abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82063047
Zijn er hier op Fok! nog eigenlijk wat mensen met een open relatie die hier ook vrij voor uitkomen?

En zo ja, in hoeverre weet je omgeving dat? Alleen vrienden, of familie en ouders ook? Op je werk?

Verder, hoe bevalt het? En hoe ver ga je hierin? Waarom doe je het?

TS begint

Ik heb dus een open relatie. Mijn vrienden weten dit, maar ouders/familie of op het werk hoeven ze dat (nog) niet te weten. Daar praat ik sowieso niet mee over mijn seksleven, dus tsja.

Het bevalt me prima, we hebben seks met wie we maar willen (soms ook samen), en de enige 'regels' die we hebben is dat we het de andere altijd vertellen en dat het veilig gebeurt.

Wij doen het omdat het lekker is. Maar voor mij staat wel op één dat ik haar het plezier gun, en daarna pas dat ik met andere mensen naar bed kan. Ik ben gek op haar, en wil dat zij gewoon een leuke tijd heeft. En dat hoeft niet altijd met mij
pi_82063066
Ik heb 3 open relaties. Nah'm say'n
pi_82063292
dat noem ik dan eigenlijk geen open relatie meer
ach als je het zelf fijn vind gewoon doen.

Want waarvoor is je "huidige vriend(in)" er dan? Wat is er specialer met haar dan met de andere.

Anders zou ik het gewoon scharrelen noemen ofzo
-
pi_82063372
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:17 schreef Esmerallda17 het volgende:
dat noem ik dan eigenlijk geen open relatie meer
ach als je het zelf fijn vind gewoon doen.

Want waarvoor is je "huidige vriend(in)" er dan? Wat is er specialer met haar dan met de andere.

Anders zou ik het gewoon scharrelen noemen ofzo
Liefde. Ik ben verliefd op mijn vriendin. En met haar doe ik veel meer dingen dan alleen seks.
pi_82063487
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:19 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Liefde. Ik ben verliefd op mijn vriendin. En met haar doe ik veel meer dingen dan alleen seks.
Oke. En met de anderen alleen seks?
Ja als jullie het zelf gewoon fijn bij voelen en het allebei willen is er geen probleem.
Als je elkaar maar ook gewoon de aandacht geeft
-
pi_82063507
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:23 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Oke. En met de anderen alleen seks?
Ja als jullie het zelf gewoon fijn bij voelen en het allebei willen is er geen probleem.
Als je elkaar maar ook gewoon de aandacht geeft
Ik vroeg ook niet of het een probleem is

Ik weet dat het geen probleem is
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:25:33 #7
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82063539
Ik kan het me niet voorstellen, als ik echt verliefd op m'n partner ben deel ik haar met niemand.
pi_82063572
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef Torrio het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen, als ik echt verliefd op m'n partner ben deel ik haar met niemand.
Dat zie ik dus anders. Omdat ik echt verliefd ben wil ik het beste voor haar. En aangezien we allebei ernstig van seks houden, doen we dat op een andere manier
pi_82063590
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vroeg ook niet of het een probleem is

Ik weet dat het geen probleem is
weet ik

ik geef alleen mijn mening dat ik het niet zou willen. Kan ik net zo goed geen relatie aan gaan en met die persoon leuke dingen doen en dan seksueel in contact zijn.

Zie dan ook vrijwel geen verschil maar dat is mijn mening. Als ik een relatie heb ga ik het niet delen. Als ik ga scharrelen boeit het me geen flikker
-
pi_82063596
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat zie ik dus anders. Omdat ik echt verliefd ben wil ik het beste voor haar. En aangezien we allebei ernstig van seks houden, doen we dat op een andere manier
ernstig van seks houden? maar je behoeftes kun je niet bevredigen met elkaar ?
-
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:28:18 #11
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82063603
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar de sex kan je toch ook samen vaak beleven? Tenzij je niet capabel bent tot prestaties in bed, kan ik zelf geen reden verzinnen waarom ze met een ander sex moet hebben..
pi_82063619
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:27 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

weet ik

ik geef alleen mijn mening dat ik het niet zou willen. Kan ik net zo goed geen relatie aan gaan en met die persoon leuke dingen doen en dan seksueel in contact zijn.

