abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82277260
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef robuust89 het volgende:
dus, robuust ontmoet een lotgenoot (ik weet dat ze asperger heeft, tis een vriendin van me maat, heeft ie vertelt) vraag ze zo opeens: he, ik heb gehoord dat jij ook autisme heb! wat heb jij?
ik denk: "SHHHHHHHHH, dude, straks horen andere mensen het " Ik vind namelijk dat niet iedereen het hoeft te weten, mede omdat veel mensen het niet snappen. zij schaamt zich nergens voor, en kletst honderuit. leuk gesprek mee gehad heur, valt me alleen op dat sommige mensen er zo makkelijk mee omgaan, terwijl ik t probeer te "verbergen"

op zich schaam ik me er niet voor, maar moet dat zo dat iedereen het hoort?

alsof andere lotgenoten hun stoornis makkelijker accepteren dan ik doe. hoe dan?
Tja, ik zelf denk dat het er honderduit over praten niet echt heel veel te maken heeft met acceptatie. Want vaak heb je ook mensen die er veel grappen over kunnen maken en zo open zijn erover buitenshuis terwijl het binnenshuis toch andrs is.

Verder accepteren, is zowieso een lastig fenomeen ik zelf schat het als er vrede mee hebben dat je in jou geval autisme hebt. En vooral er gewoon mee leren te leven en niet ertegen vechten.

En ach, miss ben jij bang benadeeld te worden al je over je autisme verteld? Of dat mensen jou gelijk gaan "negeren" of niet meer met je willen omgaan ofzo?
Het is maar een idee, de een gaat nou eenmaal makkelijker met de dingen om dan de ander.

En ik mag volgende week donderdag weer naar de psych, en wil dit keer iig heel goed duidelijk maken dat het echt slechter begint te gaan. Hoewel ze alles zo gigantisch rustig opnemen, en wil ook nog ff vragen hoe het nou zit met het naar de psychiater gaan.
En als ik nederland blijf overweeg ik om te stoppen met de psych na de vakantie want ik heb niet echt het idee dat ik wat mee opschiet
pi_82277583
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:11 schreef francis998 het volgende:

[..]

Tja, ik zelf denk dat het er honderduit over praten niet echt heel veel te maken heeft met acceptatie. Want vaak heb je ook mensen die er veel grappen over kunnen maken en zo open zijn erover buitenshuis terwijl het binnenshuis toch anders is.

Verder accepteren, is sowieso een lastig fenomeen ik zelf schat het als er vrede mee hebben dat je in jou geval autisme hebt. En vooral er gewoon mee leren te leven en niet ertegen vechten.

En ach, miss ben jij bang benadeeld te worden al je over je autisme verteld? Of dat mensen jou gelijk gaan "negeren" of niet meer met je willen omgaan ofzo?
Het is maar een idee, de een gaat nou eenmaal makkelijker met de dingen om dan de ander.

En ik mag volgende week donderdag weer naar de psych, en wil dit keer iig heel goed duidelijk maken dat het echt slechter begint te gaan. Hoewel ze alles zo gigantisch rustig opnemen, en wil ook nog ff vragen hoe het nou zit met het naar de psychiater gaan.
En als ik Nederland blijf overweeg ik om te stoppen met de psych na de vakantie want ik heb niet echt het idee dat ik wat mee opschiet
Dat.
Ik heb het een keer meegemaakt, dat mensen mij opeens anders gaan behandelen, alsof ik achterlijk ben. I'm not. associaties he..
Ik heb een paar fantastische vrienden en vriendinnen, en in dat grotere geheel zitten een paar rotte appels ja. wat ik al zei, sommige mensen snappen gewoon *niet* wat het is, bleh.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Discretie niet nooit verkeerd
[..]

Misschien wel het meest moeilijke wat er is. Ik heb geen tips, helaas.
Hoe ging het dan bij jou?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_82284804
WAAAAAA!!!!

