net als bij dieren na een week of 10 zelfstandig zouden zijn dan was het anders.
benieuwd of meer er zo over denken. zijn altijd maar topics voor zwangere vrouwen hoe geweldig dat wel niet is blablabla.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:56 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je zo "zeker" bent van je keuze, wat wil je dan met dit topic bereiken?
Maar als je ze niet krijgt dan weet je toch helemaal niet hoe het is om ze te krijgen?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
benieuwd of meer er zo over denken. zijn altijd maar topics voor zwangere vrouwen hoe geweldig dat wel niet is blablabla.
topic over dat het krijgen van kinderen NIET leuk is mag er ook zijn.
Alleen kan je dat pas echt goed beoordelen als je er zelf eentje hebt.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
topic over dat het krijgen van kinderen NIET leuk is mag er ook zijn.
Mjah, dat laatste is het punt idd. "Het is maar net wat je er onder verstaat". In dat geval, de vrijheid die ik nu heb.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat eerste kan ik nog wel begrijpen, maar je bent niet je vrijheid opeens kwijt door het hebben van kinderen natuurlijk.Ligt er maar net aan wat je eronder verstaat.
Ik zeg, laat je preventief steriliseren en je man/vriend ook. Dan verklein je die kans tot heel klein.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb een hekel aan baby`smoet er niet aan denken om een baby te hebben. Als kinderen volledig zelfstandig geboren zouden worden of net als bij dieren na een week of 10 zelfstandig zouden zijn dan was het anders.
Ik wordt al gek van baby`s op straat. Dat vrouwen met de kinderwagen lopen en dat kind begint te krijsen. Krijg dan al de neiging om het kind op zijn/haar smoel te slaan, dus moet echt niet aan kids beginnen.
nouja dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, iemand kan er best overtuigd van zijn nooit kinderen te willen zonder ooit van mening te veranderen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zeg, laat je preventief steriliseren en je man/vriend ook. Dan verklein je die kans tot heel klein.
Dan wacht ik het topic wel af waarin je eierstokken gaan rammelen en je spijt krijgt
Je krijgt als vrouw echt niet zo maar voor elkaar om gesteriliseerd te worden hoor. Zeker als je jong en kinderloos bent, vind je echt geen arts die dat wil doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zeg, laat je preventief steriliseren en je man/vriend ook. Dan verklein je die kans tot heel klein.
Dan wacht ik het topic wel af waarin je eierstokken gaan rammelen en je spijt krijgt
Dit soort opmerkingen maken topics als deze altijd geniaal leesvoer.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb 4 kinderen en ik zie niet welke "vrijheid" ik kwijt zou zijn...quote:Op zondag 30 mei 2010 16:46 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
We houden beide niet van kinderen. We moeten er niet aan denken om een baby te moeten verzorgen. En we willen onze vrijheid niet kwijt.
Jammer, voor de vrouwen die dat echt willen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:31 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je krijgt als vrouw echt niet zo maar voor elkaar om gesteriliseerd te worden hoor. Zeker als je jong en kinderloos bent, vind je echt geen arts die dat wil doen.
Heb al meerdere keren om sterrilisatie gevraagd omdat ik graag van de pil af wil maar geen arts die me wil helpen voor m`n 35e.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe oud ben je Suus?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb al meerdere keren om sterrilisatie gevraagd omdat ik graag van de pil af wil maar geen arts die me wil helpen voor m`n 35e.
Inderdaad. Ookal zou ik het zelf moeten betalen zou me niets kunnen schelen. Maar ze vinden me te jong (ben 25)quote:Op zondag 30 mei 2010 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jammer, voor de vrouwen die dat echt willen.