Zie dan ook vrijwel geen verschil maar dat is mijn mening. Als ik een relatie heb ga ik het niet delen. Als ik ga scharrelen boeit het me geen flikker
Maar er zit een verschil tussen leuke dingen doen en seksueel in contact zijn aan de ene kant en verliefd zijn, leuke dingen doen en seksueel in contact zijn
pi_82063645
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:28 schreef Torrio het volgende:

[..]

Maar de sex kan je toch ook samen vaak beleven? Tenzij je niet capabel bent tot prestaties in bed, kan ik zelf geen reden verzinnen waarom ze met een ander sex moet hebben..
Wij hebben fantastische seks. En we vinden het heerlijk om samen seks te hebben. Daarnaast houden we van de afwisseling van het seks hebben met anderen.
pi_82063710
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar er zit een verschil tussen leuke dingen doen en seksueel in contact zijn aan de ene kant en verliefd zijn, leuke dingen doen en seksueel in contact zijn
maar waarom niet genoeg aan seks met elkaar.
ik vind het maar apart.
Afwisseling seks met anderen, dan heb je ook niet genoeg aan de seks met elkaar

Kom je dan thuis en zeg je ? Ja schat ik heb net heerlijke seks gehad met die en die echt geweldig ?
-
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2010 @ 16:32:41 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82063714
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:25 schreef Torrio het volgende:
quote:

[..]

x2!
pi_82063722
quote:

[..]

Omdat het kán?

Het is maar sex, hoor. Ik neem aan dat je weleens een vrouw ziet waarvan je denkt 'hmm... daar kan ik wel een truukje op'. Dan is er toch niets op tegen om dat dan ook te kunnen doen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:33:22 #17
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82063733
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wij hebben fantastische seks. En we vinden het heerlijk om samen seks te hebben. Daarnaast houden we van de afwisseling van het seks hebben met anderen.
Chapeau dat jullie dat kunnen dan.

In een relatie vind ik sex een bindmiddel voor elkaar, niet voor buitenstaanders. Dus vreemdgaan bestaat bij jullie niet? Ze kan je niet figuurlijk naaien zeg maar.
pi_82063746
Ik zou sowieso nooit door iemand anders laten bepalen met wie ik wel en niet naar bed ga.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:34:58 #19
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82063767
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat het kán?

Het is maar sex, hoor. Ik neem aan dat je weleens een vrouw ziet waarvan je denkt 'hmm... daar kan ik wel een truukje op'. Dan is er toch niets op tegen om dat dan ook te kunnen doen?
Ja tuurlijk denk ik dat, maar uit respect en liefde voor m'n vrouw/vriendin blijft het bij denken aan. Dingen kunnen weerstaan bepaald ook een groot deel van m'n zelfrespect, ik ben geen hond die elk vrouwtje bespringt.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:35:11 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_82063772
Prima idee. Liefde en lust zijn 2 verschillende dingen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_82063785
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:33 schreef Torrio het volgende:

[..]

In een relatie vind ik sex een bindmiddel voor elkaar, niet voor buitenstaanders. Dus vreemdgaan bestaat bij jullie niet? Ze kan je niet figuurlijk naaien zeg maar.
Vreemdgaan bestaat wel Als één van ons met iemand naar bed gaat, en dat geheim houdt, is dat wel een soort van vreemdgaan. Het ergste aan vreemdgaan (vind ik) is ook niet de seks, maar het vertrouwen schaden.
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2010 @ 16:36:06 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82063794
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:33 schreef Torrio het volgende:

[..]

Behalve als de afspraak is dat je vooraf doorgeeft dat je met een ander naar bed gaat. Als je het naderhand opbiecht ga je dan vreemd?
pi_82063814
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:34 schreef Torrio het volgende:

[..]

Ja tuurlijk denk ik dat, maar uit respect en liefde voor m'n vrouw/vriendin blijft het bij denken aan. Dingen kunnen weerstaan bepaald ook een groot deel van m'n zelfrespect, ik ben geen hond die elk vrouwtje bespringt.
Maar dan doe je dat dus, omdat je vriendin vindt dat je dat niet zou moeten doen.

