abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82167308
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie nog steeds geen enkel werkbaar kabinet. Tenzij we voor de cabaretoptie gaan en de PVV op de een of andere manier bij de regering betrekking. Ik gok op een tweede stemronde die nodig is omdat er geen kabinet gevormd kan worden.
Er komt gewoon een paarse variant
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82167347
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie nog steeds geen enkel werkbaar kabinet. Tenzij we voor de cabaretoptie gaan en de PVV op de een of andere manier bij de regering betrekking. Ik gok op een tweede stemronde die nodig is omdat er geen kabinet gevormd kan worden.
Ja, dat wordt leuk, een opkomst van 30 %.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:10:38 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82167353
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beeld wordt in mijn optiek versterkt door de media. Er wordt immers druk op gewezen hoe schandalig petty thieves zijn, terwijl frauders nooit aan de schandpaal worden genageld.
En als ze hard aangepakt worden kunnen ze diep vallen. Wat dat betreft gebeurt het ook in nederland. Dirk Scheringa is heel lang door de rechtse media opgehemeld:
http://www.z24.nl/analyse(...)_Dirk_Scheringa.html
toen was al bekend dat hij woekerleningen verstrekte en mensen letterlijk oplichtte (voorwaarden verzwijgen enzo).

later was het de kop van jut en deugde er niks van die man. zelfs de telegraaf deed mee

In de VS is dat nog wat extremer natuurlijk. Eerst mensen erg ophemelen (en dan uiteraard de zeldzame self made mens) later knetterhard en eensgezind laten vallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 31 mei 2010 @ 22:11:25 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82167392
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof dat iets zal veranderen.
Ik denk van wel. hangt beetje af waardoor de eerste onderhandelingen stuklopen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82167497
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof dat iets zal veranderen.
Mislukte pogingen om een coalitie te vormen kunnen wel degelijk invloed hebben op de verkiezingsuitslag. Als je ziet hoe negatief het geklooi van de PVV in Den Haag en Almere op die partij uitstraalt dan kan je een paar maand later zomaar een compleet andere uitslag krijgen. En dan betaalt degene met de meeste breekpunten en de arrogantste uitstraling de rekening.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:13:15 #231
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82167523
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er komt gewoon een paarse variant
Ik denk dat eigenlijk ook, maar ik dacht ik laat eens een ander geluid horen hier.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:13:24 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82167533
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

er komt helaas gewoon een soort paars. op papier. PvdA zal wel weer 'uit het landsbelang' mee gaan doen. ik hoop van niet. ik hoop op een deadlock. dan zal er wel een staatsgreep van rechts volgen misschien maar goed, dan is nederland de pariah van de wereld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82167589
Nog vier zetels nodig voor VVD-CDA-D66. Die zie ik het meeste zitten
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 31 mei 2010 @ 22:14:41 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82167628
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat nodig is is de wil om samen te werken en het niet bijvoorbaat uit sluiten van partijen of het formuleren van 'breekpunten'. Dan is een tweede verkiezing onnodig.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:14:41 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82167629
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
wat vond jij van balkenende II?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82167647
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen was de campagne nog niet begonnen. PvdA was uitgestegen op begin april. Het hele geleuter over wie het nou goed doet moest nog beginnen evenals het vuile spel.
Los daarvan steeg de PvdA toen ook enorm door de vele positieve aandacht die ze kregen in de media. Je zou kunnen stellen dat de PvdA dus een betere startpositie had bij de campagne, dankzij de vele media-aandacht. De VVD heeft nu juist het moment mee, ze zitten goed in hun rol en weten zich positief onder de aandacht te brengen en de negatieve geluiden lijken tot nu toe niet te werken.
quote:
VVD heeft gewoon de media mee. Dat nu K&B bezig zijn ipv P&W scheelt een slok op een borrel en dat nu ook de rechtse rakkers van RTL een eigen talkshow hebben ('wat nederland moet kiezen') is ook een gigantisch voordeel.
Zo veel kijkers trekt Wat kiest Nederland nou ook weer niet. Dat er op dit moment geen P&W van de VARA is zou iets kunnen schelen, maar van de mensen mag je toch ook wel wat kritisch denkvermogen verwachten. De VVD heeft zichzelf gewoon goed geprofileerd de afgelopen paar weken, de media pakken het alleen op.
pi_82167706
quote:
Nee, dankje. Ben het CDA meer dan zat. Snap ook niet dat de partij niet wordt afgerend op de wanprestaties van de afgelopen acht jaar. Maar goed, ik begrijp evenmin dat de VVD de grootste kan worden terwijl de mensen achter deze partij verantwoordelijk zijn voor de crisis. Wereld steekt raar in elkaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82167719
quote:
Daar hoop ik zelf ook op
  maandag 31 mei 2010 @ 22:18:20 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82167871
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Los daarvan steeg de PvdA toen ook enorm door de vele positieve aandacht die ze kregen in de media.
Het was niet louter positief. Een leiderschapswissel bij een grote partij genereert sowieso altijd aandacht. als het dan zonder brokken gebeurt kun je dat met de huidige medialogica een tijdje vast houden.
quote:
Je zou kunnen stellen dat de PvdA dus een betere startpositie had bij de campagne, dankzij de vele media-aandacht.
Het werd negatieve aandacht. Dat de VVD en CDA hun programma moesten aanpassen haalde amper het nieuws. Ook dat het CPB erg zat te ruzieën met die twee partijen haalde het nieuws niet. De PvdA kreeg direct de wind van voren.
quote:
De VVD heeft nu juist het moment mee, ze zitten goed in hun rol en weten zich positief onder de aandacht te brengen en de negatieve geluiden lijken tot nu toe niet te werken.
Ze weten die negatieve geluiden goed te weerleggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82167899
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