Heb geen hekel aan kids die al wat ouder zijn hoor. Zodra ze kunnen praten, zindelijk zijn, zichzelf kunnen aankleden vind ik ze hartstikke leukquote:Op zondag 30 mei 2010 17:06 schreef Belana het volgende:
ik heb volkomen respect voor je keuze hoor, dat moet iedereen voor zich weten ten slotte, maar in OUD? weinig zinvol lijkt me? en sowieso, gaat dit dan weer zo'n kinderen bash topic worden? en dan natuurlijk gelijk de niet of slecht opvoedende ouders van tegenwoordig erbij.![]()
Klopt, maar dat is even vanwege familizaken. Een neef van hem is waarschijnlijk onvruchtbaar, zijn ze in ziekenhuis nog onderzoeken mee aan het doen. Stel dat die jongen echt onvruchtbaar is dan gaat mijn vriend sperma afstaan omdat die jongen en z`n vriendin toch een kindje kunnen krijgen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Waarom laat je vriend zich niet helpen dan?
Jullie hebben deze beslissing toch samen gemaakt.
In R&P denk ik.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:23 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Zou niet weten bij welk onderwerp dit anders zou passen
Je kan dat toch ook afwachten en tot die tijd aan de pil of een spiraaltje nemen, aangezien je van de pil af wilt.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:26 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is even vanwege familizaken. Een neef van hem is waarschijnlijk onvruchtbaar, zijn ze in ziekenhuis nog onderzoeken mee aan het doen. Stel dat die jongen echt onvruchtbaar is dan gaat mijn vriend sperma afstaan omdat die jongen en z`n vriendin toch een kindje kunnen krijgen.
Nee hoor, bij een vrouw is het eenvoudiger. Geen mes of hechting oid. Beetje bloed en dat was het.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je kan dat toch ook afwachten en tot die tijd aan de pil of een spiraaltje nemen, aangezien je van de pil af wilt.
Bij een vrouw geeft het veel meer complicaties & pijn dan dat knipje bij de mannen.
Valt tegenwoordig heel erg mee, je hoeft echt niet meer volledig opengelegd te worden tegenwoordig. Het lijkt een beetje op het zetten van een spiraaltje.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je kan dat toch ook afwachten en tot die tijd aan de pil of een spiraaltje nemen, aangezien je van de pil af wilt.
Bij een vrouw geeft het veel meer complicaties & pijn dan dat knipje bij de mannen.
Als je nog eens kijkt zie je ook dat het niet allemaal rozegeur en manneschijn isquote:Op zondag 30 mei 2010 16:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
benieuwd of meer er zo over denken. zijn altijd maar topics voor zwangere vrouwen hoe geweldig dat wel niet is blablabla.
Waarom open je in Godsnaam een topic in OUD?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:46 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
We houden beide niet van kinderen. We moeten er niet aan denken om een baby te moeten verzorgen. En we willen onze vrijheid niet kwijt.
Je kan niet meer nachten in de kroeg hangen zonder iets te regelen, jeweets.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik heb 4 kinderen en ik zie niet welke "vrijheid" ik kwijt zou zijn...
Nou dat ben je op de 35ste ook wel kwijt.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan niet meer nachten in de kroeg hangen zonder iets te regelen, jeweets.
Ik ben nu 25 en ik verwacht niet dat ik er binnen 5 jaar anders over denk. En na de leeftijd van 30 jaar nog aan kinderen beginnen vind ik niks. Tussen 25 en 30 jaar kinderen krijgen vind ik een goede leeftijd voor mensen die dat graag willen, maar na de 30 niet meer.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Valt tegenwoordig heel erg mee, je hoeft echt niet meer volledig opengelegd te worden tegenwoordig. Het lijkt een beetje op het zetten van een spiraaltje.
Maar ik zei hetzelfde rond die leeftijd trouwens. (Ik wil géén kinderen!Echt niet!
) Nu ben ik moeder van een dochter, en nee, ze was geen ongelukje...
Ik heb die kriebels altijd wel gehad maar rond mn 20e/21e werden die sterker; toen ik 24 was wilde ik héél graag aan kinderen beginnen en uiteindelijk was ik nog net 24 toen ik zwanger raaktequote:Op zondag 30 mei 2010 23:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
Voor aan de moeders, vanaf welke leeftijd kregen jullie de kriebels om toch graag kindjes te willen?