Volgens mij is het nog altijd jouw leven en bepaal jij, binnen de grenzen van de wet, wat je daarmee doet, toch? Je kunt het immers ook omdraaien; jouw vriendin zou het je best moeten kunnen gunnen dat je plezier hebt met iemand anders.
pi_82063825
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:32 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

maar waarom niet genoeg aan seks met elkaar.
ik vind het maar apart.
Afwisseling seks met anderen, dan heb je ook niet genoeg aan de seks met elkaar

Kom je dan thuis en zeg je ? Ja schat ik heb net heerlijke seks gehad met die en die echt geweldig ?
Ik zeg ook dat we niet genoeg hebben aan de seks met elkaar. Als dat zo was, hoefde de open relatie ook niet. Maar dan heb ik het niet over kwantiteit of kwaliteit waar we niet genoeg aan hebben.
pi_82063874
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vreemdgaan bestaat wel Als één van ons met iemand naar bed gaat, en dat geheim houdt, is dat wel een soort van vreemdgaan. Het ergste aan vreemdgaan (vind ik) is ook niet de seks, maar het vertrouwen schaden.
ja maar ze kan altijd zeggen ik ga met die, die , en die naar bed.
Het maakt nooit een zak uit dus ?

Ik zou het niet kunnen aanhoren dat die persoon thuis komt en verteld hoe lekker de seks met een ander is geweest
-
pi_82063895
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat we niet genoeg hebben aan de seks met elkaar. Als dat zo was, hoefde de open relatie ook niet. Maar dan heb ik het niet over kwantiteit of kwaliteit waar we niet genoeg aan hebben.
Waar heb je dan niet genoeg aan bij elkaar ?
je kan zelf toch ook afwisselende dingen doen?
-
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:40:05 #27
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82063918
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar dan doe je dat dus, omdat je vriendin vindt dat je dat niet zou moeten doen.

Volgens mij is het nog altijd jouw leven en bepaal jij, binnen de grenzen van de wet, wat je daarmee doet, toch? Je kunt het immers ook omdraaien; jouw vriendin zou het je best moeten kunnen gunnen dat je plezier hebt met iemand anders.
Nee ik doe het niet omdat ik het zelf niet vind kunnen. Al zou m'n vriendin zeggen, joh wil je niet met haar een nachtje doorbrengen, zou ik het nog niet doen. Want ik zou er ook niet tegen kunnen als zij dat zou willen. Bovendien zouden er grenzen vervagen waaruit je normaal vertrouwen en een band put. Je vriendin is exclusief, dat moet zo blijven vind ik.

(buiten een relatie is natuurlijk alles anders )
pi_82063923
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:38 schreef Esmerallda17 het volgende:

Ik zou het niet kunnen aanhoren dat die persoon thuis komt en verteld hoe lekker de seks met een ander is geweest
Dat zal ongetwijfeld ook komen door het feit dat het sociaal/cultureel nog steeds niet 100% geaccepteerd is.
(terwijl het evolutionair helemaal niet raar is)
pi_82063938
quote:

[..]

ja maar ze kan altijd zeggen ik ga met die, die , en die naar bed.
Het maakt nooit een zak uit dus ?

Jij vindt het niet leuk als je partner een leuke tijd heeft gehad

Nee, dat is flauw, sorry

Jij kunt dat niet aanhoren, mag ik aannemen omdat je dan zoiets hebt: damn, ik wilde ook lekkere seks met jou, en nu heb jij het alleen gehad?
pi_82063951
Ik heb een soort van open relatie. We hebben nooit seks/relatie met anderen gehad, maar ik vind het prettig om die optie niet af te sluiten uit een soort conceptidee dat dat in een relatie zo zou horen. Ik doe het ook niet omdat ik zonodig seks met anderen wil hebben. Ik wil gewoon niet mijn kansen om betekenisvolle relaties met anderen op te bouwen uitsluiten. Bovendien vind ik het prettig zo. Het geeft me een vrij gevoel. Ik geloof wel dat je echt een goede basis met elkaar moet hebben, een open communicatie en een goed vertrouwen, anders kan t wel misgaan. Die hebben we nu en dat is ook precies de reden dat ik helemaal niet jaloers wordt als mijn vriend een leuk meisje ontmoet. In het begin was dat anders, toen was ik nog bang dat het een bedreiging zou vormen maar nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar hoe dat dan gaat.
Maar als je jaloers bent aangelegd moet je t niet doen uiteraard. Ik heb daar alleen maar last van als ik zie dat een relatie (makkelijk) verbroken zou kunnen worden. Als je echt iets met elkaar hebt opgebouwd hoef je daar toch minder bang voor te zijn, en dan vind ik t wel prima.
zelfde als diginoob
pi_82063983
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:39 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Met z'n tweeën kun je maar tot een bepaald punt afwisselen. (en dat punt hebben we nog lang niet bereikt )