Ik heb een auto!!! Echt weer goed gedaan.
Een Citroen ZX 1.4 Reflex uit 1994, 178000km voor 500 euro. Donkerblauw.
Simpel autootje.. geen stuurbekrachtiging of elektrische ramen.. maakt mii niet uit.
Hij rijdt en zit heerlijk En de "vrijheid" die ik nu weer heb... zalig!
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_82291618
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:14 schreef Autidude het volgende:
WAAAAAA!!!!

Ik heb een auto!!! Echt weer goed gedaan.
Een Citroen ZX 1.4 Reflex uit 1994, 178000km voor 500 euro. Donkerblauw.
Simpel autootje.. geen stuurbekrachtiging of elektrische ramen.. maakt mii niet uit.
Hij rijdt en zit heerlijk En de "vrijheid" die ik nu weer heb... zalig!
desondanks dat ik de aankoop niet snap, vindt ik het fijn voor je auti.
Want er is niks prettiger dan je vrij te voelen.

Ik denk ook dat dat een van mijn grootste zoektochten is, mijzelf vrij zien te voelen.

Verder iedereen zeker van het mooie weer aan het geniten, hierzo wel...heb zowat de hele dag in de tuin gezeten. En onder andere gras gemaaid, wat takken omgezaagd..enz.
Heerlijk dagje En mijn witte beetjes showen dmv. shorts
pi_82294550
@Echtgaaf klopt helemaal.
Ik heb ook een tijdje op mezelf gewoond toen had ik het wel minder.
Maar eerlijk is eerlijk, dan krijg je wel wat andere zorgen erbij.
Vandaag ging het auto rijden juist erg goed jaja..iets met slaap middelen enzo.
pi_82294629
Gefeliciteerd met je auto Autidude
Een auto is wel een auto toch.
Het is geen vervanging voor een huis, en zelfs als dat het zou zijn, verveel je je kapot.
Of zie jij dat anders?
pi_82298530
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:56 schreef ScarFace- het volgende:
Gefeliciteerd met je auto Autidude
Een auto is wel een auto toch.
Het is geen vervanging voor een huis, en zelfs als dat het zou zijn, verveel je je kapot.
Of zie jij dat anders?
Danku!
Ja het is natuurlijk geen vervanging voor een huis. Maar nu kan ik er af en toe ook eens lekker uit, ff een toertje maken of ff naar een rustig plekje, en hoef ik ook niet meer met de bus naar afspraken ofzo.
En met mijn netbookje erbij kan ik nog lekker overal internetten ook, .
Nu zal ik waarschijnlijk ook wel weer vaker op het circuit te vinden zijn, op de paddock dan heh.

Ook alles er om heen vind ik leuk. Morgen lekker wassen en van binnen helemaal schoonmaken enzo.
Autootje is goed en goedkoop. Verzekering is 14 euro per maand, wegenbelasting nog geen 3 tientjes ofzo.

Ik heb intens genoten vandaag, lekker beetje rond gereden. Genieten van het weertje, en leuke vrouwtjes.
Lekker rijden, in 1 keer doe ik ook weer mee met het verkeer.. hoor ik weer ergens bij en ben ik een iemand.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_82299651
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:11 schreef francis998 het volgende:

[..]

Tja, ik zelf denk dat het er honderduit over praten niet echt heel veel te maken heeft met acceptatie. Want vaak heb je ook mensen die er veel grappen over kunnen maken en zo open zijn erover buitenshuis terwijl het binnenshuis toch andrs is.

Ik heb het vermoeden dat je de oorzaak van de neiging om niet over je stoornis te praten ergens anders moet zoeken.

Dit heeft te maken met onzekerheid en angst, niet zozeer met autisme. Hoewel er natuurlijk ook een sterke correlatie is - de doorsnee autist is behoorlijk angstig en onzeker.

Als mensen onzeker zijn gaan ze bepaalde negatieve kanten verbergen omdat ze bang zijn om benadeeld te worden, genegeerd te worden, etc. Waarom zou je iets van jezelf verbergen of verdoezelen als je compleet zelfzeker bent?