Ik was 28 toen ik ineens perse een kind wilde. Daarvoor wilde ik dat helemaal niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
Voor aan de moeders, vanaf welke leeftijd kregen jullie de kriebels om toch graag kindjes te willen?
Tuurlijk, maar dat zei ik dus óók. Je wilt het ongetwijfeld niet horen (wilde ik ook niet), maar mensen kunnen snel veranderen en dan hoeft er niet eens een aanleiding voor te zijn. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:16 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik ben nu 25 en ik verwacht niet dat ik er binnen 5 jaar anders over denk. En na de leeftijd van 30 jaar nog aan kinderen beginnen vind ik niks. Tussen 25 en 30 jaar kinderen krijgen vind ik een goede leeftijd voor mensen die dat graag willen, maar na de 30 niet meer.
Je kunt niet morgen een vliegtuig pakken naar Mexico en nooit meer terug komen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik heb 4 kinderen en ik zie niet welke "vrijheid" ik kwijt zou zijn...
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 23:48 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je kunt niet morgen een vliegtuig pakken naar Mexico en nooit meer terug komen.
Ik vond baby's dus helemaal niets aan. Ze kunnen bijna niets, je moet alles voor ze doen, kunnen niets zeggen, je bent er alleen maar druk mee. En nog steeds denk ik er zo over. Maar ze worden groter en steeds leuker en eigenlijk wil je van je eigen kind gewoon alles meemaken. Ook de babytijd, omdat je zo ziet hoe je kind zich steeds meer ontwikkeld. Ik zou bij mijn kinderen de babytijd niet willen missen, maar was wel altijd blij als ik het eerste jaar erop had zitten. En nu is mijn jongste al 2 jaar en dus erg leuk! De anderen zijn nog leuker, want die zijn al 6 en 9 jaarquote:Op zondag 30 mei 2010 22:02 schreef Ssserpente het volgende:
Ik hou hield eigenlijk ook helemaal niet van kinderen. Kinderen van bekenden vond ik dan nog wel gaan, even, maar vreemde kinderen vond ik ronduit irritant. Vond ze schreeuwerig, onopgevoed en brutaal.
Toch ging het kriebelen. En ik wist ook wel dat ik m'n eigen kind wel leuk zou gaan vinden.
En nu vind ik andere kinderen ook ineens veel leuker! Vooral kindjes van dezelfde leeftijd als Lente.
Ja dan moeten al die arme kindjes Mexicaans leren en misschien lusten ze het eten wel niet, en ze moeten daar naar school.. En dan moet je een huis vinden waar je fatsoenlijk kunt leven met ze, bovendien gaan ze dan al hun vriendjes missen etc etc etc.quote:
Vivi!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom open je in Godsnaam een topic in OUD?.
Oh en for the record, kinderen zijn net mensen, je hebt er etters tussen, en supertoffe. Om te stellen dat je niet van kinderen in het algemeen houdt vindt ik altijd zo stompzinnig.
Daarbij is een kind van jezelf per definitie leuk natuurlijk. En tja, vrijheid is relatief natuurlijk.
Daarbij kun jij helemaal niet weten of het krijgen van een kind wel of niet leuk is, aangezien je er nog nooit een hebt gekregen.
Dat deed ik toch al niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan niet meer nachten in de kroeg hangen zonder iets te regelen, jeweets.
Kan best. Natuurlijk neem ik dan vrouw en kinderen mee.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:48 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je kunt niet morgen een vliegtuig pakken naar Mexico en nooit meer terug komen.
Dit!quote:Op zondag 30 mei 2010 22:02 schreef Ssserpente het volgende:
Ik hou hield eigenlijk ook helemaal niet van kinderen. Kinderen van bekenden vond ik dan nog wel gaan, even, maar vreemde kinderen vond ik ronduit irritant. Vond ze schreeuwerig, onopgevoed en brutaal.