Maar, als je er meer mensen bij betrekt, kun je nog meer afwisselen
pi_82063994
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij vindt het niet leuk als je partner een leuke tijd heeft gehad

Nee, dat is flauw, sorry

Jij kunt dat niet aanhoren, mag ik aannemen omdat je dan zoiets hebt: damn, ik wilde ook lekkere seks met jou, en nu heb jij het alleen gehad?
Hij mag een leuke tijd hebben, maar niet met een wijf flikflooien. Waarom ? Als hij dat zou willen moet hij maar geen relatie hebben met mij.

Dus nee niet flauw. Maar ik vind gewoon dat je voor die persoon kiest. En niet voor nog aanhangsels kortweg gezegd

Nee, omdat ik dan een gevoel heb van "nou de seks met ons 2 is niet goed genoeg ofzo" ?
-
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:43:34 #33
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82064015
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Met z'n tweeën kun je maar tot een bepaald punt afwisselen. (en dat punt hebben we nog lang niet bereikt )

Maar, als je er meer mensen bij betrekt, kun je nog meer afwisselen
Dus het is meer vanuit angst dat er een sleur in de sex komt?
pi_82064020
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:39 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Mja, het hoeft niet perse voort te komen uit een soort gemis. Het komt denk ik meer vanuit de perceptie dat je het óók fijn kan hebben met een ander (en dat is altijd weer anders). Je ontmoet iemand en met diegene kan je weer nieuwe delen van jezelf aanboren, jezelf ontwikkelen, een andere relatie opbouwen, of gewoon lekkere seks hebben. Als je daar beide geen moeite mee hebt, dan hoef je het niet te laten lijkt me.
zelfde als diginoob
pi_82064036
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:41 schreef diginoob2 het volgende:
Ik heb een soort van open relatie. We hebben nooit seks/relatie met anderen gehad, maar ik vind het prettig om die optie niet af te sluiten uit een soort conceptidee dat dat in een relatie zo zou horen. Ik doe het ook niet omdat ik zonodig seks met anderen wil hebben. Ik wil gewoon niet mijn kansen om betekenisvolle relaties met anderen op te bouwen uitsluiten. Bovendien vind ik het prettig zo. Het geeft me een vrij gevoel. Ik geloof wel dat je echt een goede basis met elkaar moet hebben, een open communicatie en een goed vertrouwen, anders kan t wel misgaan. Die hebben we nu en dat is ook precies de reden dat ik helemaal niet jaloers wordt als mijn vriend een leuk meisje ontmoet. In het begin was dat anders, toen was ik nog bang dat het een bedreiging zou vormen maar nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar hoe dat dan gaat.
Maar als je jaloers bent aangelegd moet je t niet doen uiteraard. Ik heb daar alleen maar last van als ik zie dat een relatie (makkelijk) verbroken zou kunnen worden. Als je echt iets met elkaar hebt opgebouwd hoef je daar toch minder bang voor te zijn, en dan vind ik t wel prima.
Jep, dat heb ik ook.

En laten we eerlijk zijn, als je partner iemand anders ontmoet die hij leuker vindt dan jij, maakt het niks uit of je een open of 'gesloten' relatie hebt. En dat kan altijd gebeuren. Samen zorg je ervoor dat je elkaar de leukste blijft vinden.
pi_82064048
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:42 schreef Esmerallda17 het volgende:
"nou de seks met ons 2 is niet goed genoeg ofzo" ?
Mja, da's dan je eigen onzekerheid (nofi)

Het scheelt overigens ook gewoon gezeik met slippertjes (die gewoon altijd kunnen voorkomen) als je je gewoon openstelt ervoor.
pi_82064053
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:42 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Hij mag een leuke tijd hebben, maar niet met een wijf flikflooien. Waarom ? Als hij dat zou willen moet hij maar geen relatie hebben met mij.