Het is dus eerder iets menselijks dan iets autistisch.
pi_82299738
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:20 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Dat.
Ik heb het een keer meegemaakt, dat mensen mij opeens anders gaan behandelen, alsof ik achterlijk ben. I'm not. associaties he..
Ik heb een paar fantastische vrienden en vriendinnen, en in dat grotere geheel zitten een paar rotte appels ja. wat ik al zei, sommige mensen snappen gewoon *niet* wat het is, bleh.
[..]

Hoe ging het dan bij jou?
Je zegt het zelf al. Die mensen zijn jou gewoon niet waard. Je hebt er totaal niets aan .
pi_82301419
Mijn ervaring is dat mensen autisme vaak niet (willen) begrijpen. Als je het vertelt denken ze gelijk aan Rain Man, en als ik dan geprobeerd hebt uit te leggen dat dat wat anders is dan wat ik heb (Asperger), knikken ze braaf, gaan vervolgens Googlen en komen uiteindelijk nog op hele bizarre conclusies uit.

Mijn vorige leidinggevende heeft me dit bijvoorbeeld geflikt. Ik werkte al een paar jaar voor/met hem, kreeg mijn diagnose, vertelde hierover (omdat het ook effect had op mijn werk, bijvoorbeeld de verklaring dat ik zo veel moeite heb met prikkels en een andere werkplek wilde) en een paar weken later stond er keihard in mijn beoordeling dat ik "niet ontwikkelbaar" was. Want dat was toch zo met autisten? Euh nou als ik niet ontwikkelbaar was kroop ik nog in luiers over de grond heen. Duh, vond ie geen vergelijking. Met veel moeite heb ik dat weten te veranderen naar "moeilijker ontwikkelbaar". Maar een jaar later (mede dankzij een jobcoach) moest hij toegeven dat ik een enorme ontwikkeling (op het gebied van sociale vaardigheden en zelfrespect) had doorgemaakt. Uiteraard wist hij dat uit te leggen als dat het zijn verdienste was, hij had mij immers voor het blok gezet en daardoor had ik mezelf kunnen bewijzen
En dat was dan iemand met een universitaire opleiding, dus zeker geen dom iemand. Maar hij kon wel érg dom *doen* blijkbaar!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_82301626
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:43 schreef PlasticTreePecker het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat je de oorzaak van de neiging om niet over je stoornis te praten ergens anders moet zoeken.

Dit heeft te maken met onzekerheid en angst, niet zozeer met autisme. Hoewel er natuurlijk ook een sterke correlatie is - de doorsnee autist is behoorlijk angstig en onzeker.

Als mensen onzeker zijn gaan ze bepaalde negatieve kanten verbergen omdat ze bang zijn om benadeeld te worden, genegeerd te worden, etc. Waarom zou je iets van jezelf verbergen of verdoezelen als je compleet zelfzeker bent?

Het is dus eerder iets menselijks dan iets autistisch.
onzekerheid, mja. Echt veel zelfvertrouwen heb ik inderdaad niet altijd, daar baal ik van. Hoe kan ik hier het beste mee handelen dan?

Ben jij dan bv helemaal tevreden met wie je bent?

Bedankt voor je nuttige bijdrage

[ Bericht 5% gewijzigd door robuust89 op 04-06-2010 11:32:26 ]
pi_82302324
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:14 schreef Autidude het volgende:
WAAAAAA!!!!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Zeer comfortabel auto idd.
pi_82302352
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:15 schreef robuust89 het volgende:

[..]

onzekerheid, mja. Echt veel zelfvertrouwen heb ik inderdaad niet altijd, daar baal ik van. Hoe kan ik hier het beste mee handelen dan?

Ben jij dan bv helemaal tevreden met wie je bent? (heb je iets in het spectrum toevallig?)

Bedankt voor je nuttige bijdrage een nieuw gezicht, ook. Introduce yourself!
Ik kan je niet echt een duidelijk antwoord geven op hoe te handelen met de onzekerheid.
Maar je moet gewoon doen, schijt hebben dat helpt wat, wel in normale mate.
En ik heb dus ook altijd veel onzekerheid gehad, en heeft er mee te maken met hoe je in je vel zit. En ik heb mijn onzekerheid aangepakt door mijn overtuigingsvermogen te gebruiken om mezelf te overtuigen...het is lastig uit te leggen, maar je moet gewoon je zelf ervan zien te overtuigen dat je het waard bent, en dat je de dingen goed aanpakt. Tuurlijk fouten maakt iedereen en niemand is perfect.

Maar vooral jezelf overtuigen dat je "goed' bent heeft wat invloed.
want volgens mijn psycholoog ontstaat onzekerheid door een (wat) negatiever zelfbeeld en jezelf in sommige gevallen zelf te onderschatten.

(BTW de irc kom ik niet meer op, mijn ip is geblokt )
pi_82302455
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:55 schreef ScarFace- het volgende:
@Echtgaaf klopt helemaal.
Ik heb ook een tijdje op mezelf gewoond toen had ik het wel minder.
Maar eerlijk is eerlijk, dan krijg je wel wat andere zorgen erbij.
Vandaag ging het auto rijden juist erg goed jaja..iets met slaap middelen enzo.
Inderdaad, als je op jezelf woont, dan heb je weer andere zorgen.

Elke oplossing heeft weer z'n voor en nadelen. Ik hoop toch dat je een weg kan vinden, waarin je redelijk kan leven.

Gelukkig dat het autorijden goed gaat. De ene keer gaat het nu eenmaal beter dan de andere.
pi_82303019
@Echtgaaf volgens mij snap je de moraal van het verhaal niet helemaal.
Maarja. Bedankt, komt wel goed verder.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:43:41 #91
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82307276
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:46 schreef robuust89 het volgende:
dus, robuust ontmoet een lotgenoot (ik weet dat ze asperger heeft, tis een vriendin van me maat, heeft ie vertelt) vraag ze zo opeens: he, ik heb gehoord dat jij ook autisme heb! wat heb jij?
ik denk: "SHHHHHHHHH, dude, straks horen andere mensen het " Ik vind namelijk dat niet iedereen het hoeft te weten, mede omdat veel mensen het niet snappen. zij schaamt zich nergens voor, en kletst honderuit. leuk gesprek mee gehad heur, valt me alleen op dat sommige mensen er zo makkelijk mee omgaan, terwijl ik t probeer te "verbergen"

op zich schaam ik me er niet voor, maar moet dat zo dat iedereen het hoort?

alsof andere lotgenoten hun stoornis makkelijker accepteren dan ik doe. hoe dan?
Tja, veel autisten zijn eerlijk tot op het bot en handelen daar ook naar. Helaas is er een boze buitenwereld die daar niet mee kan omgaan (en zitten er ook nog wat figuren tussen die daar bewust(?) mee aan de haal gaan.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:12 schreef Pandora73 het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen autisme vaak niet (willen) begrijpen. Als je het vertelt denken ze gelijk aan Rain Man, en als ik dan geprobeerd hebt uit te leggen dat dat wat anders is dan wat ik heb (Asperger), knikken ze braaf, gaan vervolgens Googlen en komen uiteindelijk nog op hele bizarre conclusies uit.

Mijn vorige leidinggevende heeft me dit bijvoorbeeld geflikt. Ik werkte al een paar jaar voor/met hem, kreeg mijn diagnose, vertelde hierover (omdat het ook effect had op mijn werk, bijvoorbeeld de verklaring dat ik zo veel moeite heb met prikkels en een andere werkplek wilde) en een paar weken later stond er keihard in mijn beoordeling dat ik "niet ontwikkelbaar" was. Want dat was toch zo met autisten? Euh nou als ik niet ontwikkelbaar was kroop ik nog in luiers over de grond heen. Duh, vond ie geen vergelijking. Met veel moeite heb ik dat weten te veranderen naar "moeilijker ontwikkelbaar". Maar een jaar later (mede dankzij een jobcoach) moest hij toegeven dat ik een enorme ontwikkeling (op het gebied van sociale vaardigheden en zelfrespect) had doorgemaakt. Uiteraard wist hij dat uit te leggen als dat het zijn verdienste was, hij had mij immers voor het blok gezet en daardoor had ik mezelf kunnen bewijzen
En dat was dan iemand met een universitaire opleiding, dus zeker geen dom iemand. Maar hij kon wel érg dom *doen* blijkbaar!
Gezien de actie dus wel dom. Opleiding zegt niets, gedrag, maar vooral mentaliteit, zijn veel bepalender.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_82321166
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:15 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Toch merkte ik daar niks van.
Ik ben zelf ook onzeker, maar toch ben ik redelijk eerlijk over alles. Waar mogelijk. Dus ook daar hoeft geen directe relatie tussen te zijn blijkbaar.
pi_82321190
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:12 schreef Pandora73 het volgende:

Wat een vervelende ervaring en wat een slechte leidinggevende: buitengewoon onprofessionele reactie. En dat mensen met een universitaire opleiding per definitie niet dom zijn: tjsa, ik kom regelmatig mensen tegen op mijn werk waarvan ik me afvraag hoe het mogelijk is dat ze de universiteit afgemaakt hebben.

PS: Ik vind dat je in dit topic goede, zinvolle reacties en berichten post.
twijfelgeval?
pi_82323927
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Gezien de actie dus wel dom. Opleiding zegt niets, gedrag, maar vooral mentaliteit, zijn veel bepalender.
Ook onder academici heb je veel lomperiken. Ook hele domme.
pi_82328649
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook onzeker, maar toch ben ik redelijk eerlijk over alles. Waar mogelijk. Dus ook daar hoeft geen directe relatie tussen te zijn blijkbaar.
Die dag was ik op me normaalst

Het is gewoon, zoals autidude het beschrijft "stemmingswisselingen FTW!!!" Bij mij zijn er triggers, hoe minuscuul ook, die nogal wat impact kunnen hebben, dat ik dus -zoals nu- me wat minder leuk voel.

En achteraf voel ik me er schuldig over dat ik me zo gedraag omdat ik me zo voel op dat moment, want ik wil niet dat mensen me zielig vinden oid Vind ik ook niet leuk voor me omgeving, aan zeikerds en jankerds hebben we niks, denk ik altijd. (misschien wat hard voor mezelf, non? )

Kan er alleen niks aan doen, alleen wachten tot het overgaat En het gaat over, dat is zeker

(oeh, ik kan vertellen wat ik voel! JOY! )
pi_82334747
@Echtgaaf heb je dit topic al gezien Hoe meer anti-VVD topics EchtGaaf opent, hoe meer....
Maarum wat ik dus bedoelde was, ik rijd veel rustiger en beter als ik de dag ervoor zo`n slaappil neem(en die werkt 24 uur ongeveer)
Beetje het tegenovergestelde als niet drinken voor het rijden maar anders zit ik met veel te veel in mn kop enzo.
pi_82343204
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Het gaat niet twee kanten op. Wel durf ik te zeggen dat wanneer iemand iets verschuilt hij / zij onzeker is over datgene. In welke mate dan ook. (onzeker is een heel ruim begrip)
pi_82344714
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:32 schreef PlasticTreePecker het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Het gaat niet twee kanten op. Wel durf ik te zeggen dat wanneer iemand iets verschuilt hij / zij onzeker is over datgene. In welke mate dan ook. (onzeker is een heel ruim begrip)
Meestal als je iets verschuilt heeft het te maken met angst of onzekerheid. En de angst is meestal voor gevolgen en die angst zorgt meestal ook voor de onzekerheid.
Het is net een viceuze circel
pi_82361615
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:45 schreef ScarFace- het volgende:
@Echtgaaf heb je dit topic al gezien Hoe meer anti-VVD topics EchtGaaf opent, hoe meer....
.
Ik had em idd gezien en mod gevraagd het ding te sluiten. Triest dat crew een naamtopic toestaat, ik had ook bij ADMIN geklaagd, maar die vind dat het ding gewoon open mag. Hoe triest en omprofesiioneel men kan zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door EchtGaaf op 05-06-2010 13:00:36 ]
pi_82362624
Miele w7xx series die echt als dode vliegen uit de lucht
Zei ik toch dat ik goed was met wasmachines
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')