Toch ging het kriebelen. En ik wist ook wel dat ik m'n eigen kind wel leuk zou gaan vinden.
En nu vind ik andere kinderen ook ineens veel leuker! Vooral kindjes van dezelfde leeftijd als Lente.
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:37 schreef Sorbootje het volgende:
Overigens vind ik de opmerking dat je na je 30e niet meer aan kinderen zou moeten beginnen zo mogelijk nog erger.
Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat TS 'nog wel van mening zal veranderen'. Maar ik zeg alleen dat ze niet alle deuren dicht moet gooien. Mensen en meningen veranderen gewoon, genoeg voorbeelden. Het kan net zo goed andersom gaan: eerst kinderen willen en daarna niet meer.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:36 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb tot mijn 28e zeker geweten dat ik geen kinderen wilde. Gewoon echt absoluut niet! Ik ben van mening veranderd, maar ik vind het nogal respectloos om te zeggen dat ts ook nog wel van mening zal veranderen. Dat hoeft helemaal niet! Dat 'wij' als ouders zo blij zijn met ons kroost wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zich uiteindelijk zal laten bekeren.
Wat een denigrerende opmerking.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:03 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Die wordt vooral gebruikt door mensen die op hun 20e al leven of ze 35 zijn...
Je komt er alleen moeilijker vanaf, dan er aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat TS 'nog wel van mening zal veranderen'. Maar ik zeg alleen dat ze niet alle deuren dicht moet gooien. Mensen en meningen veranderen gewoon, genoeg voorbeelden. Het kan net zo goed andersom gaan: eerst kinderen willen en daarna niet meer.
Dát ben ik zeker met je eens. Ik vind het ook terecht dat artsen nog niet overgaan tot sterilisatie op jonge leeftijd. Er zijn genoeg alternatieven en het risico op spijt is gewoon aanwezig.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat TS 'nog wel van mening zal veranderen'. Maar ik zeg alleen dat ze niet alle deuren dicht moet gooien. Mensen en meningen veranderen gewoon, genoeg voorbeelden. Het kan net zo goed andersom gaan: eerst kinderen willen en daarna niet meer.
Wat is daar erg aan? Tegenwoordig willen mensen eerst carrière maken en dan nog ff aan kinderen beginnen. Lijkt me gewoon niet leuk voor een kind om "oude" ouders te hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:37 schreef Sorbootje het volgende:
Overigens vind ik de opmerking dat je na je 30e niet meer aan kinderen zou moeten beginnen zo mogelijk nog erger.
Wil het wel even voor je toelichten hoor, want dat ging puur over het uitgaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:54 schreef Grunsfan het volgende:
Net zoals ik me afvroeg wat een poster bedoelde bij 35-ers die leven alsof ze 20 zijn, metsmiley er achter....
Je kunt er ook de voordelen in zienquote:Op maandag 31 mei 2010 11:08 schreef Grunsfan het volgende:
Zal ik dan maar even chargeren als je echt niet begrijpt wat ik bedoel??
Dat 'dat soort mensen"al vanaf hun 18e huisje, boompje beestje hebben en zich niet kunnen voorstellen dat er dus ook mensen zijn die hun partner niet op hun 16e uit de dorpskroeg halen, of dat er mensen zijn die studeren tot een jaar of 25 ipv met 17 van school gaan, gaan werken, gaan samenwonen en als hoogtepunt van het jaar een weekje Center Parcs doen. Mensen die van SBS6 houden en hun kinderen Shania noemen.
Mensen dus die op hun 20e al een zo burgerlijk/volwassen leven leiden, dat 30/35 voor hen stok- en stokoud is.
Zo goed?
16 jaar verschil tussen de oudste en de jongste vind ik wel heel veel.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:12 schreef deedeetee het volgende:
Wat betreft kinderen na je 30 ste : ik kreeg de 1ste toen ik 22 was de 2 e toen ik 30 was en de 3e toen ik 38 was. Zeker weten dat ik het op latere leeftijd veel beter deed als moeder. En dat kwam niet alleen door ervaring maar gewoon omdat je als je al wat verder bent in je leven toch anders tegen de dingen aankijkt en ook andere prioriteiten hebt.