Dus nee niet flauw. Maar ik vind gewoon dat je voor die persoon kiest. En niet voor nog aanhangsels kortweg gezegd

Nee, omdat ik dan een gevoel heb van "nou de seks met ons 2 is niet goed genoeg ofzo" ?
Het maakt je onzeker?
pi_82064058
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef Torrio het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit die post
pi_82064068
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef Torrio het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Maar waarom zou ik mij afsluiten voor nieuwe dingen.
pi_82064085
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, da's dan je eigen onzekerheid (nofi)

Het scheelt overigens ook gewoon gezeik met slippertjes (die gewoon altijd kunnen voorkomen) als je je gewoon openstelt ervoor.
ja dan wel.
Ach ik geef gewoon mijn mening dat ik het niet wil. Als hij een zogenoemde open relatie wil. Wil ik gewoon geen relatie maar gewoon als fuckbuddy
-
pi_82064118
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:45 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het maakt je onzeker?
Onzeker niet echt, maar ik vind het gewoon niet nodig in een relatie. Dan zou ik het eerder uit maken en als vrienden/fuckbuddy leuke dingen doen
-
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:48:04 #42
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_82064133
Ik zal het wel nooit snappen.
pi_82064174
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:48 schreef Torrio het volgende:
Ik zal het wel nooit snappen.
Dat hoeft ook niet

Iedereen zijn eigen keuze, en ik accepteer die van jou.

Ik heb het topic ook niet gepost om te prediken. Ik wil van andere mensen graag horen hoe zij het doen, als ze het doen
pi_82064191
Monogamie is imo een keuze, prima als mensen die afspraak met elkaar willen maken maar voor mij hoeft het niet per se.
ijs_beer fan!
pi_82064216
Mensen met een open relatie, prima, ieder zijn ding. Als beiden daar gelukkig mee zijn, waarom niet?
Mijn man en ik hebben er in de verste verte geen behoefte aan.
Tuurlijk wordt er wel eens gefantaseerd, waar niet, maar we laten het bij fantasie, dat is voor ons genoeg!
this bitch bites
pi_82065798
Wij dus ook (vriendje en ik). We zijn nu een jaar met elkaar, we zijn elkaar's eerste sex partners, 20 en 21 nu. Hebben duidelijke afspraak over openheid met anderen, dat is inclusief uitgaan, flirten, met een ander slapen en sex. Wel zo, dat we elkaar alles vertellen, achteraf of tijdens, en dat we geen jaloezie laten opkomen tussen ons. Dat laatste was even lastig (hanig vriendje) maar nu gaat het goed. Ik wilde open relatie, hij eig. ook -dan duzz beiden, dat is fair. Als 1 van ons twee-en een relatie met een ander aangaat, hoe kort ook, dan wordt die duidelijk gemaakt dat wij al "iets" met elkaar hebben. Geen toestemming vooraf, wel elkaar alles vertellen.
Vriendje heeft nu korte relaties met 3 anderen gehad, voor ervaring en weten hoe sex met een ander is. Ikzelf met 2, ook kort (1 een paar weken, de ander anderhalve maand), ook om ervaring. We merken allebei dat die ervaring wel goed doet, emotioneel en ook technisch, sex is bevredigender.
pi_82066344
Wanneer gaat er iemand vreemd dan in een open relatie? :/
pi_82066562
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:01 schreef EC_Pixel het volgende:
Het is al genoemd, maar dan gaat het vooral om vertrouwen

Niet vertellen als er wat gebeurd is, bijvoorbeeld. Dan is het toch een andere situatie.
pi_82145433
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:50 schreef NanKing het volgende:
Monogamie is imo een keuze, prima als mensen die afspraak met elkaar willen maken maar voor mij hoeft het niet per se.
Heul erg mee eens
pi_82145823
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:01 schreef EC_Pixel het volgende:
Wanneer ze met anderen koffie gaan drinken of een filmpje kijken.
You sunk my battleship! :o
  maandag 31 mei 2010 @ 15:37:19 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82145908
Ik vraag mij wel eens af hoe open de open-relatie-uitoefeners daarin zijn 'naar hun kinderen toe'.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:40:12 #52
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_82146020
Nou lekker komt ze thuis en geeft ze je een tongzoen, terwijl ze vanmiddag nog een lul in dr bek heeft gehad
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_82146285
Als mijn vriend bi was, net als jij, dan zou ik het oke vinden als hij ook met mannen naar bed zou (willen) gaan. Da's iets wat ik hem dan niet kan geven, dus zou ik daar ook niet jaloers om zijn. Trio's met een man erbij zou ik ook niet zo erg vinden, hehe... Echter als mijn vriend dan met andere vrouwen het bed zou delen, zou ik daar wel jaloers om zijn!! En aangezien ik niet bi ben (jouw vriendin is dit wel neem ik aan, aangezien je zegt dat jullie ook samen wel eens met anderen vrijen) zal het er bij mij nooit van komen dat mijn vriend (met of zonder mijn bijzijn) met een andere vrouw vrijt.

Ik vind jouw regels trouwens onmisbaar in een open relatie: Ben er eerlijk over en doe het buiten de deur altijd veilig! Als je echt van je vriendin houdt, laat je haar nooit en te nimmer risico lopen.
pi_82146705
quote:
Moet je je voorstellen, kom je thuis en heb je zin in seks, krijg je iets van: Sorry schat, Romano is net al over me heen geweest, ik heb nu even geen zin.

Ieder z'n eigen ding maar geef mij maar monogamie!
pi_82151110
Overigens ook opvallend hoe de link altijd direct naar seks wordt gelegd, zo van een open relatie willen mensen omdat ze seks met anderen willen. Seks is één van de dingen, je kan ook op allerlei andere manieren relaties hebben met mensen.
zelfde als diginoob
  maandag 31 mei 2010 @ 17:14:08 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82151157
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:13 schreef diginoob2 het volgende:
Overigens ook opvallend hoe de link altijd direct naar seks wordt gelegd, zo van een open relatie willen mensen omdat ze seks met anderen willen. Seks is één van de dingen, je kan ook op allerlei andere manieren relaties hebben met mensen.
Dat noem je dan toch gewoon vriendschappen?
pi_82151257
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je neemt me de woorden uit de mond.
pi_82151712
quote:

[..]

Kijk Hoef ik het niet te zeggen
  maandag 31 mei 2010 @ 17:25:31 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_82151746
quote:

Ik vind seksualiteit inderdaad toch wel het hoofdbestanddeel van een open relatie. Zou het zelf niet kunnen, ben ik te jaloers en egocentrisch voor, denk ik. Maar als je er beide plezier aan beleeft, met en zonder elkaar, dan lijkt het me best een prettige 'overeenkomst'. Helaas not for me .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 31 mei 2010 @ 17:43:01 #60
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_82152566
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind seksualiteit inderdaad toch wel het hoofdbestanddeel van een open relatie. Zou het zelf niet kunnen, ben ik te jaloers en egocentrisch voor, denk ik. Maar als je er beide plezier aan beleeft, met en zonder elkaar, dan lijkt het me best een prettige 'overeenkomst'. Helaas not for me .
wat zij zegt
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_82155966
Ja, alleen mijn vriendin weet het niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82157655
quote:

[..]

Oja laat maar krijgen we die discussie weer..waarin iedereen gaat roepen dat seks een relatie maakt want zonder seks is het een vriendschap.
zelfde als diginoob
pi_82157772
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:31 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Oja laat maar krijgen we die discussie weer..waarin iedereen gaat roepen dat seks een relatie maakt want zonder seks is het een vriendschap.
Voor mij werkt het zo wel ivm een open relatie. Ik ben gek op één meid. Echt verliefd ende zo. Ik ben niet poli-amoreus. Dus ja, een open relatie is voor mij alleen seks. En een andere relatie die ik naast mijn vriendin heb, is een vriendschap.
  maandag 31 mei 2010 @ 19:33:50 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82157783
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:31 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Als je het er niet over wil hebben, dan heb je het er niet over. Simpel.
  Licht Ontvlambaar maandag 31 mei 2010 @ 22:12:20 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82167459
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag mij wel eens af hoe open de open-relatie-uitoefeners daarin zijn 'naar hun kinderen toe'.
Goeie vraag, op dit moment speelt het nog niet zo omdat ze er niet echt mee bezig is. Nou ja, met seks dan, wel met hoe relaties in elkaar zitten. Dat papa en mama niet getrouwd zijn, dat sommige mensen hun relatie verbreken (heeft ze nu een paar keer van kort bij meegemaakt) en dat ze wil trouwen met twee verschillenden vriendjes... Van mij mag ze

Ik ben ook niet van plan het aan de grote klok te hangen. Ze zal van mij overal uitleg over krijgen als ze vragen heeft. Maar ik denk niet dat ze erop zitten wachten om vertelt te krijgen dat er sprake zou zijn van open relatie of BDSM bijvoorbeeld. Als kind wil je zoiets helemaal niet weten volgens mij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_82178386
Prima dat het werkt voor anderen. Ik houd van monogamie.
Daar zit je dan.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:45:09 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82178859
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Goeie vraag, op dit moment speelt het nog niet zo omdat ze er niet echt mee bezig is. Nou ja, met seks dan, wel met hoe relaties in elkaar zitten. Dat papa en mama niet getrouwd zijn, dat sommige mensen hun relatie verbreken (heeft ze nu een paar keer van kort bij meegemaakt) en dat ze wil trouwen met twee verschillenden vriendjes... Van mij mag ze

Ik ben ook niet van plan het aan de grote klok te hangen. Ze zal van mij overal uitleg over krijgen als ze vragen heeft. Maar ik denk niet dat ze erop zitten wachten om vertelt te krijgen dat er sprake zou zijn van open relatie of BDSM bijvoorbeeld. Als kind wil je zoiets helemaal niet weten volgens mij...
Lijkt mij ook. Het lijkt mij een levensstijl waar je bewust voor kunt kiezen als je al enigszins 'volwassen' bent in je seksualiteit: vooral goed weet wat je wel en niet wil en daarin je eigen grenzen kunt en durft aan te geven. Het lijkt me niet een voorbeeld dat tijdens de vormende jaren heel prominent op de voorgrond zou moeten staan.
pi_82180219
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:26 schreef Csbs het volgende:
Prima dat het werkt voor anderen. Ik houd van monogamie.
Dat. Ik zou het zelf denk ik niet echt willen of kunnen, maar als er mensen zijn die dat helemaal te gek vinden, why not?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_82194134
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:08 schreef stbabylon het volgende:

Het bevalt me prima, we hebben seks met wie we maar willen (soms ook samen), en de enige 'regels' die we hebben is dat we het de andere altijd vertellen en dat het veilig gebeurt.

Wij doen het omdat het lekker is. Maar voor mij staat wel op één dat ik haar het plezier gun, en daarna pas dat ik met andere mensen naar bed kan. Ik ben gek op haar, en wil dat zij gewoon een leuke tijd heeft. En dat hoeft niet altijd met mij

Maar..als zij nu besluit om actief op zoek te gaan naar contacten via allerlei dating en chatsite's en daardoor elke dag wel zou kunnen en misschien wel afspreekt met iemand, wat vind je er dan van? wel dat ze de afspraak nakomt dat ze het achteraf vertelt natuurlijk.
pi_82195526
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit.
pi_82196607
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:14 schreef _BNC_ het volgende:

[..]

Maar..als zij nu besluit om actief op zoek te gaan naar contacten via allerlei dating en chatsite's en daardoor elke dag wel zou kunnen en misschien wel afspreekt met iemand, wat vind je er dan van? wel dat ze de afspraak nakomt dat ze het achteraf vertelt natuurlijk.
Wat geeft je het idee dat het allemaal theoretisch is, en dat zij (en ik) dat niet doet?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:12:31 #72
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82196938
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat geeft je het idee dat het allemaal theoretisch is, en dat zij (en ik) dat niet doet?
Omdat het ver van ze af staat en het binnen hun kader als iets onmogelijks gezien wordt.
Niets mis mee natuurlijk, evenmin met een open relatie als je er beiden volledig achter staat en ook na verloop van tijd mee om kunt gaan.

Ik heb zelf een keer een open relatie gehad enkele jaren terug, het was heerlijk (vast ook omdat het vernieuwend, spannend en apart was) en onder de juiste voorwaarden zou ik het zo weer (kunnen) doen.
Maar ik begrijp net zo goed dat velen er niet aan moeten denken en lichte kotsneigingen krijgen, puur vanuit het gevoel dat je genoeg hebt aan elkaar, bewust voor de ander gekozen hebt en maar moet leven met de omstandigheden en eventuele minpunten van de ander.
Toen ik het eenmaal aan m'n directe omgeving vertelde kreeg ik direct reacties als "Dan had je geen relatie moeten nemen en lekker blijven rondneuken" en "Dan hou je niet van elkaar", dat geeft best aardig weer hoe anderen er naar kijken en die kijk op zaken zal pas veranderen als het algemeen geaccepteerder wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')