er komt helaas gewoon een soort paars. op papier. PvdA zal wel weer 'uit het landsbelang' mee gaan doen. ik hoop van niet. ik hoop op een deadlock. dan zal er wel een staatsgreep van rechts volgen misschien maar goed, dan is nederland de pariah van de wereld.
wel grappig dat Bolkesteijn daar nog stelt dat burgers op dubieuze gronden kiezen voor een partij, maar hier stelt dat de (meeste) kiezers voor de VVD dat doen nadat ze het partijprogramma hebben gelezen.
pi_82167975
quote:
Een beetje marge vind ik zelf wat prettiger. Ik vind dat 80 zetels wel het minimum moet zijn. Overigens zie ik ook het liefst VVD-CDA-D66.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:19:55 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82167978
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

wel grappig dat Bolkesteijn daar nog stelt dat burgers op dubieuze gronden kiezen voor een partij, maar hier stelt dat de (meeste) kiezers voor de VVD dat doen nadat ze het partijprogramma hebben gelezen.
minder grappig vind ik dat hij wel een soort Turkije wil waar het leger op gezette tijden in grijpt

maar goed, dat was een grapje van me
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82168017
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet iedereen kan ondernemer zijn.
Dus mensen die dat talent wel hebben moeten maar gedestimuleerd worden om een zaak te starten?
pi_82168159
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:20 schreef Sphere het volgende:

[..]

Dus mensen die dat talent wel hebben moeten maar gedestimuleerd worden om een zaak te starten?
Het is niet erg dat een ondernemer meer verdient. Maar de verschillen worden de laatste jaren steeds groter. Sinds de val van de muur slaat men een beetje door onder invloed van het neo-liberalisme.
pi_82168229
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alsof er verder nooit iemand zich bedient van gelegenheidsargumenten op FOK!. Bovendien ben ik een beetje schizofreen wat dat betreft, je hebt de radicaal libertarische Bolkesteijn en je hebt de Bolkesteijn die zich aanpast aan de Nederlandse politieke werkelijkheid. De laatste weken tap ik weer uit het laatste vaatje. Onduidelijk is het natuurlijk wel voor de buitenstaander.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:23:49 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82168244
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet erg dat een ondernemer meer verdient. Maar de verschillen worden de laatste jaren steeds groter. Sinds de val van de muur slaat men een beetje door onder invloed van het neo-liberalisme.
ondernemers moeten niet bij de VVD zijn. wat hebben die nou voor ze gedaan. niks.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 31 mei 2010 @ 22:24:24 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82168282
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof er verder nooit iemand zich bedient van gelegenheidsargumenten op FOK!. Bovendien ben ik een beetje schizofreen wat dat betreft, je hebt de radicaal libertarische Bolkesteijn en je hebt de Bolkesteijn die zich aanpast aan de Nederlandse politieke werkelijkheid. De laatste weken tap ik weer uit het laatste vaatje. Onduidelijk is het natuurlijk wel voor de buitenstaander.
Iemand die de overheid wilt gebruiken om dingen als euthanasieverboden af te dwingen zijn natuurlijk niet libertarisch hè. Je bent gewoon conservatief-liberaal.
pi_82168344
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bolkesteijn is een anarchist!
pi_82168368
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ondernemers moeten niet bij de VVD zijn. wat hebben die nou voor ze gedaan.
You tell me.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:26:04 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82168394
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Iemand die de overheid wilt gebruiken om dingen als euthanasieverboden af te dwingen zijn natuurlijk niet libertarisch hè. Je bent gewoon conservatief-liberaal.
Het desperate slavenvolk zou maar eens zelfmoord plegen! dat mag niet!
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')