Ehhh en wat doet dat ertoe ?quote:Op maandag 31 mei 2010 11:13 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
16 jaar verschil tussen de oudste en de jongste vind ik wel heel veel.Het zal natuurlijk niet bij iedereen zo zijn maar mijn vriend is 29 en z`n jongste broertje is pas 15 geworden. Dat jochie heeft kameraadjes die jongere ouders hebben en wat je merkt is dat hij veel strenger wordt opgevoed dan andere kinderen. Mag nog niet alleen thuis zijn, mag niet met vrienden de stad in.
Kan "soms" problemen geven. Zou het zeld ook niet leuk vinden denk ik om een moeder te hebben van 63 jaar. Denk dat mensen dan eerder zullen denken dat `t m`n oma is dan m`n moeder.quote:
Bij ond juist niet.quote:
Heb ik helemaal geen last van mja ik ben dan ook geen * oma * typequote:Op maandag 31 mei 2010 11:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Kan "soms" problemen geven. Zou het zeld ook niet leuk vinden denk ik om een moeder te hebben van 63 jaar. Denk dat mensen dan eerder zullen denken dat `t m`n oma is dan m`n moeder.
Broertje (15) en zusje (16) van mijn vriend worden nogal "klein" gehouden door de ouders. Zusje is bijna 17 nu maar mag pas uitgaan op der 18e, moet om 21u in bed liggen, mag net als de jongste van 15 niet alleen thuis zijn, mag nog geen vriendje. Denk dat het komt doordat het nakomelingetjes zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bij ond juist niet.![]()
Ik scheel zelf maar 2 jaar met mijn zus en heb geen erg leuke jeugd gehad omdat zij mij het leven zuur maakte. Pikte ook standaard mijn vriendinnetjes af.
Mijn jongste gaat regelmatig een dagje gezellig bij zijn zus en haar vriend op bezoek en vind het prima zo hoor.
Mijn moeder wordt dit jaar 62, ikzelf ben 30.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Kan "soms" problemen geven. Zou het zeld ook niet leuk vinden denk ik om een moeder te hebben van 63 jaar. Denk dat mensen dan eerder zullen denken dat `t m`n oma is dan m`n moeder.
`T is ook maar net hoe je je gedraagt. Moeder van een vriendin van me is 60, is al echt zo`n "zit dagelijks achter de geraniums type"quote:Op maandag 31 mei 2010 11:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb ik helemaal geen last van mja ik ben dan ook geen * oma * type
grijs haar staat sommige mensen best goed hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 11:27 schreef k_i_m het volgende:
Mijn moeder heeft wel een goede vriendin die al sinds haar 30e grijs is. Die zagen ze altijd als mijn oma aan, terwijl ze even oud was als mijn moeder.
Oja, mezelf even aanvullend; hiermee bedoel ik geen gezonde twijfel "kan ik het allemaal wel, hoe moet dat met het geld, moeten we verhuizen" etc.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:29 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb liever dat mensen die er geen behoefte aan hebben, ook geen kinderen krijgen, dan dat mensen die er niet zeker over zijn ze wel krijgen.
Mijn jongste bepaald zelf al heel lang wanneer hij gaat slapen. Hij is nooit een goede slaper geweest net als ik en als je dat dan probeert af te dwingen -weet ik uit ervaring- dan wordt er helemaal niet meer geslapen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:24 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Broertje (15) en zusje (16) van mijn vriend worden nogal "klein" gehouden door de ouders. Zusje is bijna 17 nu maar mag pas uitgaan op der 18e, moet om 21u in bed liggen, mag net als de jongste van 15 niet alleen thuis zijn, mag nog geen vriendje. Denk dat het komt doordat het nakomelingetjes zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |